Li
door Lipkje Linda 18 sep. 2019 om 18:08
Computers & telefonie

Hoe kom ik van het betaalprobleem met hollandsnieuwe af?

Wie herkent het volgende en heeft een oplossing voor mijn probleem? 
Ik heb een telefoonabbonnement afgesloten bij hollandsnieuwe. Elke maand kost het mij minimaal een uur om de rekening te kunnen betalen. Automatisch incasso blijkt namelijk niet mogelijk. Niemand snapt hoe dat kan. Het maandelijks laten toesturen van betaalgegevens blijkt al net zo onmogelijk te zijn. Dit houdt in dat ik elke maand aan de telefoon hang bij hollandsnieuwe en een halfuur in de wachtrij kom. Vervolgens krijg ik een medewerker aan de lijn die er niks van begrijpt. Lukt het mij niet om op tijd te betalen omdat de betaling geweigerd wordt, dan wordt mijn tel.nr. geblokkeerd en krijg ik een boete terwijl het toch eigenlijk niet mijn probleem moet zijn? Ik heb immers toestemming verleend voor een automatisch incasso? Wie o wie heeft de gouden tip voor mij?

1083 13 Rapporteer
door diumenge - 18 sep. 2019 om 18:11
10628 Antwoorden / 14 Vragen
0

Neem eens contact op met je bank, misschien zit er een blokkade op ofzo.

door Magnum007 - 18 sep. 2019 om 18:16
160 Antwoorden / Vragen
0

Hallo Linda,

Ik neem aan,dat je een klantnummer en bankrekeningnummer van ze hebt.

Ik zou dan het maandelijkse bedrag persoonlijk overmaken.

Probeer ze eens een brief te sturen en vragen om de automatische incasso in orde te brengen.

door tijger1 - 18 sep. 2019 om 18:23
39021 Antwoorden / 21 Vragen
1

Staat er wel geld op uw rekening? Ga anders eens langs een telefoonwinkel.

va
door vanlotjegetikt - 18 sep. 2019 om 18:30
86 Antwoorden / Vragen
2

Staat er wel voldoende saldo op de betaalrekening.

door aurora1 - 18 sep. 2019 om 18:51
13921 Antwoorden / 6 Vragen
5

Onderstaande staat op de website van Hollands Nieuwe:

“Een abonnement betaalt u iedere maand via automatische incasso. U kunt online bestellingen (toestel), openstaande facturen, of het opwaarderen van tegoeden met iDeal betalen”.

Dus met voldoende saldo op uw rekening moet het goed gaan, anders staat er niet genoeg op uw rekening.
U hoeft ze ook niet te bellen want u kunt alles via inloggen te weet komen en ook uw facturen inzien.


door tenormin 18 sep. 2019 om 23:35
14918 Antwoorden / 88 Vragen

Is het meest plausibele: niet voldoende saldo. Nooit gehoord dat het iemand een uur kost om een rekening te betalen. Bij mij, na inloggen (wat nu even meer tijd kost vanwege de nieuwe scanner - even wennen -) is het na 3 seconden gedaan. ;-)

Gr
door Graspollen 19 sep. 2019 om 10:41
56 Antwoorden / Vragen

Als u nou eens zou lezen wat TS schrijft,  begrijpt u wellicht waarom zij er een uur mee bezig is. En Aurora met facturen inzien, wordt een factuur niet betaald.

door heremietkreeft - 18 sep. 2019 om 19:11
10298 Antwoorden / 163 Vragen
1

Mogelijk kunt u hier iets mee, zij het dat er wel een probleem lijkt te zijn omdat incassobetalingen wel degelijk mogelijk zijn bij Hollands Nieuwe. Zie ook: https://directsales.hollandsnieuwe.nl/ing_so  Zie ook dit https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/telecommunicatiediensten/  en/of ook https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/rechten-en-plichten-providers

door diumenge 18 sep. 2019 om 19:13
10628 Antwoorden / 14 Vragen

Wat kan TS hier dan mogelijk mee?

