aaltje888
door aaltje888 Aug 8, 2014 om 17:08
Computers & telefonie

Ik wil graag een webwinkel!

Hey allemaal!
Ik heb nu bijna 3 jaar een winkel met baby-artikelen en ik ben nu eindelijk klaar voor de overstap naar het internet! Ik heb zojuist een domeinnaam gekocht en ik ben bezig geweest met het zoeken naar aanvullende informatie over het aanmaken van een webshop.

Nu wil ik graag een webshop maken met behulp van dit artikel. Zijn er mensen die ervaring met deze software hebben en is het wat?

Groetjes,
Aaltje

5361 78 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Aug 8, 2014 om 17:19
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, geen ervaring, wel dit: klik hier. Wens je erg veel succes.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 8, 2014 om 17:25
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Gewoon proberen, je kunt nog altijd 'n kant en klaar webwinkeltje aanschaffen.

Eén gratis tip alvast; maak 'n fatsoenlijk contact formulier, waar je meer dan 3 regels en 9 woorden in kwijt kunt.

rubyn
door rubyn - Aug 8, 2014 om 17:31
146 Antwoorden / 18 Vragen

Met Wordpress heb ik wel wat ervaring, met WooCommerce niet. Heeft u al hosting bij uw domeinnaam? Zoja, staat hier Wordpress al op geïnstalleerd?

Cookies
door Cookies - Aug 8, 2014 om 18:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zou ook even de 'spelregels' door nemen waar een webwinkel wettelijk aan moet voldoen KLIK

pi
door pieterwolters - Aug 8, 2014 om 18:27
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ga ook effe langs de KvK. Voorkomt verassingen achteraf....

aurora1
door aurora1 - Aug 8, 2014 om 20:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eventueel ook nog even klik hier.

ro
door ron530 - Aug 8, 2014 om 20:49
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Aan een commerciële webwinkel zitten nogal wat haken en ogen. De verwachtingen van klanten ligt hoog en er komt een boel logistiek bij kijken. In uw uppie kunt u dat niet behappen want u heeft ook nog een winkel te runnen. U heeft een domeinnaam gekocht maar om die in de lucht te krijgen moet u ook een webhost hebben die inhoud van uw site op de servers zet want met een www.noem maar iets.nl alleen kunt u niets beginnen. Als ik u was zou ik geen webwinkel gaan beginnen maar uw website gebruiken voor reclame voor uw eigen winkel. Het is een leuke toevoeging op de winkel maar voordat die hoog in de google lijst staat ben je zomaar 5 jaar verder.

aaltje888
door aaltje888 - Aug 8, 2014 om 22:05
20 Antwoorden / 1 Vragen

Dag Ron,

Je hebt waarschijnlijk een punt, maar ik wil het toch erg graag proberen :)
Ik ga er ook niet vanuit dat ik direct een aantal producten per dag ga verkopen, ik denk dat ik er gewoon in moet groeien en dat ik er plezier in heb.

Met behulp van het artikel ben ik er nu deels in geslaagd om WordPress op te zetten, ik ga nu proberen om een beetje met Woocommerce te spelen. Las laatst ook een stukje over PrestaShop. Misschien dat dit ook een leuke mogelijkheid voor mij is. Daarom wil ik graag weten wat iedereen zelf als best ervaart :)

Groetjes,
Aaltje

tenormin
door tenormin - Aug 8, 2014 om 22:16
16859 Antwoorden / 108 Vragen

@aaltje888, heb je wel de valkuilen gelezen van mijn link? Lijken me toch redelijk goede adviezen die zij gaf, vooral wat je niet moet doen.

aaltje888
door aaltje888 - Aug 8, 2014 om 22:38
20 Antwoorden / 1 Vragen

Dag Tenormin,

Ja, ze laat goed zien hoe veel mensen de administratieve rompslomp vergeten.
Ik heb mijn logistieke proces prima op orde en qua administratie lukt het me ook allemaal aardig.

Omdat ik allereerst zelf begin met het beheer van de webshop ben ik opzoek naar een gemakkelijke webshop en de het bovenstaande artikel leek me wel makkelijk. Alleen vraag ik me af of er mensen zijn met daadwerkelijke ervaring in diverse systemen. Het liefst zo gemakkelijk mogelijk zonder technische kennis.

Groetjes,
Aaltje

rubyn
door rubyn - Aug 8, 2014 om 23:15
146 Antwoorden / 18 Vragen

Voor Wordpress zijn er veel plugins voor webshops
De meeste hiervan zijn erg makkelijk in gebruik, gewoon een kwestie van uitproberen. Voor de intergratie van iDeal betalingen moet altijd betaald worden.

aaltje888
door aaltje888 - Aug 9, 2014 om 09:04
20 Antwoorden / 1 Vragen

Dag Costnix,

Jah, helemaal mee eens! Ik denk dat ook vooral de reviews tellen. Maar waarom krijgt iemand een verkeerde indruk op een webshop? Vooral als de afgeleverde kwaliteit van de spullen niet goed is? Lijkt mij?

Groetjes,
Aaltje

czar
door czar - Aug 9, 2014 om 09:32
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=aaltje888 schreef op vrijdag 8 aug 2014, 17:08]Nu wil ik graag een webshop maken met behulp van dit artikel. Zijn er mensen die ervaring met deze software hebben en is het wat?

Ik heb jarenlang ervaring in de handel en met name verkoop via het web.
Met WooCommerce heb ik geen ervaring.

Vooraf toch even een waarschuwing: een winkel en een webshop bijten elkaar vaak.
Wil je online de concurrentie aangaan, dan moet dat meestal op prijs. Hanteer je lagere prijzen op je webshop, dan willen de klanten die prijzen ook in de winkel. Ook de klanten van de winkel bezoeken immers uw webshop.
Wilt u een webshop als extra dienst aan uw klanten, dan is dat natuurlijk wel goed mogelijk. U gaat dan niet de prijzenslag aan en hanteert dus gewoon uw winkelprijzen. Incidenteel kun je dan natuurlijk wel speciale web-aanbiedingen maken.

Dat gezegd hebbende.
De 2 meest gebruikte webshop-pakketten ter wereld zijn Magento en Prestashop.
Magento is een zwaar pakket met enorm veel mogelijkheden, maar dat maakt het ook een lastig pakket waar wel flink wat (technische) kennis voor nodig is.
Prestashop is een stuk lichter (ook v.w.b. de eisen aan de hosting) en vrij gemakkelijk op te zetten.

Ik raad u aan één van deze twee pakketten te gebruiken en dan met name Prestashop.
Het inrichten van een webwinkel kost een hoop tijd en/of geld, dus het is belangrijk dat je een goede basis hebt. Ook raad ik u aan professionele hulp in te schakelen. Er komt enorm veel kijken bij het inrichten van een webshop. U heeft verstand nodig van HTML en databasebeheer, van betalingssystemen, van wetgeving omtrent webshops, kopen op afstand en de WBP.

En als u productgegevens wilt importeren, bijvoorbeeld omdat u die in XML of CSV van uw leverancier(s) kunt krijgen, dan scheelt dat enorm veel in onderhoud, maar helaas gebruikt iedereen z'n eigen standaard. U krijgt dan ook met productgroep-mapping ed. te maken.
Productinhoud is essentieel voor een webshop. Goede productomschrijvingen en liefst veel productfoto's. Hoeveel artikelen heeft u in uw assortiment? Gaat u die allemaal 1-voor-1 invoeren?
Dat is een hels karwei, vergis u niet. Een koppeling met uw huidige systeem voor de prijzen en met uw leveranciers voor de productinformatie scheelt enorm. Het zou helemaal ideaal zijn als een webbestelling ook automatisch in uw administratie-pakket terecht komt.
Moeten uw klanten ook filters kunnen gebruiken op de productlijsten? Dan dient u ook nog alle productspecificaties gestructureerd in uw webshop op te nemen.
Kortom, ik zou professionele hulp inroepen.

Het artikel dat u aanhaalt is van Antagonist.nl, een prima webhoster. Het artikel ziet er zeer gedegen uit en u zou het hiermee kunnen proberen, maar u gaat zeker tegen bovenstaande problemen aanlopen.
Toch raad ik u aan webhosting te nemen bij Antagonist en als u uw domeinnaam elders heeft ondergebracht deze naar Antagonist te verhuizen. Heeft u eenmaal de webhosting bij antagonist, dan kunt u met 1 druk op de knop:
- Wordpress installeren en daarna WooCommerce
- óf Prestashop installeren

Dit is zeker niet altijd zo gemakkelijk bij alle webhosters.

Ik zou dus Prestashop aanraden en iemand in de arm nemen die daar ervaring mee heeft.

Ik ben op geen enkele manier betrokken bij Antagonist, maar heb wel ruime ervaring met deze webhoster (na lang en gedegen onderzoek heb ik zelf voor deze webhoster gekozen en tot nu toe naar volle tevredenheid). Ik vind het een aanrader, maar wilt u een andere webhoster, kijk dan eens op DEZE WEBSITE waar enorm veel gebruikers-ervaringen staan.

Cookies
door Cookies - Aug 9, 2014 om 09:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=aaltje888 schreef op zaterdag 9 aug 2014, 09:04]

Maar waarom krijgt iemand een verkeerde indruk op een webshop? Vooral als de afgeleverde kwaliteit van de spullen niet goed is? Lijkt mij?

