op6wieltjes
door op6wieltjes Jan 6, 2017 om 15:12
Computers & telefonie

Hoe update ik Watsapp op mijn tablet

Paniek, ik krijg al dagenlang een bericht dat ik Whatsapp moet bijwerken, ik neem aan updaten. Maar omdat ik viade omweg van een van u de Whatsapp op mijn tablet heb gezet, kan dat niet. Hoe moet ik het doen, morgen kan het op z'n laatst. Ik voorzie dat ik daarna niet meer kan appen op mijn tablet. HELP!

6116 7 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jan 6, 2017 om 15:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen
op6wieltjes
door op6wieltjes Jan 7, 2017 om 11:29
40 Antwoorden / 15 Vragen

Ik opende de door u geadviseerde site, mijn browser Firefox waarschuwde mij dat deze site op dit moment niet per definitie veilig is. Ik heb toch even gekeken. Het antwoord is duidelijk en ik heb mijn probleem toch kunnen oplossen. Inmiddels op zowel mijn smartphone als mijn tablet Whatapp geinstalleerd. Eigenlijk is het dezelfde procedure als bij de eerste keer installeren op mijn tablet, maar toen moest ik kiezen op welk van de 2 ik de app wilde plaasten, dat is nu veranderd. Ik dank u en de andere beantwoorder voor de snelle reacties. Precies op tijd.

edrick3
door edrick3 Jan 7, 2017 om 12:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Mooi dat je probleem(pje) is opgelost. Bedankt voor het terugmelden.

aurora1
door aurora1 - Jan 6, 2017 om 21:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik begrijp uit een eerdere vraag en reacties daarop dat e.e.a. via uw telefoon geïnstaleerd is en de gsm ook aan moet blijven staan om te kunnen chatten e.d.
Ik zou dus eens proberen om Whatsapp op uw gsm up to daten. Ik zou dat dan via Google Play op uw gsm doen. Dan Whatsapp intoetsen en vervolgens tikken op bijwerken dan wel updaten.

diumenge
door diumenge - Jan 7, 2017 om 11:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als het goed is, is het niet mogelijk om de app Whatsapp op twee verschillende apparaten met één account te gebruiken. Het is wel mogelijk om via de browser (web.whatsapp.com) Whatsapp op een Windows of Mac PC te gebruiken door deze te koppelen aan de app op de telefoon. Als u twee op één account werkende Whatsapp app's heeft dan ben ik erg benieuwd hoe dat gelukt is. Ben ook benieuwd om wat voor tablet het gaat? Android, iPad of Windows?

diumenge

door op6wieltjes 7 jan. 2017 om 11:29
38 Antwoorden / 11 Vragen

Ik opende de door u geadviseerde site, mijn browser Firefox waarschuwde mij dat deze site op dit moment niet per definitie veilig is. Ik heb toch even gekeken. Het antwoord is duidelijk en ik heb mijn probleem toch kunnen oplossen. Inmiddels op zowel mijn smartphone als mijn tablet Whatapp geinstalleerd. Eigenlijk is het dezelfde procedure als bij de eerste keer installeren op mijn tablet, maar toen moest ik kiezen op welk van de 2 ik de app wilde plaasten, dat is nu veranderd. Ik dank u en de andere beantwoorder voor de snelle reacties. Precies op tijd.

akkerdistel
door akkerdistel Jan 7, 2017 om 18:26
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Is heel simpel, gewoon WA downloaden direct van hun site (i.v.m. veilige bron) en installeren. Kun je het separaat van elkaar gebruiken.

Ma
door MacWally Jan 8, 2017 om 00:49
151 Antwoorden / Vragen

Heb deze app op mijn android telefoon geinstalleerd als voorbeeld (macwally en android das een goeie haha). Ondanks dat daar al whatsapp op staat heb ik die app kunnen openen met mijn iPhone die toch echt een ander nummer heeft.

akkerdistel
door akkerdistel - Jan 7, 2017 om 18:28
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Gebruik dit, zoveel makkelijker en bovenal inventiever.

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 7, 2017 om 22:07
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Jammer dat slechts 3 van mijn tientallen contacten dit gebruiken. Iedereen heeft Whatsapp.

Telegram blijkt trouwens verre van veilig te zijn.

akkerdistel
door akkerdistel Jan 9, 2017 om 11:48
1790 Antwoorden / 3 Vragen

@Diewilik, voor jou is sowieso online zijn standaard niet veilig, snap je opmerking dus wel ;-).

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 9, 2017 om 12:14
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Akkerdistel, Helaas begrijp ik die van jou niet!

Hoezo zou het voor mij online onveilig zijn?

op6wieltjes
door op6wieltjes - Jan 7, 2017 om 20:39
40 Antwoorden / 15 Vragen

Beste diumenge, als ik het goed heb. Ik heb een tijd geleden via een omweg de web.whatsapp.com versie, naast die op mijn telefoon gedownload, omdat ik steeds de verificatie vraag kreeg heb ik die op mijn telefoon van een ander telefoon nummer voorzien. Nu heb ik toch weer, omdat het verwarring schiep het beltelfoon nummer ingevoerd.
Ik blijf nog steeds melding krijgen dat  ik nog 1 dag heb om te updaten. Maar ook dat heb ik noodgedwongen al een via web.wh... gedaan. Nu maar weer, denk ik.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jan 7, 2017 om 22:08
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Gelukkig is het opgelost, we hadden u niet graag in paniek gezien vanwege Whatsapp.

Ma
door MacWally - Jan 7, 2017 om 23:48
151 Antwoorden / Vragen

Gooi alles van whatsapp op je tablet de vuilnisbak in en installeer deze app. Pak je telefoon en scan de code en klaar is kees. Geen last meer van die zogenaamde updates. Houd daarna inderdaad je telefoon in de buurt.  Je hoeft trouwens maar eenmaal de code te scannen op je androidtablet en de volgende keer opend ie vanzelf.

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 8, 2017 om 00:09
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@macwally, u vergeet voor het gemak dat Whatsapp vele miljoenen gebruikers kent en ook zeer gebruiksvriendelijk is. Waarschijnlijk speelt een groot deel van ts zijn sociale leven zich af via/op Whatsapp. De updates zijn een noodzakelijk kwaad waar je helaas mee te maken hebt.

Ma
door MacWally Jan 8, 2017 om 00:28
151 Antwoorden / Vragen

Als je geen sociaal leven hebt mijnheer diewilik is het leven ook maar saai. Sociale vaardigheden hebben is weer een ander verhaal. Ik bedoel niet u maar ik ken mensen die van de sociale vaardigheden geen kaas hebben gegeten. Die app die ik adviseerde bekomt geen updates.

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 9, 2017 om 12:23
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@MacWally,

Helemaal met u eens, valt mij vooral op dat met name de jeugd totaal geen vaardigheden meer heeft behalve dan die op een smartphone