door tijger1 18 sep. 2019 om 23:35
39021 Antwoorden / 21 Vragen

Wat moet de Ts met een ING voucher?

door heremietkreeft 19 sep. 2019 om 10:09
10298 Antwoorden / 163 Vragen

In de eerste aanwijzing (ook al was er een link met ing) staat helder hetgeen ik aangaf: betalen via auto incasso is altijd mogelijk. (De inhoud niet gelezen? Dan nu toch maar een kopie van hetgeen in deze link staat.  M.a.w. eerst verder kijken met scherpe tijgerin ogen alvorens met dit soort reacties te komen).  

over het abonnement

       
        )

door tijger1 19 sep. 2019 om 10:42
39021 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, en daar dan die voucher voor gebruiken? Lees voortaan  zelf uw linken eerst voordat u ze plaatst.

door heremietkreeft 19 sep. 2019 om 11:08
10298 Antwoorden / 163 Vragen

Het zijn de voorwaarden die bij die provider gelden, of je nu wel of niet toevallig ook een voucher van die provider voor benut. Is de hobbij ook 'zoeken van spijgers (spijkers/tijgers) op laag water'?

Ps. Als het alleen met een ing voucher mogelijk zou zijn om via automatische incasso te betalen ...... kwestie ????

door hutch - 18 sep. 2019 om 23:30
4302 Antwoorden / 29 Vragen
1

Ervan uitgaande dat u een consument bent: klacht indienen bij Hollandsnieuwe, zie art. 20 AV.

Komt u er dan nog niet uit, dan naar de Geschillencommissie stappen.

door marita5 - 19 sep. 2019 om 10:17
7968 Antwoorden / 13 Vragen
1

Hallo Lipkje linda , 

Dit houdt in dat ik elke maand aan de telefoon hang bij hollandsnieuwe en een halfuur in de wachtrij kom.

Hoe kan ik mijn abonnementskosten betalen?

Je abonnement betaal je elke maand vooruit via automatische incasso.

Is de automatische incasso mislukt? Dan proberen we het nog een keer. Lukt de incasso wederom niet? Dan stellen wij je per e-mail of sms op de hoogte.

Bekijk en betaal je openstaande betaling in mijn hollandsnieuwe

Gr
door Graspollen - 19 sep. 2019 om 10:37
56 Antwoorden / Vragen
1

Jammer dat er hier mensen zijn die niet verder komen dan: er zal niet voldoende saldo zijn.

Het heeft niets te maken met onvoldoende saldo op de rekening. Ik heb datzelfde probleem ooit eens gehad met KPN, keer op keer mislukte de incasso. Uiteindelijk bleek dat het fout zat aan de kant van KPN. De oude opdracht moest door hun volledig verwijderd worden en opnieuw worden ingevoerd. Probleem was toen opgelost. 

Bij NPO Start Plus lukte het ook niet. Na 3 maanden heb ik het abonnement maar beëindigd.

door edrick3 - 19 sep. 2019 om 10:41
27063 Antwoorden / 86 Vragen
0
door gerbera - 19 sep. 2019 om 21:48
5133 Antwoorden / 7 Vragen
0

Hoe kom ik van het betaalprobleem met hollandsnieuwe af?

Als er geen oplossing komt dan maar overstappen naar een andere provider☺

door pino123 20 sep. 2019 om 09:52
2558 Antwoorden / 14 Vragen

En worden de openstaande rekening opeens wel voldaan? Onzinnig antwoord

door gerbera 20 sep. 2019 om 11:10
5133 Antwoorden / 7 Vragen

Eerder een onzinnige reactie, de TS probeert netjes te betalen maar heeft problemen met de automatische incasso. En als dat gedonder blijft is overstappen de enige oplossing. Dus volgende keer nog maar eens goede het topic lezen.

Gr
door Graspollen 20 sep. 2019 om 11:21
56 Antwoorden / Vragen

Alsof het mislukken van a.i.'s een reden is om kosteloos je contract voortijdig te beëindigen. De volgende keer maar eens goed nadenken voordat u een vraag beantwoordt.

door gerbera 20 sep. 2019 om 11:25
5133 Antwoorden / 7 Vragen

Waar schrijf ik dat er vroegtijdig het contract opgezegd moet worden. Denk dat de TS verstandig genoeg is om dat in de gaten te houden. Volgende keer maar ff goed lezen wat ik schrijf.

Gr
door Graspollen 20 sep. 2019 om 11:38
56 Antwoorden / Vragen

U geeft dus adviezen waar iemand 1 of 2 jaar later pas wat aan heeft. Ik zal proberen dergelijke topadviezen te onthouden... Gegroet.

door gerbera 20 sep. 2019 om 13:13
5133 Antwoorden / 7 Vragen

Volgens u moet de TS dan maar aan blijven klooien met die "haringboer" En u heeft een glazen bol waarin u kan zien hoe lang het abbo van de TS (nog) loopt. Maar als u een beter advies heeft vermeld dit dan, uw vergelijk met KPN helpt de TS niet echt.

va
door vanlotjegetikt - 20 sep. 2019 om 09:39
86 Antwoorden / Vragen
1

Waarom kunt u niet betalen met een opdracht automatische Incasso. Wat geeft Hollandse Nieuwe als antwoord als u deze vraag stelt?

door gerbera - 21 sep. 2019 om 15:28
5133 Antwoorden / 7 Vragen
2

Op het gevaar af dat er commentaar komt, van de vaste commentatoren, een vraag. Staat per abuis mogelijk het nummer van de "haringkar", door wat voor oorzaak dan ook, geblokkeerd bij uw internetbankieren?.

door marita5 21 sep. 2019 om 16:25
7968 Antwoorden / 13 Vragen

@gerbera , Beter een vraag stellen dan het onderlinge gehakketak waar een vraagsteller geen bal aan heeft . Lijkt hier de halve tijd een kleuterklas 
Zie ook deze link , was in 2014 https://www.klacht.nl/automatische-incasso-lukt-niet-schuld-wordt-naar-mij-geschoven/

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ct
ctcalis - 22 okt. 2019 om 18:54
Computers & telefonie

Graag delen!! Beste post. NL, je stuurt een pakketje. Met track en trage code.

Graag delen!!   Beste post. NL, je stuurt een pakketje. Met track en trage code. Zo gezegd ligt hij na ruim een week in de sorteerruimte. Maar ik weet beter dat mijn pakketje is gestolen. Zonder dat het gescand is kan de oplichter je pakket ontvreemden. Het moet haast wel fraude zijn binnen het bedrijf. Je belt netje om te melden dat het gestolen is. Het wordt een registratie. Laat mij niet lac ... Lees meer

Hi
Hien - 21 okt. 2019 om 21:24
Huishouden & energie

Waarom wil de laatste radiator van 5 niet warm worden?

De laatste, van de 5 radiatoren, gezien v.a. de ketel boven op zolder, wil niet warm worden. Draai ik de voorlaatste radiator (nr4) uit dan wordt de nr5 wel warm. Het is alsof niet voldoende druk aanwezig is. Ik heb de ketel met water gevuld tot de waterdruk op 1,8 bar staat. Wat moet ik doen om alle radiatoren warm te krijgen.
Bijvoorbaat dank. Lees meer

kd
kdz - 7 jul. 2019 om 15:00
Winkels & webshops

Klantenvertellen.nl bedrog ?

ik kijk altijd reviews van producten en bedrijven als ik iets nodig heb. we weten allemaal dat online reviews ook vaak nep zijn, daar kijk ik meestal wel doorheen hier kan ik op zich ook wel mee leven, stel een bedrijf heeft 100 reviewes en 10% is nep, dan nog is 90% wel ok, dus als bedrijf een ruime voldoende heeft is dat redelijk betrouwbaar echter wat het geval is bij klantenvertellen.nl i ... Lees meer