Groetjes,
Aaltje

Ik bestel heel vaak en heel veel online en waar ik op af haak:

1. Onbeveiligde verbinding
2. Slechte omschrijving artikelen
3. Trage site
4. 'Gedoe' bij retourneren / je geld terug krijgen
5. Incomplete / slechte informatie die er wettelijk gezien wel op hoort te staan (zie mijn eerdere bijdrage)

czar
door czar - Aug 9, 2014 om 10:31
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 9 aug 2014, 09:48]
Ik bestel heel vaak en heel veel online en waar ik op af haak:
1. Onbeveiligde verbinding
2. Slechte omschrijving artikelen
3. Trage site
4. 'Gedoe' bij retourneren / je geld terug krijgen
5. Incomplete / slechte informatie die er wettelijk gezien wel op hoort te staan (zie mijn eerdere bijdrage)

Dit is wel een goede insteek vind ik.
Ik let naast bovenstaande ook nog op:

6. goede productinformatie met veel foto's, want ik wil weten wat ik koop
7. levertijd
8. welke vervoerder gaat het pakket verzenden (ik ben bijna nooit thuis als de bezorger komt)

En nu ga ik iets seksistisch zeggen: vooral op marktplaats valt het me op dat vrouwen vaak hun aanbieding omschrijven als 'leuke, mooie, gezellige, fijne, prettige ...', maar vervolgens er geen afmetingen bij zetten en alle relevante informatie ook weg laten. Daar heb ik dus geen reet aan en of het 'leuk, mooi, gezellig, fijn, prettig ...' is, dat bepaal ik liever zelf.
Kortom geef relevante productinformatie, die is voor mijn aankoop altijd essentieel.
Aan 'mooie en fijne fiets te koop en hij heeft altijd prettig gereden' heb ik niks. Ik wil framehoogte, wielmaat, aantal en merk versnellingen, merk fiets en typenummer, leeftijd, waar is tíe gestald geweest, oftewel alle relevante informatie.

aaltje888
door aaltje888 - Aug 9, 2014 om 10:42
20 Antwoorden / 1 Vragen

Wow czar, bedankt voor de uitgebreide uitleg en ervaring :) Daar kan ik wat mee! :)
Magento werd mij door een vriend afgewezen omdat hij vond dat wanneer ik het meeste zelf wilde doen dat ik dan beter voor een eenvoudig systeem kon kiezen. Hij had het ook over PrestaShop als ideale oplossing :) Ik ga er zeker even naar informeren, bedankt voor je advies:)

Dag Carola & Czar,
Ja, dit lijstje irriteert mij ook vaak bij sommige webshops. Ik dacht alleen dat betalingen altijd beveiligd zijn door de banken? Of heb ik het hier volledig bij het verkeerde eind :P

Groetjes,
Aaltje

Cookies
door Cookies - Aug 9, 2014 om 10:57
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Ik dacht alleen dat betalingen altijd beveiligd zijn door de banken? Of heb ik het hier volledig bij het verkeerde eind .......

Zodra je inlogt op je account van een webshop moet dit een beveiligde (https) verbinding zijn, vind ik. Dit is bijv. ook zo bij alle grote webshops als Bol.com, BCC, Wehkamp enz. enz. Als dat niet het geval is, koop ik daar niet. Want dan is het nl voor anderen wel erg makkelijk om achter je accountgegevens te komen en daar midbruik van te maken.

aaltje888
door aaltje888 - Aug 9, 2014 om 11:21
20 Antwoorden / 1 Vragen

Dag Carola,

:o bedankt voor de tip!
Ik let er normaal eigenlijk helemaal niet zo op, toch voortaan maar even opletten wanneer ik ergens een aankoop doe. Eens kijken of ik ook zoiets kan regelen...eerst maar even de volledige website opzetten en dan kijken wat ik kan doen qua beveiliging.

Groetjes,
Aaltje

diumenge
door diumenge - Aug 9, 2014 om 11:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nog een (persoonlijk) irritatie puntje, doe er mee wat je wilt. Bij 9 van de 10 webshops moet je een account aanmaken wil je kunnen bestellen, dat kan voor mij een reden zijn om af te haken. Zeker bij een kleine webshop waar ik misschien maar één maal iets wil bestellen. Ideaal is om aan de klant de keuze te laten wel of geen account aan te maken.

czar
door czar - Aug 9, 2014 om 11:32
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=aaltje888 schreef op zaterdag 9 aug 2014, 10:42]
Magento werd mij door een vriend afgewezen omdat hij vond dat wanneer ik het meeste zelf wilde doen dat ik dan beter voor een eenvoudig systeem kon kiezen.

Uw vriend heeft helemaal gelijk.
Magento is onbetwist de beste webshop-software op dit moment, maar het vraagt veel van je webhosting (het is een zwaar pakket) en je hebt er flink wat technische kennis voor nodig. Dit is ook een reden dat je het niet met 1 klik op een button kunt installeren bij bijv. antagonist. Magento is heel kritisch op wat er al standaard op de webserver is geïnstalleerd en zelfs hoe dat is gecompileerd.

Prestashop is in de basis gemakkelijk te installeren en je hebt er verder ook geen andere pakketten bij nodig (als wordpress) om alles toch kwijt te kunnen. Prestashop is heel modulair opgebouwd en er zijn talloze (gratis) plugins en templates beschikbaar. Je wilt je shop immers wel je eigen uitstraling geven. En daar begint de ellende al als je geen ervaring hebt.
Geloof me, zelfs voor mij is het zoeken. En ik ben best een goede programmeur die volledige webshops zelf heeft geprogrammeerd (m'n levenswerk zou ik haast zeggen).
Zoek iemand die er wat sjoeger van heeft, misschien wel die vriend?
Je krijgt met zoveel te maken, dat kun je echt niet allemaal zelf.
Ik ga voor mezelf beginnen en heb in beginsel eigenlijk niet eens een webshop nodig, maar ik neem zeker 3 maanden de tijd en zal ook andere partijen inschakelen.

Begin anders eens met een kant&klare webshop. Die zijn online wel te huur en kosten dan niet zoveel. Meestal heb je dan te maken met set-up kosten en maandelijkse kosten. En elke module extra kost dan natuurlijk maandelijks weer iets.

[quote=aaltje888 schreef op zaterdag 9 aug 2014, 10:42]Ik dacht alleen dat betalingen altijd beveiligd zijn door de banken?

Een i-Deal betaling is wel beveiligd door banken. Dat kun je zelf gaan implementeren in je webshop, er moet immers een iDeal koppeling worden gemaakt, of je kunt dat regelen via een derde partij. Die derde partij heeft geheit al een kant&klare oplossing voor Magento en Prestashop, maar voor WooCommerce is dat nog maar de vraag.

Maar dan het volgende: voordat er betaald wordt moeten er persoonsgegevens worden ingevuld. Doe je dat via een beveiligde verbinding of niet? En wat zegt de wetgeving daarover? Wat mag je vervolgens met die persoonlijke gegevens doen? Lees de WBP (Wet Bescherming Persoonsgegevens) er eens op na.
Stel je wilt graag een beveiligde verbinding gebruiken op je eigen website. Daarvoor heb je een SSL-certificaat nodig en een eigen IP-adres. Dan kun je dus geen goedkope virtuele hosting gebruiken, want daarbij krijg je geen eigen IP-adres. Je zult dan VPS-hosting moeten gebruiken.

Je ziet, er zitten heel veel haken en ogen aan, en dan hebben we pas 1% van het traject gehad.
Mijn advies is dan ook: doe ervaring op.
Begin bijv, met een partij als MIJNWEBWINKEL die bestaat al een tijdje, of GRATISWEBSHOPBEGINNEN, die ken ik verder niet, maar ik zie wel dat het niet echt gratis is, óf 1 van de andere aanbieders.
Ik zou zelf mijnwebwinkel.nl kiezen omdat ze al lang bestaan en je een gratis shopje kunt uitproberen. Daarna natuurlijk overstappen naar de betaalde versie.

czar
door czar - Aug 9, 2014 om 11:35
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 9 aug 2014, 11:32]Nog een (persoonlijk) irritatie puntje, doe er mee wat je wilt. Bij 9 van de 10 webshops moet je een account aanmaken wil je kunnen bestellen, dat kan voor mij een reden zijn om af te haken. Zeker bij een kleine webshop waar ik misschien maar één maal iets wil bestellen. Ideaal is om aan de klant de keuze te laten wel of geen account aan te maken.

HELEMAAL mee eens.
Ik erger me er af-en-toe ook groen en geel aan.
Heb je net een uur besteed je winkelmandje te vullen, moet je opeens een complete vragenlijst gaan zitten invullen om het te 'mogen' bestellen.

czar
door czar - Aug 9, 2014 om 11:42
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=aaltje888 schreef op zaterdag 9 aug 2014, 11:21]eerst maar even de volledige website opzetten en dan kijken wat ik kan doen qua beveiliging.

Dat is hetzelfde als 'we gaan eerst even het huis bouwen en daarna kijken we wel wat voor soort fundering we nodig hebben'.

