hutch
door hutch Feb 20, 2010 om 15:56
Computers & telefonie

Inlogprobleem

Nadat ik een probleempje had met mijn laptop, heb ik mijn laptop gereset, dus terug gezet naar de datum voor het probleem begon.

Sindsdien kan ik niet meer inloggen op de Kassa-site. Telkens als ik inlog, kom ik terug op de pagina vanwaar ik begonnen ben. Dit klopt dus..... echter staat rechtsboven in nog steeds: 'registreren-inloggen-contact'.
Ik ben dan nog steeds niet ingelogd.
Dit probleem doet zich ALLEEN voor op mijn laptop en niet, zoals nu, op een andere pc/laptop.

Wie weet hoe ik dit kan oplossen, zonder direct de harde schijf te formateren?

PS: Andere sites kan ik wel inloggen. Het kan even duren voordat ik weer kan reageren.

Gr. Hutch

851 24 Rapporteer

akkefiet
door akkefiet - Feb 20, 2010 om 16:05
1075 Antwoorden / 10 Vragen

En als je na het inloggen op F5 drukt (Beeld > Vernieuwen)?

erik008
door erik008 - Feb 20, 2010 om 16:25
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Herstel IE eens op je laptop

hutch
door hutch - Feb 21, 2010 om 01:44
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dagenlang heb ik bovengenoemd probleem. Tot dat ik zojuist weer opnieuw probeerde in te loggen en, alsof er niets aan de hand was, ik weer normaal ben ingelogd.

Ondanks dat ik bovenstaande adviezen niet heb hoeven op te volgen, toch mijn dank aan Akkefiet, Erik, Birdies en in het bijzonder aan Freya.

De oorzaak zal, in ieder geval voor mij, een vraag blijven.

Gr. Hutch

edwardus
door edwardus - Feb 21, 2010 om 13:59
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien is het zoiets triviaals als: de datum/tijd van de laptop stond niet goed?

fa
door fa - Feb 21, 2010 om 14:12
107 Antwoorden / 53 Vragen

ben ingelogt maar ik heb het gevoel dat ik wordt geweigerd !!Om op disussies te reageren.

birdies
door birdies - Feb 24, 2010 om 21:40
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Probeer het eens met een andere browser (FF of Chrome) en kijk of dan het probleem is opgelost.

hutch
door hutch - Feb 24, 2010 om 21:43
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Het probleem was opgelost...... het werkte weer onder IE. Echter het ging weer verkeerd en kon ik weer niet inloggen.
Nu heb ik, mede op advies van Freya, ook FF geinstalleerd.
Onder IE kan ik NIET inloggen, onder FF geen enkel probleem.....
Rara, hoe kan dat?

Gr. Hutch

edwardus
door edwardus - Feb 24, 2010 om 21:51
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het zou kunnen zijn dat er een cookie in z'n keel is blijven steken.
Alle vara.nl cookies verwijderen helpt in dat geval.

hutch
door hutch - Feb 24, 2010 om 21:57
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=edwardus schreef op woensdag 24 feb 2010, 21:51]Het zou kunnen zijn dat er een cookie in z'n keel is blijven steken.
Alle vara.nl cookies verwijderen helpt in dat geval.

Ed, wel een leuke, echter ik verwijder regelmatig de cookies. Helaas helpt dat ook niet. Wel een vreemd probleem(pje). Heeft IE een 'eigen' beveiliging of zo?

Gr. Hutch

edwardus
door edwardus - Feb 24, 2010 om 22:01
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Hmm heb je al eens geprobeerd in IE de instellingen terug te zetten naar Standaard?
Welke versie van IE gaat het eigenlijk om?

Zelf ben ik inmiddels ook grotendeels over op FF en zou bijna zeggen: laat toch zitten ;)

freya
door freya - Feb 24, 2010 om 22:04
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo hutch,

Het volgende wil ik je toch nog even meegeven. Ik heb wel eens gemerkt dat ik na ingelogd te zijn en b.v. na wat reacties geplaatst te hebben, er op gegeven moment rechtsboven in het scherm niet mijn naam en 'mijn pagina' stond, maar 'inloggen' en 'registreren'. Op dat moment kon ik dus géén reactie meer plaatsen.
In plaats van opnieuw in te loggen, drukte ik alleen maar op 'pagina vernieuwen' en toen stond mijn naam en 'mijn pagina' weer bovenaan in het scherm. Soms lijkt het dus alsof je niet meer ingelogd bent, maar blijkbaar is dat toch niet helemaal het geval, want met 'pagina vernieuwen' ben je weer ingelogd. (voor de duidelijkheid, dat 'pagina vernieuwen' vind dan niet op de inlogpagina plaats!)

