valerius-2
door valerius-2 Jan 1, 2015 om 19:07
Computers & telefonie

Hoe vind u windows 8 in gebruik?

Wat is u ergernis of gebruiks vriendelijk men windows 8? Welke hindernissen komt u tegen. Of wat valt u tegen of mee. Ik ben nu 16 maanden aan de gang ermee en heb verschillende trucs moeten plegen om bepaalde zaken goed te kunne gebruiken.

3589 43 Rapporteer

gompy2
door gompy2 - Jan 1, 2015 om 20:37
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op donderdag 1 jan 2015, 19:07]Ik ben nu 16 maanden aan de gang ermee en heb verschillende trucs moeten plegen om bepaalde zaken goed te kunne gebruiken.
Misschien heb je hier wat aan voor je verdere ontdekkingstochten Valerius-2.
Het is opgesteld door het computer-blad "Computer!Totaal", en wie weet haal je er dingen uit die je zelf nog niet wist.
Heb je wat te lezen "Voor de lange winteravonden" ;-)
Suc6 er mee.

Klik hier voor tips 1-20-> How To 80 Tips voor Windows 8 (Tip 1 - 20)

Klik hier voor tips 21-40-> How To 80 Tips voor Windows 8 (tip 21 - 40)

Klik hier voor tips 41-60-> How To 80 Tips voor Windows 8 (tip 41 - 60)

Klik hier voor tips 61-80-> How To 80 Tips voor Windows 8 (tip 61 - 80)

valerius-2
door valerius-2 - Jan 1, 2015 om 20:41
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 1 jan 2015, 20:03]Win 8.1 bevalt me prima. Geen problemen ondervonden. Over een half jaar komt Win 10 op de markt, die heeft weer meer weg van Win 7. Nog even volhouden dus;-)

IK ben al meer dan de helft van mijn 85 jaar en ik kijk er nog niet nasasr uit zolang ik met nog lang alles niet weet, en om dan maar weer met een nieuwe O.S. te gaan werken, denk niet dat ik dat ga doen.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 1, 2015 om 23:11
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=flessebon schreef op donderdag 1 jan 2015, 20:56]Was al niet blij met w8, opstarten en afsluiten gaat na 1.5 jaar veel trager dan eerst. Dat mag dan windows eigen zijn, heb geen nieuwe programma`s geinstalleerd. Daar kan het niet aan liggen.

Daar heb ik ook last van gehad, tot dat ik ontdekte dat window 8 tussen 22 en 23 uur de boel ging opschonen en sinds die heb ik mijn computer in slaap gezet en ging hij automatisch ovrer, ik heb dat ontdekt doordat ik het ledje van de harddisk steeds zie branden. Als ik het goed heb is er de mogelijk om de tijd daar van zelf in te stellen..

valerius-2
door valerius-2 - Jan 2, 2015 om 00:12
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=gompy2 schreef op donderdag 1 jan 2015, 19:27][quote=valerius-2 schreef op donderdag 1 jan 2015, 19:07]Ik ben nu 16 maanden aan de gang ermee en heb verschillende trucs moeten plegen om bepaalde zaken goed te kunne gebruiken.
Misschien heb je hier wat aan voor je verdere ontdekkingstochten Valerius-2.
Het is opgesteld door het computer-blad "Computer!Totaal", en wie weet haal je er dingen uit die je zelf nog niet wist.
Heb je wat te lezen "Voor de lange winteravonden" ;-)
Suc6 er mee.

Klik hier voor tips 1-20-> How To 80 Tips voor Windows 8 (Tip 1 - 20)

Klik hier voor tips 21-40-> How To 80 Tips voor Windows 8 (tip 21 - 40)

Klik hier voor tips 41-60-> How To 80 Tips voor Windows 8 (tip 41 - 60)

Klik hier voor tips 61-80-> How To 80 Tips voor Windows 8 (tip 61 - 80)