Zo werkt dat dus niet.
Ik vrees dat je een schromelijk tekort aan kennis hebt om überhaupt zelf een webshop op te zetten.
Neem nu maar een kant&klare webshop en als dat een succes wordt, dan kun je altijd nog iets professioneels opzetten/laten bouwen.

czar
door czar - Aug 9, 2014 om 12:21
1209 Antwoorden / 20 Vragen

Een absolute aanrader voor elke (web-) ondernemer is het onderstaande interview van bijna een uur met Pieter Zwart, CEO van Coolblue.
Coolblue bezit honderden webshops in Nederland, velen ervan zul je kennen, misschien dat je Coolblue niet kent. We praten hier dus over een bedrijf dat al iets van 50 programmeurs in dienst heeft, naast al het andere personeel (inmiddels misschien wel 350-400 in totaal).

FILMPJE !

Cookies
door Cookies - Aug 9, 2014 om 12:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 9 aug 2014, 11:32]Nog een (persoonlijk) irritatie puntje, doe er mee wat je wilt. Bij 9 van de 10 webshops moet je een account aanmaken wil je kunnen bestellen, dat kan voor mij een reden zijn om af te haken. Zeker bij een kleine webshop waar ik misschien maar één maal iets wil bestellen. Ideaal is om aan de klant de keuze te laten wel of geen account aan te maken.

Je hebt helemaal gelijk. Ik wil ook lang niet altijd een account aanmaken om dezelfde redenen als jij op noemt. Dus bestel ik daar niet.

aaltje888
door aaltje888 - Aug 9, 2014 om 15:08
20 Antwoorden / 1 Vragen

Nou ik heb het zojuist op jullie advies geprobeerd :)
PrestaShop installeren was wel heel erg simpel... vooral in combinatie met Installatron :O
Ik vind het er ook allemaal heel duidelijk uitzien... Ik ga er eens even mee aan de slag :)

Groetjes,
Aaltje

tenormin
door tenormin - Aug 9, 2014 om 15:53
16859 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=aaltje888 schreef op zaterdag 9 aug 2014, 15:08]Nou ik heb het zojuist op jullie advies geprobeerd :)
PrestaShop installeren was wel heel erg simpel... vooral in combinatie met Installatron :O
Ik vind het er ook allemaal heel duidelijk uitzien... Ik ga er eens even mee aan de slag :)

Groetjes,
Aaltje

Zou wel leuk zijn dat, als je alles voor elkaar krijgt (we hebben de tijd hoor) we te weten komen hoe je site eruit gaat zien. Alleen 1 probleem, je mag hier dan geen "reclame" maken, maar goed, dat mag de pret niet drukken. Heel veel succes gewenst.

czar
door czar - Aug 9, 2014 om 16:54
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=aaltje888 schreef op zaterdag 9 aug 2014, 15:08]PrestaShop installeren was wel heel erg simpel... vooral in combinatie met Installatron :O
Ik vind het er ook allemaal heel duidelijk uitzien... Ik ga er eens even mee aan de slag :)

1 druk op de knop zoals gezegd, alsof je een app-je installeert op je telefoon, meer is het niet.
Nu begint het echte werk!
Houd je ons op de hoogte?

pi
door pieterwolters - Aug 9, 2014 om 19:26
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op vrijdag 8 aug 2014, 18:36][quote=pieterwolters schreef op vrijdag 8 aug 2014, 18:27]verassingen
Hopelijk mogen haar klanten daar nog minstens 80 jaar op wachten..

Het zal niet het eerste bedrijfje zijn dat vol goede moed is gestart en binnen een jaar al op ging in een rokende puinhoop (letterlijk dan wel figuurlijk, afhankelijk van de branche....).

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 9, 2014 om 19:58
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=czar schreef op zaterdag 9 aug 2014, 11:35][quote=diumenge schreef op zaterdag 9 aug 2014, 11:32]Nog een (persoonlijk) irritatie puntje, doe er mee wat je wilt. Bij 9 van de 10 webshops moet je een account aanmaken wil je kunnen bestellen, dat kan voor mij een reden zijn om af te haken. Zeker bij een kleine webshop waar ik misschien maar één maal iets wil bestellen. Ideaal is om aan de klant de keuze te laten wel of geen account aan te maken.

HELEMAAL mee eens.
Ik erger me er af-en-toe ook groen en geel aan.
Heb je net een uur besteed je winkelmandje te vullen, moet je opeens een complete vragenlijst gaan zitten invullen om het te 'mogen' bestellen.

Dan ook nog geboortedatum, telefoonnummer hoe je hun gevonden hebt en eventueel nog andere compleet nutteloze vragen, dan is het hier klik en weg.

czar
door czar - Aug 9, 2014 om 20:03
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op zaterdag 9 aug 2014, 19:26]Het zal niet het eerste bedrijfje zijn dat vol goede moed is gestart en binnen een jaar al op ging in een rokende puinhoop (letterlijk dan wel figuurlijk, afhankelijk van de branche....).

Lees het bericht van TS!
Het bedrijf bestaat al 3 jaar als winkel en gaat nu alleen uitbreiden met een webshop.
Dus hoezo binnen een jaar een rokende puinzooi?

Waren er maar wat meer positivo's die proberen iets op te zetten, daar draait onze economie op. Op voorhand al meteen zo negatief.

czar
door czar - Aug 9, 2014 om 20:12
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zaterdag 9 aug 2014, 19:58]Dan ook nog geboortedatum, telefoonnummer hoe je hun gevonden hebt en eventueel nog andere compleet nutteloze vragen, dan is het hier klik en weg.

Hoe langer ik heb besteed aan het vullen van mijn mandje, des te bekochter ik me voel.
Eis dan eerst dat ik me registreer voordat ik m'n mandje vul, dan ga ik meteen naar een andere webshop.

[quote=lekkerisdat schreef op zaterdag 9 aug 2014]
Maar voor vrouwen is de afmeting toch helemaal nooit significant? ;-).

Geen idee, ik heb er weinig ervaring mee.
Voor mij is het wel degelijk relevant, het moet natuurlijk wel passen :-)

(TOP-antwoord??)

aaltje888
door aaltje888 - Aug 10, 2014 om 14:17
20 Antwoorden / 1 Vragen

Dag tenormin & czar,

Ik hou jullie op de hoogte :D

Ik stond er verder nooit zo bij stil dat zulke invulvelden voor zoveel mensen een ergernis is, zoals telefoonnummer etc... Ik ga proberen hier ook zeker op te letten om dit zo kort mogelijk te houden.

Zo simpel en zo snel mogelijk is de sleutel tot succes!

Het blijft gewoon een feit dat ik een webshop zie als extra inkomsten, ik hoef het niet, maar ik wil gewoon blijven vernieuwen. :)

Groetjes,
Aaltje

czar
door czar - Aug 10, 2014 om 14:56
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=aaltje888 schreef op zondag 10 aug 2014, 14:17]
Het blijft gewoon een feit dat ik een webshop zie als extra inkomsten, ik hoef het niet, maar ik wil gewoon blijven vernieuwen. :)

Zie het als een extra verkoopkanaal.
Ik heb in hele snelle handel gewerkt (computer groothandel) en het devies was altijd: stilstand is achteruitgang. Als je blijft innoveren, dan blijf je bij de tijd, ook al levert het in instantie niets op.
Je kunt niet op trends instappen als je helemaal van nul af aan moet beginnen.

Heb je eenmaal een werkende webshop, dan ga je vanzelf ook de mogelijkheden zien die voor jou handig zijn. En als in beginsel blijkt dat het je reguliere handel schaadt, dan zet je 'm toch voorlopig offline, gooi 'm nooit weg. Soms is het handig om alleen vaste klanten toegang te geven, of je krijgt een B2B netwerk waarvoor het wel noodzakelijk is. Dan heb je alvast iets te bieden.

Ik zou de extra inkomsten in eerste instantie even vergeten, het onderhoud van een webshop en je logistieke proces brengen ook kosten met zich mee. Voor het geld hoef je het niet te doen, maar voor je toekomst wel.

aaltje888
door aaltje888 - Aug 10, 2014 om 16:17
20 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=czar schreef op zondag 10 aug 2014, 14:56][quote=aaltje888 schreef op zondag 10 aug 2014, 14:17]
Het blijft gewoon een feit dat ik een webshop zie als extra inkomsten, ik hoef het niet, maar ik wil gewoon blijven vernieuwen. :)

stilstand is achteruitgang. Als je blijft innoveren, dan blijf je bij de tijd, ook al levert het in instantie niets op.

Daar ben ik het helemaal mee eens! Helemaal niks komt je aanwaaien en je zult zelf in actie moeten komen indien je bezoekers / klanten wil. Ik vind het ook vooral bij deze projecten leuk om allereerst je eigen verkoopkanaal op te zetten en daarna intensief bezig te gaan met de marketing. Mensen laten weten dat je bestaat en dat je wat te verkopen hebt :)

En sterke marketing kan alleen wanneer je een stabiel systeem online hebt staan :) Want je wil niet met een slecht werkend systeem knutselen terwijl je deze tijd ook in de marketing had kunnen steken.

Groetjes,
Aaltje

czar
door czar - Aug 10, 2014 om 16:42
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=aaltje888 schreef op zondag 10 aug 2014, 16:17]Mensen laten weten dat je bestaat en dat je wat te verkopen hebt :)

Juist!

Dat zag je bijv. bij de Gamma en de Karwei.
Jarenlang kon je online niks bestellen, maar wel het assortiment inzien. En de aanbiedingen van de week. Later kon je ook de voorraad zien van de winkel in de buurt en nu kun je een klein deel van het assortiment bij de Gamma online kopen. Nu dus pas.

