el
door elmervantol Nov 14, 2010 om 22:05
Computers & telefonie

HI (KPN) hoge telefoonrekening door internet

Hallo,

Vorige maand heb ik een nieuw mobiel abonnement afgesloten bij Vodafone. Dit abonnement gaat eind november in. Tot die tijd blijft mijn huidige abonnement bij provider HI (KPN). De telefoon die ik bij het Vodafone abonnement krijg, heb ik vorige maand ook ontvangen en gelijk in gebruik genomen.

Op vrijdag 15 oktober ontdekte ik dat ik een mobiele telefoonrekening had van € 510,82 bij HI. Het blijkt dat ik 192,018 MB aan verbruikskosten voor internet heb gemaakt waardoor ik € 480,15 inclusief BTW. Ik heb buitenshuis geen gebruik gemaakt van internet. Alleen als ik thuis was, gebruikte ik ons eigen draadloze netwerk, wat dus gratis is. Omdat ik de rekening pas laat ontdekte, waren er inmiddels 2 weken voorbij waarbij er opnieuw onbedoeld internet was gebruikt. Voor oktober was er dus ook een rekening van €185,-!

Een medewerker van de klantenservice van HI vertelde dat het een vaker gehoord probleem is met de nieuwste mobiele telefoons. De nieuwste telefoons zoeken automatisch en voortdurend een internetverbinding. Hij adviseerde de telefoon uit te zetten tot eind november of een internetabonnement af te sluiten voor €9,95 per maand tot eind november. Dan heb ik onbeperkt internet.
Ook zei hij het niet netjes te vinden dat ik niet op de hoogte ben gebracht door Hi dat het internetverbruik zo opliep. Wij hebben er uiteindelijk voor gekozen om een internetabonnement af te sluiten omdat mijn oude mobiel stuk is en ik wel een mobiel nodig heb.

Er is een brief verstuurd naar Hi (KPN). Tot onze grote verbazing was het antwoord dat ze het idee hadden dat er wel degelijk bewust gebruikt is gemaakt van internet omdat er sinds kort een internetabonnement is afgesloten. Dit hebben wij dus gedaan op advies van de Hi-medewerker!

Hi/KPN wil geen bedrag vergoeden. Heeft iemand hier ervaring mee?
Met vriendelijke groet,
Elmer

2643 9 Rapporteer

Lsk520
door Lsk520 - Nov 14, 2010 om 22:20
827 Antwoorden / 2 Vragen

Als je voor ingangsdatum abonnement al gebruik maakt van de diensten, val je in de prijzen.
Je neemt via je mobiele telefoon internetdiensten af terwijl je abbo nog niet is ingegaan.
Dat wordt simpelweg betalen.

stacey
door stacey - Nov 14, 2010 om 22:29
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Wij hebben er uiteindelijk voor gekozen om een internetabonnement af te sluiten omdat mijn oude mobiel stuk is en ik wel een mobiel nodig heb -

Wat heeft een internetabo te maken met een mobiel nodig hebben ?
Als je gsm nodig hebt zijn er ook gewoon sim lockvrije gsm toestellen te koop...........

Maar zorg dat hij geen verbinding met internet kan maken zou ik zeggen,
daarvoor hoef je de telefoon niet uit te zetten.
Kijk even bij de gebruiksaanwijzing/instellingen van de gsm hoe

Maar je zult moeten betalen, het is jouw gsm en jij bent verantwoordelijk voor gebruik/verbruik.

el
door elmervantol - Nov 15, 2010 om 09:19
2 Antwoorden / 1 Vragen

@Stacey: Mijn mobiel maakte steeds verbinding met internet, zonder dat ik daadwerkelijk op internet zat. En een HI-medewerker adviseerde daarom een internetabonnement te nemen. Een nieuwe mobiel kopen voor een maand zou duurder geweest zijn dan de €9,95 die ik nu moest betalen.

Wat ik absurd vind is dat je voor onbeperkt internet €9,95 betaalt (en bij nieuwe abonnementen zelfs €2,95), maar dat ik nu voor 200 MB bijna €700,- moet betalen. Dat is toch een te groot verschil?
Daarbij werden we geadviseerd een internetabonnement te nemen om nog een hoge rekening te voorkomen en nu wordt dat juist tegen ons gebruikt door Hi.

stacey
door stacey - Nov 15, 2010 om 12:44
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Ik heb voor de rest niet echt verstand van mobiel internet en dat soort abo`s ,
voor internetten hou ik het wel bij m`n pc ......
Maar ik heb ook een gsm die internet mogelijkheid heeft en steeds ging zoeken hoewel er geen verbinding tot stand gebracht kon worden omdat ik simpel prepaid sim kaartje heb.
Maar ik heb het in elk geval wel uit gezet (voor de zekerheid), dus dat moet je dan even doen dan kun je in elk geval daarvoor geen rekening krijgen.

