duif2
door duif2 Dec 22, 2009 om 19:21
Computers & telefonie

IE sluit af

Ik maak altijd gebruik van de startpagina van Telfort.
Nu (sinds een dag of 2) sluit elke keer internet explorer af als ik een zoekopdracht in het "google"vak zet. Ook wilde ik een zoekopdracht geven op een site van een boekenwinkel en dan gebeurt het ook.
Waar kan dit aan liggen en natuurlijk veel belangrijker...wat kan ik er aan doen.
Ik heb de laatste tijd niets nieuws geinstalleerd.
Ik heb al een schijfopruiming gedaan, Hitman pro er op losgelaten en gedefragmenteerd.

4647 19 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Dec 22, 2009 om 19:32
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het zou malware kunnen zijn (==> scannen met MBAM) maar het zou bijv. ook een Microsoft update kunnen zijn die de boel in de war schopt. In het laatste geval zou je de laatste update(s) van Microsoft voor Internet Explorer kunnen verwijderen. Het mooist is het om dat eerst uit teproberen na het installeren van Returnil Virtual System of Microsoft Steady State bijv., dan kun je namelijk het verwijderen van die update(s) namelijk weer ongedaan maken als blijkt dat het niks helpt. Helpt het wel, dan kun je het systeem in "unprotectd" mode zetten en dan alsnog de update(s) definitief verwijderen.

duif2
door duif2 - Dec 22, 2009 om 20:08
371 Antwoorden / 116 Vragen

Ik heb de laatste tijd ook geen updates gedaan dus dat zal het, denk ik, niet zijn.

freya
door freya - Dec 22, 2009 om 21:01
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo duif2,

Heb je dit probleem ook als je eerst naar www.google.nl surft en dáár de zoekopdracht intikt?
Het zou anders best kunnen dat als je de zoekopdracht op een bepaalde website intikt er onmiddelijk na die opdracht er een 'popup' komt (b.v. reklame) en dat de popup-blokkering van je browser deze popup onmiddelijk wil afsluiten. Soms gaat dat afsluiten echter zo snel, dat niet de popup, maar je hele browser wordt afgesloten.
Je zou dat eens kunnen uittesten door de popup-blokkering van je browser, tijdelijk, even uit te schakelen. Ben benieuwd of je browser dan nog steeds wordt afgesloten.
Mocht er dan toch een popup verschijnen, dan is het natuurlijk de vraag of dat door de betreffende website komt of dat er toch iets op je computer staat wat deze popup genereert.

m.vr.gr. Freya

duif2
door duif2 - Dec 22, 2009 om 21:32
371 Antwoorden / 116 Vragen

Wanneer ik via google.nl zoek is er geen probleem.
Doe ik het direct erna op de andere site dan weer wel.
Er komt dan een schermpje waarop staat dat IE wordt afgesloten en of ik een rapport wil verzenden.
Dus zal het dan aan de pop-up blokkering kunnen liggen?
Heb ik trouwens ook nog nooit iets aan veranderd dus staat die nog hetzelfde als toen ik nog geen problemen had.

freya
door freya - Dec 22, 2009 om 21:48
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Je hebt er weliswaar niets aan veranderd, maar op die website kan er wèl iets veranderd zijn. Dus ik zou toch even proberen om via Extra > Internetopties die popup-blokkering uit te schakelen om even te testen wat er dan gebeurt. Als je dit getest hebt kun je daarna uiteraard die popup-blokkering weer inschakelen.

Freya

edrick3
door edrick3 - Dec 22, 2009 om 21:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo duif2,

En als je IE eens opnieuw download?
Met vr.gr.

duif2
door duif2 - Dec 22, 2009 om 22:18
371 Antwoorden / 116 Vragen

Ik heb de pop-up blokkering uitgezet maar dat maakt geen verschil

duif2
door duif2 - Dec 22, 2009 om 22:22
371 Antwoorden / 116 Vragen

Ik probeerde nu op marktplaats iets te zoeken en na 1 letter ingetikt te hebben sluit IE weer af.

freya
door freya - Dec 22, 2009 om 22:31
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is inderdaad wel vreemd. Heb je in de Internet Explorer ook al eens alle 'tijdelijke internetbestanden' en cookies verwijderd? En wellicht zou je het eens met Firefox kunnen proberen?

En als het probleem pas sinds twee dagen optreedt, zou je ook een 'systeemherstel' naar een datum van vlak daarvóór kunnen proberen.

Freya

duif2
door duif2 - Dec 22, 2009 om 22:53
371 Antwoorden / 116 Vragen

@ Freya, ik heb een systeemherstel gedaan en het werkt weer prima.
Hartelijk dank voor het meedenken.

freya
door freya - Dec 22, 2009 om 22:59
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Kennelijk is er in de afgelopen dagen dan toch iets vreemds gebeurd. De komende dagen de eventuele updates toch maar even in de gaten houden.
Maar mooi dat het opgelost is.