Ik heb voor het gemak een snelkoppeling er voor gemaakt naar de eerste 20 tips. Daar vandaan kan ik de andere 60 gelijk berijken via het zoekvakje wat daar aan wezig is.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 2, 2015 om 14:01
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Bedank iedereen voor hun reactie kan voorlopig vooruit om het is goed door te bekijken. Maar ik ben er dus ook tevreden, maar wensen blijven er nog wel maar wie weet komt er nog wel eens een update die verbeteringen bevatten.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 2, 2015 om 15:08
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=simon55 schreef op vrijdag 2 jan 2015, 14:30]@ koekeloer t is geen bagger maar gewoon maar met t oude blijven door rommelen dan....................... net zoiets van ik koop geen nieuwe golf want die fiat 600 bevalt wel

Het is zo dat wat de ene goed vind de ander daar een andere mening over heeft. Dat is een gebeuren wat in de wereld heel normaal is. Omdat mensen nu eenmaal verschillen en dat is het mooie van het leven.

h19l49
door h19l49 - Jan 2, 2015 om 18:55
121 Antwoorden / 0 Vragen

valerius-2

simon55 schreef op vrijdag 2 jan 2015, 14:30
@ koekeloer t is geen bagger maar gewoon maar met t oude blijven door rommelen dan....................... net zoiets van ik koop geen nieuwe golf want die fiat 600 bevalt wel

Het is zo dat wat de ene goed vind de ander daar een andere mening over heeft. Dat is een gebeuren wat in de wereld heel normaal is. Omdat mensen nu eenmaal verschillen en dat is het mooie van het leven.

Wijze woorden in het begin van een nieuw jaar!

tenormin
door tenormin - Jan 4, 2015 om 12:55
16927 Antwoorden / 108 Vragen

@digioma, hartstikke super wat u doet, ben jaloers. Maar ben ook wel nieuwsgierig naar de vraag wat te doen met Picasa zichtbaar maken? Want dat weet deze niet digioma dan weer wel. ;-)

valerius-2
door valerius-2 - Jan 4, 2015 om 22:49
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zondag 4 jan 2015, 21:45]@varerius-2, heeft u deze recente vraag gelezen en de reactie van @gompy2 met de links naar een tutorial over Classis Shell? klik hier

Ja dat heb ik maar ik ben van af vista naar 8.1 gegaan en ben nu na 1 1/2 jaar en nu kan ik er weer alles mee doen. Alleen door mijn leeftijd is dat niet meer zo vlot gegaan als ik gewend was, ik heb wat meer moeten puzzelen maar ik heb niets anders te doen.

aurora1
door aurora1 - Jan 5, 2015 om 13:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik begrijp het. U zou Classic Shell eventueel met die aanwijzingen via @gompy2 kunnen proberen want die zijn heel wat beter dan via de links die ik daarvoor gegeven had. Misschien bevalt Classic Shell goed (beter), echter als het niet bevalt dan kunt u het weer de-installeren.
U heeft behalve tijd kennelijk ook veel geduld voor e.e.a. heb ik de indruk.... Petje af.

macwouter
door macwouter - Jan 7, 2015 om 20:53
825 Antwoorden / 9 Vragen

Misschien is Start8 wel iets voor valerius-2 dan krijg je het windows 7 gevoel weer terug. Ik gebruik het al maanden en blijf ik weg van dat blokkenscherm.

di
door digioma - Jan 9, 2015 om 13:47
646 Antwoorden / 29 Vragen

Met zeer frisse tegenzin toch ongeveer drie maanden geleden overgegaan van Windows XP naar Windows 8.1. Ben zelf de 70 jaar ook ruim gepasseerd en echtgenoot kan nog niet de laptop openmaken. Tweemaal naar Media Markt (waar de laptop is gekocht en nog geen 10 minuten lopen van m'n huis) terug geweest op een stille ochtend en met servicebon. beide malen door de digi-jongens daar keurig weer op weg geholpen met de programma's.
Best vaak met vraagtekens een uur (of langer) zitten mopperen, maar uiteindelijk ben ik er heel erg tevreden over en kan ik aardig uit de voeten met alle programma's. Gewoon proberen en proberen en proberen... en vooral onthouden wat je doet zodat je weer terug kunt.
Wel de twee boeken Visual Steps voor Senioren aangeschaft... rustig lezen en nadoen. Geduld dus.
Heb netjes mappen gemaakt met submappen enz. Wijst zich allemaal vanzelf.
Nu alleen nog foto's via Picasa zichtbaar en via Outlook kunnen versturen naar leeftijdgenoten, als ik dat kan ben ik helemaal tevreden.

