di
door dinos Jul 17, 2007 om 18:57
Computers & telefonie

HetNet van KPN!!

Ik wist van tevoren dat het nooit helemaal goed kon gaan.

Vanwege drama's met UPC in het verleden, heb ik me recentelijk aangemeld voor adsl Instapsurfen van HetNet. De verbinding is prima, maar van de financiele afhandeling wordt ik behoorlijk pissig.

HetNet stunt met aanbiedingen van een jaar lang internet voor 9,95 per maand (daarna 19,95). Als je je aanmeldt en om een (gratis) monteur vraagt, krijg je van KPN een bevestiging dat die langs komt en wat de kosten zijn. Die kosten zouden door HetNet weer verrekend worden volgens de voorwaarden.

Nu krijg ik de eerste rekening van KPN en wordt er 16,76 per maand aan ADSL Go in rekening gebracht, bovenop de kosten van 9,95 per maand van HetNet!

Volgens KPN is dit een 'lijntje' om de internetverbinding met Hetnet of welke provider dan ook mogelijk te maken. Maar dit staat in geen enkele voorwaarde vermeld, voor zover ik kan zien!

Dat is dus lekker, ben je naast die 9,95 ook nog eens 16,95 per maand kwijt. Zo wordt het allemaal al een stuk minder voordelig en als ze dat nu vantevoren hadden gezegd, dan was het nog anders geweest. Kan dit zo maar?? Graag advies van iemand die hier verstand van heeft.

Tevens moeten alle modem en installatiekosten eerst aan KPN worden betaald, en zouden ze door HetNet op mijn rekening moeten worden teruggestort. Ben benieuwd hoe lang dat grapje gaat duren.

1900 10 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Jul 17, 2007 om 23:19
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Er lijkt iets niet te kloppen. ADSL Go is van KPN en kost tijdelijk het eerste jaar €15 p/m, Instap Surfen is van KPN-dochter HetNet. Voorzover ik weet heb je óf het een óf het ander, maar niet allebei.

Ik betaal met mijn XS4ALL basic een stuk meer (voor een snellere lijn, dat wel) maar er is dan wel sprake van een XS4ALL-deel en een KPN-deel in het maandbedrag. Dat zie ik bij beide bovenstaande abonnementen niet terug en lijkt hier dus niet het geval te zijn.

edwardus
door edwardus - Jul 17, 2007 om 23:26
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Er klopt trouwens alweer iets niet met de actie-pagina's van KPN.

Op http://www.kpn.com/kpn/show/id=1758043 staat: "Acties gelden tot en met 31 juli 2007."

en vervolgens als je op Info klikt, op http://www.kpn.com/kpn/show/id=1758072: "* 12 maanden € 10,- p/mnd korting. Daarna betaalt u € 19,95 per maand. De actieperiode loopt tot en met 3 juni 2007."

vr
door vrijwilliger - Jul 17, 2007 om 23:35
15 Antwoorden / 0 Vragen

Ga eerst eens even na wat voor abonnement je nu eigenlijk hebt afgesloten.
Eerder kunnen er geen goede antwoorden/adviezen gegeven worden.
Overigens is het wel zo dat voor een HetNet abonnement de totale kosten dan door de KPN in rekening worden gebracht. Het voordeel wordt dan door HetNet gedurende de actieperiode op je rekening teruggestort.
Zo is het tenminste bij mij gegaan.
Ben trouwens heel tevreden over hoe dat allemaal gegaan is. Heb inmiddels SnelSurfen bij HetNet en bevalt me prima. Geen klachten.

di
door dinos - Jul 18, 2007 om 07:40
12 Antwoorden / 5 Vragen

Het enige abonnement dat ik heb afgesloten is Instapsurfen van HetNet. Niets meer en niets minder.

De eerste maandkosten à 9,95 zijn vandeweek door HetNet van mijn rekening afgeschreven (niet door KPN 19,95 en 10 euro teruggestort zoals in de voorwaarden staat, maar zo vind ik het ook prima).

Zoals ik al zei vertelde klantenservice van KPN mij toen ik belde over die (wat mij betreft) onverwachte extra kosten die op mijn KPN telefoon factuur staan , die ADSL Go kosten, dat dat altijd in rekening wordt gebracht bij KPN klanten als zij internet via een x provider afsluiten.

