valerius-2
door valerius-2 Aug 9, 2011 om 12:24
Computers & telefonie

Hoe kan ik de inlognaamvenster schoon krijgen?

In het inlogvenster staan bij mij verkeerde namen. Door foutive invulling.
Wie kan mij vertellen hoe ik die gegevens kan verwijderen. Bij voorbaat bedankt.

23223 12 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Aug 9, 2011 om 14:42
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=tdehond schreef op dinsdag 9 aug 2011, 12:25]Even cookies verwijderen en uw internetgeschiedenis verwijderen in uw browser lijkt mij een goede methode.
Bedankt is gelukt. Inderdaad simpel.

bosbess
door bosbess - Oct 9, 2012 om 16:06
354 Antwoorden / 40 Vragen

Ik weet niet, tdehond, of dat genoeg is.

Als je CCleaner hebt, kan je eenmalig "Geschiedenis voor Auto-aanvullen" en "Opgeslagen wachtwoorden" aanvinken. Dan is alles weer schoon en kan je opnieuw beginnen. Maar ook al je andere wachtwoorden zijn weg!

Niet vergeten om de volgende keer dat je CCleaner gebruikt, deze twee vinkjes weer weg te halen.

Als je geen CCleaner hebt, weet ik niet hoe het moet.

birdies
door birdies - Oct 9, 2012 om 16:06
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@dehond: inderdaad, de meeste simpele oplossing. Waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan.

tdehond
door tdehond - Oct 11, 2012 om 13:03
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Even cookies verwijderen en uw internetgeschiedenis verwijderen in uw browser lijkt mij een goede methode.

birdies
door birdies - Oct 11, 2012 om 13:04
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=tdehond schreef op dinsdag 9 aug 2011, 12:25]Even cookies verwijderen en uw internetgeschiedenis verwijderen in uw browser lijkt mij een goede methode.

Nee, daarmee verwijder je niet de opgeslagen wachtwoorden.

Valerius, welke browser gebruik je?

bosbess
door bosbess - Oct 11, 2012 om 13:04
354 Antwoorden / 40 Vragen

Bedankt Edrick, want dat is natuurlijk veel handiger dan alles te verwijderen. Maar bij mij staat onder je eerste tip maar één wachtwoord, voor een site die ik nooit gebruik. De Kassasite bv staat er niet (ik heb daar een fout in de gebruikersnaam gemaakt).

Wat je tweede aanwijzing betreft: waar vind ik Opgeslagen Gebruikersnamen en Wachtwoorden? Dit staat niet in Configuratiescherm en bij Zoeken krijg ik "Geen Zoekresultaat". Ik heb Vista.

tdehond
door tdehond - Oct 12, 2012 om 13:30
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Bij Firefox kan ik een opgeslagen wachtwoord verwijderen door te klikken op:
extra
opties
opgeslagen wachtwoorden
http varakassa.nl selecteren
wachtwoorden tonen
http varakassa.nl selecteren
verwijderen
sluiten.

bosbess
door bosbess - Oct 12, 2012 om 13:31
354 Antwoorden / 40 Vragen

Alweer wat geleerd, bedankt Edrick!

edrick3
door edrick3 - Oct 14, 2012 om 19:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@valerius-2 e.a.

Helaas is er geen optie beschikbaar om selectief gebruikersnamen & wachtwoorden te wissen in Internet Explorer 8.

Om alle inloggegevens te wissen kun je onderstaande stappen volgen:

Open Internet Explorer en druk op de CTRL+SHIFT+DELETE toetsencombinatie.
Vink alle opties behalve wachtwoorden en formuliergegevens uit en druk op verwijderen.

tdehond
door tdehond - Oct 17, 2012 om 14:43
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=edrick3 schreef op dinsdag 9 aug 2011, 13:18]@tdehond,

Voor de duidelijkheid:
Extra - Opties - tabblad Beveiliging - klik Opgeslagen wachtwoorden -= en kies welke je wilt verwijderen.

Met vr.gr.

1 stapje vergeten op te schrijven. Bedankt voor de toevoeging.

edrick3
door edrick3 - Oct 20, 2012 om 16:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo valerius-2,

Als u op uw computer wachtwoorden hebt opgeslagen die u niet meer nodig hebt, kunt u deze verwijderen aan de hand van de volgende stappen:

1. Je kunt Gebruikersaccounts als volgt openen: klik op de knop Start, klik op Configuratiescherm, klik op Gebruikersaccounts en Ouderlijk toezicht en klik vervolgens op Gebruikersaccounts.
2. Klik in het linkerdeelvenster op je netwerkwachtwoorden beheren.
3. Klik op het wachtwoord dat je wilt verwijderen en klik op Verwijderen

Of:
Opgeslagen gebruikersnamen en wachtwoorden verwijderen
1. Open Opgeslagen gebruikersnamen en wachtwoorden.
2. Klik op het gewenste item en klik vervolgens op Verwijderen.
Opmerkingen
* Om deze procedure te kunnen voltooien moet je zijn aangemeld als beheerder.
* Je opent Opgeslagen gebruikersnamen en wachtwoorden als volgt: klik op Start, wijs Instellingen aan en dubbelklik op Opgeslagen gebruikersnamen en wachtwoorden.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Oct 21, 2012 om 21:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tdehond,

Voor de duidelijkheid:
Extra - Opties - tabblad Beveiliging - klik Opgeslagen wachtwoorden -= en kies welke je wilt verwijderen.

Met vr.gr.