he
door henk_1 Feb 18, 2004 om 17:47
Computers & telefonie

Inlezen Cd + DvD tot dipere mappen

Hallo,

Sinds kort, wanneer precies weet ik niet kan ik geen meerdere lagen inlezen
van Cd en DvD.
Als voorbeeld neem ik de SoftwareHits 2004-1.
Ik kan 1x klikken op bijv.+Dosgg, dan openen de bestanden zich en kan ik
aanklikken om te lezen, maar als ik bijv.
klik op Dagelijkse Toolkit en dan op PDF (volgende map)dan wordt er niets
geopend, kruisje blijft.
Dat geldt dus voor alle andere mappen.
Ik heb het geprobeerd op DvD-speler en op Cd-brander, maar dat lukte niet.
Cd blijkt goed te zijn, op een oude computer met Cd-speler gaat het wel
goed.
Als ik TotalCommander gebruik,dan kan ik alle mappen open klikken.
Nu een ochtendje bezig geweest met programma's er af, div programma's of
bestanden niet op laten starten maar het blijft zo. Het lijkt er op dat ik
een bestandje mist of overschreven is.
Dvd-speler even overgezet in oude Pc alles werd prims ingelezen, toen weer terug gezet in nieuwe computer, weer hopeloos.

Ik heb WinXPHome met Liteon DvD-speler.

866 7 Rapporteer

tigertje
door tigertje - Apr 16, 2004 om 12:44
402 Antwoorden / 0 Vragen

Welk programma gebruikt u? Heeft u ook al andere "brand" programma's geprobeerd? Heeft u het huidige "brand" programma al eens op nieuw geïnstalleerd?

he
door henk_1 - Apr 16, 2004 om 12:44
3 Antwoorden / 2 Vragen

Het gaat niet om het branden, maar gewoon inlezen. Dus heb 1 cd of dvd en wil hem inlezen in de dvd-speler, dan heb je vaak meerdere mappen. Je klikt op een kruis is hoofdmap dan opent zich de vollgende mappen, als ik dan op een kruisje klik dan gaat het niet open. Dus dan kan je niet dieper een map in lezen.
Mijn brandprogramma is overigens Nero 6.0.
Maar het gaat alleen om lezen

tigertje
door tigertje - Apr 16, 2004 om 12:44
402 Antwoorden / 0 Vragen

Aha, dat verandert de zaak. En dat gebeurt bij alle dvd's of maar bij eentje?

he
door henk_1 - Apr 16, 2004 om 12:44
3 Antwoorden / 2 Vragen

Het is met elke cd of dvd die met diepere mappen is uitgevoerd. Speler is in orde.

he
door henk_1 - Apr 16, 2004 om 12:44
3 Antwoorden / 2 Vragen

Ik hem al uitgebouwd en in een oude computer gezet met Cd-speler en met
WinMe, daar leest hij Cd's volledig, ook de oude softwarehits. Toen heb ik
hem weer teruggezet in de org.computer, weer hetzelfde probleem.
Ik heb van alle DvD's , 1 DvD die goed ingelezen wordt en dat is de Linux
Intro GigiDisc. Alle nieuwe SoftwareHits met nieuw menu worden maar
gedeeltelijk ingelezen.
Ik ben bang dat ik een bestandje mis of overschreven is. Als ik bij hardware
kijk en bij de Liteon-DVD Rom Ltd 163D
en bij stuurprogramma's kom ik 7 bestandjes tegen.
Cd4_xp.sys : Roxio Cdr-Helper
Cdralw2k.sys : Roxio For Windows 2000 kernel driver
Cdrom.sys : Microsoft Scsi Cd-Rom Driver
Drvmcdb.sys : Veritas Device Driver
Imapi.sys : Microsoft Imapi Kernel Driver (die overigens uitgeschakeld
staat?)
Redbook.sys : Microsoft Audio Filter stuurprogramma
Storprop.dll : Microsoft Eigenschapsbladen voor opslag
Alle bestanden staan in windows\systen32\drivers, behalve storprop.dll staat
in windows\system32.
Op de nieuwe computer (1 jaar oud) heb ik geen inbouwruimte meer.

Meer gegevens weet ik niet

tigertje
door tigertje - Apr 16, 2004 om 12:44
402 Antwoorden / 0 Vragen

Vreemd probleem. Ik heb al gezocht op internet maar nog niks gevonden. Aan de drivers van de cd/dvd speler ligt het waarschijnlijk niet. Getuige je ombouw zit het waarschijnlijk wel in de software maar weet ik nog niet. Ik zoek door.

ne
door netfreakd - Feb 15, 2005 om 03:53
7 Antwoorden / 0 Vragen

Hmn, ik ben iets soortgelijks tegengekomen, wat uiteindelijk bleek te
liggen aan een defect moederbord, maar volgens mij is dit hier niet het
geval (zou wel kunnen, als u zekerheid wilt hebben moet u het door uw
leverancier laten testen)

maar het lijkt me waarschijnlijker dat inderdaad verkeerde, ontbrekende
of corrupte drivers de oorzaak zijn. Van of het moederbord, of de
cd-speler. Als u een asus/via moederbord hebt ligt het denk ik aan de
drivers van het moederbord, want zij hebben vaak driver problemen.