es
door esther91 Feb 19, 2011 om 13:07
Computers & telefonie

Hi reparatie telefoon procedure

Hallo allemaal,

Sinds 1 November 2010 heb ik bij Hi een nieuwe telefoon aangeschaft met een abbonement, een Samsung Galaxy. Geen goedkope telefoon waarvan je dus wel degelijk verwacht dat hij geen gebreken zal vertonen.
Een week na aankoop was dit helaas wel het geval. Degene aan de andere kant van de lijn, als ik belde, kon mij na een minuutje of 2 niet meer verstaan. Ik natuurlijk terug naar de winkel gegaan en half November is mijn telefoon dan ook opgestuurd. Half december had ik hem terug en tijdens het voeren van mijn eerste telefoongesprek: Nog steeds hetzelfde probleem. Wederom terug naar de winkel gegaan; Hij zou opnieuw worden opgestuurd en als ie dan nog steeds kapot was zou ik een vergoeding krijgen (dus een nieuwe). Begin januari heb ik hem dus terug gekregen en nog steeds was het probleem niet opgelost. Ik ging ervanuit dat ik een nieuwe zou krijgen: NEE HOOR! Dat was pas na de derde keer werd mij vriendelijk uitgelegt. Na een kleine discussie is mijn telefoon dus voor de derde keer opgestuurd. En hierna zou ik zeker een vergoeding krijgen. Op internet kan men in de gaten houden wanneer zijn/haar telefoon weer gemaakt is via een bonnummer. Dit deed ik dan ook regelmatig en eind januari bleek de reparatie van mijn telefoon ''afgehandeld'' te zijn maar wat staat er onder: REPARATIE AFGEKEURD. En waarom? Ze waren vergeten het aankoopbewijs bij te voegen!! Fout van de Hi-winkel maar ik ging ervanuit dat ik nu toch echt wel eens een nieuwe telefoon zou krijgen. Ik naar de winkel en daar werd mij verteld dat mijn telefoon nog niet binnen was en dat ze me ZSM zouden bellen over hoe ze dit op zouden gaan lossen. Dit is inmiddels 3 weken geleden en ik heb nog steeds NIKS van Hi vernomen. Vorige week heb ik een klacht in gediend maar de aanname van de klacht duurt 25 dagen. Ik betaal dus al 3 maanden voor een telefoon die ik nietin mijn bezit heb, ik betaal al 3 maanden internetkosten voor een telefoon die ik niet in mijn bezit heb en ik bel/sms dus al 3 maanden met een nokia uit het jaar 0 omdat ik geen leentoestel krijg.
Wat vindt u hier nou van?
Ik vind het uitermate belachelijk dat de procedure zo lang moet duren. Ik word nergens van op de hoogte gehouden en ze beloven me de wereld maar in werkelijkheid kan ik niet van ze op aan.

1023 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

motomafkees
door motomafkees - Feb 21, 2011 om 15:09
5 Antwoorden / 0 Vragen
0

Normaal gesproken is het zo dat een winkel een telefoon binnen 30 dagen na aankoop wanneer defect direct moet ruilen naar mijn weten. De enige uitzonderingen hierop zijn de pre-paid toestellen en de Blackberry's. Dit is uiteraard niet het geval wanneer het telefoontje al beschadigd is. Dat lijkt me duidelijk. Na die maand moet de telefoon idd worden verstuurd en de nederlandse garantie bepalingen zeggen idd dat na 3 x opgestuurd met de zelfde defecten, moet er een passende oplossing verzonnen worden waarnaar je normaal gesproken een nieuwe krijgt of een vergoeding zodat je een andere kunt uitzoeken. Vreemd gegaan in dit geval.

de
door denf - May 27, 2011 om 15:57
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Opnieuw blijkt weer dat KPN er geen belang bij heeft klanten te helpen tenzij je dreigt om naar de rechter te stappen. Zij rekenen er op dat veel particulieren dit toch niet durven. Ik adviseer je te gaan googelen op BW 7 artikel 17 en verder. Met name artikel 18 lid 2 is voor consumenten erg interessant. Lees ook mijn reactie op de topic "KPN @ LG slechte service". De gebruikelijke termijn om de wederpartij de gelegenheid te bieden om te reageren is ca 10 dagen. 25 dagen is belachelijk. Veel succes.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

su
susaneggen - Oct 1, 2024 om 12:02
Vakantie & reizen

AirBNB

Ik heb een boeking gemaakt via AIRBNB, die moet je vervolgens meteen betalen anders vervalt de boeking.
De knop van het betalen deed het niet. En daarom heb ik handmatig geld overgemaakt naar AIRBNB.
Ik heb een boekingsnummer en ik heb een rekeningnummer van hen.

Echter doordat de betaalknop niet is gebruikt is de boeking geannuleerd. Zij hebben mijn geld niet op de correcte m ... Lees meer

MartinnitraM
MartinnitraM - Oct 2, 2024 om 15:17
Huishouden & energie

Ben ik verplicht mee te doen aan steekproef Enexis gasmeter?

Een onduidelijke brief gekregen van Enexis om mee te doen aan een steekproef. Deze steekproef stelt vast of mijn gasmeter betrouwbaar meet. Ben ik verplicht daar aan mee te doen en een hele middag thuis te moeten wachten op een monteur van weer een ander bedrijf ? Dus een vrije dag te moeten opnemen hiervoor ? Lees meer

Ma
Marleen Robben - Sep 30, 2024 om 20:49
Winkels & webshops
Ski jas is ingescheurd,

Ski jas is ingescheurd,

Mijn kleindochter heeft een ski jas van het merk Burton, het stof is ingescheurd,( niet bij een naad, )
ze is terug geweest in de winkel, die hebben contact gehad met de leverancier,
maar die wil niets vergoeden, 
de winkel heeft nu mede gedeeld, dat zij het mag laten maken en zij dat dan terug aan haar betalen.
maar daar is niets aan te repareren, de stof is ingescheurd.  w ... Lees meer