1m
door 1margaretha Aug 5, 2012 om 18:15
Computers & telefonie

I Fone

Mijn dochter heeft al jaren een abonnement van vodafone met altijd een verzekering met uitgebreide dekking. Nu voor het eerst heeft ze sinds 2 weken een I Fone een witte. Vandaag is ze jarig en juist vandaag wordt ze in de Amsterdamse tram gerold. Fijn zo''n stuk ongeluk die van mijn kinds verjaardag een rotdag maakt waarbij ze uren op het politiebureau kan gaan zitten om aangifte te doen.Nu blijkt dat de verkoper van de vodafone winkel een verkeerde vink heeft gezet bij de verzekering en blijkt ze voor het eerst sinds ze mobiel heeft ( tien jaar of zo) niet goed verzekerd te zijn terwijl ze ervan uit ging alles goed geregeld te hebben. Zo een onlogische zet moet vodafone toch ook kunnen begrijpen? En een soepele oplossing bieden?

606 21 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 5, 2012 om 18:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

U had aan de bel moeten trekken toen u zag dat er minder betaald werd voor de verzekering dan voorheen en goed moeten opletten bij het tekenen van het contract.

Hier is helaas niets aan te doen. Overigens vind ik zelf dat zo'n verzekering pure geldverspilling is. Voor bijna 150 euro per jaar kan je de schade zelf ook dekken, zo vaak gebeurt het immers niet dat een telefoon kapot gaat/zoek raakt.

ve
door verwijderd - Aug 5, 2012 om 18:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Formulieren kun je beter altijd zelf invullen, dat weet Vodafone ook. Het is dan ook de vraag wie de vink heeft gezet. Ga eerst eens na of het gebruikelijk is dat een medewerker de formulieren invult.

ve
door verwijderd - Aug 5, 2012 om 18:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

... in ieder geval had uw dochter het formulier beter kunnen kontroleren voordat zij voor akkoord tekent.

ve
door verwijderd - Aug 5, 2012 om 20:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja ik vind ook dat ze beter had moeten opletten maar vertrouwen stellen in de verkoper is daarmee ook niet meer mogelijk? En nee ik ben er niet altijd bij als mijn volwassen kind een aankoop doet.

ve
door verwijderd - Aug 5, 2012 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tsja, helaas. Laat het een (dure) les zijn, dat contracten altijd dubbel gecheckt moeten worden. En misschien iets beter op waardevolle spullen letten, scheelt ook alweer een hoop.

ve
door verwijderd - Aug 5, 2012 om 20:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo 1margaretha,

Op de eerste plaats gefeliciteerd met de verjaardag van dochterlief.

Helaas, Vodafone is niet verantwoordelijk voor de al dan niet uitgebreide verzekering.
Dochter ondertekent iets en had moeten kijken wát er precies verzekerd was.
Jammer, maar dat is niet anders.
Ze is zelf verantwoordelijk.
Laat de avond er verder niet door vergallen.
Er zijn ergere dingen.

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Aug 5, 2012 om 20:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook sinds twee weken een (nieuw) abonnement met basisverzekering afgesloten bij Vodafone. De medewerker attendeerde mij erop dat de verzekering van € 10,- (basis) géén diefstal dekt, maar die van € 15,- wel. Daarna moest ik op het scherm controleren of de gegevens juist aangevinkt waren en kreeg ik ter plekke het contract van de verzekering als PDF per mail. Ik houd normaal ook niet van alle kleine lettertjes, maar ik moet eerlijk zeggen dat het er toch echt vrij duidelijk staat dat zakkenrollen niet gedekt is bij de basisverzekering. Ondanks dat het erg vervelend is, vrees ik dat er inderdaad niks aan te doen is en de klant (of ouder; geen idee of uw kind minderjarig is) in dit geval de voorwaarden ook zelf in had kunnen zien.

