te
door tervla Jul 22, 2013 om 09:07
Computers & telefonie

Hoe kom ik af van info sms'jes

In sommige landen krijg ik voortdurend, elke paar minuten, een info sms. Hierin staat alleen: info, een plaatsnaam en de tijd. Soms is dat voornamelijk in de grensstreek, maar soms ook de hele dag door tijdens de reis. Ik heb geen idee wat ik moet doen om hier af te komen. Telefoon uitzetten is natuurlijk een optie, maar dan ben ik voor mijn familie ook niet meer bereikbaar en dat kan toch niet de bedoeling zijn. Herkent iemand dit?

8577 12 Rapporteer

tot15karakters
door tot15karakters - Jul 22, 2013 om 10:19
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Welke provider?

Ik krijg ze van de Aldi, met de prijzen, en nr voor afmelden..

Dus bij welke aanbieder zit je?

mi
door miepje58 - Jul 22, 2013 om 10:25
208 Antwoorden / 6 Vragen

O hou op! Ik was 10 dagen in Engeland en kreeg er soms 25 op een dag. Ik heb een smartphone die ik als dummiephone gebruik, d.w.z. het ding staat voor alles uit, behalve voor bellen/sms. Ik heb ze maar per dag gewoon allemaal verwijderd, die berichten. Ook bij mij geen echte info, alleen dat ik een nummer moest bellen (ben d'r gek...)

gerdamarijke
door gerdamarijke - Jul 22, 2013 om 10:45
330 Antwoorden / 15 Vragen

Dat ligt aan de provider. Bijvoorbeeld Sms 'NEE' naar 1277 of KPN 'INFO UIT' naar 1300. Hiermee kunt u deze infoberichten afmelden. Even zoeken op Google naar het nummer bij uw provider

bl
door blackstone - Jul 22, 2013 om 13:19
27 Antwoorden / 6 Vragen

Ik neem aan dat je de berichten op een buitenlandse simkaart krijg. In Thailand krijg ik ze ook en weet ook niet wat je er aan kan doen, het kost je alleen wel belminuten.

anduril
door anduril - Jul 22, 2013 om 16:02
167 Antwoorden / 1 Vragen

Die ongein kreeg ik vroeger ook. Toen de provider (T-mobile) gemaild dat ik daar niet gediend was. Eerst sputteren ze nog wat tegen, maar na aandringen hebben ze dat geblokkeerd. Het kan dus wel!

anduril
door anduril - Jul 22, 2013 om 16:03
167 Antwoorden / 1 Vragen

... niet van gediend ...

te
door tervla - Jul 22, 2013 om 17:15
8 Antwoorden / 8 Vragen

Hartelijk dank voor jullie vlotte reacties. Helaas weten jullie het ook niet, hoewel Anduril het heeft weten te stoppen. Ik heb nu een berichtje gestuurd naar KPN, het zal mij benieuwen. Info uit bij KPN betreft alleen hun info, daar kan ik ook niets mee. Overigens kost het mij geen belminuten, het zijn plaatselijke sms'jes, maar zonder inhoud. Bv. Info, Salzburg 10.45 . Klokkijken kan ik zelf ook.

emcede
door emcede - Jul 22, 2013 om 19:28
960 Antwoorden / 4 Vragen

Ik herken dit, pas zelf gehad op vakantie in Denemarken. Ik heb een Samsung smartphone en via instellingen heb ik de ontvangst weten uit te zetten (na via google te hebben gezocht). Welk merk en type telefoon heb jij?

da
door daisykassa - Jul 22, 2013 om 21:31
3 Antwoorden / 0 Vragen

ik ken een Samsung galaxy Ace, maar volgens mij is dit voor de meeste hetzelfde:
berichten
dan links onder de toets voor extra's
instellingen
scrollen naar: info berichten (CB)
en het vinkje "hiermee kunt u infoberichten ontvangen" uitvinken
succes!

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jul 23, 2013 om 16:29
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Dit zijn gewoon info-berichten (geen smsjes), blijkbaar staat dit tegenwoordig standaard aan bij de zogenaamde smartphones.

Je kunt hier in Nederland ook gebruik van maken, alleen het netwerk van vodafone, door code 50 op te geven, zie je continu het regionummer (het vroegere kengetal) in beeld. An sich is dat leuk dat dat kan, maar dat weegt alleen niet op tegen alle nadelen bij vodafone.. maar naar bijna 8 jaar ben ik er bijna overheen dat ik het mis :-)

mi
door miepje58 - Jul 24, 2013 om 09:35
208 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=daisykassa schreef op maandag 22 jul 2013, 21:31]ik ken een Samsung galaxy Ace, maar volgens mij is dit voor de meeste hetzelfde:
berichten
dan links onder de toets voor extra's
instellingen
scrollen naar: info berichten (CB)
en het vinkje "hiermee kunt u infoberichten ontvangen" uitvinken
succes!

Joepie, dankjewel! Vinkje stond inderdaad aan. Nu niet meer!

te
door tervla - Jul 24, 2013 om 09:53
8 Antwoorden / 8 Vragen

Bij mijn Samsung stond het vinkje uit, maar de berichten bleven komen....