je
door jesse struik Oct 19, 2013 om 23:50
Computers & telefonie

Hoeveel kost het om een iphone 5s te inporteren uit amirka

op de amirkaan's web-site kan je een iphone 5s voor 199 dollar krijgen. Dus dat is 145 euro nu is mijn vraag. Hoeveel kost het om hem te inporteren naar nederland?

5693 18 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Oct 19, 2013 om 23:53
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Wat het kost weet ik niet, maar één keer problemen/garantie ben je denk ik "in de aap gelogeerd". En dan ben je waarschijnlijk blij dat je een nederlands product gekocht in nederland.

aurora1
door aurora1 - Oct 20, 2013 om 00:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Niet aan beginnen. Het komt veelal voor dat een gsm voor de Amerikaanse markt in Europa niet goed werkt. Zie ook de reactie van @mahadma.Verder zul je invoerrechten e.d. moeten betalen. Om welke site gaat het en heb je de url al eens gekopieerd en in de Scamadviser geplakt en de samenvatting gelezen die er in het grijze veld staat?

diumenge
door diumenge - Oct 20, 2013 om 00:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lijkt mij sowieso dat als dat via een betrouwbare website gaat, dat het om een iPhone i.c.m. met abonnement gaat. Want zó goedkoop zijn ze in Amerika ook niet. Dus dat gaat dan niet lukken.

macwouter
door macwouter - Oct 20, 2013 om 05:34
825 Antwoorden / 9 Vragen

http://www.zdnet.nl/mobiel/143280/werkt-een-amerikaanse-iphone-in-europa-/

mahadma
door mahadma - Oct 20, 2013 om 10:07
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Als het toestel ook werkt in Europa en je neemt alle risico's dan mag ik hopen dat ze je ook het toestel toesturen en niet dat we over x tijd een vraag krijgen: "Ik heb een telefoon besteld en betaald in America maar ik heb hem niet ontvangen.". Want in dàt geval ben je heel erg duur uit. Geld besparen is een echt Hollandsch begrip maar tot welke risico's?

diumenge
door diumenge - Oct 20, 2013 om 10:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Bij Walmart kan je inderdaad voor $ 189,00 een iPhone 5S kopen, maar dan moet je er wel een twee jarig contract bij afsluiten. Een unlocked 5C kost bij Amazon $ 573.99.

Kortom, je kan voor $ 199,00 geen iPhone 5S kopen. Als ze dat ergens wel aanbieden is het oplichting.

Welke website is het Jesse?

sa
door samiben - Oct 20, 2013 om 14:18
34 Antwoorden / 3 Vragen

5s voor 200 dollar? klopt niet denk ik, tenzij een abbo erbij maar lijkt me lastig als je hier woont.

dit riekt naar oplichting. Amerikaans toestel werkt hier niet.

costnix
door costnix - Oct 21, 2013 om 11:39
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Als je mazzel hebt, sturen u een Iphony 5. Al u pech heeft krijgt u helemaal niets.
Niet aan beginnen. De prijs is veel te laag!!!

Gr
door Grunn1 - Oct 21, 2013 om 12:04
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Zeker weer wezen zoeken naar een goedkope Iphone? Lees dan ook goed de voorwaarden. Waarschijnlijk is dit de aanbieding u bedoelt: Best Buy $199.99 With 2-year contract extension. Zonder contract betaal je $ 699.00.
Een nieuwe Iphone 5s is nergens te krijgen voor $199 misschien krijg je voor die prijs wel ergens een dummie maar dan kan je niet mee bellen hoor.

mo
door mof - Oct 21, 2013 om 15:13
3619 Antwoorden / 3 Vragen

1) amerikaans toestel werkt hier in principe wel: tegenwoordig zijn alle toestellen wel quad band ingericht (behalve de heel goedkope van 20 EUR of zo, die nog dual band werken).

Het probleem is dat er wereldwijd 4 banden gebruikt worden en dual band europese telefoons het niet in de USA deden. Met de quad band toestellen werkt het overal.