Wel een erg vervelende situatie. Wellicht een idee om de klantenservice te bellen? Als uw dochter al zolang klant is, dan is er misschien iets mogelijk (bijv. korting?). Succes!

ve
door verwijderd - Aug 5, 2012 om 21:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sonja, de basisverzekering dekt wél diefstal. Alleen moet daar bewijs van zijn. Ik had namelijk ook een basisverzekering bij Vodafone, daar was mijn gestolen telefoon gewoon gedekt aangezien ik bewijs had van de roof.

Houd er overigens rekening mee dat het eigen risico bij zakkenrollerij 100 euro is, ook nog een fiks bedrag samen met de premie van de verzekering.

ve
door verwijderd - Aug 5, 2012 om 21:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Timfelix; sorry; ik schrijf het in de tweede zin verkeerd: diefstal wel (mits inderdaad bewijs), maar geen zakkenrollerij. Dat staat ook specifiek zo in de voorwaarde. Excuus voor de verwarring!

ve
door verwijderd - Aug 5, 2012 om 21:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

1margaretha schreef op zondag 5 aug 2012, 18:15: Zo een onlogische zet moet vodafone toch ook kunnen begrijpen? En een soepele oplossing bieden?

Waarom??

Ze heeft er toch zelf voor getekend?

Volgens jouw redenatie kan je na tien jaar of zo een goedkopere verzekering afsluiten en dan moet de verkoper maar begrip tonen als die verzekring niet dekkend is.

Vindt je dat nu echt logisch?

ve
door verwijderd - Aug 5, 2012 om 23:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn dochter is meerderjarig en heeft inmiddels de bon gevonden waarop de wens van een
extra verzekering dus die van € 15,= duidelijk omschreven staat. De reden van dit bericht is dan het toch hoogst onwaarschijnlijk is dat je op een zo duur apparaat geen € 5, extra zou gaan betalen. En de laatste reactie heeft geen toegevoegde waarde. Voor de overige reacties bedankt voor het meedenken!

ve
door verwijderd - Aug 6, 2012 om 01:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

1margaretha schreef op zondag 5 aug 2012, 23:02: En de laatste reactie heeft geen toegevoegde waarde.

Heeft het nooit als je niet te horen krijgt wat je graag wil horen.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2012 om 07:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

1margaretha schreef op zondag 5 aug 2012, 23:02: Mijn dochter is meerderjarig en heeft inmiddels de bon gevonden waarop de wens van een
extra verzekering dus die van € 15,= duidelijk omschreven staat. De reden van dit bericht is dan het toch hoogst onwaarschijnlijk is dat je op een zo duur apparaat geen € 5, extra zou gaan betalen. En de laatste reactie heeft geen toegevoegde waarde. Voor de overige reacties bedankt voor het meedenken!
Hoe bedoel je omschreven? Staat dat aangevinkt ofzo? Het lijkt mij dat je hier wel degelijk recht aan kunt ontlenen, je (althans je dochter) wilde immers wel die verzekering en wilde daar ook voor betalen. Dat Vodafone dat vervolgens niet uitvoert is hun fout. Je recht halen zal echter een stuk moeilijker worden. Als je een rechtsbijstandverzekering hebt dan zou ik die maar inschakelen.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2012 om 13:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

1margaretha schreef op zondag 5 aug 2012, 23:02: Mijn dochter is meerderjarig en heeft inmiddels de bon gevonden waarop de wens van een
extra verzekering dus die van € 15,= duidelijk omschreven staat. De reden van dit bericht is dan het toch hoogst onwaarschijnlijk is dat je op een zo duur apparaat geen € 5, extra zou gaan betalen. En de laatste reactie heeft geen toegevoegde waarde. Voor de overige reacties bedankt voor het meedenken!

Beste Margaretha,

Wat ontzettend vervelend dat er iets mis lijkt te zijn gegaan bij het invoeren van de bestelling. Je geeft aan dat je een bonnetje hebt waarop staat dat de verzekering had moeten worden afgesloten, maar dat dit uiteindelijk niet zo verwerkt is.
Aangezien je dochter contracthouder is, zou ze mij een scan kunnen sturen van deze bon? Dit kan gemaild worden naar webcare.nl@vodafone.com met onderwerp Kassa / Margaretha. Naast de scan ontvang ik ook graag haar naam, adres, woonplaats, geboorte datum, 06 nummer, klantnummer, IMEInr, en de laatste 4 cijfers van haar rekeningnummer.
We zullen dan proberen het probleem op te lossen.