aurora1
door aurora1 - Jan 9, 2015 om 13:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien is het een idee om Classic Shell te installeren om e.e.a. weer wat op XP/W7 te laten lijken? Klik hier voor enige toelichting en eventueel downloaden van de website van de ontwerpers, of klik hier of eventueel klik hier.
Ik las bij Seniorweb dat na het installeren van Classic Shell gevraagd wordt naar updaten naar het Nederlands.
Verder vindt u bij vragen en problemen veel antwoorden op de site van Seniorweb of die van schoonepc: klik hier, zie daar ook de linkerkolom.

door 1953 - Jan 10, 2015 om 15:15
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Windows 8.1. start op mijn 5 jaar oude desktop, bedraad 90/9 Mbps, perfect op binnen een kuch en een zucht!

Wacht op Windows10 en vervang dan de desktop pas. Begin nog niet aan enig bèta-versie van Windows 10.

di
door digioma - Jan 10, 2015 om 15:15
646 Antwoorden / 29 Vragen

Dank voor de reacties
Wat ik bedoel met "middels Windows 8.1 foto's zichtbaar verzenden via Picasa" is het volgende:
In Picasa versie 3 zoek ik wat foto's uit om te verzenden en die selecteer ik met het "pinnetje".
Je krijgt dan onderin op de pagina de geselecteerde foto's te zien.
Vervolgens kies ik voor verzenden en dat is bij mij Outlook 2013. Dan verschijnt het verzendscherm waarin o.a. de naam van de ontvanger wordt ingevuld, maar in plaats van de foto's zie ik alleen een rood kruistekentje.
Destijds via Windows XP verschenen de foto's direct op het scherm; je kon zelf het formaat aanpassen, en aangezien ik ook fotoboeken maak verklein ik altijd al het aantal pixels om het verzenden te vergemakkelijken. Bovendien kon ik er nog een tekstje bij schrijven.
Nu weet ik wel dat ik in Outlook 2013 de foto's als bijlage kan sturen door de nummers van de foto's in de bijlageregel te zetten en dat gaat goed, maar sommige mensen vinden dat weer niet prettig omdat ze die dan steeds moeten aanklikken. Ze willen gewoon direct een rijtje foto's met tekst op het scherm kunnen zien.
Ik ga de pagina' s van Gompy op m'n gemak doornemen en verder alvast dank voor de tips.

gompy2
door gompy2 - Jan 12, 2015 om 15:59
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op vrijdag 2 jan 2015, 00:12]
Ik heb voor het gemak een snelkoppeling er voor gemaakt naar de eerste 20 tips. Daar vandaan kan ik de andere 60 gelijk berijken via het zoekvakje wat daar aan wezig is.
Ja mooi, dan kun je op je gemak alles eens doornemen en terugkijken.
Succes in ieder geval.

ma
door mark555 - Jan 12, 2015 om 16:01
3 Antwoorden / 0 Vragen

Classic Shell geïnstalleerd, zoals iemand anders hier ook. Werk erg goed. Ik heb mijn toolbar onder het scherm weer terug.
Op mijn pc van 1,5 jaar geleden Windows 8.0 geïnstalleerd. Nu Windows 8.1. Ik vind het geen succes omdat ik de toolbar mis. Ik wil direct een aantal dingen kunnen zien die in de toolbar staan, bijv of mijn modem verbinding heeft of niet. Dat is een groot gemis bij Windows 8.
Hopelijk brengt Windows 10 uitkomst. Als mensen kunnen wachten op deze versie is het aan te raden. Is weer anders dan Windows 10. Je zit ook dat het bedrijfsleven en overheid niet op Windows 8 overstappen.

di
door digioma - Jan 14, 2015 om 13:50
646 Antwoorden / 29 Vragen

Gompy, wederom dank... nu aan de late kant, maar morgen stort ik me op jouw tips. 't Zal me toch lukken!!!

