anita555
door anita555 Sep 4, 2023 om 17:04
Computers & telefonie

Hoe kom je van reclame af in je emailadres?

Bovenaan mijn postvak in van mijn emailadres keert constant dezelfde reclame terug (ook veel andere reclame die alsmaar terug keren ondanks dat ik constant feedback geef. Dan krijg je als antwoord: bedankt voor je feedback. Zodra ik de reclame weer zie verwijder ik het maar het helpt niet. Het keert meteen weer terug.

9113 18 Rapporteer
Thecla58
door Thecla58 - Sep 4, 2023 om 17:14
854 Antwoorden / 3 Vragen

Welicht is stoppen met het geven van feedback. Vervolgens blokkeer je de afzender van die e-mails.

sw
door swat1500 - Sep 4, 2023 om 17:27
3779 Antwoorden / 0 Vragen

U maakt waarschijnlijk gebruik van een "gratis" email programma.
U betaald voor het gratis gebruik met het ontvangen van reclame emails.
Vaak kunt u dit tegengaan door de betaalde versie van het programma te kopen.

Voor niets gaat alleen de zon op.

tenormin
door tenormin Sep 4, 2023 om 17:58
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@swat1500. Gratis emailadres? Bestaat dat dan? Mijn provider is Ziggo, dus daar heb ik mijn email adres. Wel nog een gmail.com. Geen idee of ik daar betaal. Dom hé?

anita555
door anita555 Sep 4, 2023 om 18:06
47 Antwoorden / 44 Vragen

Ja inderdaad,  betalen voor een emailadres, echt nooit van gehoord inderdaad!

tenormin
door tenormin Sep 4, 2023 om 18:57
16829 Antwoorden / 108 Vragen

@anita555, ik bedoel eigenlijk dat ik, uiteraard voor een email adres betaal bij Ziggo. Dat is uiteindelijk mijn provider, waar ik T.V., telefoon, wifi en internet van heb. Dus ik betaal voor dat adres.

rj
door rjw Sep 4, 2023 om 20:23
3262 Antwoorden / 5 Vragen

@anita: als je de email van je provider gebruikt betaal je voor email. Dat zit verwerkt in de abonnementsprijs. Ook als je het niet gebruikt betaal je er voor natuurlijk.

sw
door swat1500 Sep 5, 2023 om 17:11
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Gaarne goed lezen. Ik bedoel een email Programma en niet het email adres. Dus een programma waarmee je emails kan ontvangen, maken en verzenden. Er zijn email programma s die extra mogelijkheden bieden bij het maken en verzenden van emails.
Daarvoor.moet meestal betalen of er is een "gratis" versie waarbij je telkens reclame ziet. Als je een internet provider hebt krijg je ook vaak een emailadres via je provider. Je kan ook een "gratis" email adres via Gmail, hotmail, outlook en nog een aantal aanbieders krijgen. Feitelijk zijn ze niet gratis omdat de aanbieders jou gegevens gebruiken voor eigen doeleinden of het aanbieden. Van gerichte reclame.

th
door thieu Sep 6, 2023 om 13:36
148 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik al vele jaren Thunderbird (open source) als e-mailprogramma en heb van hun nog nooit reclame gehad. Maar wél elke denkbare functionaliteit, mede geboden door vele plugins.

@q
door @qwerty@ Sep 6, 2023 om 16:04
68 Antwoorden / 1 Vragen

Ik gebruik ook Thunderbird en krijg ook nooit reclame in het programma zelf.
TS ontvangt reclalme E-Mails., dat is natuurlijk wat anders.
Dat soort E-Mails kan je als spam markeren, weet alleen niet of dat bij Ziggo ook kan.
Maar, NOOIT feedback geven, dan komen zeker terug.

Franske1958
door Franske1958 - Sep 4, 2023 om 17:32
426 Antwoorden / 2 Vragen

Die eerste regel is reclame. Hier bij mij staat er "Adv"  bij.  Gewoon laten voor wat het is.
Nooit op klikken want daarmee wordt uw mailadres juist verspreid onder adverteerders
en hebt U over een tijdje een hele berg spam mails in uw maibox.

tenormin
door tenormin - Sep 4, 2023 om 17:55
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Denk dat ik, in ieder geval, het niet goed snap. Reclame in je email adres? Nog nooit gezien. Of u bedoelt ongewenste mail? Dan blokkeert u de afzender toch? Dat soort "mails" bedank ik uiteraard niet. Gewoon negeren. Onbekenden die iets sturen en waarbij staat "unsubscripe", ook niet doen want daar komt men ook niet vanaf.

Franske1958
door Franske1958 Sep 5, 2023 om 09:33
426 Antwoorden / 2 Vragen

Nee ze bedoelen niet die spam mailtjes die echt naar uw mailadres zijn gestuurd.
Ik heb twee mailadressen. Een bij outlook.com die ik gebruik voor alles, en een bij
gmail.com  die laatste gebruik ik vrijwel nooit, maar die was nu eenmaal verplicht
want zonder een gmail mailadres werkt een chromebook nu eenmaal niet. Als ik
kijk in mijn mailbox bij outlook.com staan er als eerste regel een advertentieregel die
er precies zo uit ziet als een mailtje. Echter er staat de tekst "Adv"  bij en ook wordt
deze regel niet meegeteld bij het aantal nieuwe mailtjes.

ltmvz
door ltmvz - Sep 4, 2023 om 17:58
949 Antwoorden / 18 Vragen

In elk geval de extensie Webmail Adblocker toevoegen aan de browser: dat helpt voor bijna 100%.

rj
door rjw Sep 4, 2023 om 20:24
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Maar niet voor email in een emailapp....

ltmvz
door ltmvz Sep 4, 2023 om 22:21
949 Antwoorden / 18 Vragen

Het is inderdaad niet duidelijk om wat voor mail het gaat.

hereistom
door hereistom - Sep 4, 2023 om 19:08
733 Antwoorden / 1 Vragen

Een nieuw e-mail adres nemen en dan die van Gmail, deze heeft een automatische spamfilter.

rj
door rjw Sep 4, 2023 om 20:24
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Dan krijg je reclame van Google.

