fr
door freewilly Nov 4, 2004 om 20:53
Computers & telefonie

Ik wil ADSL, maar welke provider is goed en stabiel?

Hallo,

Momenteel heb ik chello hier. Zoals je al kunt raden ben ik na het omruilen van het modem hier niet meer te vreden over, zoals velen zoals ik hier en elders lees. Ik denk er dan ook aan om over te stappen op ADSL. Ik heb hier geen ervaring mee, dus wou ik vragen welke provider goed is en aan welke eisen hij zou moeten voldoen?

William

310 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 4, 2004 om 21:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag william,

Zelf heb ik al een tijdje hccnet. Stabiel en onbetwist met de beste helpdesk van Nederland. Kijk even op hun site. Ze hebben een interessante aanbieding voor adsl-lite. Geen data limiet en lekker snel. Kosten plusminus 35 euro per maand plus jaarlijks 40 euro voor het lidmaatschap van HCC. Je krijgt daarvoor dan wel Computer Totaal in huis. Sukses met je zoektocht. Groeten, Ton.

http://www.hccnet.nl/

ve
door verwijderd - Nov 4, 2004 om 21:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals al in de andere topic gezegd, ik zou maar geen wanadoo nemen. Zelf heb ik tiscali, en daar ben ik tevreden over. Je kunt via google sites vinden waar je prijzen en snelheden kunt vergelijken, maar je moet van gebruikers horen, wat ze van een bedrijf vinden. Dus wie weet hoor je nog meer gebruikers ervaringen.

ve
door verwijderd - Nov 4, 2004 om 22:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik dacht zelf aan zonnet.nl. Is dit ook een goede? Ik kan niet elke adsl aanbieder hier krijgen. Kan iemand mij vertellen wat al die snelheden betekenen die bij lite, basic, fast enzo staan uitgerekend in KB/s? Hoe snel is light dan?

Krijg je als je adsl hebt, een eigen ip adres, of heb je dan nog steeds te maken met een dhcp server?

William

ve
door verwijderd - Nov 5, 2004 om 21:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

XS4ALL...Niet de goedkoopste maar wel erg goed.Ik surf (met drie PC's) al enkele maanden via deze provider en zie meestal een hogere snelheid dan ik verwacht.Niet onbelangrijk:Gratis McAfee AntiVirus,ect...Tevens scant XS4ALL al veel op virussen in e-mails e.d.Je hoort mij zeggen dat XS4ALL de Beste is,maar het zal niet veel schelen.

ve
door verwijderd - Nov 6, 2004 om 12:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Snelheid per provider per postcodegebied loopt voor ADSL ook nog weleens uiteen. Kijk daarom ook eens op www.speedtest.nl

Op de beginpagina kun je middels de 4 cijfers van je postcode een ranglijst krijgen van providers en verschillende abonnementsvormen.

Succes met je keuze.

ve
door verwijderd - Nov 7, 2004 om 18:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ikzelf heb xs4all. Daar ben ik zeer tevreden over.Ik ben vanaf het begin lid van xs4all nooit geen problemen gehad. Als er veranderingen plaats vind bij xs4all dan gebeurt het s'nachts.Als ik vragen had dan was de helpdesk meteen bereikbaar. Ook per email krijg je gauw en duidelijk antwoord. Gratis virusscanner (mc Affee) op hun website. Ik vind het een aanrader.

ve
door verwijderd - Nov 7, 2004 om 21:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi William. Ik heb zelf Demon. Het bevalt me uitstekend. Ik betaal € 19.94 per maand en heb geen limiet. Er zijn inmiddels ook geen kosten meer voor het modem enz en hun servicenummer is voor niets. Dat kan ook want er mankeer nooit iets aan. Als ze een keer onderhoud gaan plegen krijg je een week van te voren bericht dat ze op die en die nacht eruit liggen.

Een pluim van mij voor Demon.

ve
door verwijderd - Nov 8, 2004 om 20:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

xs4a;; is de beste

echter ga nooit in zee met tweakdsl in almere ook wel bekend onder de naam Cambrium BV te almere

ve
door verwijderd - Nov 14, 2004 om 12:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik al jaren xs4all. Nooit geen problemen, er staat bij mij een
webserver, en een irc server te draaien, al ruim 3 jaar. Ze kijken ook
niet naar limieten. Is gewoon perfect!

ve
door verwijderd - Nov 14, 2004 om 13:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nu sinds juli 2001 een ADSL verbinding Mxtream van KPN met een ethernet modem en heb nog nooit een probleem gehad met de verbinding. De provider die ik heb is Planet waar ik ook nog nooit problemen met heb gehad. Tot zover mijn ervaring.

Vr. gr.

Aldert

ve
door verwijderd - Feb 25, 2005 om 19:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

je kunt beter adsl nemen bij versatel daar ben ik dik tevreden mee