f.weele
door f.weele - Jan 14, 2015 om 13:51
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Windows 8.1 is op zich een goed werkend besturingssysteem. Er dient wel onderscheidt gemaakt te worden m.b.t. de configuratie van de hardware: a) Desktop met monitor, eventueel met touchscreen,
b) all-in-one met touchscreen, c) laptop met/zonder touchscreen, d) tablet met touchscreen met eventueel afkoppelbaar keyboard.
Bij de laatste (tablet) is, afhankelijk van de grote, het werken met de tegels prettiger. Ga je eventueel, gebruik makend van classicshell of start8, naar de win7 omgeving, dan is gebruik van een touchpen aan te raden. Met het werken op de desktop,all-in-one- of laptop met de wat grotere schermen is win 8.x beter i.c.m. classicshell/start8. Start8 van Stardock heeft hier de voorkeur, maar daar moet wel voor betaald worden.

m.vr.gr.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 14, 2015 om 13:52
4299 Antwoorden / 5 Vragen

@hans69
Klinkt alsof je onwenselijke rommel hebt opgelopen tijdens het internetten.

Gebruik je wel antivirussoftware? Verder is het verstandiger om geen Internet Explorer te gebruiken.

Cookies
door Cookies - Jan 15, 2015 om 14:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Win 8.1 bevalt me prima. Geen problemen ondervonden. Over een half jaar komt Win 10 op de markt, die heeft weer meer weg van Win 7. Nog even volhouden dus;-)

gompy2
door gompy2 - Jan 15, 2015 om 14:38
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=digioma schreef op donderdag 1 jan 2015, 22:46]
Best vaak met vraagtekens een uur (of langer) zitten mopperen, maar uiteindelijk ben ik er heel erg tevreden over en kan ik aardig uit de voeten met alle programma's. Gewoon proberen en proberen en proberen... en vooral onthouden wat je doet zodat je weer terug kunt.
Wel de twee boeken Visual Steps voor Senioren aangeschaft... rustig lezen en nadoen. Geduld dus.
Heb netjes mappen gemaakt met submappen enz. Wijst zich allemaal vanzelf.
Nu alleen nog foto's via Picasa zichtbaar en via Outlook kunnen versturen naar leeftijdgenoten, als ik dat kan ben ik helemaal tevreden.
Ten eerste mijn welgemeende complimenten.
Ten tweede, wat bedoel je met "Nu alleen nog foto's via Picasa zichtbaar"?

simon55
door simon55 - Jan 15, 2015 om 14:38
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@ flessebon t opstarten hoeft niet langer te duren maar misschien heeft u wel n trage processor of n oude versie................@ macwouter dat blokkenscherm zet je met twee klikken om naar je normale bureaublad zoals t was in xp vista of 7 en weer terug is....windows 8 hadden ze 10 jaar eerder moeten bedenken super super supergoed ik wacht al op versie 10 en die kun je ook al testen en werkt ook uitstekelbaars

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 15, 2015 om 14:39
4299 Antwoorden / 5 Vragen

@digioma
In plaats van een 'bijlage toevoegen' kies je voor het 'invoegen' van een afbeelding. Dan kun je gewoon een rijtje onder elkaar zetten en zijn direct zichtbaar.

Of zip ze eventjes in, kan de ander ze gewoon in zijn favo programma bekijken, dit na elkaar.

h19l49
door h19l49 - Jan 15, 2015 om 14:39
121 Antwoorden / 0 Vragen

Windows 8 draait bij mij voor de 100% tevredenheid, natuurlijk is elke vernieuwing even wennen.
Ook het startscherm bevalt mij prima, alle overbodige troep er af gegooid en de tegeltjes naar eigen wens ingedeeld.
Begonnen met XP, daarna Vista wat mij niet beviel om daarna door te gaan met Windows 7 en nu sinds een jaar dus Windows 8.
Ook een tijd alles van Apple erbij gehad, gewoon prima maar Windows doet het voor mij niet minder en is veel fijner te configureren zoals ik het wil.
Straks Windows 10, waar ik dan weer een jaar mee wacht om de kat uit de boom te kijken.

koekeloer
door koekeloer - Jan 15, 2015 om 23:23
562 Antwoorden / 19 Vragen

Ik heb jaren ervaring, van windows 3.1 tot aan windows 7, maar bij windows 8 haak ik af. wat een bagger is dat om mee te werken.

killroy
door killroy - Jan 15, 2015 om 23:23
87 Antwoorden / 10 Vragen

`REET GOED !!!!!!!!!

