Ma
door Martin vrij Dec 20, 2016 om 14:21
Computers & telefonie
Hoe kan ik de amazon 1 button ap verwijderen

Sinds een paar maanden staat, in de rechterbovenhoek van internet exporer, de amazon 1 button ap. De laatse week laat deze ap internet explorer crashen. Daarmee bedoel ik dat de pagina vastloopt en begint te knipperen. Ik kan dan niets meer als afsluiten. Ik heb op google gezocht wat te doen en heb via het configuratie scherm al verschillende malen de amazon assistant verwijderd. De 1 button ap verdween dan ook uit i.e. De volgende dag na een nieuwe opstart was alles weer hetzelfe! Vandaag echter, liep i.e. weer vast, de ap weer op het scherm, maar kon het niet meer in het configuratie scherm vinden. En dus geen mogelijkheid to verwijderen.

Wie kan mij helpen?

Groeten, Martin

29915 15 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Dec 20, 2016 om 14:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kijk eens of AdwCleaner je probleem oplost: http://users.telenet.be/marcvn/spyware/adwcleaner.html

Cookies
door Cookies - Dec 20, 2016 om 15:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Lijkt mij een invoegtoepassing die iedere keer geladen wordt en uitgeschakeld moet worden. Hoe dat moet kun je hier lezen (IE11) https://support.microsoft.com/nl-nl/help/17447/windows-internet-explorer-11-manage-add-ons

ph
door philip36 - Dec 20, 2016 om 15:07
2275 Antwoorden / 4 Vragen
Ma
door Martin vrij - Dec 20, 2016 om 21:21
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb het geprobeerd op de manier die Carola83 aangaf, hoop dat het wegblijft. Ik kon eigenlijk alleen de 1 button ap uitschakelen. Niet verwijderen. Als ik naar configuratie scherm ga en probeer Amazon daar te verwijderen, lukt dat ook niet, staat sinds vanochtend niet meer in het lijstje. Ik had overigens ook een bericht bij Amazon achter gelaten en hun hulpvaardige medewerker mailde me vrij snel terug met de mededeling dat ik het moest verwijderen en weer opnieuw installeren!!!!!!!!!!!!!!! grrrrrrrrrrrrrrr.

Kan het niet verwijderen.... en wil het zeker niet meer installeren na dit gedoe. Heb hier al meer hulp gehad als van Amazon.

Edrick3  ik heb je optie bekeken, maar ben een beetje huiverig om programmatjes te downloaden. Heb hier niet zo veel verstand van en wil niets schadelijks binnenhalen met een gratis programmatje. Is het veilige software?

philip36 Ik had deze pagina al gevonden met mijn google search. Geeft als optie om programmatjes te installeren...

Bedankt!

Ma
door MacWally - Dec 20, 2016 om 21:51
151 Antwoorden / Vragen

 >Heb hier niet zo veel verstand van en wil niets schadelijks binnenhalen met een gratis programmatje.<

Moet je vooral internet explorer blijven gebruiken.

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 20, 2016 om 23:48
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Helemaal mee eens. Het is vergelijkbaar met een heerlijke gatenkaas.
Het is bijna 2017 wie surft er nog met i.e. dat is vragen om problemen.

Ma
door Martin vrij Dec 21, 2016 om 01:53
1 Antwoorden / 1 Vragen

Tja, de niet zo alwetende ik, dus...

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 21, 2016 om 10:33
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Martin, zie het niet als verwijt maar ie is toch wel één van de minder veilige browsers. Firefox en Chrome worden veel gebruikt en zijn ook nog sneller .

marita5
door marita5 - Dec 20, 2016 om 22:58
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Martin Vrij ,

Het kan geen kwaad om het programma van @edrick3 te gebruiken dit gebruik ik ook  , alleen de link van @edrick3 om het programma te downloaden , werkt bij mij niet .
Deze link gebruik ik , klik op de rode regel .

https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/

Klik op de blauwe balk rechts waar staat Download Now  , klik dan eerst op opslaan , en dan op uitvoeren .
Het programma staat dan onder downloads , ga via de verkenner naar downloads .
Klik met rechts op het programma en kies voor een snelkoppeling op het bureaublad .
Open dan Adware Cleaner op het bureaublad en laat een scan lopen , wanneer er iets gevonden word klikt u op verwijderen , er word u naderhand gevraagd om de laptop opnieuw op te starten  , wanneer u dit heeft gedaan controleer of de amazon button verwijderd is .
U kunt dit programma op uw bureaublad laten staan , hoeft u het niet steeds opnieuw te downloaden , dit programma geeft zelf aan wanneer er een nieuwe versie is .

Ma
door Martin vrij Dec 21, 2016 om 01:57
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo marita5, Ik heb het programmatje gedraaid en hij heeft wat gevonden en verwijderd. Via configratie scherm programma verwijderen niet meer te vinden. i.e. opgestart en de amazon bug is er nog en bijt als een phirana. Ook weer terug in lijstje programmas....

Heb nog een mailtje naar de amazon vriendjes gestuurd en hoop op een oplossing via hun.... fingers crossed

Cookies
door Cookies - Dec 20, 2016 om 23:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@martin: als je de invoegtoepassing hebt uitgeschakeld, zal hij niet meer laden.

Ma
door Martin vrij Dec 21, 2016 om 01:57
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wishfull thinking carola 83......... helaas...

Cookies
door Cookies Dec 21, 2016 om 13:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dan is er helaas meer aan de hand dan alleen een invoegtoepassing.

