varatje
door varatje Jan 11, 2017 om 13:41
Computers & telefonie

HIk kan niet als administrator inloggen windows 10

IK heb 1 account bij W 10 en die staat aangegeven als administrator.
Toch wordt mij gevraagd als ik een map open om in te loggen als administrator.
Met vorige versies kon je gewoon links klikken en dan inloggen als adm.
Geen idee hoe ik in de map kan komen.
Wie kan mij helpen?

2279 4 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 11, 2017 om 14:07
7194 Antwoorden / 3 Vragen

Windows 10
  1. Ga naar Start en kies Instellingen.
  2. Kies Accounts en vervolgens Uw account.
  3. Klik op Accounttype wijzigen.
  4. Klik op Administrator en sla de wijziging op.
  5. https://help.ea.com/nl-nl/help/pc/how-do-i-run-a-program-or-a-game-as-an-administrator/

gsm
door gsm - Jan 11, 2017 om 16:06
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Als je account bepaalde Administrator rechten heeft, dan wil dat nog niet zeggen dat je toegang hebt tot alle mappen. Het betekent ook niet dat je de Administrator bent. Je hebt alleen wat meer mogelijkheden dan een standaard gebruiker.
Het is veiliger om gewoonlijk als Standaard gebruiker in te loggen en een tweede account met Administrator rechten achter de hand te hebben, voor o.a. installatie van software en andere bezigheden.
Je hebt in principe alleen toegang tot de Documenten, Afbeeldingen, Muziek en Video's, die onder je eigen Windows gebruikers account vallen, plus nog een aantal mappen waar je normaal weinig te zoeken hebt.
Wel kun je vaak op Doorgaan klikken om toch toegang te krijgen tot bepaalde mappen, maar dat is niet mogelijk voor alle mappen.
Een bekende truc is om een ontoegankelijke map te Delen, waarna de map zelf toegankelijk kan worden.
Verder kun je eigenaar proberen te worden van een ontoegankelijke map (niet aan te raden onder normale omstandigheden):
https://technet.microsoft.com/nl-nl/library/cc753659(v=ws.11).aspx

le
door legionaire - Jan 12, 2017 om 10:38
25 Antwoorden / 0 Vragen

Een gebruikersaccount met aministrator rechten is niet hetzelfde als het echte administrator account.
Je zult die laatste eerst moeten activeren.
Op een command prompt > net user administrator /active:yes

akkerdistel
door akkerdistel Jan 12, 2017 om 18:21
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Eindelijk iemand die het wel snapt en het het ook nog in één zin (eerste) weet uit te leggen, mijn complimenten!