af
door afas Jun 19, 2008 om 20:07
Computers & telefonie

Hoe E-mail-Bijlage openen i.p.v. verplicht opslaan?

Op Hotmail ( @live) wil ik een ontvangen Bijlage openen, maar alleen opslaan is mogelijk. Dit gebeurt regelmatig. Weet iemand of er ergens instellingen fout staan, die dit veroorzaken? Bedankt voor uw reactie!

afas

996 3 Rapporteer

freya
door freya - Jun 20, 2008 om 08:15
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo afas,

Voor je eigen veiligheid zou ik willen adviseren om bijlagen altijd eerst op te slaan, vervolgens te scannen op virussen e.d. en pas daarna de bijlage te openen. Het is zéér onverstandig om bijlagen direct te openen.

m.vr.gr. Freya

af
door afas - Jun 20, 2008 om 08:29
3 Antwoorden / 6 Vragen

Hoi Freya,

Dank voor je reactie. Ik open alleen Bijlages van bekende en vertrouwde E-mail. Al mijn E-mail wordt toch eerst door AVG-antivirus gecontroleerd? Als ik een Bijlage opsla, weet ik niet waar ik deze kan openen.

Als je me nog wil helpen, heel graag!   Groeten, afas

freya
door freya - Jun 20, 2008 om 10:06
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Normaal gesproken krijg je bij het opslaan van een bijlage een venstertje te zien waarin je kunt aangeven op welke plek je de bijlage wil opslaan. Vaak wordt als 'standaard map' de map 'Mijn documenten' gebruikt.
Je kunt ook van tevoren een map op je schijf maken met de naam 'Ontvangen bijlagen' en dus bij het opslaan van de bijlage eerst naar deze map te navigeren voordat je op <Opslaan> klikt.

Freya