johanna66
door johanna66 Aug 3, 2018 om 11:57
Computers & telefonie

Hoe maak ik een kopie van mijn mail

Bij veel bedrijven kun je als klant vragen stellen, klachten indienen enz. via hun contact-site. Nadeel is echter dat ik hiervan geen kopie heb en naderhand niet kan nakijken wat ik geschreven heb. Weet iemand hoe je een kopie maakt van dit soort berichten?

3168 9 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 3, 2018 om 12:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Maar meestal krijg je zelf een kopie.
Je kunt hier ook om vragen.
Andere mogelijkheid (soms): vul ook je eigen mailadres in (bv achter BCC)

jan dame
door jan dame - Aug 3, 2018 om 12:03
1 Antwoorden / Vragen

Voordat je het ingevulde contactformulier verstuurt even een print screen maken.

edrick3
door edrick3 Aug 3, 2018 om 12:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dat is een mogelijkheid, maar ... geen bewijs dat het verstuurd is.

edrick3
door edrick3 - Aug 3, 2018 om 12:03
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Of:

Zoek de pagina "Klantenservice". Als je geen link onderaan de website ziet staan, kun je de pagina soms ook vinden door het woord in het zoekvenster te typen. Meestal zie je een veld waar het icoon van een vergrootglas bij staat in de rechterbovenhoek van de startpagina. Typ termen als "klantenservice" of "contact" en druk daarna op enter.
  • Op de pagina "Contact" staat meestal een e-mailformulier waarin klanten klachten of opmerkingen kunnen schrijven.
    • Kijk op deze pagina of je een kopie krijgt van het verstuurde bericht; zo niet, zoek dan op de website naar een e-mailadres dat je vanaf je persoonlijke e-mailaccount kunt bereiken, zodat je bewijs van de correspondentie hebt.
  • (Bron)

ej
door ej-blom - Aug 3, 2018 om 12:05
1 Antwoorden / Vragen

Oplaan in documenten met een duidelijke naam.
Dan kan je het zonodig  als bijlage meesturen.

marita5
door marita5 - Aug 3, 2018 om 12:07
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Johanna66 ,

Nadeel is echter dat ik hiervan geen kopie heb en naderhand niet kan nakijken wat ik geschreven heb.

U kunt de mail selecteren voordat u op verzenden klikt .

Klik op het eerste woord wat u geschreven heeft 2x tot het blauw word , ga dan met het pijltije van de muis achter het laatste woord van uw bericht staan , houd de schift toets ingedukt alles word nu blauw ( geselecteerd ) klik met rechts in het blauw en kies voor kopiëren , plak nu deze tekst in uw e-mail programma / of Wordpad ( klik op bestand ) kies dan voor opslaan als , geef de map een naam .

Als u dit gedaan heeft , klik dan op de site van het bedrijf op e-mail verzenden , zo heeft u een kopie .

edrick3
door edrick3 Aug 3, 2018 om 12:10
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dan gaat PrtScr makkelijker lijkt me. ;-)
En ... je hebt geen bewijs dat dit verzonden is.

marita5
door marita5 Aug 3, 2018 om 12:13
11513 Antwoorden / 15 Vragen

PrtScr gaat inderdaad sneller , Ts wilt zien wat ze geschreven heeft , dus dit werkt ook .

heremietkreeft
door heremietkreeft Aug 4, 2018 om 11:36
16848 Antwoorden / 202 Vragen

MARITA5@ (terzijde) bij z.g. 'schilderen van tekst' kan ook een andere kleur verschijnen i.p.v. blauw.

Ge
door Genee - Aug 3, 2018 om 12:08
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Bij een contactformulier zit meestal geen mogelijkheid om een kopie naar jezelf te sturen.
Zal dus met printscreen moeten of knipprogramma.

gerbera
door gerbera - Aug 3, 2018 om 13:45
7364 Antwoorden / 14 Vragen

In de meeste gevallen krijg je een e-mail dat het bericht ontvangen is. Daarin staat dan vaak de inhoud van de door u gedane melding. In dat geval kunt u deze melding in een extra aangemaakte map, b.v. "bewaar" plaatsen. Zo niet dan is prtScn de oplossing.

gerard van kooten
door gerard van kooten - Aug 3, 2018 om 16:11
9 Antwoorden / Vragen

Dan moet je de tekst voor je deze verstuurd, selecteren, kopiëren en vervolgens kan je het bijvoorbeeld in Word plakken.

jo
door jorisw Aug 3, 2018 om 21:49
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dan heb je alleen maar de tekst, geen bewijs dat je het verstuurd hebt.

marita5
door marita5 Aug 4, 2018 om 13:33
11513 Antwoorden / 15 Vragen

@jorisw , Ts vraagt niet om een bewijs dat het verzonden is , hij/zij wil een kopie om te zien wat ze geschreven heeft .

br
door brui0929 - Aug 4, 2018 om 12:31
634 Antwoorden / 10 Vragen

ga naar ... de puntjes geven instellingen aan in het mail programma Windows 10 bestand klik op afdrukken kies uw printer klik op afdrukken.

edrick3
door edrick3 Aug 4, 2018 om 12:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Het gaat NIET over een mail in het mailprogramma!