betgemeline5
door betgemeline5 Aug 14, 2019 om 12:26
Computers & telefonie

HP stuurt ongevraagd proefpagina

HP stuurt mij ongevraagd een proefpagina zodra ik met een nieuwe cartridge (elk merk)  een afdruk wil maken.
Dit kost mij inkt en dat wil ik niet en ikm kan nergens over dit onderwerp een contact vinden met HP.
Graag je hulp!

1603 8 Rapporteer

Donuts
door Donuts - Aug 14, 2019 om 12:43
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Er staat ergens een vinkje bij testpagina afdrukken. Dat moet je uitzetten bij je instellingen. Niet ongevraagd dus.

ma
door malty - Aug 14, 2019 om 12:47
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Is dit één keer na het vervangen cartridge of telkens bij aanzetten printer.
Een nieuwe cartridge moet uitgelijnd worden, normaal wordt er dan een testpagina geprint die je in moet scannen, wanneer u een all-in-one printer hebt.
Kijk eens in de handleiding wat bij vervangen cartridges beschreven staat.

pe
door peentjes Aug 14, 2019 om 14:36
421 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vrees dat u dan ook een vinkje moet uitzetten... op mijn HP all-in-one is er bij het plaatsen van een nieuwe cartridge nog nooit een testpagina afgedrukt. Laat staan dat er iest te scannen valt.

ma
door malty Aug 14, 2019 om 15:43
1112 Antwoorden / 1 Vragen

@peentjes  Waarom zou je ergens een vinkje weg moeten halen als bij het vervangen van een cartridge wanneer deze standaard uitgelijnd moet worden?
Wanneer je, zonder dat er een cartridge is vervangen, een testpagina wilt afdrukken kan ik me voorstellen dat je dan de optie Testpagina afdrukken aan moet vinken.
Kennelijk heeft u een andere HP dan de TS, want bij de Ts komt er wel een testpagina na het vervangen van een cartridge.
Vermeldt dan aan de Ts waar u in de instellingen dat vinkje weggehaald hebt..

sj
door sjoppy - Aug 14, 2019 om 12:59
129 Antwoorden / Vragen

Anders via deze weg proberen contact te krijgen.
https://support.hp.com/nl-nl/contact-hp

Grunnen.
door Grunnen. - Aug 14, 2019 om 13:31
509 Antwoorden / Vragen

Is deze testpagina bedoeld om de catridges te calibreren ?In dat geval moet de calibratie (uitlijnen) uitvoeren of het vinkje weghalen.

gsm
door gsm - Aug 14, 2019 om 13:32
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Die pagina wordt hoe dan ook door de HP printer afgedrukt.
Je gebruikt inktpatronen met ingebouwde printkop. Geen enkele printkop is precies gelijk aan een andere.
Je zult daarom die pagina op de juiste manier op de glasplaat moeten leggen en scannen (anders herhaalt de printer de pagina telkens bij het aanzetten).
Tijdens het scannen wordt de elektronica van de printer afgestemd op het gedrag van de nieuwe printkop(pen).
Daarmee wordt de afdrukkwaliteit verbeterd.

zoekster1
door zoekster1 - Aug 14, 2019 om 13:35
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Als er een kruisje zit op uw printer moet u daarop drukken tijdens het afdrukken van de proefpagina. Dan stopt hij er meteen mee. Een volgende keer doet hij het dan ook niet meer. Zo ben ik ervan afgekomen. Ik heb ook een HP printer. Misschien werkt het bij u ook.

gerbera
door gerbera - Aug 14, 2019 om 14:13
7364 Antwoorden / 14 Vragen

HP stuurt ongevraagd proefpagina

HP stuurt u niets, het is een normale procedure bij het vervangen van cardridges.Callibreren noemen ze dat en staat ook duidelijk omschreven in de handleiding. En de hoeveelheid ink die daarbij gebruikt wordt is te verwaarlozen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 14, 2019 om 15:34
16848 Antwoorden / 202 Vragen

HP stuurt u in feite helemaal niets. U bedoelt waarschijnlijk dat u na het wisselen van een cartridge de melding krijgt dat uitlijnen zinvol is.
En uitlijnen is hoe dan ook altijd aan te bevelen om te zorgen dat de afdrukken goed zijn, letters duidelijk en kleuren niet door elkaar lopen.

Dit is niet een procedure die HP kent maar voor zover ik weet bij alle inktjets van welk merk dan ook. (Ik ken het in ieder geval van Canon, HP en Epson en Brother). U behoeft het uitlijnen NIET uit te voeren. U kunt het negeren maar als gezegd, negeren komt de afdrukkwaliteit niet ten goede.