Ik heb verder ook geen verklaring voor jouw probleem (behalve dat cookie verhaal), maar mooi dat het met FF in ieder geval weer werkt.

Freya

hutch
door hutch - Feb 25, 2010 om 00:10
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=edwardus schreef op woensdag 24 feb 2010, 22:01]Hmm heb je al eens geprobeerd in IE de instellingen terug te zetten naar Standaard?
Welke versie van IE gaat het eigenlijk om?
Zelf ben ik inmiddels ook grotendeels over op FF en zou bijna zeggen: laat toch zitten ;)

IE8.... Tevens de instellingen terug gezet. Niets schijnt te helpen, behalve FF.

hutch
door hutch - Feb 25, 2010 om 00:36
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Hallo Freya,

nu reageer ik weer via FF. Ook pagina vernieuwen helpt niet.

Wel heb ik via IE een vraag gemaakt (als test). Ik moest inloggen, dus gedaan. Klik ik op 'preview', komt mijn naam rechtsboven te staan, 'mijn pagina' en 'uitloggen'. Klik ik op 'mijn pagina' moet ik weer eerst inloggen. Ach ja..... als dit het enige probleem(pje) is...

Wat ik mij wel afvraag, waarom krijg ik dit probleempje na een automatische update van Windows? Daarvoor nooit last gehad.

Maar goed, nu gebruik ik IE en FF.

Gr. Hutch

birdies
door birdies - Feb 25, 2010 om 00:55
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........Wat ik mij wel afvraag, waarom krijg ik dit probleempje na een automatische update van Windows?..........

Wel vreemd, ja. Lijkt er toch op dat er bepaalde (veiligheids??)instellingen veranderd zijn door die update.

Mooi, dat het met FF wel lukt. Al gekeken wat voor add-ons er allemaal beschikbaar zijn? Gebruik zelf al jaren FF, stukken sneller en veiliger dan IE.

freya
door freya - Feb 25, 2010 om 09:50
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=hutch schreef op donderdag 25 feb 2010, 00:36]......Wat ik mij wel afvraag, waarom krijg ik dit probleempje na een automatische update van Windows? Daarvoor nooit last gehad.........
Gr. Hutch

Dat is nu precies de reden waarom ik die 'automatische updates' van Windows altijd permanent heb uitgeschakeld. Je weet nooit wat er precies gebeurd bij een 'update' en heel vaak gaat er iets mis met een bepaalde functie waarmee je voorheen nooit problemen had.
Het is een mooi systeem van Microsoft om Windows automatisch steeds te laten bijwerken, maar dat werkt alléén goed als de updates ook voor 100% betrouwbaar zijn!, anders is het middel (de updates) erger dan de kwaal (het oplossen van problemen).
Hoe vaak lezen we hier op dit forum niet dat mensen juist een probleem krijgen ná een update? Meestal moet dat dan weer opgelost worden met een update voor de update. Mijns inziens deugt een dergelijk updatesysteem niet en zadel je gebruikers onnodig op met problemen.

Mijn methode is dan ook, installeer het laatste officiële ServicePack en schakel daarna die automatische updates uit. Laat alle updates die daarna komen aan je voorbij gaan tot er weer eens een officieel ServicePack uitkomt en installeer dat dan. Mocht je op gegeven moment toch een probleem hebben met een bepaalde functie, dan kun je altijd nog kijken of daar een speciale update voor is en die dan installeren.

Freya

edwardus
door edwardus - Feb 25, 2010 om 10:22
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Freya, ik begrijp je kritiek en ben het ten dele met je eens, maar zo mis je wel een hele tijd hotfixes voor echt nijpende zaken, elke keer zit er wel wat bij dat een gapend gat dicht, waardoor je computer niet meer a la minuut kan worden overgenomen.

