Hoe kan ik een onterecht vernieuwd t mobile internet contract opzeggen?
Begin mei dit jaar hebben mijn vriendin en ik een koophuis gekocht. Op dat moment woonde wij nog in ons huur appartement met een T mobile internet abbonement. Dat contract liep vorig jaar af, waarna ons abbonement maandelijks opzegbaar zou zijn.
Vervolgens hebben wij zeer betijds ons abbonemnt laten overzetglten naar het nieuwe adres. Dit omdat mijn vriendin vanuit huis werkt en daar internet voor nodig heeft. Ik heb de klantenservice gebeld omdat dit telefonisch moest gebeuren. Tijdens dit gesprek met de betreffende telefoniste is er geen woord gesproken over een nieuw contract dat automatisch word afgesloten bij verhuizing, gesproken.
Nadien heeft het door verbouwen een drie weken geduurd voordat wij het internet konden aansluiten. Toen bleek dat de aansluiting van het internet het niet. Er was geen signaal of verbinding. Mijn vriendin had het internet toen harstikke hard nodig voor haar werk. De vorige bewoners kregen internet via een coax kabel. T mobile boodt geen internet via de kabel. Wij hebben in die periode meerdere malen telefonisch contact en contact via social geprobeerd te zoeken maar er werd noet opgenomen of een bericht terug gestuurd vanwege een actie van T mobile waar de medewerkers het op dat moment ontzettend "druk" mee hadden. Wij konden ons abbonemnt dus niet annuleren of dergelijke.
Wij hebben er toen voor gekozen om een abbonement bij Ziggo af te sluiten. Maar een 2-3 weken later kreeg ik plots een mail van t mobile met daarin het bericht dat mijn nieuwe abbonement is afgesloten. Contact opgenomen met de helpdesk en wat blijkt, bij verhuizing word je een nieuw contract aangesmeerd. Er is een monteur langs geweest om de aansluiting na te kijken. Er blijkt dat er een zwak signaal us en t mobile ziet dat als volwaardig. We kunnen het abbonemen opzeggen maar dan moeten we de gehele contract duur nog uitbetalen..endat is nog een vol jaar.
Is er een manier om hier alsnog onderuit te komen of hebben jullie tips?
Alvast dank.
T mobile gaat via de kabel van de KPN. Toen het signaal het na weken niet bleek te doen, hebt u zelf besloten elders een abonnement re nemen, zonder overeenstemming met T mobile over het annuleren.
Dus u zit helaas voor u aan die afkoopsom vast.
U gaat een nieuwe overeenkomst aan op een nieuw adres. Het is dus niet zo dat uw oude abonnement meegenomen wordt. Er wordt gekeken of de aansluiting mogelijk is op het nieuwe adres, en die is er ook. Als er een zwak signaal binnenkomt moet gekeken worden waardoor dat is. U kunt dan T-mobile in gebreke stellen. Pas als ze niet na afzienbare tijd geen juist werkend internet kunnen leveren kunt u ontbinden. Maar een zwak signaal is nogal relatief. Het gaat er om hoeveel mbit er binnen komt.
Dank voor de reactie. Het gaat er vooral om dat het niet gemeld is in het telefoongesprek dat ik een nieuw conteact zou krijgen. Daarnaast heb ik nooit een bevestiging van het nieuwe contract per mail of post ontvangen.
De overeenkomst is telefonisch aangegaan en is terug te zien in de persoonlijke omgeving van T-mobile.
Er is geen overeenkomt aangegaan. Ik heb enkel mijn nieuwe adres doorgegeven. Er is geen woord gesproken over een nieuw contract. Nogmaals, ik heb nooit per mail of post een bevestiging van mijn contract ontvangen. Dus ik was nooit op de hoovte van een dergelijke overeenkomst.
Wat een onzin dat je bij een verhuizing een nieuwe overeenkomst aangaat. Lijkt mij niet correct.
[20:00 edit] Maar staat inderdaad wel op hun verhuispagina... https://thuisservice.t-mobile.nl/nu-regelen/verhuizen/
Inderdaad heel raar. Er is het telefoon gesprek niet gewezen op het afsluiten van een nieuw contract, ik heb nooit een contract onder ogen gekregen, nooit iets ondertekend en geen bevestiging van het contract per post of mail ontvangen.
Hebben ze ook geen aanbod met nieuwe tarieven en eventueel nieuwe kortingen opgestuurd? Want het lijkt me alleen logisch dat als je gaat verhuizen je een volledig nieuwe aansluiting aanvraagt. Dat is denk ik niet goedkoop voor ze om aan te sluiten. Denk dat je sterkste kans is om aan te geven dat het je niet aan de telefoon is vertelt. (En ik hoop dat je geen nieuwe tarieven etc. hebt geaccepteerd.)
Dit staat op de site over verhuizing is dat ook gedaan? Volgens u niet en dan vraag ik mij af of het abo wel geldig is.
STAP 2
Abonnement samenstellen
Als T-Mobile Thuis op jouw nieuwe adres beschikbaar is, dan nemen we de mogelijkheden voor jouw abonnement met je door en stellen we je nieuwe abonnement samen. Bij een verhuizing ga je een nieuw jaarcontract aan. Je profiteert dus opnieuw van de korting voor de eerste zes maanden!
Nee dit is niet gedaan. Er is geen woord gesproken over een nieuw abbonement of mogelijkheden.
