ro
door rodolf Aug 8, 2013 om 15:12
Computers & telefonie

Hoe kan ik ?

sony minidiskspeler MDS-JE330 waarop alleen uitgang naar versterker zit.

hoe kan ik muziek op de speciale minidisks naar mijn PC kopieren?

Bezit Silver Crest videograbber en gaat het daar ook mee?

1254 12 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Aug 8, 2013 om 15:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=rodolf schreef op donderdag 8 aug 2013, 15:12]sony minidiskspeler MDS-JE330 waarop alleen uitgang naar versterker zit.

hoe kan ik muziek op de speciale minidisks naar mijn PC kopieren?

Gaat niet. Zou dit antieke apparaat vervangen door een recenter exemplaar.

ro
door rodolf - Aug 8, 2013 om 16:28
12 Antwoorden / 4 Vragen

Daar heb ik dus niets aan. Het gaat juist om deze verouderde speciale minidisks.

MAARRRR. KAN NIET GING DOOD, toen ik werd geboren en dat al heel lang geleden. 1926. Groetjes Ton.

mahadma
door mahadma - Aug 8, 2013 om 18:02
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Je kan (als je pc een audio opname/bewerkings programma (audition bijvoorbeeld) heeft) proberen met een kabeltje dit je geluidskaart IN te steken en de de UITgang te gebruiken van je speler en het uitgangsvolume (van je speler) laag (proefondervindelijk) en het opname volume nivo (proefondervindelijk) in te stellen en een proefje te doen. Dit KáN een aanvaardbaar geluid opleveren, maar is zeker geen garantie.

Een andere optie is een mengpaneel met een regelbare in en out put tussen den speler en je audio kaart input gecombineerd met een audio programma op je pc. Je kunt dan kiezen voor verschillende waardes, als je MP3 gaat maken, stel het in op stereo, 44.100 en 32 bit (320) of op WAV. Daar kan je direct cd's van maken/branden.

Succes.

aurora1
door aurora1 - Aug 9, 2013 om 01:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag Ton,

Hier (klik) vind je nog een (gratis)geluidsopname/bewerkingsprogramma met vragen en antwoorden erover.
Ik kwam dit ook nog tegen.

vr.gr.

ro
door rodolf - Aug 9, 2013 om 12:52
12 Antwoorden / 4 Vragen

Allen bedankt!!

Heb een adequate oplossing gekregen van een bevriende relatie.

Groet van Ton

ge
door gerboe - Aug 9, 2013 om 13:16
806 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 8 aug 2013, 15:37][quote=rodolf schreef op donderdag 8 aug 2013, 15:12]sony minidiskspeler MDS-JE330 waarop alleen uitgang naar versterker zit.

hoe kan ik muziek op de speciale minidisks naar mijn PC kopieren?

Gaat niet. Zou dit antieke apparaat vervangen door een recenter exemplaar.

Gaat wel. Eeenvoudig zelfs. En een 'antieke' minidiskspeler door een recenter exemplaar zal niet meevallen...

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 10, 2013 om 18:10
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=rodolf schreef op vrijdag 9 aug 2013, 12:52]Allen bedankt!!

Heb een adequate oplossing gekregen van een bevriende relatie.

Groet van Ton

Dan leg je uiteraard hier uit hoe je het nu gedaan hebt, daar help je andere weer mee die het zelfde probleem hebben..

[quote=gerboe schreef op vrijdag 9 aug 2013, 13:16][quote=carola.83 schreef op donderdag 8 aug 2013, 15:37]Gaat niet. Zou dit antieke apparaat vervangen door een recenter exemplaar.

Gaat wel. Eenvoudig zelfs. En een 'antieke' minidiskspeler door een recenter exemplaar zal niet meevallen...
Gaat inderdaad prima, zolang je maar tulpstekkertjes (in) op de PC kunt aansluiten.

aurora1
door aurora1 - Aug 11, 2013 om 11:49
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@Ton, ik zou ook graag willen weten hoe het nu gelukt is....

ge
door gerboe - Aug 11, 2013 om 13:23
806 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zondag 11 aug 2013, 11:49]@Ton, ik zou ook graag willen weten hoe het nu gelukt is....

Mag ik het ook zeggen ;) ? Er zit een lijnuitgang op de minidiskspeler. Kan een aparte lijnuitgang zijn maar via de koptelefoonuitgang werkt het ook. Die verbind je met de lijningang op je computer. We even kijken of de lijningang van de geluidskaart op je computer aan staat. Vervolgens kun je het geluid van de minidiskspeler opnemen met een programma als bijvoorbeeld (gratis) Audacity.
Werkt met alle apparaten, ook 'antieke' apparaten, als er maar een lijnuitgang op zit.

aurora1
door aurora1 - Aug 11, 2013 om 20:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@gerboe, dat is mij ook bekend maar in de gebruiksaanwijzing van die Sony kon ik geen koptelefoonmogelijkheid vinden, daarom heb ik er ook niets over gemeld, ben dus nog steeds benieuwd...

ge
door gerboe - Aug 11, 2013 om 21:45
806 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zondag 11 aug 2013, 20:11]@gerboe, dat is mij ook bekend maar in de gebruiksaanwijzing van die Sony kon ik geen koptelefoonmogelijkheid vinden, daarom heb ik er ook niets over gemeld, ben dus nog steeds benieuwd...

Dan is het u vast wel bekend dat er een lijnuitgang op zit...

blue star
door blue star - Sep 19, 2013 om 00:11
20 Antwoorden / 7 Vragen

Beste Rodlf

al eens geprobeerd met het programmaatje audiograbber ? hier kan je het downloaden
http://software.helpmij.nl/index.php?action=detail&id=010 neem ook de Pdf met uitleg mee !
ik doe het zo sluit een audiokabel aan op het uitgaande signaal van de versterker tulp rood en wit,andere kant van de kabel een mini jack plug die steek je in de bovenkant of voorkant van je Pc/micro,verder kan je een hoofdtelefoon aansluiten om geluid via audiograbber te starten.(zorg wel dat de versterker op de goede functie staat)een nadeel hiervan is dat er geen tekst word overgenomen !
want het loopt zo niet via het digitale circuit.heb je hebt op de minidisk JE-530 ook een toslink aansluiting die is wel digitaal maar waar je moet inpluggen op de Pc weet ik niet zo te zeggen zou je even in een computer winkel moeten vragen,ik hoop dat je hier iets aan hebt !
graag gedaan. WP.