Automatische updates laat ik wel downloaden, maar ik installeer ze op een door mij gekozen moment. Als er iets mis is met een update, dan kun je die wel weer apart verwijderen en/of middels Systeemherstel terug gaan naar de datum vóór de update (een van de zeldzame dingen waar Systeemherstel wat mij betreft wél geschikt voor is).

freya
door freya - Feb 25, 2010 om 10:43
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edwardus schreef op donderdag 25 feb 2010, 10:22]Freya, ik begrijp je kritiek en ben het ten dele met je eens, maar zo mis je wel een hele tijd hotfixes voor echt nijpende zaken, elke keer zit er wel wat bij dat een gapend gat dicht, waardoor je computer niet meer a la minuut kan worden overgenomen......
In principe heb je daar helemaal gelijk in, maar mijns inziens wordt het risico dat je loopt om daadwerkelijk slachtoffer te worden heel erg overschat. Het risico dat je loopt om een 'probleem' te krijgen na een update is naar mijn mening veel groter en dan is voor mij de keuze eenvoudig.
Vanaf Windows 95 heb ik die automatische updates uitstaan en alleen complete ServicePacks geïnstalleerd en heb tot nu toe dus ook nooit 'spontane' problemen als gevolg van een update gehad en van hackers heb ik echt nog nooit last gehad.

Een fatsoenlijk beveiligingspakket (virusscanner, firewall enz.) en een verantwoord surfgedrag zijn volgens mij nog het meest belangrijk om een 'schoon' en 'veilig' systeem te houden.

Freya

edwardus
door edwardus - Feb 25, 2010 om 11:05
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Tuurlijk, maar de realiteit is nu eenmaal dat niet iedereen zo doet, kijk maar naar de besmettingsgraad van een willekeurig virus/trojan en kijk maar naar de hoeveelheid spam die je dagelijks krijgt, dat is allemaal door geïnfecteerde pc's. Daarom zou ik het liever niet als algemeen advies geven om updates te negeren. Service packs worden n.l. slechts zelden uitgebracht.

birdies
door birdies - Feb 25, 2010 om 11:08
6104 Antwoorden / 31 Vragen

...........Service packs worden n.l. slechts zelden uitgebracht...........

Voor XP worden helemaal geen SP's uitgebracht. Vind het persoonlijk ook niet zo'n goed idee om automatische updates uit te schakelen. Werkt prima voor degene die weet wat hij/zij doet, maar de gemiddelde gebruiker rommelt maar wat aan.

birdies
door birdies - Feb 25, 2010 om 11:09
6104 Antwoorden / 31 Vragen

EDIT KNOP!!!!!!

.........Voor XP worden helemaal geen SP's uitgebracht........ m/z: Voor XP worden helemaal geen SP's meer uitgebracht.

hutch
door hutch - Mar 13, 2010 om 17:47
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Hoi,

hier ben ik weer met hetzelfde probleem.... echter nu ook met FireFox. Het probleempje op zich heb ik wel opgelost, door FireFox te de-installeren en opnieuw te installeren.

Dit is gebeurd na weer (!) een update van Windows. Dus het is nu wel duidelijk dat het aan die updates ligt. Deze heb ik trouwens nu wel uitgeschakeld.

Mijn vragen zijn: hoe is dit mogelijk? Ben ik de enige die hier last van heeft? En wat kan hier aan gedaan worden, zonder telkens opnieuw te moeten (de-)installeren, maar met de automatische update aan?
Eerder nooit last van gehad.......!?!?!

Gr. Hutch

edwardus
door edwardus - Mar 13, 2010 om 19:48
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Nee geen last van. :?

birdies
door birdies - Mar 13, 2010 om 21:00
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Nee, met FF geen inlogproblemen. Is het toeval of kan dit gerelateerd zijn aan hetzelfde probleem bij Trosradar? Daar wordt je nl. sinds vandaag bij gebruik van IE (8) via het forum doorgelinkt naar Tros.nl.

Het forum is voor IE gebruikers dus onbereikbaar.

birdies
door birdies - Mar 13, 2010 om 21:01
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Hutch, gebruik je soms bepaalde add-ons bij FF? Kan het met een update van je beveiligingssoftware te maken hebben?