Neem anders de Lidl en de Aldi. Online niets te bestellen, maar wel de aanbiedingen van de week altijd online. Denk maar niet dat de Lidl en de Aldi niet bezig zijn met online verkopen. Die hebben allang een webshop en scenario in de kast liggen dat ze zo kunnen uitrollen. Voorlopig doen ze het nog niet.

Verwijzen naar je assortiment online is natuurlijk al een enorm pluspunt.
Webshop-adres staat op je kaartjes en in je advertenties en online marketing kun je er rechtstreeks naartoe linken. Zo kun je zonder online verkoop wel loop in de winkel genereren. Maar ja, als de klant toch al online zit ...

Grootste voordeel van online verkopen is dat je je leveringsgebied vergroot.
Grootste nadeel van online verkoop is dat je je logistiek moet aanpakken.
Als je al een winkel hebt is de verzendmethode 'Ophalen' wel een enorm pluspunt.

Maar goed, ik zit niet zo in de baby-spulletjes, dus daar heb jij zeker veel meer verstand van dan ik.
Ik kan me zo voorstellen dat moderne moeders het hartstikke druk hebben en hun tijd goed willen besteden, maar veel verder kom ik niet. Misschien is online bestellen juist heel handig omdat ze de baby niet alleen willen laten en ook niet met de baby door te stad willen zeulen?
Misschien moet je wel gaan aanbieden dan ook maar de boodschappen tegelijk af te leveren?
Ik verzin maar wat ...

zoekster
door zoekster - Aug 10, 2014 om 16:56
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het grootse risico dat u loopt is de bedenktijd van 14 dagen voor de consumenten. Als ze het product bij nader inzien toch niet willen, krijgt u wel uw artikel terug, maar niet uw verzendkosten. Ook niet als de klant daar aanvankelijk voor heeft betaald. Bij het niet houden van het product, is een klant alleen maar verantwoordelijk voor de kosten voor retourneren.
Zeker met babykleertjes zal het nogal eens voorkomen dat het niet past en weer wordt teruggestuurd.

Als u alle risico's goed heeft ingeschat en u uw plan wilt voortzetten: Succes!

czar
door czar - Aug 10, 2014 om 17:13
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=zoekster schreef op zondag 10 aug 2014, 16:56]Het grootse risico dat u loopt is de bedenktijd van 14 dagen voor de consumenten. Als ze het product bij nader inzien toch niet willen, krijgt u wel uw artikel terug, maar niet uw verzendkosten.

Sterk punt!
Met de Wehkamps en de Bonprixs zijn veel mensen gewend om gewoon 2 of 3 maten te bestellen, het thuis te passen en dan wat niet past terug te sturen, zelfs dat op kosten van de verkoper.

Maar, retouren zijn altijd een probleem.
Je hebt er zoveel werk mee. Wij hebben bij de groothandel wel eens berekend dat een retour ons zeker 100 euro kostte. Dat heb je met een compleet ge-automatiseerd magazijn.
Het komt retour, dat moet je gaan boeken. Dan moet je controleren of wat er retour komt wel compleet is en niet beschadigd. Is de verpakking verbroken, dan kun je het niet meer als nieuw verkopen. Je kunt het dus niet tussen de nieuwe spullen op voorraad leggen, het is opeens een ander artikel geworden, een B-artikel, dus je moet een nieuw artikel gaan aanmaken in je systeem met een passende omschrijving van wat er mis mee is.

Stel dat de verpakking wel helemaal goed is. Dan moet je de robot stil gaan zetten. Die moet dan de bak gaan ophalen waar dat product in ligt en je moet het product aan die bak toevoegen. Tevens moet je je ERP-systeem gaan bijwerken dat er dus weer eentje extra in die bak ligt. De klanten moeten op de hoogte gesteld worden van een gewijzigde voorraadpositie.

Tsja, misschien geen goed vergelijk tussen groothandel en retailer, maar retouren kosten altijd veel meer dan de gemiddelde consument denkt.
Er wordt dan ook heel veel aan retouren gewoon in de ton gegooid, omdat dat goedkoper is dan weer op voorraad leggen.

tot15karakters
door tot15karakters - Aug 10, 2014 om 17:17
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ik adviseer een plaatselijke website en winkel bouwer te nemen.
Die weet wat je hebt en doet alleen wat jij wilt en bied service.

Later met ervaring zelf doen kan maar vooral het eerste jaar is een
website + webwinkel met service die elk probleem kan oplossen en verhelpen belangrijk.

Vaak veel duurder maar een slechte foute start kan je een slechte naam op dit forum en bij Radar opleveren dus kies voor zekerheid.

Verder loop je 1 groot risico...
Als eigenaar van meerdere winkels weet ik dat als je toevallig het goedkoopste van NL bent je plotseling enorme omzet kreeg en het nauwelijks kan verwerken.
Dat geld dan vaak voor 1 product en de rest blijft staan.

Als dat gebeurde is even zoeken en de prijs iets verhogen de manier om rust te krijgen en dat je niet tijdelijk veel personeel en ruimte moet bij huren voor veel geld.

Vooral bij restpartijen en op=op aanbiedingen kan je site er snel uit liggen omdat het aantal bezoekers hoger is dan de server aan kan.
Dit komt bij mijn vrijwel wekelijks voor dus nu een zwaardere speciaal voor aanbiedingen gemaakt.

Verder moet je ook rekening houden met meer retour zendingen.
Dit is vaker dan bij normale winkels en waar laat je die producten dan?
De normale levering is bij mijn van importeur naar klant en de retouren, ja daar zit ik mee in mijn maag.....
Daarom met kleding gestopt, sommige bestellen 5 tot 10 kledingstukken en sturen het meeste terug na passen en houden er maar 1 of 2....
Dus ik zat met inkoop en bleef zitten met betaalde en ingekochte kleding...

En zorg er ook voor dat de verpakking onbeschadigd moet zijn voor retour in je voorwaarden.
Dus alleen bij onbeschadigde verpakking het retour accepteren.....
Dat mag in je voorwaarden en je voorkomt moeilijke verkopen van gebruikte bekeken apparaten en de klant moet vooraf beter lezen en informeren of hij het wel wilde.

czar
door czar - Aug 10, 2014 om 17:58
1209 Antwoorden / 20 Vragen

@tot15karakters
Je noemt zoveel dat ik allemaal herken, we kunnen er een boek over schrijven, denk ik.
Je zou het die jonge ondernemers wel willen toeschreeuwen, maar toch moeten ook die de vrijheid hebben dezelfde fouten te maken en van dezelfde fouten te leren.

Maar we blijven het proberen met onze adviezen :-)

Gerelateerd aan wat @tot15karakters al zei over te goedkoop zijn:
De meeste bedrijven die het goed gaat stoppen een deel van hun winst in marketing.
Marketing terwijl het al goed gaat dus. Dan krijgen ze het nog drukker en op een gegeven moment kunnen ze de vraag niet meer aan. Je hebt immers de organisatie nog helemaal niet uitgerust voor een blijvend hogere omzet. De kwaliteit loopt ras achteruit en dan stopt het goed gaan vanzelf.
De meeste bedrijven die het slecht gaat bezuinigen als eerste
op de marketing, want dat is de eerste besparing. Daardoor gaat het alleen maar nog slechter.
Kortom: als het goed gaat geld reserveren voor slechtere tijden en als het slecht gaat dat geld aanspreken voor extra marketing. Eigenlijk dus tegendraads investeren, juist investeren als het slecht gaat en juist niet investeren als het goed gaat.

=tot15karakters schreef op zondag 10 aug 2014, 17:17:
Dus alleen bij onbeschadigde verpakking het retour accepteren.....
Dat mag in je voorwaarden en je voorkomt moeilijke verkopen van gebruikte bekeken apparaten en de klant moet vooraf beter lezen en informeren of hij het wel wilde.

Je mag het wel in je voorwaarden stellen (en dat helpt absoluut), maar de slimme consument beroept zich op het consumentenrecht. Zolang het geen onderkleding is of op-maat gemaakte kleding, bestaat er retourrecht. Maar als je het maar in je ALV zet, dan maakt het grootste deel van de consumenten er toch geen gebruik van. Aan de andere kant: je wilt je klanten natuurlijk wel blij maken.

tenormin
door tenormin - Aug 10, 2014 om 18:47
16859 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=czar schreef op zondag 10 aug 2014, 17:58]

Aan de andere kant: je wilt je klanten natuurlijk wel blij maken. ?

Maar jullie willen natuurlijk wel het liefst zelf "erg blij" zijn aan het einde van een jaar! Toch?

czar
door czar - Aug 10, 2014 om 18:59
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tenormin schreef op zondag 10 aug 2014, 18:47][quote=czar schreef op zondag 10 aug 2014, 17:58]Aan de andere kant: je wilt je klanten natuurlijk wel blij maken. ?
Maar jullie willen natuurlijk wel het liefst zelf "erg blij" zijn aan het einde van een jaar! Toch?

Jullie?
Ik heb niets met TS te maken.

En heb je nu mijn tekst vet zitten maken?
Mag wel natuurlijk :-)

Die tekst van de klant blij maken heb ik gejat, als je goed had opgelet, namelijk uit DEZE video (51 minuten). En nee, het is geen reclame, maar wel een enorme inspiratiebron.

tenormin
door tenormin - Aug 10, 2014 om 19:20
16859 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=czar schreef op zondag 10 aug 2014, 18:59]

Jullie?
Ik heb niets met TS te maken.

