jo
door jonathan85h Nov 10, 2022 om 12:56
Computers & telefonie
Hoe kan ik een ongeautoriseerde afschrijving door Google play terugkrijgen?

In september van dit jaar werd er zomaar 28,99 en 59,99 van mijn rekening afgeschreven door PayPal. Dit was via de Google Play Store voor een tweetal buikspier schemas, iets waar ik nooit enige interesse in heb gehad, sterker nog, ik heb nooit betaalde apps gehad voorheen, dus hoe ik zomaar een belachelijk wekelijks abonnement voor bijna 90 euro op onzin zou kunnen hebben was me een raadsel.
Nu heb ik meteen de Playstore geblokkeerd, maar ik wil ook mijn geld terug. En na meerdere malen geprobeert te hebben om contact te maken met iemand van Google is me dat niet gelukt, geen werkend telefoonnummer en geen emailadres. Dus heb ik uiteindelijk maar hun multiple choice probleem oplosser ingevuld in de hoop zo mijn geld terug te krijgen, maar dit is tot op heden zonder uitleg geweigerd door Google.
Wat kan ik doen hieraan?

5207 5 Rapporteer

marita5
door marita5 - Nov 10, 2022 om 13:08
11519 Antwoorden / 15 Vragen
jo
door jonathan85h Nov 12, 2022 om 13:47
Antwoorden / 1 Vragen

Ja, heb dat allemaal al geprobeerd, helaas tevergeefs.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 10, 2022 om 15:52
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Uit de info  waar u een verwijzing naar kreeg:  'Als het meer dan 48 uur geleden is dat je je aankoop hebt gedaan, maar minder dan XNUMX uur, kun je een online formulier gebruiken om een ​​terugbetaling aan te vragen. Gebruik dit formulier ook voor in-app aankopen en abonnementen. Ook is het handig om de app uit de Play Store te verwijderen.'

Ik meen uit uw vraag op te maken dat u dat ook zo heeft gedaan en geen succes had tot nu toe. In dat geval zal het lastig worden en denk ik dat het raadzaam is om
u zich  wenden tot:

- Het Juridisch Loket, tel. 0900 - 8020 (10 cent per minuut, met een starttarief van 4,5 cent plus uw gebruikelijke belkosten, tot een maximum van 12,50 euro, zie voor meer informatie https://www.juridischloket.nl  en/of

- ConsuWijzer, het consumentenloket van de Autoriteit Consument en Markt (ACM), tel. 088-0707070 (nationaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 08.30-17.30 uur, zie voor meer informatie: https://www.consuwijzer.nl

- Het Europees Consumenten Centrum (ECC, indien het een conflict met een Europees bedrijf betreft). Tel. 030 - 232 6440 (normaal tarief, bereikbaar op werkdagen van 09:00 - 17:00), zie voor meer informatie https://www.eccnederland.nl/  met de aantekening dat Google geen Europees bedrijf is met de Europese commissie wel alert is op hun gedrag.

jo
door jonathan85h Nov 12, 2022 om 13:45
Antwoorden / 1 Vragen

Helaas was ik te laat met de betaling cancelen. Aangezien ik niks gekocht of besteld had, viel het afschrift pas laat op, en daarnaast ging mijn aandacht vooral uit naar PayPal, aangezien PayPal op mijn bankafschrift stond en ik uiteindelijk pas via hun te weten ben gekomen dat het vanuit GooglePlay geïncasseerd was.

jo
door jonathan85h Nov 16, 2022 om 13:15
Antwoorden / 1 Vragen

Het juridisch loket verwees me ook door naar de ECC. Die vertelde mij dat ze waarschijnlijk wel konden helpen en dat ik via de website een officiële klacht kon indienen, dus heb goede hoop.

Bedankt voor de tips!

heremietkreeft
door heremietkreeft Nov 16, 2022 om 14:21
16860 Antwoorden / 202 Vragen

Graag gedaan! Laat mij (ons) wten of dat inderdaad ook tot succes leidt. (t.z.t.)

1paul
door 1paul - Nov 11, 2022 om 10:37
3155 Antwoorden / 0 Vragen

als je werkelijk niets besteld hebt of iemand in je huishouden/omgeving dan storneer dit bedrag en vraag aan de afschrijver bewijs van bestelling!

koekeloer
door koekeloer Nov 11, 2022 om 11:06
562 Antwoorden / 18 Vragen

Aan wie moet dit gevraagd worden? De schrijver zegt toch dat hij geen contact kan krijgen.

Bo
door BookerT Nov 11, 2022 om 13:21
2 Antwoorden / Vragen

@koekeloer: Dat contact komt er vanzelf als hij storneert en dan kan er om uitleg over de incasso's worden gevraagd.

jo
door jonathan85h Nov 12, 2022 om 13:39
Antwoorden / 1 Vragen

Dat had ik ook gedaan(bedrag storneren), maar PayPal voert alleen maar de incasso uit en neemt geen verantwoordelijkheid verder. Dus nadat ze gingen dreigen met een incassobureau heb ik het gestorneerde bedrag toch maar weer naar PayPal over gemaakt.

koekeloer
door koekeloer - Nov 11, 2022 om 11:05
562 Antwoorden / 18 Vragen

U kunt toch bij PayPal uw geld terugvragen?

djfox741
door djfox741 - Nov 11, 2022 om 21:03
41 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Jonathan,

Na dit gelezen te hebben "hoop" ik niet dat je bent gehackt, ik namelijk wel en is er een Advertentie abbo op mijn naam afgesloten, ook ik kreeg ineens een bericht van PayPal dat er door Google uit Ierland een bedrag was afgeschreven.

Heb de browser Google Chrome verwijderd omdat dit ook werd aangegeven (zal wel een beveiligingsgat in hebben gezeten) ook moest ik mijn wachtwoord veranderen en een 2 staps verificatie aan gaan maken.

Heb toen de stappen gevolgd die ik op internet gevonden had via mijn account en heb uiteindelijk het bewuste abonnement kunnen stoppen.

Dus denk ik dat je het beste eens zou kunnen proberen of er een e.o.a. Jojo van je account gebruik maakt, anders blijven de rekeningen binnenkomen.

Ook ik heb direkt mijn PayPal account in de PlayStore verwijderd maar vergeet niet dat je naam, adres CQ je telefoonnummer allemaal bekent is bij Google dus bij nieuwe rekeningen ze je dan per post of email naar je toe zal komen.

Hoop voor je dat het een andere reden zal hebben, sterkte.

justmeagain
door justmeagain Nov 11, 2022 om 22:35
623 Antwoorden / 8 Vragen

Google Ierland klopt wel. Dat is het Europees hoofdkantoor van Google.
Chrome is een zeer veilige browser, de fouten liggen in 99% van dit soort bij de gebruiker van de browser en niet in Chrome zelf. Een frauduleuze app kon ook nog eens de oorzaak zijn.