Groetjes,
Arina
Vodafone 24/7 Web Crew

ve
door verwijderd - Aug 6, 2012 om 14:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lost Vodafone het niet op (dat gaan ze dus echt niet doen, leer mij Vodafone kennen)

Dan ga je naar de bouwmarkt, koopt een koevoet, zoekt een kozijn uit dat aan vervanging toe is, wees even inventief en de rest kun je zelf wel aanvullen

Voor alles is een oplossing ;-)

ve
door verwijderd - Aug 6, 2012 om 15:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

lekkerisdat schreef op maandag 6 aug 2012, 14:56: Lost Vodafone het niet op (dat gaan ze dus echt niet doen, leer mij Vodafone kennen)

Dan ga je naar de bouwmarkt, koopt een koevoet, zoekt een kozijn uit dat aan vervanging toe is, wees even inventief en de rest kun je zelf wel aanvullen

Voor alles is een oplossing ;-)

Goed idee, fraude plegen terwijl de diefstal al gemeld is. Overigens is Vodafone bij mij altijd heel netjes geweest met het oplossen van problemen.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2012 om 17:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

timfelix schreef op maandag 6 aug 2012, 15:58:
lekkerisdat schreef op maandag 6 aug 2012, 14:56: Lost Vodafone het niet op (dat gaan ze dus echt niet doen, leer mij Vodafone kennen)

Dan ga je naar de bouwmarkt, koopt een koevoet, zoekt een kozijn uit dat aan vervanging toe is, wees even inventief en de rest kun je zelf wel aanvullen

Voor alles is een oplossing ;-)

Goed idee, fraude plegen terwijl de diefstal al gemeld is. Overigens is Vodafone bij mij altijd heel netjes geweest met het oplossen van problemen.

Misschien komen ze er niet achter. Het is niet dat er aangifte is gedaan of zo.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2012 om 17:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nee, ze heeft vast gewoon voor haar lol uren op het politiebureau gezeten.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2012 om 18:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

lekkerisdat schreef op maandag 6 aug 2012, 14:56: Lost Vodafone het niet op (dat gaan ze dus echt niet doen, leer mij Vodafone kennen)

Dan ga je naar de bouwmarkt, koopt een koevoet, zoekt een kozijn uit dat aan vervanging toe is, wees even inventief en de rest kun je zelf wel aanvullen

Voor alles is een oplossing ;-)

Lijkt mij uitlokking van een strafvaar feit, enfin wat dacht u van uw wettelijke aansprakelijkheids verzekering? Of ga is naar het hoofdkantoor van voda en regel iets ter plekke.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2012 om 18:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

kamphuysen schreef op maandag 6 aug 2012, 18:19:
lekkerisdat schreef op maandag 6 aug 2012, 14:56: Lost Vodafone het niet op (dat gaan ze dus echt niet doen, leer mij Vodafone kennen)

Dan ga je naar de bouwmarkt, koopt een koevoet, zoekt een kozijn uit dat aan vervanging toe is, wees even inventief en de rest kun je zelf wel aanvullen

Voor alles is een oplossing ;-)

Lijkt mij uitlokking van een strafvaar feit, enfin wat dacht u van uw wettelijke aansprakelijkheids verzekering? Of ga is naar het hoofdkantoor van voda en regel iets ter plekke.

U snapt het principe van een aansprakelijkheidsverzekering niet?
En ze zien je al aankomen bij de Vodafone bij het hoofdkantoor. Grappenmaker.

ve
door verwijderd - Aug 6, 2012 om 18:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

@timfelix, misschien bedoelde hij de aansprakelijkheidsverzekering van de zakkenroller ;-)