2) invoerrechten betaal je niet als je de telefoon zelf ophaalt: je mag een bepaald bedrag aan goederen invoerrechten vrij importeren. Dat is 430 EUR als u met een approved carrier reist (vliegtuigmaatschappij, ferry oid.) en 300 EUR als u met een privejacht of prive vliegtuig reist.
Als je via internet besteld betaal je volgens mij altijd invoerrechten.

ch
door chrisantonis - Oct 21, 2013 om 15:19
63 Antwoorden / 4 Vragen

Voor 199 dollars is onmogelijk, je zult hiervoor een chinese kopie krijgen, met alle problemen vandien,internet wat niet aan de gang te krijgen is bijvoorbeeld!
Dan kun je beter op vakantie naar Dubai gaan, daar bieden ze hem aan op straat voor 30 dollar!!!
Maar je kunt er alleen maar mee bellen!!!!

secondbest
door secondbest - Oct 21, 2013 om 15:39
22 Antwoorden / 2 Vragen

ik denk dat Jesse struik niet goed gelezen heeft.

als ik namelijk naar de website van apple.com ga staat daar inderdaad de iphone 5s voor 199 dollar maar dat is dan wel incombinatie met een AT&T /Sprint/Verizon contract dus niet simlock vrij wil je deze telefoon daar zonder contract nemen kost je die telefoon daar ook gewoon 649 dollar

http://store.apple.com/us/buy-iphone/iphone5s

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 21, 2013 om 17:26
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Sowieso zou ik ts willen aanraden om geen iPhone te kopen. Voor nog geen 200 euro koop je 'n perfect toestel en van de resterende 400 euro ga je iets anders leuks doen of nog beter zet het op 'n spaarrekening.

cz
door czech - Oct 21, 2013 om 22:11
1 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op maandag 21 okt 2013, 17:26]Sowieso zou ik ts willen aanraden om geen iPhone te kopen. Voor nog geen 200 euro koop je 'n perfect toestel en van de resterende 400 euro ga je iets anders leuks doen of nog beter zet het op 'n spaarrekening.

Zoals?

diumenge
door diumenge - Oct 21, 2013 om 22:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Een Nokia Lumia 520.

audb
door audb - Oct 22, 2013 om 21:50
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Even voor de leukigheid je mag namelijk op de iphone buiten de invoer rechten ook nog eens omzet belasting betalen en dan wordt je al snel minder blij met de door kinderen in elkaar gezetten iphone die nog net geen 150 euro kost aan onderdelen.
Ofwel is dit een toestel die nooit wordt geleverd of het is een China kopie die soms nog beter werkt dan een iphone maar een veel slechtere scherm heeft.

pi
door pieterwolters - Oct 23, 2013 om 09:17
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=audb schreef op dinsdag 22 okt 2013, 21:50]Even voor de leukigheid je mag namelijk op de iphone buiten de invoer rechten ook nog eens omzet belasting betalen en dan wordt je al snel minder blij met de door kinderen in elkaar gezetten iphone die nog net geen 150 euro kost aan onderdelen.
Ofwel is dit een toestel die nooit wordt geleverd of het is een China kopie die soms nog beter werkt dan een iphone maar een veel slechtere scherm heeft.

De prijs van de onderdelen is maar een deel van de totale kosten. Dat weet je hopelijk zelf ook wel. En dat van die kinderen: dat is niet specifiek voor de iPhone. Als je echt zo nobel bent moet je alleen nog maar spullen kopen die in de EU worden gemaakt. Dan heb je de meeste kans dat het er nergens in de keten kinderen bij betrokken zijn geweest. Overigens worden producten als iPhones voor het grootste deel door machines in elkaar gezet.

xi
door xilefsim - Oct 23, 2013 om 09:34
111 Antwoorden / 1 Vragen

In Europa maken ze volgens mij al jaren geen gsm`s meer.