cb
door cb0ros Oct 23, 2005 om 07:58
Computers & telefonie

Hoe beveilig ik mijn laptop ?

ik heb sinds kort een laptop en daar heb ik ook een wireless router
tussen, maar nu krijg ik steeds te zien ONBEVEILIGDE VERBINDING ?

nu is mijn vraag, hoe kan ik dit beveiligen ?

mijn router is een DRAYTEK VIGOR 2900VG,

en nu de volgende vraag, kan ik met de router de ADSL modem er tussen uit halen ?

is mij vertelt, dat dit kan, maar weet niet hoe ik dat moet aan kleden ?

bvb dank L.v.S.

1393 5 Rapporteer

dirck
door dirck - Oct 23, 2005 om 11:41
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo L.v.S,

De 2900VG heeft helaas geen modem aan boord.

En wat de beveiliging betreft, kijk eens op de website van Draytek

En hier nog een paar linkjes. (ben nou toch bezig)

DrayTek Vigor 2900VG

Support

Wireless LAN
Setup

Vriendelijke groeten, Dirck

freya
door freya - Oct 23, 2005 om 13:12
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo cb0ros,

Om maar met het laatste te beginnen, nee die kan er niet tussenuit, want er zit géén modem in de 2900VG. Als je alles in één had willen hebben, had je de 2600VG moeten aanschaffen. Wat de beveiliging betreft kun je een aantal dingen doen. Als het wireless netwerk eenmaal draait kun je de optie 'Hide SSID' aanvinken in het Wireless LAN Setup -> General Settings menu. Verder kun je via het Security Settings menu de mode WPA inschakelen. Je geeft dan op de router eenmalig een tekenreeks van bv. 12 tekens op. Dit moet dan ook bij het aanmelden van je laptop op het netwerk éénmalig gebeuren (zelfde tekenreeks uiteraard). Dus, eerst netwerk in de lucht en WPA instellen en als alles draait Hide SSID aanvinken. Dit is voldoende beveiliging voor je netwerk.

m.vr.gr. Freya

ddvvbb
door ddvvbb - Oct 23, 2005 om 13:42
6 Antwoorden / 0 Vragen

Volgens mij kan je een Wlan verbinding beveiligen met een "sleutel".

Dit zal ook in de gebruiksaanwijzing staan van je accesspoint(wireless router).

Als er een ingebouwd ADSL modem in zit, dan kan je je oude modem er tussen weg halen. Anders zit je vast aan je modem wat je nu hebt.

cb
door cb0ros - Oct 23, 2005 om 22:19
11 Antwoorden / 53 Vragen

hartelijk dank voor u reactie u had het bij het rechte eind, het zit
echt in de SSID, de boel is nu beveilicht dank zei u , daar voor mijn
hartelijke dank.

L.v.S.

philkh
door philkh - Oct 28, 2005 om 21:26
4 Antwoorden / 3 Vragen

Ik ken de router niet maar bij wifi geldt standaard:

SSID verbergen, Bij voorkeur WPA-PSK encryptie gebruiken. alleen de eigen MAC adressen toestaan