ArvD
door ArvD Apr 14, 2022 om 10:22
Computers & telefonie

Iemand een oplossing om de ing app werkend te krijgen met vodafone en motorola?

Met 4G is de ing app vaak niet, bijna niet bereikbaar, in combinatie met een hollandse nieuwe (vodafone) en een motorola toestel.
Het terugzetten naar 3G en weer dan naar 4G wat het advies is van de ING is niet gelukt.
De ING zegt niets te kunnen doen.

4295 8 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 14, 2022 om 10:27
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Merkwaardig omdat 4 g juist wel zou moeten werken. En dan is men bij Ing de enige die dat dan ook zou moeten kunnen oplossen etc.
Nu dat kennelijk niet kan, wat zegt de leverancier (Hollands Nieuwe hierover, heeft u die al benaderd? Of leg dit voor aan een in gsm telefoons gespecialiseerde winkelier.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 14, 2022 om 10:29
7206 Antwoorden / 3 Vragen

Het stappenplan van ING.

  • Schakel Wi-Fi uit.
  • Ga naar ‘Instellingen’ van uw telefoon.
  • Ga naar ‘Netwerk en Internet’.
  • Ga naar ‘Mobiel Netwerk’.
  • Ga naar ‘Voorkeurs netwerk type’.
  • Standaard is de volgende optie ingesteld, namelijk: ‘4G, 3G en 2G’.
  • Kies hierbij alleen voor: ‘Alleen 3G’ (of 3G/2G).
  • Vervolgens kunt u het menu van de instellingen verlaten.
  • Open de Mobiel Bankieren App. Let op! Het kan zijn dat u nog steeds de melding ‘Geen netwerk’ krijgt, maar dit heeft te maken met het feit dat het 3G netwerk officieel niet meer beschikbaar is bij Vodafone.
  • Sluit vervolgens de Mobiel Bankieren App.
  • Ga opnieuw naar ‘Instellingen’ van uw telefoon om vervolgens weer naar ‘Voorkeurs netwerk type’ te gaan.
  • Switch vervolgens terug naar de optie: ‘4G, 3G en 2G’.
  • Verlaat wederom het menu van de instelling.
  • Open opnieuw de Mobiel Bankieren App. De app zal nu ook werken via uw 4G netwerkverbinding.
  • https://community.vodafone.nl/t5/Diensten/Motorola-Vodafone-probleem-met-gebruik-ING-app-met-4G/td-p/208459

marita5
door marita5 - Apr 14, 2022 om 10:30
11529 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Arvd ,

U bent niet de enige met dit probleem , zie deze link , klik op de rode regel .

https://community.vodafone.nl/t5/Diensten/Motorola-Vodafone-probleem-met-gebruik-ING-app-met-4G/td-p/208459

Thecla58
door Thecla58 - Apr 14, 2022 om 12:41
861 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is vreemd.

Ik heb ook de ING-app en hij werkt bij mij feilloos. Maakt niet uit of ik in een gebied ben waar 4G of 5G is. Ik heb geen Motorola, maar wel Vodafone.

Wat je nog zou kunnen proberen is de app helemaal te verwijderen en dan opnieuw installeren of... het vodafone netwerk verwijderen en opnieuw kiezen via de instelling bij serviceprovider.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Apr 14, 2022 om 13:12
2088 Antwoorden / Vragen

Mag ik eerst eens vragen hoe oud dat toestel is of beter welke typenummer? En wat is 'vaak' en 'bijna niet' en doen andere apps het dan wel of heeft het toestel 'gewoon' geen verbinding?

brui0929_20654
door brui0929_20654 - Apr 15, 2022 om 09:58
98 Antwoorden / 1 Vragen

Verwijder de ING app en installeer

Gr
door Grunn1 - Apr 15, 2022 om 10:17
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Niks zal helpen.
Het probleem zit hem in bepaalde veiligheidsinstellingen van je Motorola telefoon en de verbinding met Vodafoon die ervoor zorgen dat bepaalde apps of websites geblokkeerd worden.
Of een andere aanbieder nemen of een ander merk telefoon want zolang Motorola dit niet oplost veranderd er niks.

br
door brui0929 - Mar 29, 2023 om 22:56
636 Antwoorden / 10 Vragen

Verwijder de app en installeer opnieuw.

JMA2
door JMA2 Mar 29, 2023 om 23:49
120 Antwoorden / 2 Vragen

Dat heeft geen zin, het onderwerp is bijna een jaar geleden voor het laatst beantwoord. Daarnaast is uw advies al meermalen voorbij gekomen.