Nu kan het natuurlijk zijn dat dit gewoon niet klopt en hij mij verkeerd heeft geinformeerd. Daarom was ik ook erg benieuwd naar andere ervaringen. Ik heb KPN een mailtje gestuurd en ben ook erg benieuwd naar hun reactie.

Maar wat ik van jullie berichten tot nu toe begrijp, klopt het niet dat ik EN aan HetNet abonnementskosten betaal EN aan KPN voor ADSL Go.

elenay
door elenay - Jul 18, 2007 om 08:22
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Goedenmorgen Dinos,

Volgens mij is het zo dat je Het Net die 9,95 betaald, maar zij hebben wel de KPN nodig voor de verbinding.

Bij Planet ging dat net zo. Ik moest eerst via de KPN zorgen voor een aansluiting en daarna kon ik pas via Planet verder. Uiteindelijk betaal ik nu dan wel alleen aan Planet, maar dat is wel inclusief het bedrag van de KPN voor de aansluiting.

Ik moet wel bekennen, dat toen ik voor het eerst aan Planet vroeg van: ""Kan ik bij dit abonnement de KPN overslaan?" Mij eerst werd verteld van dat dit kon, maar vervolgens dit niet zo was. Dus ook ik heb tegenstrijdige berichten gehad. Daarom wil ik je adviseren om HetNet nog eens te bellen en ze uitdrukkelijk te verzoeken om duidelijkheid. Toen ik pas zei na drie keer verschillende antwoorden te hebben aangehoord en van nu wil ik dat iemand voor me uitzoekt wat juist is, ze het gingen natrekken en twee van de drie een verkeerd antwoord hadden gegeven, Succes ermee, groet Elena

edwardus
door edwardus - Jul 18, 2007 om 09:07
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Laat ik het zo zeggen: als je verplicht ADSL Go nodig had voor elke andere provider, dan zie ik niet in waarom ik dan nog een andere provider nodig had, ik heb dan n.l. al ADSL. Voor email e.d. kun je toch wel elders terecht. Gmail bijv.

di
door dinos - Jul 18, 2007 om 15:07
12 Antwoorden / 5 Vragen

Ja, dat is ook waar.

Wellicht was het dan toch iemand bij klantenservice van KPN die zelf niet wist hoe het zit, want dat kan toch niet kloppen?

di
door dinos - Jul 18, 2007 om 15:07
12 Antwoorden / 5 Vragen

tja, je personeel goed informeren zodat ze klanten te woord kunnen staan is ook een vak!

Ik laat het er voorlopig niet bij zitten!

spooky01
door spooky01 - Jul 21, 2007 om 20:37
418 Antwoorden / 56 Vragen

Ik heb een abonnement bij 12 move van 13.95 per mnd en hoef verder geen kosten aan kpn betalen voor de doorgave, dus vind ik het antwoord die kpn je geeft een beetje vreemd. Tegenwoordig hoef je bij abonnementen geen extra geld meer te betalen aan kpn maar moet je bij sommige wel een kpnaansluiting hebben.

di
door dinos - Jul 22, 2007 om 13:55
12 Antwoorden / 5 Vragen

Het heeft even geduurd, ik heb meerdere mensen van KPN via de telefoon gesproken, en ze zeggen allemaal iets anders.

Daarbij kon ik 2 avonden de afdeling facturering niet bereiken, wat een drama om die lui te bellen.

Via email heb ik begrepen dat dat ADSL GO berekent wordt door KPN en dat ik dan een gedeelte terug krijg van HetNet. Wel moet het voor een flinke tijd vooruit worden betaald, tm september, maar elke maand stort Het Net dan weer iets terug blijkbaar.

Erg omslachtig, en om deze informatie boven water te krijgen viel niet mee. Iets dergelijks stond wel vermeld in de voorwaarden, maar hoe eea dan precies genoemd zou worden en hoe het in zijn werk zou gaan, vond ik niet duidelijk. En dan zou je toch ook mogen verwachten dat je een duidelijk antwoord krijgt als je belt...

Ben er nu klaar mee, ik hoop gewoon dat het allemaal goed zal komen!