He
door HeGJ Nov 2, 2023 om 16:16
Computers & telefonie

HP Cartridge abonnement

Bij de aanschap van een HP deskpjet printer zit direct een (tijdelijk gratis) abonnement van 6 maanden.

In feite is het slechts een reminder service, waarbij HP je optijd van nieuwe cartridges voorziet (die je dan natuurlijk wél moet betalen).

Tot zover nog niets te zeuren.

Maar nu komt het.

Ik denk dat ik de reminder service niet nodig heb (print weinig en hou het zel wel in de gaten) dus stop na de gratis periode.

Wat schets mijn verbazing dat HP met het verstrijken van het abonnement, direct mijn in de abonnementsperiode gekochte EN BETAALDE HP-cartridges onbruikmaar maakt. Mijn zelf bekostigde cartridges.

Dit is pure oplichterij.

Dit is mijn laatste HP-printer geweest.

2515 13 Rapporteer
ju
door juliomariner - Nov 2, 2023 om 16:20
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Ik vind het ook een raar systeem en maak er vanaf het begin ook geen gebruik van. Zeker omdat de cartridges op internet gewoon goedkoper te vinden zijn dan als je ze rechtstreeks bij HP Koopt.

sw
door swat1500 Nov 2, 2023 om 20:50
3791 Antwoorden / 0 Vragen

Dat klopt maar het abonnement heeft je de mogelijkheid om een afgesproken aantal pagina's per maand te kunnen afdrukken. Je koopt dus feitelijk geen cartridges. Zij worden door HP ter beschikking gesteld om het afgesproken aantal pagina's af te kunnen drukken.

ti
door tilpend - Nov 2, 2023 om 16:37
132 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik de informatie op de site van HP Instant Ink goed begrijp, betaalt u niet voor de cartridges maar voor een X-aantal pagina's die u kan printen per maand. Als u uw abonnement opzegt, heeft u daarna geen recht meer om te printen en werken de cartridges niet meer.

Vergelijk het met een abonnement op Netflix: u koopt niet de films (bij HP de cartridges) maar het recht om de films te bekijken (in dit geval pagina's om te printen). Stopt u met het abonnement dan kunt u uiteraard ook geen films meer bekijken (=pagina's printen).

Het is dus geen oplichting maar een print-abonnement, geen cartridges-abonnement.

https://www.hp.com/nl-nl/printers/instant-ink/plans.html

B
ij de veelgestelde vragen: Wat gebeurt er als je HP Instant Ink opzegt?

Antwoord: "Als je HP Instant Ink opzegt, kun je weer originele HP standaard- of XL-cartridges gaan gebruiken. Na afloop van de factureringsperiode waarin je HP Instant Ink opzegt, werken de cartridges niet meer. Als je verder wilt gaan met printen nadat je factureringsperiode voorbij is, raden we je aan om standaard inktcartridges te gebruiken."

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 2, 2023 om 16:39
7195 Antwoorden / 3 Vragen

De kleine lettertjes uit de link:

Bevalt je HP Intstant Ink-abonnement niet en wil je op zeggen? Dat doe je als volgt:
Log in op de website van HP Instant Ink.
Selecteer de printer waarvan je het abonnement wil stopzetten (klik op ‘Status’).
Klik op ‘mijn account’ en vervolgens op ‘accountinstellingen’.
Klik op ‘Mijn HP Instant Ink-abonnement annuleren’.
De cartridges werken niet meer na afloop van de factuurperiode en deze moet je terugsturen naar HP. Gebruik hiervoor de retourenvelop die je bij levering ontving.
Let op: het abonnement loopt door tot het einde van de factuurperiode. Het kan zijn dat je daardoor nog nieuwe cartridges ontvangt. Print je tijdens het einde van deze factuurperiode meer dan de limiet van je abonnement? Dan betaal je hiervoor bij.

https://www.consumentenbond.nl/printer/hp-instant-ink-abonnement

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Nov 2, 2023 om 16:44
2071 Antwoorden / Vragen

Dit valt onder de categorie "Ik dacht ...", als in "Ik dacht dat jullie allemaal bij elkaar hoorde" of "Ik dacht dat het zó werkte, maar nu ik na afloop de eens voorwaarden lees blijk het toch anders te zijn".

rj
door rjw Dec 23, 2023 om 21:09
3268 Antwoorden / 5 Vragen

En de beroemdste/beruchtste: "Ik dacht dat je zwanger was..." zeggen tegen iemand die dik is....

ennoborg
door ennoborg - Nov 2, 2023 om 16:54
24 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb een tijd lang met cartridges van een bekende webwinkel gewerkt, maar toen die ondanks schoonmaken witte strepen bleven geven, ben ik, jaren na aanschaf van deze printer, op het goedkoopste abonnement overgestapt, van € 0,99 voor 10 pagina's per maand, en als ik die prijs vergelijk met 1 set van die webwinkel, moet die 3 jaar meegaan zonder uit te drogen, wat juist als je niet zoveel print een risico is.

Voor mij is die instant ink dus een goede deal.

ti
door tilpend Nov 2, 2023 om 17:01
132 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had hier nog niet eerder van gehoord maar ipv oplichting vind ik dit juist erg interessant. Zeker aangezien ik niet zoveel print en de kosten per kleurenprint evenveel is als een zwart-wit printje. Ga mezelf binnenkort eens trakteren op een nieuwe HP-printer denk ik.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Nov 2, 2023 om 21:47
2071 Antwoorden / Vragen

Dat is het punt, als je begrijpt wat je doet kan het een interessante optie zijn en niets verplicht je om eraan deel te nemen.

sw
door swat1500 - Nov 2, 2023 om 20:48
3791 Antwoorden / 0 Vragen

Het is geen pure oplichterij gepleegd door HP maar smaad gepleegd door u.
Zoals al uit andere reacties bljkt koopt u geen cartridges maat het recht om een afgesproken aantal pagina's per maad te af te drukken met door HP geleverde cartridges.
Hetgeen ook duidelijk omschreven staat in de voorwaarden die u kennelijk niet of niet goed hebt gelezen.