En heb je nu mijn tekst vet zitten maken?
Mag wel natuurlijk :-)

Die tekst van de klant blij maken heb ik gejat, als je goed had opgelet, namelijk uit DEZE video (51 minuten). En nee, het is geen reclame, maar wel een enorme inspiratiebron.

Ik bedoel met jullie: jij en tot15karakters. Natuurlijk heb je niets met aaltje888 te maken. En die video is me veel te lang, had best wel goed opgelet, hoor, alleen maar even gekeken.

czar
door czar - Aug 10, 2014 om 19:30
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tenormin schreef op zondag 10 aug 2014, 19:20]
Ik bedoel met jullie: jij en tot15karakters.

Ohh, maar met tot15karakters ga ik ook geen webshop beginnen :-)
Januari 2015 misschien wel voor mezelf, maar een eigen webshop is plan 2, want dat levert weinig op.

[quote=tenormin schreef op zondag 10 aug 2014, 19:20]En die video is me veel te lang

Inspiratie kan nooit te lang zijn.
Wat mij aangaat had die video wel 3 uur mogen duren.

tenormin
door tenormin - Aug 10, 2014 om 20:16
16859 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=czar schreef op zondag 10 aug 2014, 19:30]
Inspiratie kan nooit te lang zijn.
Wat mij aangaat had die video wel 3 uur mogen duren.

Dan heb ik nog wel een ideetje: de ene mens is de andere niet, smaken verschillen, interesses verschillen. Dus waarvan jij dan denkt dat dit iets is voor een klant, moet je dan eerst maar eens goed over nadenken. In dit geval: video had wel 3 uur mogen duren, voor anderen niet. Geldt dus ook voor als je een webwinkel wilt openen: natuurlijk moet je het te verkopen goed zelf leuk vinden maar ook concessies doen waar je eigenlijk niets aan vind maar wat er wel bij hoort. Wij hadden dan vroeger meubelzaken en je kocht overal in, vooral op beurzen e.d. Soms waren er wanstaltige, in onze ogen, meubelen bij maar waar de vraag groot naar was. Dan koop je dat natuurlijk wel. Wat dat betreft is handel nog steeds handel. Fijne avond!

czar
door czar - Aug 10, 2014 om 21:58
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tenormin schreef op zondag 10 aug 2014, 20:16]
Dan heb ik nog wel een ideetje: de ene mens is de andere niet, smaken verschillen, interesses bverschillen. Dus waarvan jij dan denkt dat dit iets is voor een klant, moet je dan eerst maar eens goed over nadenken. In dit geval: video had wel 3 uur mogen duren, voor anderen niet. Geldt dus ook voor als je een webwinkel wilt openen: natuurlijk moet je het te verkopen goed zelf leuk vinden maar ook concessies doen waar je eigenlijk niets aan vind maar wat er wel bij hoort. Wij hadden dan vroeger meubelzaken en je kocht overal in, vooral op beurzen e.d. Soms waren er wanstaltige, in onze ogen, meubelen bij maar waar de vraag groot naar was. Dan koop je dat natuurlijk wel. Wat dat betreft is handel nog steeds handel. Fijne avond!

Ik heb het even VET gedrukt.
Wat was dan jouw ideetje?
Je schrijft dat je dan nog wel een ideetje hebt, daar ben ik zeer benieuwd naar.
Uitermate benieuwd zelfs, want ik kan altijd wat leren.

tenormin
door tenormin - Aug 10, 2014 om 22:36
16859 Antwoorden / 108 Vragen

@czar, dan heb je me, en dat is goed mogelijk dat ik te wazig schreef, niet begrepen. Bedoelde alleen als tipje: over smaak valt niet te twisten en als je handel drijft verkoop je ook spulletjes die jou niet zozeer aantrekken maar wel je virtuele klant. Zit niets dubbel achter, was/is gewoon een opmerking. En om nog duidelijker te zijn: in onze tijd was b.v. teak "in de mode"; als echte houtliefhebbers was het niet onze cup of tea, maar je zorgde er natuurlijk wel voor dat de zaken het verkochten. Drijf nu wel erg af van de webwinkel van aaltje888; dat is zeker niet de bedoeling.

czar
door czar - Aug 10, 2014 om 23:01
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tenormin schreef op zondag 10 aug 2014, 22:36]over smaak valt niet te twisten en als je handel drijft verkoop je ook spulletjes die jou niet zozeer aantrekken maar wel je virtuele klant. Zit niets dubbel achter, was/is gewoon een opmerking. En om nog duidelijker te zijn: in onze tijd was b.v. teak "in de mode"; als echte houtliefhebbers was het niet onze cup of tea, maar je zorgde er natuurlijk wel voor dat de zaken het verkochten.

Ik weet bijna niet hoe ik je quote kan inkorten.
Ik ben dol op hout, heb nog een paar plankjes notenhout liggen, reeds bewerkt, maar het was een enorm gedoe om ze te vinden. Ik had 23 cm breedte nodig en iets van 38 cm lengte bij een dikte vanaf 16 mm. 2 plankjes hebben me uiteindelijk 80 euro gekost. Ruw geschaafd op 22 mm dikte. Afkomstig vanaf 1-of-andere vloer uit een kasteel in Frankrijk. Notenbomen groeien met enorme kronkels, dus een recht plankje vinden van 23 cm breed is lastig. Daarbij worden vruchtbomen tegenwoordig ge-ent en kun je amper nog mooi hout vinden.

Dus begin me niet over teak. Teak is prachtig! Zelfs als je het niet mooi vindt.
Schande! :-)
Zelfs opgelegde teak is mooi, maar massief teak is het summum.

Waar ging het ook alweer over?
Ohh ja, ben een beetje confuus, over of je ook spullen verkoopt waar je zelf niks aan vind.
Niet doen!
Als je teak niks vind, lever al dat teak maar bij mij in, maar ga niks verkopen waar je zelf niet achter staat. Koop ook niks in waar je zelf niet achter staat.

aaltje888
door aaltje888 - Aug 11, 2014 om 08:59
20 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op zondag 10 aug 2014, 17:17]Ik adviseer een plaatselijke website en winkel bouwer te nemen.
Die weet wat je hebt en doet alleen wat jij wilt en bied service.

Later met ervaring zelf doen kan maar vooral het eerste jaar is een
website + webwinkel met service die elk probleem kan oplossen en verhelpen belangrijk.

Vaak veel duurder maar een slechte foute start kan je een slechte naam op dit forum en bij Radar opleveren dus kies voor zekerheid.

Ja, een webbouwer kan het systeem ook opzetten, maar ik ben zelf ook leergierig en wil graag weten hoe het werkt :) + De webbouwer gaat mij niet vertellen hoe ik het best de zaak kan runnen en of ik mijn zaak goed run. (Logistieke proces etc.)

Kun je er eigenlijk wel iets tegen het verkeer doen als beginnende "Webshop-eigenaar". Je wil niet veel geld uitgeven? Risico's afwegen tegen de baten?

Groetjes,
Aaltje

costnix
door costnix - Aug 11, 2014 om 09:13
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Zorg voor een goed service naar uw klanten toe. Één ontevreden klant kan u de hek kosten.

[Edit redactie]

czar
door czar - Aug 11, 2014 om 09:29
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=aaltje888 schreef op maandag 11 aug 2014, 08:59]Kun je er eigenlijk wel iets tegen het verkeer doen als beginnende "Webshop-eigenaar".

Bedoel je het dataverkeer?
Daar kan geen enkele webshop iets tegen doen.
Als je last krijgt van een DDOS-attack, contact opnemen met je provider, die kan zorgen dat de aanvragen hogerop in het netwerk al worden tegengehouden.
Bij normaal gebruik heeft een webshop geen van teveel dataverkeer.
Zorg wel dat je productfoto's op een goed formaat zijn.

ma
door manwijf - Aug 11, 2014 om 13:30
574 Antwoorden / 1 Vragen

Op heel veel websites (ook van grote bedrijven) zoek je je soms gek naar een contactadres. Gewoon een emailadres om een vraag te stellen of een opmerking te plaatsen. Ik wil daarvoor geen heel formulier invullen. Ik geef geen privegegevens om alleen een vraag te stellen. Geef ook niet alleen een verwijzing naar Face-book. Die heb ik bv niet. Dus duidelijk op de homepagina waar je terecht kunt voor zeg maar de klantenservice. Op deze manier kom je er gelijk achter wat er onduidelijk is op de website en voorkom je retourzendingen.

holpen
door holpen - Aug 11, 2014 om 15:52
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf heb ik al jarenlang diverse webwinkels gebouwd en beheerd, onder verschillende systemen (Magento, WooCommerce, Prestashop, etc.). Ik kan je op basis daarvan maar één advies geven:
Ga vooral NIET zelf "spelen"!

Een webshop is je online visitekaartje van je winkel! Dat moet je in één keer goed neerzetten! Doe je dat niet en ga je er zelf in zitten rommelen, dan is het risico enorm groot dat je webshop gewoon niet fatsoenlijk werkt. En dat kost je klandizie en je reputatie!

Een webshop goed opzetten is beslist geen sinecure! Je moet vooraf goed afwegen hoe je de shop wilt opzetten, hoe je de online betalingen wilt regelen (via je bank of via een betalingsprovider), welke webhoster en welk type webhosting je nodig hebt (goedkope pakketjes leveren vaak een uitermate trage site op, wat ertoe leidt dat je potentiële klanten afhaken, want wat jij verkoopt kunnen ze ook bij anderen bestellen) en zo zijn er nog legio overwegingen.