Freya ;-)

vr1944
door vr1944 - Dec 23, 2009 om 12:01
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Je bent niet de enige met dit probleem.Het ligt vaak aan
je internetbeveiliging .waarschijnlijk komt het door de flashplayer.
Download de Chrome of firefox browser en je bent van dit probleem verlost

alarm1233
door alarm1233 - Dec 23, 2009 om 12:05
74 Antwoorden / 4 Vragen

geachte freya, ik volg dit al een hel tijd en jij promoot alleen maar firefox, nu ik heb firefox al gebruikt en heb het erafgeflikkerd : reden: teveel ingewikkelde debuggers en andere rotzooi, ie 8 is vriendelijker en vraagt bij het loaden waar je je bestand wil plaatsen en is veel overzichtelijker, niet dat ik je wilafbreken de gebruiker is vrij om te kiesen welke browser hij of zij gebruikt, het probleem hier beschreven van de gebruiker heb ik ook gehad bij het gebruik van een programma(illegaal of niet) gewoon in explorer8 met service pack3 zit een beveiliging die dit soort programmas niet ondersteunt en alsdusdanig blokkeert, oplossing is gewoon je pc naar een vroeger stadium zetten of het desbetreffende proggie te installeren of het pro (winpcap)uit te schakelen, vrgrts

alarm1233
door alarm1233 - Dec 23, 2009 om 12:08
74 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=vr1944 schreef op woensdag 23 dec 2009, 12:01]Je bent niet de enige met dit probleem.Het ligt vaak aan
je internetbeveiliging .waarschijnlijk komt het door de flashplayer.
Download de Chrome of firefox browser en je bent van dit probleem verlost
heeft niks met firefox te maken. gewoon in je xp service pack 3 je winpcap uitschakelen en je progie trug installeren

edwardus
door edwardus - Dec 23, 2009 om 13:08
6844 Antwoorden / 14 Vragen

@alarm1233: je kritiek op Firefox snap ik niet helemaal, ik vind er niks ingewikkelds aan. Debuggers? Nog niet tegengekomen. Andere rotzooi? Wat bedoel je?

Voorheen gebruikte ik altijd IE6, maar redelijk laat ben ik overgestapt op Firefox, pas bij versie 3.0 en het bevalt eigenlijk prima, voor slechts een enkele webpagina word ik verplicht IE te gebruiken omdat die sites niet netjes volgens webstandaarden geprogrammeerd zijn. Met name NoScript vind ik een van de allerbeste toevoegingen aan Firefox.

freya
door freya - Dec 23, 2009 om 13:25
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@alarm1233:

Ik begrijp echt niet wat je bedoeld met 'teveel ingewikkelde debuggers en andere rotzooi'. Firefox werkt net zo makkelijk als Internet Explorer. En je kunt het je inderdaad moeilijk maken door allerlei extra dingen te installeren, maar dat hoeft niet hoor.

Bovendien kan ik mezelf wel omschrijven als 'bovengemiddeld' computergebruiker en kan er echt wel een goed oordeel over geven. En hoe je het ook wend of keert, Firefox is 'veiliger' dan Internet Explorer. Al was het alleen maar omdat de meeste virussen en hackers zich voornamelijk richten op de vele 'lekken' van Internet Explorer.
En Firefox is niet voor niets één van de grootste (zoniet de grootste) concurent van Internet Explorer.

Maar het staat natuurlijk iedereen vrij te kiezen wat hij/zij wil gebruiken.

Freya

vr1944
door vr1944 - Dec 23, 2009 om 14:49
1210 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=alarm1233 schreef op woensdag 23 dec 2009, 12:08][quote=vr1944 schreef op woensdag 23 dec 2009, 12:01]Je bent niet de enige met dit probleem.Het ligt vaak aan
je internetbeveiliging .waarschijnlijk komt het door de flashplayer.
Download de Chrome of firefox browser en je bent van dit probleem verlost
heeft niks met firefox te maken. gewoon in je xp service pack 3 je winpcap uitschakelen en je progie trug installeren

Dat jij niet met firefox overweg kunt en/of een slechte browser vind is jouw probleem ,maar er zijn hele volksstammen die daar anders over denken en Firefox en/ of Chrome wel naast IE 8 gebruiken.Maar het was mijn bedoeling om topicstarter advies te geven Op jouw commentaar of mening zit ik niet wachten.

jdc
door jdc - Dec 27, 2009 om 11:19
3 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edwardus schreef op woensdag 23 dec 2009, 13:08]@alarm1233: je kritiek op Firefox snap ik niet helemaal, ik vind er niks ingewikkelds aan. Debuggers? Nog niet tegengekomen. Andere rotzooi? Wat bedoel je?

Voorheen gebruikte ik altijd IE6, maar redelijk laat ben ik overgestapt op Firefox, pas bij versie 3.0 en het bevalt eigenlijk prima, voor slechts een enkele webpagina word ik verplicht IE te gebruiken omdat die sites niet netjes volgens webstandaarden geprogrammeerd zijn. Met name NoScript vind ik een van de allerbeste toevoegingen aan Firefox.

edwardus
door edwardus - Dec 27, 2009 om 11:52
6844 Antwoorden / 14 Vragen

jdc, is er een bepaalde reden dat je zonder enige toevoeging een eerdere reactie citeert?