ha
door hans69 - Jan 16, 2015 om 13:21
54 Antwoorden / 43 Vragen

[quote=carola.83 schreef op donderdag 1 jan 2015, 20:03]Win 8.1 bevalt me prima. Geen problemen ondervonden. Over een half jaar komt Win 10 op de markt, die heeft weer meer weg van Win 7. Nog even volhouden dus;-)

carola.83

zondag 4 januari 2015.Ik ben stik jaloers op je,mijn laptop gaf verleden week de geest,en revalideren
was niet mogelijk(moederboard)
van mijn zoon kreeg ik een nieuwe laptop met windows 8.1 ja,ja een goede zoon!maaaaaar ik wordt geen wijs uit windows 8.1voorbeeld: tijdens het surfen op internet komt steeds het bericht dat het tijd wordt dat ik mijn laptop virus vrij moet maken met windowscleaner.dat is niet weg te klikken.dan komt het bericht
dat de harde schijf vol is????een nieuwe laptop!!!
nee ik geef niet op,ik blijf net zolang rommelen dat het goed loopt,je kunt als man van 81 tegenwoordig
niet achterblijven met de techniek.Maar het is en blijft een ramp.
De beste wensen voor dit nieuwe jaar.
hans69

fl
door flessebon - Jan 20, 2015 om 14:00
418 Antwoorden / 7 Vragen

Was al niet blij met w8, opstarten en afsluiten gaat na 1.5 jaar veel trager dan eerst. Dat mag dan windows eigen zijn, heb geen nieuwe programma`s geinstalleerd. Daar kan het niet aan liggen.

simon55
door simon55 - Jan 22, 2015 om 14:19
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@ koekeloer t is geen bagger maar gewoon maar met t oude blijven door rommelen dan....................... net zoiets van ik koop geen nieuwe golf want die fiat 600 bevalt wel

aurora1
door aurora1 - Jan 22, 2015 om 14:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@varerius-2, heeft u deze recente vraag gelezen en de reactie van @gompy2 met de links naar een tutorial over Classis Shell? klik hier

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 23, 2015 om 15:25
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Alleen al om dat linea-recta-achterdeurtje naar de NSA zou je Windows 8 (en 10) niet moeten willen gebruiken.

"Maar lekkerisdat wat een onzin weer" neem even 5 minuten om te googelen en te lezen, dan weet je beter..

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 23, 2015 om 15:26
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ik ben helaas voor Microsoft niet de enige die Windows 8 (terlijk) terug zette naar Win 7.
Een tevreden Linux Ubuntu 14.4 gebruiker....

Ja, dat kan, terug naar Win 7 die meer XP heeft waar iedereen 14 jaren lang tevreden mee was en alles kan en kon vinden.

Win 8 heeft voordelen, maar ik heb geen zin alles te leren voor iets wat ik minder als 1x per maand gebruik omdat een enkele site geen Linux ondersteunde...

Ik zal het niet vergelijken met Vista maar Windows 10 komt wel erg snel er achteraan.....????

jantom
door jantom - Jan 25, 2015 om 14:26
377 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=koekeloer schreef op vrijdag 2 jan 2015, 13:57]Ik heb jaren ervaring, van windows 3.1 tot aan windows 7, maar bij windows 8 haak ik af. wat een bagger is dat om mee te werken.

Helemaal mee eens: Windows 8(+8.1) hoort niet thuis in het rijte 3.11/3.1-W95-W98-NT-XP-Vista-W7.
Het is inderdaad bagger en ook meteen de reden dat ik tzt overga op Ubuntu.

Ik vraag me af welke geesten bij Microsoft verantwoordelijk zijn voor dit falen. Ik hoorde al de naam Steve Balmer vallen... Leuk voor chaoten.... maar ik wil een computer gewoon zakelijk kunnen gebruiken en niet eerst dagenlang dat Windows 8.1-gebeuren onder de knie zien te krijgen.