Zorg dat je voor de eerste opzet een professioneel webbouwer inschakelt, met ervaring met webshops. Deze zal heel goed luisteren naar jouw wensen en samen met jou de voor jou geschikte shop opzetten. Het kost een paar centen, maar een amateuristische webshop kost je uiteindelijk meer aan verloren klanten!

Een webshop is geen speledingetje voor de eigenaar ervan, maar een krachtig commercieel instrument. Wil je leren hoe bepaalde systemen werken, maak dan een "oefenomgeving" voor jezelf aan, maar doe dat NOOIT op je echte webshop!

NatureTravel
door NatureTravel - Aug 11, 2014 om 16:51
646 Antwoorden / 8 Vragen

Ik heb ervaring met on-line shops sinds 1998, en ken Woo Commerce goed.
Een aantal shops waar je wellicht zelf winkelt, komt onder mijn handen vandaan.

Het belangrijkst wat je je moet realiseren bij het openen van een webshop, ongeacht welke software je gaat gebruiken, is de indeling. Die moet duidelijk zijn.

Daarnaast moet je je realiseren dat je met een webshop goed moet organiseren en stipt moet zijn in je afspraken en je leveringen. Er is geen product op de wereld dat niet on-line te koop is, als je een fout maakt, dan is je winkel al snel bekend op Internet en verkoop je echt niets meer.
Verder ben je verplicht om een inschrijving bij de KvK te hebben en, afhankelijk van de producten die je wilt verkopen, wellicht ook een vergunning voor de verkoop van het product. De KvK kan je daar alles over vertellen.

Bedenk ook dat je een betaalsysteem moet gebruiken. Je wilt immers zelf je product betaald hebben voordat je levert. Anders val je snel te prooi aan oplichters. Kijk goed naar de verschillende betaalsystemen, wat het jou kost en wat het de klant kost. Extra kosten voor betalen kan bij bepaalde producten een uitdaging zijn!

Ook doe je er goed aan om je winkel te laten testen door echt willekeurige mensen. Niet je vader, zoon, oma of buurman, maar echt willekeurige mensen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 11, 2014 om 19:57
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=manwijf schreef op maandag 11 aug 2014, 13:30]Op heel veel websites (ook van grote bedrijven) zoek je je soms gek naar een contactadres. Gewoon een emailadres om een vraag te stellen of een opmerking te plaatsen.Juist, je moet het 1-click-principe hanteren. Informatie moet onder maximaal 1 click te vinden zijn. Klik hier voor een voorbeeld om te zien hoe dus niet moet, probeer daar maar eens 'n mail met 'n vraag te versturen..

czar
door czar - Aug 11, 2014 om 21:01
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op maandag 11 aug 2014, 19:57]Juist, je moet het 1-click-principe hanteren.

Het aantal clicks was ook altijd mijn maatstaf.
1 click voor de contact-pagina, okay logisch, maar voor je producten lukt dat meestal niet.

Voor producten hield ik max. 3 clicks aan: 1. menu, 2. submenu 3. product
Als je een smal assortiment hebt kan het zonder submenu's.
En alsjeblieft geen productlijsten met bijv. 10 producten op een pagina die 20 pagina's bevatten, zodat je onderaan steeds volgende, volgende. volgende moet klikken.
Deel dan je productgroepen handiger in. Meer dan 100 producten in een (sub-)groep wordt onoverzichtelijk en de lijsten worden dan te lang.

holpen
door holpen - Aug 11, 2014 om 21:01
1416 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=aaltje888 schreef op maandag 11 aug 2014, 08:59]
Ja, een webbouwer kan het systeem ook opzetten, maar ik ben zelf ook leergierig en wil graag weten hoe het werkt :) + De webbouwer gaat mij niet vertellen hoe ik het best de zaak kan runnen en of ik mijn zaak goed run. (Logistieke proces etc.)

Kun je er eigenlijk wel iets tegen het verkeer doen als beginnende "Webshop-eigenaar". Je wil niet veel geld uitgeven? Risico's afwegen tegen de baten?

Groetjes,
Aaltje

Dat je leergierig bent, is prima. Maar heb a.u.b. niet de illusie dat je in een paar dagen tijd zelf wel even een complete webwinkel uit de grond kunt stampen. Een webwinkel is namelijk een zeer complexe web-toepassing, waarin van alles moet worden ingesteld. Daarvoor is grondige kennis van de techniek nodig; als je kiest voor een van de bekende open source webwinkel-pakketten, zoals bijvoorbeeld Prestashop, dan zul je je eerst de werking van dat pakket eigen moeten maken. En dan zul je ontdekken dat je een enorme hoeveelheid instellingen eerst zult moeten afwerken alvorens je een echt goede webwinkel kunt runnen. Denk bijvoorbeeld aan:
- Hoe presenteer je je producten?
- Hoe werk je met kortingsacties en andere aanbiedingen?
- Welke producten bied je wel/niet aan in de webshop?
- Wat doe je met verzendkosten (op basis van prijs/gewicht/afstand en welke vervoerder kies je daarvoor; wil je gratis verzenden vanaf een bepaald gewicht/bedrag, etc. etc.)
- Wat doe je met internationale bestellingen?
- Welke betaalmogelijkheden wil je de klant bieden?
- En welke betaalprovider wil je daarvoor gebruiken (elke betaalprovider berekent kosten, maar wat is voor jou de beste/voordeligste); daarvoor moet je ook contracten afsluiten met bijvoorbeeld je bank of een andere provider.
- Hoe regel je je logistiek? (biedt jouw leverancier bijvoorbeeld een drop-shipping mogelijkheid, wat zijn je levertijden van artikelen die niet op voorraad zijn en hoe breng je dat naar je klant over?)
- Hoe regel je je online klantenservice? Klanten willen geen dagen wachten op een reactie, dus je zult elke dag daarmee bezig moeten.
- Hoe verwerk je retourzendingen (en wat zijn daar je wettelijke verplichtingen)?
- Wat doe je met je klantgegevens?
- Hoe regel je dat je webshop altijd up-to-date blijft? Wie verzorgt de productfoto's en -beschrijvingen?
- Hoe werkt het systeem samen met je voorraadbeheer en je financiële administratie?

Al het bovenstaande zal eerst in de "backoffice" van je webshop (het gedeelte waar jij als beheerder op kunt inloggen) moeten worden ingesteld. Alle producten zullen met foto en beschrijving erin gezet moeten worden, maar ook met afmetingen en/of gewicht (belangrijk voor verzendkosten).

Dan heb je nog andere overwegingen:
- Kies je een goedkope (shared) webhosting, dan zal je webwinkel waarschijnlijk niet al te vlotjes lopen - en dan haken klanten af.
- Kies je een goede, snelle webhosting, dan zul je je moeten afvragen of de kosten (investering) opwegen tegen de verwachte baten. De eerste tijd zal een webwinkel je waarschijnlijk vooral geld kosten, pas wanneer je naam gevestigd is en je een vaste web-klantenkring hebt opgebouwd kun je er leuk aan gaan verdienen.

Je leergierigheid is prima! En geloof me, die zul je met een compleet webwinkel-pakket ten volle kunnen benutten, alleen al om je de werking van een dergelijk pakket echt eigen te maken; dat doe je niet even in een avondje en ook niet in een weekje.

Ik krijg een beetje de indruk dat je echt onderschat wat een webwinkel is en wat het allemaal met zich meebrengt. Een goede webbouwer zal je daarin begeleiden, zal je wijzen op alle bovenstaande punten en de winkel zo goed mogelijk inrichten naar jouw inzichten.

Doe dat niet zelf, het kan je onnoemelijk veel schade berokkenen als je het verkeerd doet. De internet-gebruikers zijn keihard en zullen niet schromen om op allerlei fora (zoals Kassa, Tros Radar en allerlei andere sites) je webwinkel tot aan de grond toe af te branden als het niet goed werkt of als je je beloftes niet kunt nakomen (ook al is dat buiten je schuld). En dat straalt meteen af op je fysieke winkel, ook die wordt dan in verband gebracht met slechte kwaliteit en service. Dat kost je klanten!

De tijd dat je maar wat kon proberen op het internet is definitief voorbij. Je zult het echt meteen professioneel moeten neerzetten, anders is het gedoemd te mislukken. Ik heb al tientallen webshopjes ter ziele zien gaan, juist omdat ze het zelf wilden doen en er eigenlijk geen cent voor over hadden. Begonnen met een hoop ambitie en tomeloze inzet, maar niet met de juiste achtergrondkennis. En dan mislukt het jammerlijk!

Als je zowel een fysieke als een digitale winkel wilt, dan zullen die twee naadloos moeten samenwerken, volgens het zogenaamde "bricks 'n' clicks"-concept. Ze moeten elkaar aanvullen en versterken. Alleen dan heeft een webwinkel zin.

Nogmaals: laat je a.u.b. bijstaan door een professional die weet wat hij/zij doet. Een fatsoenlijke webshop laten bouwen kost uiteraard geld. Maar dat kost een fysieke winkel toch ook? Daarvoor betaal je toch ook huur en overige vaste lasten? Daarvoor koop je toch ook stellingen, een toonbank, leuke dingen voor de inrichting, etc. etc.? Een webwinkel is eigenlijk niet anders.

czar
door czar - Aug 11, 2014 om 22:28
1209 Antwoorden / 20 Vragen

Kennelijk wil TS het toch zelf proberen.
Lekker eigenwijs, maar dat is op zich een goede eigenschap voor een ondernemer.

