kriekra
door kriekra Aug 23, 2013 om 16:56
Computers & telefonie

Hoe lang kan volledig opgeladen ebook gebruikt worden?

Ik heb sinds kort een ebook. Wanneer de batterij volledig is opgeladen, kan ik er ca. 3 uurtjes mee lezen. Als ik niet lees, schakel ik het apparaat volledig uit. Ook heb ik de helderheid van scherm op een lage resolutie staan, om batterij te sparen. Het lijkt mij niet normaal dat je een ebook maar zo kort kan gebruiken. In de zeer summiere gebruiksaanwijzing die bij het apparaat zat, staat niets vermeld over de gebruiksduur. Het betreft een Winnovo EB-701T. Wie weet raad? Alvast bedankt.

1514 7 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 23, 2013 om 17:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo kriekra,

Zorgen voor een (opgeladen) reservebatterij?

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Aug 23, 2013 om 17:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@kriekra,

Weet alleen niet of die in de reader makkelijk te verwisselen zou zijn.

Het gaat om een Oplaadbare Li-ion batterij 2.500 mAh, 3.7 V

Met vr.gr.

lintie
door lintie - Aug 23, 2013 om 17:51
22 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Kriekra,

als ik naar de specificaties kijk dan zie ik dat het een TFT scherm heeft, waardoor dit meer een tablet is. Dan is 3 uur nog weinig, maar ja. Een "echte" e-reader heeft bijna altijd een e-ink scherm, en daar kun je dan ook gerust >50 uur mee lezen.

Gr. Lintie

zw
door zwaardvis - Aug 23, 2013 om 17:59
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Inderdaad het is een Tablet. Als het een kleurenscherm heeft en meestal goedkoper dan een echte E-reader, zijn het tablets en die lezen niet prettig. Zeker niet buiten. Ze stralen licht uit (kost energie) i.p.v. licht te reflecteren zoals een echt boek (prettiger en kost geen stroom).

tijger1
door tijger1 - Aug 23, 2013 om 19:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Voor een echte E-reader wordt meestal het aantal pagina's gehanteerd wat u zou kunnen lezen met één batterij. Voor een Sony staan 8000 pagina's . Hoeveel uur dat omvat, zou ik zo niet durven zeggen. Maar een tablet moet toch zeker wel 6 uur gebruikt kunnen worden.

Kunt u op internet niet een wat uitgebreidere specificatie vinden?

edrick3
door edrick3 - Aug 23, 2013 om 19:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 23 aug 2013, 19:04]

Kunt u op internet niet een wat uitgebreidere specificatie vinden?

Alleen maar:

Specificaties:

Beeldscherm
7,0 inch TFT LCD, 800 x 480

Processor
Rockchip RK2738 400MHz

flash geheugen
4 GB (circa 2.000 e-books)

Uitbreidbaar geheugen
Ja, micro SD tot max. 16 GB

PC Interface
Mini USB 2.0 Hi-speed

Audio input
Ingebouwde microfoon

Audio output
3.5 mm, hoofdtelefoon of speakers

FM Radio
Ja, Station zoek systeem, Zender opslaan

Tekst bestanden
PDF, EPUB, FB2, TXT, MOBI, HTML, PDB, RTF

Adobe DRM
Ja, ePub, PDF

Afbeeldings bestanden
JPEG, BMP, GIF

Audio bestanden
MP3, WMA, FLAC, AAC, OGG, WAV

Video bestanden
WMV,RM,AVI,RMVB,3GP,FLV,MP3,DAT,VOB,MPG,MPEG,MKV,MOV 720P

Batterij
Oplaadbare Li-ion batterij 2.500 mAh, 3.7 V

Menu talen
Nederlands, Engels, Duits, Frans, Spaans, Italiaans, Portugees, Pools, Turks, Deens, Zweeds, Chinees, Japans, Hebreeuws

Power
5V DC, 1000mA

Text-to-speech
Ja, Engels en Chinees

Afmetingen
207 x 134 x 12 mm

Gewicht ??

In de doos
E-reader, Gebruiksaanwijzing, USB kabel, oortelefoon

Garantie
1 jaar

En dus niets over de gevraagde mogelijkheid.

kriekra
door kriekra - Aug 23, 2013 om 20:43
204 Antwoorden / 64 Vragen

Allen bedankt voor het meedenken. Een reservebatterij is volgens mij niet mogelijk, ik zie nergens een optie om het apparaat te openen. Geen achterkant die je eraf kan wippen of schroeven. Gezien de antwoorden ligt het waarschijnlijk dus aan het type scherm. Overigens kan ik er buiten prima mee lezen, alleen niet in de volle zon. Maar aangezien ik het onder de parasol prettiger vind dan in de volle zon, is dat geen probleem.
Ik denk dat er niets anders op zit dan vaker opladen.