Mabelle
door Mabelle Sep 4, 2023 om 20:42
423 Antwoorden / 1 Vragen

Gebruik al vanaf het begin gmail, krijg nooit spam, krijg ook nooit reclame van ze en ze hebben een betere spamfilter dan bijv. Ziggo. Als ik de mailboxen van @ziggo gebruikers zie, 3/4 bestaat uit spam.

hereistom
door hereistom Sep 4, 2023 om 20:48
733 Antwoorden / 1 Vragen

@RJW heb nog nooit reclame van Google e.d. in de mail gehad en gebruik het al 25 jaar.

ge
door gerardvantol - Sep 4, 2023 om 20:46
57 Antwoorden / 2 Vragen

Nooit feedback geven, is voor de zenders het teken dat er inderdaad iemand dit heft gezezen. Dus zullen ze troep blijven sturen. Beter is afzender blokkeren of zoals ik in outlook vaak doe alles vanaf het @ teken in de geblokkeerde afzenders opnemen.

mooimeisje_25395
door mooimeisje_25395 - Sep 6, 2023 om 11:15
30 Antwoorden / Vragen

Toen ik nog de Hotmail had zoveel reclamen blokkeren had geen zin
ben over gestapt op de icloud geen reclamen meer

Di
door Diny Bennemeer - Sep 6, 2023 om 11:25
1 Antwoorden / Vragen

SPAM, PHISHING MAIL, Reclames is een doorn in het oog.

Het maakt niet uit wat je doet het blijft terug komen. Of je de mail nou in spam map zet of in de map phishing, het blijft terug komen.

Het is niet meer te doen om een emailadres te hebben. Er komen gemiddeld per dag 30 reclames binnen.

Wij hebben gewoon geen bescherming meer tegen al die reclames en spam.

Kan hier nou eens wat tegen gedaan worden om ons hiervoor te beschermen?

Dave lubeck
door Dave lubeck - Sep 6, 2023 om 11:37
88 Antwoorden / 2 Vragen

[edit redactie, off topic bijdrage verwijderd]

Dave lubeck
door Dave lubeck - Sep 6, 2023 om 11:39
88 Antwoorden / 2 Vragen

Niet Moeilijk doen !! GEWOON BLOKKEREN , DAT HELPT ZEKER VOOR 99% !!!

johanna66
door johanna66 - Sep 6, 2023 om 12:52
48 Antwoorden / 6 Vragen

Jammer dat ik geen oplossing voor je heb. Ik zit met hetzelfde probleem terwijl ik nooit geen feedback geef en de spam gelijk wegzet onder spam. Misschien dat het helpt om iedere keer de cookies te verwijderen of ze te blokkeren. Rechtsbovenin bij de 3 puntjes zit de optie "blokkeren" . Veel succes.

th
door thieu - Sep 6, 2023 om 13:44
148 Antwoorden / 0 Vragen

Het zou misschien helpen als je vertelt welk programma je gebruikt als e-mailclient.
Maar in het algemeen kun je beter niet reageren op reclame-mailtjes. Als je reageert stuur je ze eigenlijk een bevestiging dat er achter jouw adres werkelijk iemand zit die hun troep leest.
Er is een uitzondering voor met name Nederlandse bedrijven. Dáár afmelden helpt wel omdat er in NL stevige boetes staan op ongewenst spammen.

lo
door louisa_52 - Sep 6, 2023 om 14:37
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan niet eens een feedback terug geven!

Er
door ErikMH - Sep 6, 2023 om 14:43
2 Antwoorden / Vragen

Ik stuur spam soms door naar valse-email@fraudehelpdesk.nl maar meestal doen die er ook niets aan. Heb zelfs een paar keer meegemaakt dat ik hierdoor zelf als spammer werd gezien door een filter van Ziggo, waarna mijn account tijdelijk werd geblokkeerd en ik al mijn wachtwoorden bij Ziggo-mail moest resetten! Met name word ik al maanden dagelijks meermaals bestookt met mailtjes zogenaamd van McAfee dat ik mijn abonnement moet verlengen (heb ik niet!)...

1paul
door 1paul - Sep 6, 2023 om 15:11
3148 Antwoorden / 0 Vragen

betaalde dienst nemen en je bent er van af!

da
door dartelaar - Sep 9, 2023 om 19:26
1 Antwoorden / Vragen

Bij gebruik van het gratis "nieuwe outlook" voor MAC heb ik ook last van de advertentie op de eerste regel van mijn inbox wat ik erg vervelend (irritant) vind daarom ben ik maar de standaard mail app op de mac gaan gebruiken en ben ik van die advertentie regel af, wel krijg ik regelmatig ongewenst email maar daar reageer ik niet op maar verplaats ze naar ongewenste e-mail / reclame.
Ik ben geruime tijd bezig geweest om zie advertentieregel weg te halen maar dat is niet gelukt, je kan er volgens mij alleen maar af komen als je een betaald abonnement neemt.

mi
door miennaamishaaz - Sep 12, 2023 om 14:43
725 Antwoorden / 1 Vragen

Gebruik een adblocker zoals UBLOCK ORIGIN