Dus laat ze het maar proberen, dan komt ze er vanzelf achter.
We zien wel wat er over een maand of over 2 maanden staat aan webshop.
Misschien komt ze na enige tijd tot inkeer en haalt ze er toch een professional bij.

Ik was ook altijd eigenwijs.
Wat nu standaard-shop, gewoon zelf programmeren in PHP en Perl ...
Maar goed, de situatie voor een groothandel was nu eenmaal ook niet standaard, we gingen uit van de informatie in het ERP-pakket. De webshop was eigenlijk gewoon een interface naar het ERP-pakket en betalingen gingen nooit online (30 dagen op factuur).

Als ik een B2C webshop moet gaan opzetten zou ik denk ik Prestashop nemen, zo niet, dan toch Magento en vooral veel zaken uitbesteden, want ook al heb je de kennis redelijk in huis, ontwikkeling blijft enorm tijdrovend.

aaltje888
door aaltje888 - Aug 12, 2014 om 08:32
20 Antwoorden / 1 Vragen

@holpen,

Daar heb je veel duidelijke punten!

Het moet ook niet de bedoeling zijn dat het mijn vaste winkel schaadt :(
Ik ga er allereerst eens even goed voor zitten en een plan opzetten hoe ik alles ga aanpakken.

Groetjes,
Aaltje

aaltje888
door aaltje888 - Aug 12, 2014 om 17:58
20 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=manwijf schreef op maandag 11 aug 2014, 13:30]Op heel veel websites (ook van grote bedrijven) zoek je je soms gek naar een contactadres. Gewoon een emailadres om een vraag te stellen of een opmerking te plaatsen. Ik wil daarvoor geen heel formulier invullen. Ik geef geen privegegevens om alleen een vraag te stellen. Geef ook niet alleen een verwijzing naar Face-book. Die heb ik bv niet. Dus duidelijk op de homepagina waar je terecht kunt voor zeg maar de klantenservice. Op deze manier kom je er gelijk achter wat er onduidelijk is op de website en voorkom je retourzendingen.

Dag manwijf,

Ik heb zelfs ergens gehoord dat de contactgegevens hetzelfde moeten zijn als op mijn Google+ account? En dat je deze in hetzelfde formaat op je website moet staan .. Ook weer om beter gevonden te worden? Geen idee of dit een fabeltje is :p

Groetjes,
Aaltje

tenormin
door tenormin - Aug 12, 2014 om 18:44
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Mijn zoon heeft al jaren een webwinkel (niet voor particulieren); daar kan men ook direct chatten, best wel handig; krijgen zijn klanten gelijk antwoord.

czar
door czar - Aug 12, 2014 om 18:57
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tenormin schreef op dinsdag 12 aug 2014, 18:44]Mijn zoon heeft al jaren een webwinkel (niet voor particulieren); daar kan men ook direct chatten, best wel handig; krijgen zijn klanten gelijk antwoord.

Wij hadden dat alleen voor de support-afdeling.
Inderdaad super-handig, want de medewerkers kunnen dan ook van alles en nog wat knippen&plakken, net als de klanten overigens. Dat is bij telefonisch contact altijd onhandig.
En je bouwt een archief op, een soort van kennisbank (hoeft niet iedere service-medewerker het wiel opnieuw uit te vinden).

aaltje888
door aaltje888 - Aug 12, 2014 om 19:17
20 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tenormin schreef op dinsdag 12 aug 2014, 18:44]Mijn zoon heeft al jaren een webwinkel (niet voor particulieren); daar kan men ook direct chatten, best wel handig; krijgen zijn klanten gelijk antwoord.

De vraag is alleen, wordt het dan niet te makkelijk voor de klant om een vraag te stellen? Kan me voorstellen dat dan iedereen ff snel een vraag gaat stellen.

Groetjes,
Aaltje

tenormin
door tenormin - Aug 12, 2014 om 19:28
16859 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=aaltje888 schreef op dinsdag 12 aug 2014, 19:17]

De vraag is alleen, wordt het dan niet te makkelijk voor de klant om een vraag te stellen? Kan me voorstellen dat dan iedereen ff snel een vraag gaat stellen.

Groetjes,
Aaltje

Je kan het een klant niet te gemakkelijk genoeg maken, dat is wel zeker. Maar is voor jou, als je gaat beginnen, niet alleen te doen natuurlijk. Ik schreef immers al dat het een commerciële, dus niet voor consumenten bedoelde site is. En zakenlui hebben altijd haast. Willen 'gisteren' alles al weten. En, moet nadrukkelijk zeggen: is door een webdesigner gebouwd en dat kost een paar stuivers. Maar hij staat al jaren op de hoogste plaats op de zoekmachines. Maar Keulen en Aken zijn ook niet in 1 dag gebouwd, neem je tijd, zoek kennis voordat je van de duikplank springt. Zwem ze!

czar
door czar - Aug 12, 2014 om 19:47
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=aaltje888 schreef op dinsdag 12 aug 2014, 19:17]
De vraag is alleen, wordt het dan niet te makkelijk voor de klant om een vraag te stellen?

Het is als klant een enorm fijne ervaring, schept veel vertrouwen.
Zelfde geldt voor het geval de klant bijv. om 21 uur een vraag stelt via de mail, hij een half uur later al antwoord heeft. Dat verwacht een klant niet en dat maakt echt indruk.

Je kunt ook koopavonden instellen, zodat je bijv. tot 21 uur bereikbaar bent per mail/telefoon/chat.
Hoeft niet elke dag natuurlijk.

aaltje888
door aaltje888 - Aug 12, 2014 om 20:35
20 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=czar schreef op dinsdag 12 aug 2014, 19:47][quote=aaltje888 schreef op dinsdag 12 aug 2014, 19:17]
De vraag is alleen, wordt het dan niet te makkelijk voor de klant om een vraag te stellen?

Het is als klant een enorm fijne ervaring, schept veel vertrouwen.
Zelfde geldt voor het geval de klant bijv. om 21 uur een vraag stelt via de mail, hij een half uur later al antwoord heeft. Dat verwacht een klant niet en dat maakt echt indruk.

Je kunt ook koopavonden instellen, zodat je bijv. tot 21 uur bereikbaar bent per mail/telefoon/chat.
Hoeft niet elke dag natuurlijk.

Haha :) Jah, het lijkt me ook prima service :) maar een ware kwelling :P
Een goedlopende webshop lijkt me al full-time non-stop aan het werk... waaronder lange dagen maken... daar zou nog eens bij moeten komen dat je op ieder moment een mailtje via je telefoon binnenkrijgt zoals: "Goh, hebben jullie toevallig product X nog in maat L? ". (20 x op een dag)

Ik begrijp wel dat je dan indruk maakt als je zo laat nog even een e-mail terugstuurt... maar als ik zelf om 21:00 een mail verstuur naar een webshop dan verwacht ik geen mail terug voor 13:00 de volgende dag. :P Maarjah misschien ben ik daar ook wel heel gemakkelijk in.

Groetjes

czar
door czar - Aug 12, 2014 om 20:57
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=aaltje888 schreef op dinsdag 12 aug 2014, 20:35]maar als ik zelf om 21:00 een mail verstuur naar een webshop dan verwacht ik geen mail terug voor 13:00 de volgende dag.

Ik stel dezelfde vraag rustig aan 2 of 3 webshops en bij de eerste met een positief antwoord druk ik dan meteen de bestelling door. Kom jij een paar uur later met je antwoord, ben je te laat, zonde van je tijd dus. Heb ik dan ook nog een prima levering, dan ga ik de volgende keer weer naar dezelfde webshop. Mij zie je dan als klant misschien nooit (meer).

Je zult meer moeten doen dan voldoen aan de vermeende verwachtingen.
Zie dat interview met Pieter Zwart.
Of je zou unieke producten moeten verkopen die niemand anders kan leveren.

Daarbij doen mensen 's avonds nog wel eens inpulse-aankopen. Hebben ze er een nachtje over geslapen, dan moeten ze weer naar hun werk ed. en komt het er niet meer van. Weer een gemiste kans.
En ja, een webshop is hard werken ja, vaak tegen lage marges, dat klopt.

tot15karakters
door tot15karakters - Aug 13, 2014 om 00:22
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Beste Aaltje,

Na alle eerdere berichten het volgende advies...;

Denk er aan dat de meeste Online winkels 7 dagen per week 24 uren per dag actief zijn dus geen 2 weken dicht voor vakantie of tijdens de kerstdagen....

Neem een andere naam, ik klooi ook wel eens wat, en dat gaat meestal fout.
Dan zodra het instort een andere naam op de webshop na herstel en opnieuw beginnen.
Alleen de naam overal aanpassen is dan voldoende + de fouten eruit.

Dus niet je Baby winkel en Webshop gelijk dezelfde naam geven, en pas als je goed draaide deze aanpassen.
De oude naam kun je door linken naar nieuwe zodat je niemand als klant verliest...

Ook ik probeer wel eens wat, en door onder meerdere namen meerdere winkels te draaien krijg ik zo zelden een slechte naam en ben dan snel weg.
Daarom ben ik zo moeilijk op dit soort forums te vinden, complimenten geven ze hier zelden en de rommel, die is vaak al verdwenen voor ze hier reageren....