Maar waarom neem je een internetabo als je niet op internet wilt,
je kunt het gewoon op je gsm uitschakelen zodat hij geen verbinding kan maken.

En ik zou even nagaan of je nu niet een jaar vast zit aan dat internet abo want kan me niet echt voorstellen dat ze jouw tegemoet komen door dat even voor die laatste 1 of 2 maanden ? dat je nog klant bij ze bent te regelen.

el
door elmervantol - Nov 15, 2010 om 14:28
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi Stacey,

Nee, het abonnement kan je per maand uit en aanzetten en het contract is sowieso afgelopen eind november. Maar dank je voor het meedenken.
groeten,
Elmer

hi-webcare
door hi-webcare - Dec 3, 2010 om 09:21
108 Antwoorden / 0 Vragen

Hi Elmervantol,

Bedankt voor je online reactie.

Uit je post begrijp ik dat je problemen ondervindt met een telefoonrekening betreffende de kosten voor het gebruik van internet. Ik begrijp dat dit vervelend is en wil je graag verder helpen. Wil je zo vriendelijk zijn contact op te nemen door een e-mail te sturen naar webcare@hi.nl. Vermeldt dan in het onderwerp referentienummer 2350. Wanneer je alvast je persoonlijke gegevens meestuurt kan ik je klacht sneller in behandeling nemen.

Ik zie je reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Mirjam
Hi Webcare

ka
door kareltjetwente - Dec 23, 2010 om 11:31
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Elmer,

Ik zit met precies hetzelfde probleem. Altijd heb ik rekeningen van rond de 100 -200 euro nooit meer. Nu heb ik de laatste twee maanden rekeningen van 415 en 554 euro ontvangen voor het gebruik van internet. Ik heb speciaal een telefoon gekozen met wireless internet. Zodat ik overal waar het gratis internet is bv thuis kantoor openbare ruimte vrij gebruik van wireless internet kan maken.

Ik benieuwd op ze een oplossing hebben kunnen vinden en hoe het nu verder gaat!

Mirjam van Webcare > kan ik ook een referentie nummer krijgen?

Ik hoor het graag!

Met vriendelijke groet,

Karel

jo
door john.h - Feb 17, 2011 om 20:05
1 Antwoorden / 1 Vragen

Goedenavond, wij hebben eenzelfde soort probleem met Hi/KPN;
Mijn vrouw heeft voor mijn zoon in juni 2009 een Hi bel/sms 15 zónder internet abonnement afgesloten. Tot vorige maand geen enkel probleem mee, ieder maand werd keurig 15 euro afgeschreven. Nu heeft mijn zoon van zijn spaargeld op 27 januari 2011 een Iphone 3g gekocht omdat dit handiger was dan steeds een mobieltje en zijn Ipod mee te nemen. Wij hebben in huis een draadloos internet, want ook de ipod had een wifiverbinding. Nu zie ik gisteravond op mijn bankafschrift dan er een bedrag van 1100 euro is afgeschreven op het gsm abonnement van mijn zoon??? Na een telefoontje met Hi, zegt de juffrouw aan de telefoon dat er gebruik is gemaakt van mobiel internet??, terwijl wij daar geeneens een abonnement voor hebben. De Iphone werkt ook met wifi, dus hebben wij bij aanschaf van de iphone de beveiligingscode van de modem in de telefoon gezet en we hadden direct verbinding. Het ergste is dat dit bedrag in de periode vanaf de aanschaf tot 5 februari jl. verbruikt is, dus je kan wel nagaan dat er nog zo'n rekening aankomt omdat ik het pas 16 februari "ontdekte". Mijn zoon ging er vanuit dat de Iphone altijd via wifi verbinding zocht, dus was zich van geen kwaad bewust.
U begrijpt dat wij dit geld niet zomaar kunnen ophoesten, maar we konden wel het bedrag in termijnen betalen. Hoe kan dat want deze facturen worden automatisch geincasseerd. Er was niets aan te doen. Bij Hi is er totaal geen begrip voor de situatie en men laat liever een scholier van 15 jaar emotioneel gebroken achter, die even 1100 euro moet ophoesten, hoe??? waardoor ook de thuissituatie er niet beter op wordt, want dan kunnen de ouders ervoor opdraaien.

Wie heeft een antwoord of suggesties?
Gr. J.

poltol
door poltol - Feb 17, 2011 om 20:44
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Beste mensen,

john.h is een nieuwe vraag begonnen dus daar aub antwoorden en/of reageren.

nieuwe vraag

Vr.gr. poltol