U heeft om die verhuizing door te geven op de betreffende pagina bij t-mobile gekeken waar duidelijk staat dat u dan een nieuw contract aangaat.
Er is dus niets onterechts aan en u is niets “aangesmeerd”:
https://thuisservice.t-mobile.nl/nu-regelen/verhuizen/
Er staat o.a ook STAP 2, en daar heeft T-Mobile zich niet aan gehouden. Zie reactie van TS onder mijn bericht.
Als ik u was zou ik Ziggo opzeggen als het nog kan binnen de 14 dagen WETTELIJKE bedenktijd. Ziggo is geloof ik ook de enige coax aanbieder (denk ik) de rest gaat over dsl of glasvezel. Ik ben een aantal keer al verhuisd dus heb al wel het een en ander meegemaakt. Met online.nl was het pas drama daar moest ik bij hun blijven als aansluiting mogelijk was op nieuwe adres. Met T-Mobile mocht ik tenminste kiezen of ik de diensten mee wilde nemen, heb uiteindelijk wel voor ze gekozen omdat ik ook mobiel had. De oplevering was bij mij ook niet echt soepel, maar had binnen een week een monteur en weer internet. Ach ja, techniek. De klantenservice had bij mij ook denk ik niet expliciet vertelt dat het een nieuw contract was maar ze vertelde mij wel dat ik nieuwe kortingen kreeg (20 euro eerste 6 maanden) dus het leek mij alleen logish dat het een nieuw contract en nieuwe aansluiting was. Wel vertelde ze mij over de bedenktijd. Misschien willen ze je tegemoetkomen ?
Nee dit is niet gedaan. Er is geen woord gesproken over een nieuw abbonement of mogelijkheden.
Dan zou ik Tmobile er maar eens op aanspreken,zij hebben zich dan niet aan hun eigen regels gehouden.
Citaat uit voorwaarden, deel stap2:
STAP 2
Abonnement samenstellen
Als T-Mobile Thuis op jouw nieuwe adres beschikbaar is, dan nemen we de mogelijkheden voor jouw abonnement met je door en stellen we je nieuwe abonnement samen. Bij een verhuizing ga je een nieuw jaarcontract aan. Je profiteert dus opnieuw van de korting voor de eerste zes maanden!
Dit lezend is er sprake van het aangaan van een nieuw contract en een contract is een tweezijdige zaak. Leverencier en contractant tekenen ervoor. Als daar bij u geen sprake van is resp. u heeft geen nieuwe overeenkomst getekend dan is de handelwijzen van T-Mobile naar mijn mening in strijd met de wetgeving/overeenkomstenrecht. Ik adviseer u om het volgende te benaderen: https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/telecommunicatiediensten/
Dat vroeg ik mij ook af, u schrijft het wat duidelijker;-))
Ts schrijft:
Dat contract liep vorig jaar af, waarna ons abbonement maandelijks opzegbaar zou zijn.
Vervolgens hebben wij zeer betijds ons abbonemnt laten overzetglten naar het nieuwe adres.
Duidelijk genoeg lijkt mij. ts laat zelf het abonnement overzetten naar het nieuwe adres.
Ts heeft niet van te voren geinformeerd of op het nieuwe adres snel(glasvezel) internet beschikbaar was.
Met een maand opzegtermijn had ts van het abonnement van t-mobile op het oude adres afgekund en een abonnement bij Ziggo op het nieuwe adres kunnen nemen.
Verhuizing isgeen reden om uw contract te vernieuwen. U kunt uw contract bij t mobile gewoon opzeggen per maand.
kom net dit tegen>>> https://www.degeschillencommissie.nl/uitspraken/bedenktermijn-van-14-dagen-voor-herroeping-gaat-pas-in-als-de-consument-beschikt-over-de-door-de-ondernemer-van-de-dienst-in-bruikleen-te-geven-hardware/
aangezien men zegt, "u heeft een nieuw abbo afgesloten" zou je zeggen, ik kan er van af!!!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoe krijg ik mijn hortensia weer tot leven?
Op mijn verjaardag kreeg ik een mooie hortensia voor op mijn balkon. Ik heb hem meteen in een grotere pot gezet, maar dat had ik beter niet moeten doen, want ik had er even niet bij nagedacht dat je moet wachten tot het najaar als de bloemen helemaal uitgebloeid zijn. Nu lijkt de plant dood te gaan. Lees meer
ABP wil Partnerpensioen enkel registreren met Notariele samenlevingsakte.
In de pensioenwet staat dat je een Partnerpensioen kunt aanvragen als je -tenminste- 5 jaar, aantoonbaar, samenwoont. Wij hebben ABP twee uittreksels uit het Bevolkingsregister gestuurd om aan te tonen dat wij al 19 jaar samenwonen maar zij verwerpen dit en schrijven "Om uw partner aan te melden heeft u een samenlevingscontract nodig."
Staan zij in hun 'recht'? Is het dus zo dat de regeri
...
Lees meer
Klacht online bij fysieke winkel
Ik heb ij een fysieke winkel eern pannenset gekocht omdat de winkel ze niet op voorraad had.
Na ontvangst 1 pan gebruikt en bij deze liet de binnenkant van de bodem los.
De overige pannen {nog} niet durven gebruiken.
Contact, via mail, opgenomen met winkel hoe dit op te lossen.
Zij kregen geen comntact metr de externe leverancier maar hebben mail gezonden.
Hierop kreeg ik
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer