pe
door petraleo Aug 29, 2006 om 21:51
Computers & telefonie

Hoe kom ik van tele2 af

Ik wil mijn tele2 abonnement opzeggen, omdat ik verhuisd ben en ze hier geen internet kunnen leveren.

Op aanraden van tele2 heb ik ze een aangetekende brief gestuurd, deze hebben ze doodleuk geweigerd (waar ik schriftelijk bewijs van heb).

Vervolgens heb ik telefonisch contact gezocht waarna ze aanraden de info nogmaals te versturen via de fax, dit gedaan en ook hier heb ik schriftelijk bewijs van. Helaas werd ook deze niet verwerkt.

Ik heb mijn bankrekening geblokkeerd en ben inmiddels verhuisd en blijf nu aanmaningen via de mail krijgen.

Als je ze aanspreekt op bovenstaande zeggen ze doodleuk dat je schriftelijk op moet zeggen, ja dat zou mooi zijn als dat kon. Na verschillende heen en weer mails adviseren ze toch ook maar om je rekening te betalen. Ik denk dat ik kan wachten op de deurwaarder, gelukkig hebben ze mijn nieuwe adres niet :-)

Heeft iemand hier ervaring mee en tips hoe om te gaan met tele2 en hoe kom ik van mijn abbo af ?????

491 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 30, 2006 om 09:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoe dan ook moet u opzeggen per aangetekend schrijven en liefst met bericht van ontvangstbevestiging. Altijd bij opzeggen.

E-mails hebben in die zin geen waarde, aanmaningen per e-mail overigens ook niet, wettelijk gezien.

Probleem is hier dat u een overeenkomst heeft met tele2 waaraan u zich normaliter heeft te houden.

Als door uw verhuizing Tele2 echter niet kan voldoen aan het leveren van de door u met hen overeengekomen diensten zou dat aanleiding/reden moeten zijn om de overeenkomst te beëindigen.

Ik spreek hier niet over ontbinden omdat niet Tele2 de veroorzaker is doch u.

Stel dus in uw aangeteknd te verzenden brief dat u bent verthuisd en heeft geconstateerd dat tele2 u op uw nieuwe woonplek geen internetdiensten kan leveren. Verzoek daarom uw overeenkomst met hen als beëindigd te mogen beschouwen met eventueel een maand abonnementsgeld als schadeloosstelling.

Als ze weigeren, dan gaat een ander probleem ontstaan, dan kunt u namelijk naleving van de overeenkomst gaan vorderen door te stellen dat ze dan ook bij u moeten leveren.

Ik ben benieuwd wat ook andere xperts hier over zeggen.(over deze interpretatie want dat is altijd zo bij een juridische zaak)

ve
door verwijderd - Aug 30, 2006 om 10:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

in antwoord op gerritaltena,

het probleem is niet dat tele2 niet erkent dat we verhuisd zijn, ze kunnen hier geen internet leveren en dat is volgens tele2 ook een prima reden voor beeindiging.

probleem is dat ze alle schriftelijke benaderingen om dit te regelen niet accepteren. een aangetekende brief, pakken ze niet aan, dus krijg je hem terug via de post met een sticker geweigerd.

als je dan in overleg met hun, want ze snappen ook niet waarom ze hem niet aangepakt hebben, een fax stuurt, verdwijnt ook die weer spoorloos.

een aangetekende brief kost je iets van 7 euro dus 1 keer vind ik meer dan genoeg.

en alle berichten per email accepteren ze niet als opzegging.

ve
door verwijderd - Aug 30, 2006 om 10:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om te beginnen, Tele2 zal u doorgaans aan uw contractduur houden, ook als u verhuist. Verhuizing is namelijk niet uw probleem en geen enkele reden om een contract te beeindigen.

Omdat zij internet niet kunnen leveren zal dit deel uit de overeenkmost gewijzigd moeten worden. Echter aan de andere diensten bent u m.i. gebonden voor nogmaals een nieuwe contracttermijn (let op: het kan zijn dat dit niet op basis van de oorspronkelijke ingangsdatum is, maar op basis van de wijzigingsdatum).

Aangaande de weigering van tele2 om de brief te accepteren, kan ik kort zijn. Tele2 kan nooit beweren dat zij geen kennis hebben genomen van de brief. Het risico dat Tele2 loopt door de brief te weigeren en geen kennis te nemen van de inhoud is juridisch gezien voor hun eigen rekening. De inhoud blijft echter wel geldig en dit zal de rechter ook zo zien.

Soms wordt geadviseerd om de brief 2x te versturen, 1x aangetekend en 1x per reguliere post, zodat een geweigerde brief alsnog via de reguliere post binnenkomt. Vermeld dit echter wel ook in de brief dat hij dus dubbel is verstuurd.

Tenslotte: ze komen echt wel aan je nieuwe adres. Ik spreek uit ervaring, want ook ik ben een keer achervolgd door een incassobureau na een verhuizing, die uiteindelijk doodleuk via de bevolkingsregisters van de gemeentes mijn nieuwe adres wist te achterhalen.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Aug 30, 2006 om 10:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

E mail met leesbevestiging, of een antwoord op uw mail en uitgeprint bewaren, want de pc kan defekt gaan, liefst elders bewaren, bij brand is U alles kwijt, familie of vrienden die een envelop met gegevens bewaren, doe ik ook voor geheime wachtwoorden en zo, zodat ik zelfs als alles plat branden zou, binnen enkele minuten alle wachtwoorden en zo weer weet!

Het abbonnement is altijd af te kopen voor de resterende termijn tot contract datum, ik moet nu ook 3 maanden afkopen of doorverkopen aan koper oude woning, en dat zou ook wel eens leuk kunnen zijn, geef de koper/huurder een adsl voor half geld en betaal voor de contractsovername, heb ik ook aangeboden.

ve
door verwijderd - Aug 30, 2006 om 10:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Gozik,

Weer wat om te leren:

E-mail is niet rechtgeldig, ook niet met leesbevestiging. Waarom? Als deze in een spamfilter blijft hangen heb je niets. En sowieso hoeft de ontvanger geen leesbevestiging terug te sturen. M.a.w. als de ontvanger beweert hem niet te hebben ontvangen, dan sta je nog met lege handen.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Aug 30, 2006 om 16:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi

Aangetekend versturen met ontvangstbevestiging.Accepteren ze die brief weer niet dan naar de consumentbond bellen dit is het telefoonnummer er van 070-4454545.

groeten Pascal

ve
door verwijderd - Aug 31, 2006 om 11:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals brynnar al stelt: het weigeren van een aangetekend schrijven wordt door de rechter gezien als: u had hem kunnen ontvangen en daarmee kennis kunnen nemen van de inhoud. Overigens is het wel zeer merkwaardig dat een bedrijf een aangetekend schrijven weigert.

Er is helaas nog GEEN geschillencie waar u dit kunt melden en als u geen lid bent van de Consbond zullen die ook weinig of niets doen vrees ik.

Overigens: denk wel even na over uw zinsnede dat Tele 2 uw nieuwe adres niet heeft, is dat dan wel zuiver??

ve
door verwijderd - Aug 31, 2006 om 12:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

als tele2 de moeite had genomen onze post te lezen hadden zo ook ons nieuwe adres geweten, en als ze echt willen komen ze er ook zo wel achter.

Maar goed ons probleem is opgelost.

Na nog even rond te surfen kwam ik terecht op de tele2klachtgroep.nl en daar heb ik ons probleem voorgelegd.

Zonder dollen ze hebben het binnen 2 uur weten te regelen met excuses van tele2 en uiteraard kunnen we de laatste rekening vergeten.

Dus voor wie problemen heeft met tele2 kijk eens op

http://tele2klachtgroep.nl

ve
door verwijderd - Aug 31, 2006 om 12:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

goed om te zien dat het opgelost is.

@gerrit:

je schrijft in een eerdere post:

-mails hebben in die zin geen waarde, aanmaningen per e-mail overigens ook niet, wettelijk gezien.

Heeft een per mail gestuurde factuur WEL enige waarde wettelijk gezien ? Enige idee waar ik dit kan verifieren ?

Phinder

ve
door verwijderd - Aug 31, 2006 om 12:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

ok dat het toch snel gelukt is. En dank voor de terugkoppeling want zo leren wij ook weer.

ve
door verwijderd - Aug 31, 2006 om 12:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

phinder@ facturen per i-net kunnen (uitsluitend) waarde hebben als de ontvanger zelf heeft afgestemd om de facturen per e-mail te ontvangen. zie o.a. het BW bok6 art 227a tm c; 234 en eventueel ook boek 3 art 15 ev. Heefu zelf het BW niet dan www.wetboek-online.nl

Met groet

ve
door verwijderd - Sep 2, 2006 om 15:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

@
phinder:

Aangaande je vraag: alle correspodentie gevoerd per mail is niet bindend danwel rechtsgeldig. Om namelijk een overeenkomst of overeenstemming te bereiken is een handtekening een vereiste, bij het ontbreken daarvan ontbreekt volgens de wet de toestemming van de verzender of ontvanger.
Hier zit ook enige logica in; met weinig moeite kan ik namens (From:) een ander e-mail adres iets versturen, zo is het mogelijke andere mensen te benadelen.
Om dit te voorkomen heeft de wetgever bepaald dat zonder duidelijke authenticatie (lees: zonder je duidelijk bekend te stellen) een mailbericht niet hoeft te worden geaccepteerd.
Er zijn kwesties bekend waarin een mail wel wordt geaccepteerd, maar vooralsnog is het 1 groot schemergebied, wijsheid is dus voorlopig nog belangrijke zaken per post af te doen.