ja
door janvanbeek12 Apr 30, 2008 om 09:09
Computers & telefonie

Huisalarm

Heren.Mijn vraag is simpel?Ik ben 81 jaar en heb huisalarm wat niet werkt omdat ik inernet heb van fiberworld.Wat moet ik als ik wil blijven internetten bellen en huisalarm wil hebben.Alarm is annaloog telefoon digitaal internet digitaal.Ik ben van het kastje enz.

Groetjes j.van beek

(Ben heel blij met deze site)

5715 6 Rapporteer

freya
door freya - Apr 30, 2008 om 09:40
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo j.van beek,

Voor een dergelijk (betrouwbaar) alarmsysteem is een gewone analoge lijn noodzakelijk. Heeft u bij de aanvraag van internet + bellen niet de vraag gekregen of u een alarm/waarschuwingssysteem gebruikt? De provider had u moeten waarschuwen dat die twee dingen niet samengaan. Een dergelijk systeem heeft een analoge lijn nodig en je kunt dus niet overstappen op alléén maar internet + bellen waarbij dus de analoge lijn bij KPN wordt opgezegd.

m.vr.gr. Freya

no
door nogeda - Apr 30, 2008 om 11:57
34 Antwoorden / 12 Vragen

Het soort internet wat u heeft maakt niet zoveel uit. Wat wel belangrijk is of u ook via internet belt . Dus internet en Voip ( bellen)

Als u ook over het internet belt (internet +bellen) heeft dan kunt u het alarm systeen gewoon aansluiten op een een contactdoos waar de telefoon ook op werkt.

Op het modem wat u heeft zit namelijk ook een analoge aansluiting hierop is dan ook uw gewone telefoon op aangesloten. Op een extra stopcontact sluit u dan het alarm aan. Het alarm is namelijk niets anders dan een telefoon die door een druk op een knop een nummer automotisch belt

Veel suc6

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Apr 30, 2008 om 12:06
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag heer vab Beek,

Allereerst proficiat, dat u met uw respectabele leeftijd met Internet en e-mail bezig bent.

Het internetbellen (VoIP) is niet erg betrouwbaar en valt nogal eens uit.
Voor een alarm zou ik een analoge lijn van KPN aanhouden, met een BudgetBellen abonnement. Dat kost relatief weinig.

Er zijn wel providers welke Internet met VoIP aanbieden zonder dat ze je KPN-lijn inpikken. Compuserve is zo-een. Niet in ieder gat heeft deze capaciteit, doch in grotere steden wel.

Hardware ERror MAN.

freya
door freya - Apr 30, 2008 om 12:20
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@nogeda,

Natuurlijk zijn er ook wel oplossingen te bedenken om dat alarmsysteem via de 'digitale' telefoonlijn aan te sluiten, maar betrouwbaar is dat niet. Alarmsystemen moeten op de eerste plaats betrouwbaar zijn, want aan een alarmsysteem waar je niet van opaan kunt heb je niets. We schetsen het volgende scenario:

Op een avond valt de spanning uit en alles zit in het donker. Vragensteller komt ongelukkig te vallen en heeft hulp nodig. Gelukkig heeft hij z'n alarmsysteem kunnen activeren....... O ja, er is geen spanning, dus het digitale modem werkt niet en kan dus niet bellen..............

Freya

grindweg
door grindweg - Apr 30, 2008 om 12:55
2308 Antwoorden / 28 Vragen

een huis alarm met een isdn lijn kan wel maar dan moet het alarm voorzien zijn van een eigen accu zodat de telefoon kiezer blijft werken dat systeem werkt goed maar is een duurder systeem,het goed koopste is een aneloogelijn en een kabel voor de rest en als u niet veel belt maar meer gaat mailen dan vallen de telfoon kosten erg mee

badclusters
door badclusters - Apr 1, 2009 om 17:31
69 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte heer ik denk dat u een storinkje op uw alarm heeft vanwege het signaal dit is makkelijk op te lossen door een ferrietkerntje om de draad heen te wikkelen deze zijn te koop in een elektronica zaak voor 1 euro zou moeten werken sommige zenders en ontvangers moeten dit hebben omdat het signaal anders word verstoord ook is een ander stopcontact proberen een optie succes

mvg badclusters