pr
door pregunta Jun 18, 2014 om 13:03
Computers & telefonie

Hoe voorkom ik reclame op nieuwe pc?

Omdat ik een oude pc had met Windows XP, heb ik onlangs een nieuwe gekocht met Windows 8. Vanaf dag 1 krijg ik constant reclame en andere shit op mijn scherm. Als ik maar ergens iets aanklik openen er zich gelijk sites met spelletjes of andere info. Hoe krijg ik dit van mijn pc af. Bij mijn vorige computer heb ik dit nog nooit gehad. Daarnaast is mijn pc ook heel traag, terwijl hij een stuk sneller had moeten zijn dan de vorige. Kan ik dit zelf allemaal verhelpen of moet ik terug naar de verkoper?

4886 13 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jun 18, 2014 om 13:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo pregunta,

Het kan zijn dat je onbewust rommel hebt binnengehaald.
Een paar zaken:
Download MBAM - klik hier - en scan je computer.
Download AdBlockPlus - klik hier.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Jun 18, 2014 om 13:21
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Als dat niet helpt zou ik inderdaad even terug gaan naar de verkoper, maar ik kan me niet voorstellen dat die de compu niet 'schoon' opgeleverd heeft.

Met vr.gr.

valerius-2
door valerius-2 - Jun 18, 2014 om 13:23
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als u verder niet zelf dit heb ingebracht dan is de computer eerder gebruikt, misschien een deme uit de winkel?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jun 18, 2014 om 15:04
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Installeer ook eens 'n goede virusscanner, liefst eentje waarin ook 'n firewall zit verwerkt.

edrick3
door edrick3 - Jun 18, 2014 om 15:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@pregunta,

In aansluiting op lekkerisdat: mag toch aannemen dat je al een virusscanner op je pc hebt zitten?
Zou anders bv. het gratis Avast - klik hier - eens proberen.
Even naar beneden scrollen en onder de 1e kolom klikken.

Met vr.gr.

pr
door pregunta - Jun 18, 2014 om 15:41
5 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt voor alle reacties. Ik heb uiteraard een virusscanner, AVG. Ik denk ook dat dit hier niets mee te maken heeft.
Het zijn constant aanbiedingen en reclame. Ook worden er automatisch tabbladen geopend met reclame en websites. Ik ga eerst een proberen om adblockpus te installeren (bedankt Edrick3, dit lijkt wel op mijn problemen).
Alleen geeft deze nu weer aan dat Firefox voorkomt dat ik dit programma op de pc installeer. Dus, wat moet ik hier nu weer mee.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jun 18, 2014 om 15:47
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=pregunta schreef op woensdag 18 jun 2014, 15:41]Bedankt voor alle reacties. Ik heb uiteraard een virusscanner, AVG. Ik denk ook dat dit hier niets mee te maken heeft.
Ja en nee.
Ja, een goede voorkomt problemen.
Nee, je bent al besmet door Adware (inclusief Spyware waarschijnlijk)

En MBAM lost dit zeer waarschijnlijk op (vooral als hij wil dat je opnieuw gaat opstarten is het een goed teken).

edrick3
door edrick3 - Jun 18, 2014 om 16:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@pregunta,

Zo te horen is je compu behoorlijk besmet.
Om te beginnen: start op in Veilige Modus.

Als u niet bij Windows bent aangemeld, tikt of klikt u op het aan/uit--pictogram Aan/uit--pictogram in het aanmeldingsscherm en houdt u Shift ingedrukt, terwijl u vervolgens op Opnieuw opstarten tikt of klikt.

Als u zich al hebt aangemeld:

Veeg vanaf de rechterrand van het scherm en tik achtereenvolgens op Instellingen en Pc-instellingen wijzigen.
Als u met een muis werkt, wijst u de rechterbovenhoek van het scherm aan, beweegt u de muisaanwijzer naar beneden en klikt u achtereenvolgens op Instellingen en Pc-instellingen wijzigen.

Tik of klik onder PC-instellingen op Algemeen.

Tik of klik onder Geavanceerde opstartopties op Nu opnieuw opstarten.

Tik of klik op het scherm Een optie selecteren op Probleem oplossen.

Tik of klik op Opstartinstellingen.

Tik of klik op Opnieuw opstarten.

Kies de gewenste instellingen in het scherm Opstartinstellingen.

Meld u bij uw pc aan met een gebruikersaccount dat administratorbevoegdheden heeft.

Sommige van deze opties, waaronder de veilige modus, leiden ertoe dat Windows alleen met de absoluut noodzakelijke programma's worden opgestart.
(Bron:MS)

Download daarna MBAM, laat deze updaten en daarna scannen.

Download AdwCleaner - klik hier - en laat deze ook scannen.

Hoor het resultaat wel.

Suc6

costnix
door costnix - Jun 18, 2014 om 16:08
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Probeer het programma Decrapifier. Dit programma verwijdert alle rotzooi, die de fabrikant op uw computer zet.
Klik op de link in de kolom "Easy to use"

crewmember
door crewmember - Jun 18, 2014 om 17:06
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Als dit vanaf dag 1 al is, was hij of niet nieuw of je hebt wel heeeel snel malware en virussen binnen weten te halen.

Als je er nog niks op hebt staan is het misschien makkelijker om Windows helemaal schoon te installeren.

Anders is edericks oplossing goed.

pi
door pieterwolters - Jun 18, 2014 om 21:13
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat je het beste de boel kunt formatteren en dan Windows opnieuw installeren. En dan beveiligingssoftware installeren en voortaan goed uitkijken waar je op klikt. Schoonmaken lukt wel, maar het wordt nooit meer "als nieuw". Dan kan je beter nu een uurtje tijd er in steken om het in 1 keer goed te doen.

pr
door pregunta - Jun 18, 2014 om 21:31
5 Antwoorden / 2 Vragen

Kreeg uiteindelijk zoveel tips van jullie, dat ik niet meer wist wat ik nou het beste kon doen. Sorry, maar ik ben maar een leek op dit gebied.
Uiteindelijk maar even gebeld met de verkoper om te kijken wat die zouden zeggen. Vanaf het begin tot het einde helemaal begeleid met het installeren van Malwarebytes. En het is gelukt!!! Ik ben overal vanaf en de pc is ook gelijk sneller. Zij gaven ook nog aan dat ik eventueel adblockplus kan installeren. Ga voorlopig even kijken of het zo blijft, anders ga ik die ook nog installeren. In ieder geval, iedereen bedankt voor jullie tips en misschien heb ik nu ook weer een tip gegeven via mijn verkoper en mijn ervaring hiermee.

edrick3
door edrick3 - Jun 19, 2014 om 11:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@pregunta,

Mijn allereerste reactie was dus een juiste. ;-)
Bedankt voor het terugmelden.
Zou zeker AdBlockPlus even installeren (zie eerste reactie). Gaat makkelijk!.

Met vr.gr.