Janzegt
door Janzegt - Nov 2, 2023 om 22:48
127 Antwoorden / Vragen

Je hebt die catridges niet betaald. Deze zijn onderdeel van het abonnement, waar je een aantal maanden gebruik van heb gemaakt. Als je een nieuwe printer met cartridges koopt , dan krijg je cartridges die maar zo'n 25-30 pagina's kunnen printen. En daarna moet je nieuwe kopen. Per saldo ben je nu al goedkoper uit: je hebt 6 maanden kunnen printen, zonder dat je een cartridge koopt.
ik zelf heb 2,5 jaar zo'n printer gekocht en ben super tevreden ik print zo rond de 10 pagina's per maand en dat kost me 0,99 cent per maand. Sons moet ik 1,99 betalen. Voor die eur 15/jaar kan ik geen cartridges kopen. En omdat ik zo weinig print, is de kleur cartridge verstopt geraakt en na een paar dagen kreeg ik gratis een nieuwe. Als ik dit abo niet had gehad, had ik zelf een nieuwe cartridge moeten kopen.

Tot slot, toen ik mijn printer kocht stond deze info op de doos en op de printer. Dus van oplichting is geen sprake

ti
door tilpend - Dec 23, 2023 om 19:51
132 Antwoorden / 0 Vragen

Naar aanleiding van deze vraag ben ik me gaan verdiepen in het HP Instant Inkt abonnement en ik vind het geweldig!

Zozeer zelfs dat ik afgelopen week voor EUR 130 een HP-printer gekocht waarbij ik 6 maanden gratis tot 700 pagina's per maand kan afdrukken en het enige dat ik moet betalen is het (foto)papier. Maakt niet uit of ik 700 pagina's met tekst of 700 full colour A4 foto's afdruk, kost me niets.

De printer werd geleverd met twee kleine cartridges waar je een paar pagina's/foto's mee kan printen en 4 dagen na aanmelding van de printer op het abonnement kreeg ik 2 setjes met ieder 2 grote cartridges thuisbezorgd (2xzwart en 2xkleur). Voorlopig genoeg inkt om te printen en als het bijna op is, wordt er automatisch nieuwe inkt verstuurd.

Ben net terug van een reis waar ik veel foto's heb gemaakt dus nu kan ik flink gaan printen en straks downgrade ik mijn plan naar 10,50 of 100 pagina's per maand. De prijzen gaan wel iets stijgen in 2024:

HP Instant Ink-plannen (met ingang van 23 januari 2024)
Maandelijks plan Prijs printplan
10 pagina’s €1,49
50 pagina’s €4,99
100 pagina’s €6,99
300 pagina’s €13,99
500 pagina’s €20,99
700 pagina’s €27,99
1500 pagina’s €54,99

Franske1958
door Franske1958 - Dec 24, 2023 om 08:02
429 Antwoorden / 2 Vragen

Dus als ik een HP printer koop en ik wil geen instant inkt en ik koop in een winkel, dus niet online bij HP,  voor die
printer een cartridge dan stopt die ook met werken??   Dat lijkt mij ook erg merkwaardig.
Want dat is wat ik begrijp uit de tekst van de vraag steller.

ti
door tilpend Dec 24, 2023 om 09:12
132 Antwoorden / 0 Vragen

Dat zou inderdaad belachelijk zijn maar de vraagsteller is niet duidelijk genoeg of hij de cartridges heeft ontvangen in het kader van het abonnement of los heeft gekocht in de winkel/online. Maar ik denk niet dat we er ooit achter gaan komen want vraagsteller is na het plaatsen van de vraag niet meer teruggeweest.

1paul
door 1paul - Dec 24, 2023 om 08:59
3161 Antwoorden / 0 Vragen

dit kan en mag niet, de cartridges zijn van u en niet van HP zoals dit het geval zou zijn bij een abbo, laat HP dit weten en eis dat men de cartridges door u gekocht weer vrij geven....

https://www.hp.com/nl-nl/contact-hp/contact.html

Re
door Reinier182 - Dec 24, 2023 om 17:47
163 Antwoorden / Vragen

Bij mij een reden geweest om een goede HP printer weg te gooien. Werkte niet goed steeds gezeur abonnement en andere software problemen. Steeds instellingen opnieuw insteelen om na een tijd ik het weer een keer wou printen het weer niet deed. Teveel gezeur met HP en nooit meer. Nu Canon printer helemaal niet duur en werkt prima voor die enkele keren dat ik print. HP is misschien wat voor grootverbruikers maar ik vind het niks. Een merk dat bij mij er niet meer in komt.

br
door brui0929 - Dec 24, 2023 om 19:36
635 Antwoorden / 10 Vragen

Als er een inktstation in uw woonplaats is laat dan de inktcardridge hervullen. Of kijk op 123inkt.nl voor een alternatieve cartridge voor uw printer.

mahadma
door mahadma - Dec 24, 2023 om 23:31
11548 Antwoorden / 51 Vragen

En bekijk eens of een laserprinter iets voor u is qua kosten.