Ik zag meteen (bij het verwijderen van een bestand) dat het niet werkt zoals alle voorgaande besturingssystemen... dat gaat nu zonder eerst een bevestiging te moeten geven. Dat vind ik onaanvaardbaar. Hier laat ik het maar bij.

eclipse
door eclipse - Jan 25, 2015 om 14:26
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=gompy2 schreef op donderdag 1 jan 2015, 22:55][quote=digioma schreef op donderdag 1 jan 2015, 22:46]
Best vaak met vraagtekens een uur (of langer) zitten mopperen, maar uiteindelijk ben ik er heel erg tevreden over en kan ik aardig uit de voeten met alle programma's. Gewoon proberen en proberen en proberen... en vooral onthouden wat je doet zodat je weer terug kunt.
Wel de twee boeken Visual Steps voor Senioren aangeschaft... rustig lezen en nadoen. Geduld dus.
Heb netjes mappen gemaakt met submappen enz. Wijst zich allemaal vanzelf.
Nu alleen nog foto's via Picasa zichtbaar en via Outlook kunnen versturen naar leeftijdgenoten, als ik dat kan ben ik helemaal tevreden.
Ten eerste mijn welgemeende complimenten.
Ten tweede, wat bedoel je met "Nu alleen nog foto's via Picasa zichtbaar"?
@@ ik denk dat meneer, niet is ingelogt bij picassa, en de foto `s niet worden geladen..of het proggie is niet geinstalleerd.

gompy2
door gompy2 - Jan 26, 2015 om 15:06
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien is dit een hulp?
Of wordt er wat anders bedoeld..

Klik-> E-mail met foto's vanuit Picasa

Veel mensen op dit forum die nooit opgeven, mijn complimenten hoor.. ;-)

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 26, 2015 om 15:07
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=jantom schreef op vrijdag 2 jan 2015, 14:21]Ik zag meteen (bij het verwijderen van een bestand) dat het niet werkt zoals alle voorgaande besturingssystemen... dat gaat nu zonder eerst een bevestiging te moeten geven. Dat vind ik onaanvaardbaar.

Sinds 3.11 is het advies al om geen 'Windows Verkenner' te gebruiken. Al was het alleen al maar om zeeën van tijd te besparen.

Sowieso is het een rare zet van Microsoft (dat lijkt hun 'businessmodel'). Hoe kun je nu met iets op de markt komen, waarvoor je op het scherm moet gaan tikken, een van de meest ergerlijke dingen is om tegen vette vingers aan te moeten staren.
Dan heb je het als bedrijf dus echt niet begrepen.

Succes met Ubuntu, in één dagje heb je door hoe dat werkt, oh wacht eens eventjes..

gompy2
door gompy2 - Jan 29, 2015 om 20:00
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=digioma schreef op vrijdag 2 jan 2015, 11:02]
In Picasa versie 3 zoek ik wat foto's uit om te verzenden en die selecteer ik met het "pinnetje".
Je krijgt dan onderin op de pagina de geselecteerde foto's te zien.
Vervolgens kies ik voor verzenden en dat is bij mij Outlook 2013. Dan verschijnt het verzendscherm waarin o.a. de naam van de ontvanger wordt ingevuld, maar in plaats van de foto's zie ik alleen een rood kruistekentje.
Destijds via Windows XP verschenen de foto's direct op het scherm; je kon zelf het formaat aanpassen, en aangezien ik ook fotoboeken maak verklein ik altijd al het aantal pixels om het verzenden te vergemakkelijken. Bovendien kon ik er nog een tekstje bij schrijven.
Nu weet ik wel dat ik in Outlook 2013 de foto's als bijlage kan sturen door de nummers van de foto's in de bijlageregel te zetten en dat gaat goed, maar sommige mensen vinden dat weer niet prettig omdat ze die dan steeds moeten aanklikken. Ze willen gewoon direct een rijtje foto's met tekst op het scherm kunnen zien.
Ik ga de pagina' s van Gompy op m'n gemak doornemen en verder alvast dank voor de tips.

Je hoeft het pinnetje niet persé te gebruiken.
Je houdt de CTRL toets ingedrukt en elke foto die je aan klikt komt in het foto-vak te staan, dat is dat onderste vak en dan links, maar dat weet je wel.
Alles wat daar staat wordt in de E-mail toegevoegd als je op het E-mail mapje klikt in hetzelfde onderste vak

Het kunnen versturen als "Toevoeging" (dus direct als plaatje te zien) of als "Bijlage" (die je apart aan moet klikken) is volgens mij afhankelijk welke E-mail-cliënt je gebruikt dacht ik. Ik gebruik al heel lang geen Outlook e.d. meer maar dat is verder niet belangrijk, ik weet echter dus niet hoe de instellingen verder zijn.
Ik gebruik Thunderbird en volgens mij kan die alleen maar Bijlage's versturen.
In Outlook kun je "Afbeeldingen inline" toevoegen en die optie kun je aangeven als je in Picasa zelf bent.