Topantwoord

Ma
door MacWally - Dec 20, 2016 om 23:26
151 Antwoorden / Vragen

Ik hoop voor TS dat het geen hardnekkige virus is. Ik vind het er nogal akelig uit zien.

marita5
door marita5 - Dec 21, 2016 om 07:41
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@Martin Vrij ,

Probeer eens een scan met Malwarebytes, en Hitman Pro , klik op de rode regels .

https://nl.malwarebytes.com/premium/

Klik op gratis proberen , als Malwarebytes is gedownload krijgt u een melding upgrade naar premium , u vinkt aan geen upgrade naar premium dan heeft u de gratis versie .
Open Malware Bytes , klik dan op instellingen ( links groen balk ) vink aan bij bescherming scan naar rootkits , en archieven .
Klik op mijn account , daar moet dan staan Malware Bytes Free  , klik dan op scannen ( links groene balk ) .na de scan controleer Amazon app of deze is verwijderd

Tweede optie , Hitman Pro  , dit is een betaalde proefversie van 30 dagen , na 30 dagen verloopt deze en word u gevraagd om te kopen , dit doet u dus niet .
Gaat dan over op gratis versie  , is dan gewoon een online scan  ,maar verwijdert geen virussen meer .
Klik op de groene knop download en kies uw systeem  32 / of 64 bits , en laat een scan lopen .,  controleer weer of Amazon verwijderd is .

http://www.gratisvirusscanner-downloaden.nl/gratis-malwarescanners/hitmanpro-hmp/

reflecs
door reflecs - Dec 21, 2016 om 13:03
1859 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt ook Revo Uninstaller proberen. Dit programma is vertrouwd, de downloadlink gaat naar de officiële site ( er komt geen ongewenste software mee).
Zie deze pagina: https://www.seniorweb.nl/software/revo-uninstaller-downloaden

marita5
door marita5 Dec 21, 2016 om 13:17
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@reflecs , dit is ook een goede oplossing om programma`s te verwijderen , maar ik hoop dat Revo bij het installeren de nieuwe versie installeert , 1..95 is een oude versie .

reflecs
door reflecs Dec 21, 2016 om 13:25
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ja, 2.02 :)

Ma
door Martin vrij Dec 21, 2016 om 21:32
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo reflecs, Ik heb revo uninstaller geinstalleerd en daarmee Amazon verwijderd. Tot nu toe lijkt het te werken. Heb de pc opnieuw opgestart en het probleem lijkt verholpen!!!

Hartelijk dank voor jullie hulp!

ps, ik ben dit topic gestart met chrome en heb intussen chrome als standaard browser ingesteld en zal mijn best doen om ie te mijden!

edrick3
door edrick3 - Dec 21, 2016 om 16:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nadere info (sorry dat de link in eerder antwoord niet (meer) werkt):
http://www.gratisvirusscanner-downloaden.nl/gratis-malwarescanners/adwcleaner-handleiding/

Ma
door Mat Matheij - Dec 21, 2016 om 22:10
986 Antwoorden / 3 Vragen

Met adw. cleaner en malwarebytes zou in principe alle malware moeten zijn verdwenen. Echter is de vraag hoe Amazon op uw pc terecht kwam. Amazon is een internetsalesbedrijf en derhalve niet perse malware. Via configuratiescherm verwijderen, malwarebytes eroverheen. Alle tijdelijke bestanden verwijderen via schijfopruiming of een cleaner via uw hopelijk betaalde virusscanner. Ook Ccleaner (piriform) werkt goed. Geschiedenis op uw browser verwijderen. Hopenlijk MET cookies. Dan lijkt het mij sterk dat dit nog zou voorkomen. Vr.Gr.

marita5
door marita5 - Dec 21, 2016 om 22:22
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Ter informatie reactie Ts :

DOOR MARTIN VRIJ 21 DEC. 2016 OM 21:32
ANTWOORDEN / VRAGEN

Hallo reflecs, Ik heb revo uninstaller geinstalleerd en daarmee Amazon verwijderd. Tot nu toe lijkt het te werken. Heb de pc opnieuw opgestart en het probleem lijkt verholpen!!! Hartelijk dank voor jullie hulp! ps, ik ben dit topic gestart met chrome en heb intussen chrome als standaard browser ingesteld en zal mijn best doen om ie te mijden!

@Martin Vrij ,

Fijn om te horen dat het is opgelost , bedankt voor het terugmelden .

reflecs
door reflecs - Dec 22, 2016 om 13:19
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@martin vrij,
Mooi dat het gelukt is :)

OT
Wat betreft het downloaden van gratis software, heeft u misschien iets aan deze website: http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/windows
Naast de beschrijving is er uitleg waar je op moet letten bij de installatie en er is bij de artikelen een downloadlink naar de producent.
Op deze pagina staan een paar tips:https://www.schoonepc.nl/tools/malware_in_setup_gratis_software.html

hi
door hilda reinders - Mar 10, 2017 om 18:01
1 Antwoorden / Vragen

Dag Martin,

Ik heb net de Amzon 1 button app van mijn computer verwijders
'1e. ga naar configuratiescherm en klik amazon aan.
vervolgens klik op verwijderen.
is amazon dan niet weg dan weer aanklikken met de rechtermuisknop in configuratiescherm en geef aan "wijzigen".
je krijgt dan de keus: herstellen of "verwijderen"
klik verwijderen aan.
Programma is weg.
Hopelijk lukt het jou ook.

Hilda.

marita5
door marita5 Mar 10, 2017 om 18:11
11545 Antwoorden / 15 Vragen

@Hilda Reinders , antwoorden boven u niet gelezen ? probleem is opgelost op 21 dec 2016 .