Maar vergeet nooit, als je huidige en webwinkel onder dezelfde naam zet en er gaat iets fout, dan ben je ze gelijk alle 2 kwijt dus beter andere namen....
Als 1 failliet ga je gewoon met de andere verder...

Vergeet nooit dat bijvoorbeeld Prenetal als Baby winkel groter is, en online zitten er ook enkele, en je weet nooit of een goed lopende plotseling groeide of instort.

Denk ook eens Chinees... ja, de potten melk die ooit fout waren zijn nu extra strenge controle en niets mis mee, maar ze kopen nog steeds de onze!
Als jij ooit een dergelijk product kreeg, daarom graag 2 namen en niet de huidige gebruiken zou ik zeggen....
De afgebroken spenen en het schandaal in Italië was ook niet leuk, maar kan iedere winkel overkomen helaas.

czar
door czar - Aug 13, 2014 om 08:21
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op woensdag 13 aug 2014, 00:22]
Neem een andere naam, ik klooi ook wel eens wat, en dat gaat meestal fout.
Dan zodra het instort een andere naam op de webshop na herstel en opnieuw beginnen.
Alleen de naam overal aanpassen is dan voldoende + de fouten eruit.

Een beetje een vaag verhaal @tot15karakters.
Bedoel je met een andere naam een andere handelsnaam of een andere bedrijfsnaam?
Aangezien je het ook hebt over een faillissement als het mislukt, lijkt het wel of je het laatste bedoelt. Dan heb je het waarschijnlijk over aparte BV's.

Ik heb niet de indruk dat dat tot de mogelijkheden van TS behoort.
Kijk, het moet de klant wel duidelijk zijn met welke rechtspersoon die zaken doet. Daarbij helpt een andere handelsnaam natuurlijk niet.

Ik denk dat TS gewoon langzaam wil uitbreiden door een webshopje te openen.
Zij levert dan gewoon uit de winkelvoorraad.
Ik kan me voorstellen dat een webshopje openen er voornamelijk voor kan zorgen dat ze haar leveringsgebied kan vergroten. Tevreden klanten van de winkel vertellen het ook door aan familie en vrienden die wat verder van de winkel wonen, dan is levering op afstand een logische uitbreiding van de winkel en een webshop is handig om dat te faciliteren.
En misschien zijn de grootouders en achtergrootouders van die baby's niet meer goed ter been en willen die ook eens een kadootje aanschaffen dat de moeders al hebben gezien, maar niet konden betalen.

Ook is het een service naar de klanten van de winkel toe. Die kunnen online zien welke nieuwe producten ze binnen heeft gekregen en of het nog op voorraad is. Een webshop is natuurlijk ook een soort van virtuele etalage. Ze zouden ook online kunnen reserveren om de bestelling de volgende dag in de winkel op te halen, zeker handig als je wat verder van de winkel woont.

Ik kan me er wel iets bij voorstellen, al kleven er ook gevaren aan een webshop, maar die heeft TS in principe zelf in de hand. Gaat het te hard lopen, dan draait ze of de voorraden online terug, of ze verhoogt de prijzen, of ze maakt een aparte inloggedeelte voor vaste klanten. Combineer het allemaal nog met spaarkaarten, een maandelijkse/wekelijkse nieuwsbrief en actie-mailtjes en je kunt dan ook de loop in de winkel bevorderen.

aaltje888
door aaltje888 - Aug 13, 2014 om 15:09
20 Antwoorden / 1 Vragen

Dag tot15karakters,

Ik wil juist graag betrouwbaarheid uitstralen, ik begrijp dat je snel negatieve reacties kunt krijgen, maar ik denk dat ik gewoon een sterk merk op wil bouwen. Als iemand negatief is dan wil ik juist graag weten waarom en of ik een passende oplossing kan verzinnen.

Een extreem geval:
Kijk bv naar Zalando, mega omzet, gigantische adverteer kosten en een perfecte webshop, maar bekijk eens hoeveel negatieve reacties ze hebben op bv thrustpilot...Je zou bijna denken dat ze niet kunnen bestaan... Zo wil je het niet, het moet voortkomen uit positieve reacties, maarjah je kunt niet altijd iedereen tevreden houden :( maar laten zien dat ie oplossingen biedt is ook een stukje professionaliteit lijkt mij?

Groetjes,
Aaltje

czar
door czar - Aug 13, 2014 om 15:22
1209 Antwoorden / 20 Vragen

Als je 100 klanten hebt gehad op je webshop en daarvan zijn er 3 ontevreden, dan tref je 3 negatieve reacties aan op het internet en 1 positieve. Zo werkt dat bij webshops.

aaltje888
door aaltje888 - Aug 13, 2014 om 15:36
20 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=czar schreef op woensdag 13 aug 2014, 15:22]
Als je 100 klanten hebt gehad op je webshop en daarvan zijn er 3 ontevreden, dan tref je 3 negatieve reacties aan op het internet en 1 positieve. Zo werkt dat bij webshops.

Ja :( oftewel methode vinden om klanten te stimuleren om een review achter te laten?

czar
door czar - Aug 13, 2014 om 16:04
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=aaltje888 schreef op woensdag 13 aug 2014, 15:36]
Ja :( oftewel methode vinden om klanten te stimuleren om een review achter te laten?

Zorg eerst maar eens dat iemand je webshop kan vinden.
Dat gaat echt niet vanzelf.

tenormin
door tenormin - Aug 13, 2014 om 16:23
16859 Antwoorden / 108 Vragen

@lieve aaltje888, als je nu al ons allemaal gaat beantwoorden heb je helemaal geen tijd meer om zelfs maar aan je webwinkel te beginnen, haha. Maar het is echt geen sinecure, je hebt echt een professioneel persoon nodig. Ik ken er twee, maar die het echt voor een (dik) belegde boterham doen. Heb nog een zoon, die maakt "neuzen van zalm"; vandaar dat andere zoon een gelikte site heeft. En dank zei hem die chat corner. Is personeel voor nodig; een zit de hele dag "te l*llen". Plus, ook heel belangrijk om je site gelikt te houden, telefoon onmiddellijk beantwoorden. De "zoveel wachtenden voor u" zijn dodelijk. Ja, reviews kunnen achterlaten en niet de slechte weghalen! Want 100% krijg je natuurlijk nooit voor elkaar.

czar
door czar - Aug 13, 2014 om 16:34
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tenormin schreef op woensdag 13 aug 2014, 16:23]Ja, reviews kunnen achterlaten en niet de slechte weghalen! Want 100% krijg je natuurlijk nooit voor elkaar.

Reviews op je eigen website zijn echt het allerlaatste waar je aan moet denken.
Niemand gelooft toch dat ze echt zijn en ze moeten al op je webshop zitten om ze überhaupt te kunnen lezen.
Zorg maar dat je goede reviews krijgt op drukbezochte prijsvergelijkers, daar heb je 100.000 x meer aan.

aaltje888
door aaltje888 - Aug 13, 2014 om 21:09
20 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tenormin schreef op woensdag 13 aug 2014, 16:23]@lieve aaltje888, als je nu al ons allemaal gaat beantwoorden heb je helemaal geen tijd meer om zelfs maar aan je webwinkel te beginnen, haha

Haha :) ik ben enthousiast en leer graag van de mensen met ervaring :) Heb niet alleen al verschillende systemen gehoord, maar ook diverse aspecten waar op gelet moet worden ( enorme waslijst :p ).

Natuurlijk is een professional een optie, maar waarom stoppen dan zoveel mensen met hun webshop? Terwijl er een top-webshop gemaakt is verkijken veel mensen zich op de hoeveelheid werk en toewijding?
Zelfde als bij mijn winkel... Ik krijg niks kado, ik moet het juist verdienen...iedere keer weer.

Groetjes ,
Aaltje

zisorro
door zisorro - Sep 3, 2014 om 13:59
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=czar schreef op woensdag 13 aug 2014, 15:22]
Als je 100 klanten hebt gehad op je webshop en daarvan zijn er 3 ontevreden, dan tref je 3 negatieve reacties aan op het internet en 1 positieve. Zo werkt dat bij webshops.

Precies, negativiteit wordt veel gemakkelijker gedeeld. Als iemand ontevreden is dan moet die dat gewoon laten weten!

aaltje888
door aaltje888 - Sep 30, 2014 om 11:48
20 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tenormin schreef op woensdag 13 aug 2014, 16:23]En dank zei hem die chat corner. Is personeel voor nodig; een zit de hele dag "te l*llen". Plus, ook heel belangrijk om je site gelikt te houden, telefoon onmiddellijk beantwoorden. De "zoveel wachtenden voor u" zijn dodelijk.

Haha :) Njah zoals ik nu al merk is het voor mij onmogelijk om mij echt veel op de support te focussen. Aangezien ik ook nog mijn winkel in mijn beheer heb kan ik niet iedere keer standby staan voor vragen via een chat. :P Al denk ik wel dat ik niet al teveel vragen zal binnenkrijgen... maargoed ;)

tenormin
door tenormin - Sep 30, 2014 om 12:18
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Hoi aaltje888, je moet van mij geen chat hoekje hebben hoor, was alleen maar een ideetje. Voor als je later "groot" bent, ;-) Maar ben je al wat opgeschoten met je te bouwen web shop? Lijkt me wel leuk voor je als het lukt!