Als je Picasa opgestart hebt dan:

Klik op "Extra".
Dan "Opties".
Dan op de Tab "E-mail".
En zet dan eens een vinkje bij :
Uitvoerindeling: Inline foto's en titels verzenden (Alleen Outlook) , dus rechtstreeks invoegen in je bericht.
Klik-> Foto’s inline versturen: dus rechtstreeks invoegen in je bericht.

Dan moet degene die jouw mail met foto's ontvangt die foto's dan direct in het mail-venster zien.
Maar niet iedereen vind dat prettig. Als de foto's te groot zijn kan het soms niet helemaal passen of men moet veel heen en weer scrollen.
Je kunt dan echter de grootte van de foto's zelf instellen in die E-mail Tab die ik hier boven aangaf in Picasa zelf.

Zó, jij hebt voorlopig ook weer wat uit te pluizen ;-)

Suc6 en andere Digi-Oma Tenormin ook ;-).

di
door digioma - Jan 29, 2015 om 20:00
646 Antwoorden / 29 Vragen

Voor Gompy: Heb je advies betreffende Picasa gekopieerd naar m'n documenten en uitgeprint.
Alle stappen genomen die je hebt voorgesteld... simpel als wat en wijst zich vanzelf; zelfs het vinkje stond er.
Totdat ik bij de regel kwam die je zo mooi in rood had geschreven.
Dus uitvoering: Foto's inline versturen enz. werd wel begrepen en daarna... niks, nada.
Ik gebruik Outlook 2013, volgens mij zijn daar een meer professionele en een huis-tuin-en keukenversie van; ik zal wel de laatste hebben. Heb trouwens een gekozen foto naar mijzelf gestuurd als test; je raadt het al. Maar ik blijf 't proberen!

gompy2
door gompy2 - Jan 30, 2015 om 19:31
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op vrijdag 2 jan 2015, 13:04]Alleen al om dat linea-recta-achterdeurtje naar de NSA zou je Windows 8 (en 10) niet moeten willen gebruiken.

"Maar lekkerisdat wat een onzin weer" neem even 5 minuten om te googelen en te lezen, dan weet je beter..
Hierzooo....
Koren op jouw molentje...
Klik-> Beveiligingsonderzoekers Google maken kwetsbaarheid Windows 8.1 openbaar
Lachen met jou hoor... ;-)

gompy2
door gompy2 - Jan 30, 2015 om 19:31
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=digioma schreef op vrijdag 2 jan 2015, 23:43]Gompy, wederom dank... nu aan de late kant, maar morgen stort ik me op jouw tips. 't Zal me toch lukken!!!
Dat vind ik ook, laat je niet ringeloren door zo'n stom programma!

Héél lang geleden schreef men eens:
Proletariërs aller landen, verenigt u!

Tegenwoordig is het:

Digi-Oma's aller landen, verenigt u!
Want ééns zullen jullie alle stomme computers en programma's overwinnen!

gompy2
door gompy2 - Jan 31, 2015 om 15:04
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=digioma schreef op zondag 4 jan 2015, 18:19]
Ik gebruik Outlook 2013, volgens mij zijn daar een meer professionele en een huis-tuin-en keukenversie van; ik zal wel de laatste hebben. Heb trouwens een gekozen foto naar mijzelf gestuurd als test; je raadt het al. Maar ik blijf 't proberen!
@Digi-oma
Als ik ergens niet tegen kan zijn het onopgeloste problemen (die mij interesseren)
Het gaat er dus om dat je een afbeelding " invoegt" en niet er "aan hangt", maar dat is je wel duidelijk denk ik.
Is dit je duidelijk? Klik-> Afbeelding in E-mail voegen.
Anders moet je even een eigen topic starten Digi-oma, ik denk dat er anders te veel verschillende draadjes door elkaar heen gaan lopen on wordt het voor een ieder wat onduidelijk...