ko
door kodjek100 Sep 14, 2005 om 18:29
Computers & telefonie

Inkt catrige hp desjet g55

hallo

IK heb sinds maandag jonksleden een andere printer gekocht namelijk een hp desjet g55 en nu is mijn vraag wat is het beste alternatiefe inkt voor die printer behalve de orgenele inkt natuurlijk het betreft nr's hp 45 en hp78 de orginele inkt daarvoor is ongeveer 65 euro samen en nu hetb ik ook gehoord dat je de inktcatrige kan vullen. Dat kan namelijk 5 keer.  Wie weet er raad

466 6 Rapporteer

ne
door neilv - Sep 14, 2005 om 18:59
2 Antwoorden / 0 Vragen

natuurlijk kan je ze laten vullen, hou er wel rekening mee dat dit fout kan gaan is het niet tijdens het vullen dan is het wel daarna.Zelf werk ik in een computerzaak en heb een tijdje terug weer eens de nadelen gezien van hervulde cartridgen. cartridge was gaan lekken gevolg nieuwe printer vanbinnen helemaal onder de inkt.kosten om dit weer in orde te maken waren bijna net zo duur als een nieuwe printer.en dit is dan geen garantie bij hp of andere merken.

dus als je toch goedkope inkt wil kies dan voor een goed merk bv bij inkclub.nl kun je zeker slagen.zelf heb ik wel gemerkt dat niet originele inkt minder lang kleur vast blijft dan originele.

ricardow
door ricardow - Sep 14, 2005 om 22:34
202 Antwoorden / 7 Vragen

Hallo,

Natuurlijk kan je inktpatronen navullen dit wordt ook op grote schaal gedaan, echter zoals als is aangegeven, het kan fout gaan. Let dus op. Mijn advies is: om ten eerste altijd originele HP patronen te laten navullen en dit niet al te vaak te doen per patroon. Gezegd wordt dat dit 5 keer kan, maar na de vierde keer merkte ik toch duidelijk kwaliteitsverlies in de afdrukken (ik heb trouwens een ander type HP printer). Dus hou het (naar mijn mening) bij max. 4 keer.

Het hervullen van de patronen kan je op vele plekken laten doen, maar tegenwoordig kan je dit ook zelf doen. De hervulkits zijn (naar ik meen) bij de computerwinkels te koop. Ook (als u dat handiger vind) via TellSell, rtl shop etc.

Maar naast het hervullen van de patronen (en dus de nodige risico's te lopen), zijn er natuurlijk ook andere alternatieven. Vrijwel alle HP patronen zijn ook in een huismerk versie van bijv. Bruna of de Hema te krijgen. Mijn ervaringen met kleurenpatronen van deze merken waren enigzins tegenvallend (vond de kleuren te flets en ze waren heel snel leeg), maar over de zwart-wit inktpatronen van deze merken ben ik goed te spreken. Ik vind ze qua kwaliteit overeenkomen met de HP zwart-wit patronen voor mijn printer. Misschien is dit een idee, deze huismerken zijn namelijk vaak een stuk voordeliger. Let alleen wel goed op de verpakkingen, dat u de goede patronen koopt (die voor uw printer geschikt zijn). dit staat namelijk wat minder duidelijk aangegeven dan bij de HP patronen.

Succes met uw nieuwe printer toegewenst. Ter afsluiting meld ik dat het advies van inktclub een goede is, maar ik heb weleens het vermoeden dat ze je hergevulde patronen verkopen. Maar hier heb ik geen bewijs voor.

Groet Richard

ricardow
door ricardow - Sep 14, 2005 om 22:35
202 Antwoorden / 7 Vragen

Hallo,

Natuurlijk kan je inktpatronen navullen dit wordt ook op grote schaal gedaan, echter zoals als is aangegeven, het kan fout gaan. Let dus op. Mijn advies is: om ten eerste altijd originele HP patronen te laten navullen en dit niet al te vaak te doen per patroon. Gezegd wordt dat dit 5 keer kan, maar na de vierde keer merkte ik toch duidelijk kwaliteitsverlies in de afdrukken (ik heb trouwens een ander type HP printer). Dus hou het (naar mijn mening) bij max. 4 keer.

Het hervullen van de patronen kan je op vele plekken laten doen, maar tegenwoordig kan je dit ook zelf doen. De hervulkits zijn (naar ik meen) bij de computerwinkels te koop. Ook (als u dat handiger vind) via TellSell, rtl shop etc.

Maar naast het hervullen van de patronen (en dus de nodige risico's te lopen), zijn er natuurlijk ook andere alternatieven. Vrijwel alle HP patronen zijn ook in een huismerk versie van bijv. Bruna of de Hema te krijgen. Mijn ervaringen met kleurenpatronen van deze merken waren enigzins tegenvallend (vond de kleuren te flets en ze waren heel snel leeg), maar over de zwart-wit inktpatronen van deze merken ben ik goed te spreken. Ik vind ze qua kwaliteit overeenkomen met de HP zwart-wit patronen voor mijn printer. Misschien is dit een idee, deze huismerken zijn namelijk vaak een stuk voordeliger. Let alleen wel goed op de verpakkingen, dat u de goede patronen koopt (die voor uw printer geschikt zijn). dit staat namelijk wat minder duidelijk aangegeven dan bij de HP patronen.

Succes met uw nieuwe printer toegewenst. Ter afsluiting meld ik dat het advies van inktclub een goede is, maar ik heb weleens het vermoeden dat ze je hergevulde patronen verkopen. Maar hier heb ik geen bewijs voor.

Groet Richard

ko
door kodjek100 - Sep 18, 2005 om 13:44
5 Antwoorden / 7 Vragen

bedankt allemaal voor jullie reacties> Ik ga toch proberen ze te hervullen inktclub vind ik niks omdat ik al twee keer door inkt van die club mijn priintkop kon vervangen dat was zowel ij epson als canon en ten tweede vind ik de inktclub vrij duur met catriges zowel bij orrgineel als hervulde de orgine kan ik via internet krijgen voor 50 euro inc verzendkosten nieuw via een internet winkel en bij de inkt club heb ik zonder verzendkosten nieuwe voor ongeveer 50 euro vandaar dat ik de inktvclub geen optie vind voor mij

scroogy
door scroogy - Sep 18, 2005 om 13:57
367 Antwoorden / 20 Vragen

Heb je al gezocht op internet ? Op veilingen vind je vaak de originele patronen die iemand over heeft. Of probeer eens Reprint.nl.

he
door henri1942 - Sep 24, 2005 om 01:17
43 Antwoorden / 2 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Hallo,

ik gebruik al een groot aantal jaren HP, de beste ervaringen met alternatieve cartridges zijn met InkClub via Interent en met Kruidvat online. Inkclub heeft een wat betere service, geven ook gratis envellop voor het retour sturen van de lege carridges naar Zweden. Hebben een Nederlandse helpdesk. Bij het Kruidvat wil er nog wel eens iets mis gaan met de verzending, maar zijn bijna altijd goekoper.

Hopelijk kun je hier wat mee

Henri1942