pa
door pascal1987 Nov 16, 2011 om 17:44
Computers & telefonie

Ik wil de data zien die google over mij heeft..

k ben momenteel bezig met een klein onderzoek naar online identiteit.
Google verzamelt veel data over zijn gebruikers, dmv click signals, gmail, chrome en android kunnen ze profielen samenstellen over vele personen. Ik ben zelf een groot fan van deze producten, heb al jarenlang een android telefoon en ben ook niet van plan om hiervan af te stappen.
Maar voor mijn onderzoek zou ik graag mijn "persoonlijk" profiel dat google van mij heeft inzien.
Weet iemand waar je dat kan opvragen?
Ik weet dat google deze info niet graag geeft, maar aangezien het mijn data is, mag ik dit toch opvragen? Ondanks dat het een internationaal bedrijf is valt dit toch ook onder de nederlandse wet?

17541 12 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Nov 16, 2011 om 18:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Misschien kan je hier contact met ze opnemen en je gegevens opvragen. Succes en laat 's weten of je gevraagde gegevens hebt gekregen.

johan-dj
door johan-dj - Nov 17, 2011 om 09:31
13 Antwoorden / 2 Vragen

Via het Dashboard van Google krijg je een overzicht van alles wat je bij Google hebt staan.

empyria
door empyria - Nov 17, 2011 om 10:05
504 Antwoorden / 3 Vragen

Dan kun je dus zien wat jij allemaal bij Google hebt staan.

Maar, zie je dan ook alles wat Google heeft over jou?

naitsoezn
door naitsoezn - Nov 17, 2011 om 10:18
842 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, natuurlijk niet, en verwacht ook maar niet dat Google die informatie gaat geven. Het is namelijk niet jouw informatie, maar Google's informatie. En bovendien moet je niet verwachten dat Google een spreadsheet heeft liggen genaamd "pascal1987", waarin alle data netjes geordend staat: een kolommetje met je gmail-verbruik, een kolommetje met je android-gebruik, een kolommetje met je zoek-gedrag, etc. Die gegevens die je vraagt zijn dus echt niet zo één-twee-drie boven water te halen....

rubenj
door rubenj - Nov 18, 2011 om 12:08
5 Antwoorden / 0 Vragen

Het is zeker wel mogelijk om deze informatie op te vragen, of ze ook daadwerkelijk alles geven is een 2e.
Kijk eens op PIM (Privacy Inzage Machine) van Bits Of Freedom. Op deze pagina kan je aangeven welke bedrijven je wil aanschrijven met de vraag alle gegevens die ze over je hebben naar je op te sturen. Ze geven je vervolgens een voorbeeldbrief die je op kan sturen.

@naitsoezn ze hebben vast geen spreadsheet liggen alles staat in een database opgeslagen en via unieke nummers zijn je gegevens relatief (gezien de hoeveelheid data) eenvoudig terug te vinden.

rj
door rjw - Nov 18, 2011 om 12:31
3298 Antwoorden / 5 Vragen

Hier kan je een overzicht vinden wat Google allemaal verzamelt. Op basis van de GOogle diensten die je gebruikt kan je een aardige indruk krijgen van wat ze van je opslaan.

En ik denk dat naitsoezn een punt heeft door te stellen dat de informatie van Google is en dat ze niet zomaar inzicht in de data te hoeven geven. De informatie vormt immers de belangrijkste asset van het bedrijf.

dutch1
door dutch1 - Nov 18, 2011 om 13:50
90 Antwoorden / 46 Vragen

type gewoon eens je naam in het zoekvenster van google, of in de startpagina.
je zult verbaasd zijn

of je er vanaf kunt komen is iets dat ik zelf ook niet weet, en hoe je dat doet weet ik ook niet echt goed.

dutch1

jo
door johnirev - Nov 18, 2011 om 15:04
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,
Je zult versteld staan hoeveel Google van je weet. Hier een overzicht van instellingen van Google om zoekresultaten te controleren en aan te passen.
Google.com/dashboard,
Google.com/ads/preferences
Google.com/ads/preferences/html/int/nl/plugin
Google.com/history
Google.com/int/en/privacy/tools.
Hopelijk helpt je dit op weg.

er
door erky - Nov 18, 2011 om 19:28
243 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Pascal1987,

Wat Google allemaal verzamelt blijft voor ons 'gebruikers' netjes afgeschermd, je zult slechts vage verhalen horen.
1 punt staat vast: Google verdient schatten aan het verzamelen van informatie en het verkopen van advertenties, in 1998 is het bedrijf opgericht.

Wat wel klopt en waar ik me boos over maak is een recent bericht van het CBP (College voor Bescherming Persoonsgegevens). Het wordt tijd dat een grote consumentenorganisatie zich hier mee gaat bemoeien, toch?

Ze weten dus al van alles en hadden (of hebben) voldoende gegevens om jouw naam of internet adres te koppelen aan 2 à 3 huisnummers. Dat is erg dicht op jouw huid, dus.

Succes!
Erky

j.a.de witte
door j.a.de witte - Nov 19, 2011 om 02:17
86 Antwoorden / 6 Vragen

HELAAS KRIJG IK DE FOUTMELDING;
404. That’s an error.
The requested URL /ads/preferences/html/int/nl/plugin was not found on this server. That’s all we know.

EN
404. That’s an error.
The requested URL /int/en/privacy/tools. was not found on this server. That’s all we know.

Jammer héél jammer ! !

ikbenik
door ikbenik - Nov 19, 2011 om 06:03
2845 Antwoorden / 27 Vragen

En de rest van de zoekmachines????

Ik bedoel maar.

fotoflex
door fotoflex - Nov 19, 2011 om 18:21
67 Antwoorden / 6 Vragen

Je kunt Iron gebruiken ipv Chrome, dat is hetzelfde, maar niet van Google.

Ghostery laat zien welke bedrijven meekijken als je surft.
Je kunt ze dan wegklikken;
http://www.ghostery.com/