ma
door majoha Aug 27, 2009 om 10:15
Computers & telefonie

Installeren win vista service pack 2 dd juni 09

Bij installatie krijg ik de melding 1 of meer stuurprogramma's zijn mogelijk niet compatibel. de link zoek naar een oplossing werkt niet.

Bij negeren en doorgaan aanklikken krijg ik de melding dat als ik dat doe 1 of meer stuurprogramma's het niet meer zouden kunnen werken.

iK begrijp hier niets van. Weet iemand raad?

351 10 Rapporteer

monkey
door monkey - Sep 3, 2009 om 16:26
52 Antwoorden / 1 Vragen

Hi,

wat probeer je precies te installeren? Als een stuurprogramma 'niet compatibel' is, houdt dat over het algemeen in dat dit stuurprogramma een ander operating system (bv Windows Vista) nodig heeft, of dat het niet de juiste versie van het stuurprogramma is.

Monkey

ma
door majoha - Sep 4, 2009 om 11:24
33 Antwoorden / 31 Vragen

De upgrade van Win Vista Service pack 2 van 6 juni. De melding van Win Vista Home Premium luidt dat als ik die download installeer mijn drivers van andere apparaten het waarschijnlijk niet zullen doen. Ik heb een HP LASERJET P 1005 printer en Nokia software voor camera geinstalleerd op mijn draadloze ACER Laptop Aspire 7520. De Nokia is 2 jaar oud en een klassiek model. Het nummer weet ik niet.

empyria
door empyria - Sep 4, 2009 om 11:37
504 Antwoorden / 3 Vragen

Ik ben ook wel erg benieuwd naar een antwoord op deze vraag. Ik heb het zelfde probleem. Probeerde Service Pack 2 voor Windows Vista te installeren en kreeg ook deze waarschuwing. Ik heb een laptop die draait op Vista en er verder geen bijzondere dingen geinstalleerd eigenlijk.

ma
door majoha - Sep 5, 2009 om 10:56
33 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Freya,

Bedankt. Ik probeer dat service pack de hele ochtend te downloaden, maar het blijft 0% UPC SPEEDTEST meldt 9.8 MB Download.

Ook kan ik een mailtje met bijlage van 12.kb niet versturen.

UPC HEEFT HET ZO DRUK? DAT ZE DE VERBINDING VERBREKEN EN JE LATER TERUG MOET BELLEN.

 hEB JIJ MISSCHIEN NOG EEN IDEE WAT IK KAN DOEN?

ma
door majoha - Sep 5, 2009 om 10:59
33 Antwoorden / 31 Vragen

Beste Freya,

Er ging iets mis. Ook kan ik een bijlage van 12 kb niet verzenden met win vista mail.  Graag antwoord

freya
door freya - Sep 5, 2009 om 11:05
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Als het downloaden niet erg snel gaat, dan lijkt het mij dat er iets niet goed is met de internetverbinding. Kun je wel gewoon (lees: vlot) surfen op het internet? Zoniet, dan zul je dat toch eerst moeten oplossen. (eventueel met de hulp van UPC)

Freya

edwardus
door edwardus - Sep 5, 2009 om 11:26
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien is het juist wel de driver van de netwerkkaart die hier (ook) opspeelt. Als je die 's probeert te downloaden van de Acer site, desnoods via een andere computer, en installeren.

freya
door freya - Sep 5, 2009 om 12:49
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo majoha,

Ik heb het zelf niet getest, maar naar mijn mening kun je gewoon op [Doorgaan] klikken en de waarschuwing verder negeren. Die Vista=melding wil alleen maar zeggen dat de betreffende driver niet door Microsoft is 'gecertificeerd' en er dus geen garantie kan worden gegeven dat het goed werkt. Waarschijnlijk heb je die melding ook gehad toen je de driver van het betreffende apparaat voor de eerste keer installeerde en toen heb je waarschijnlijk ook gewoon op [Doorgaan] geklikt.

Ik krijg bij het installeren van drivers t.b.v. diverse randapparatuur regelmatig de melding dat de driver 'niet gecertificeerd' is door Microsoft, maar dat wil nog niet zeggen dat het daarom niet wwerkt. Dus gewoon op [Doorgaan] klikken en in 99 van de 100 gevallen zal het dus ook gewoon goed werken. Wel natuurlijk altijd blijven opletten dat je de juiste (Windows)versie van de drivers gebruikt, maar aangezien in dit geval de bewuste drivers al geïnstalleerd zijn, zal dat het probleem niet zijn.

m.vr.gr. Freya

ma
door majoha - Sep 5, 2009 om 12:56
33 Antwoorden / 31 Vragen

Ik heb Freya's advies opgevolgd. Het duurde uren maar eindelijk is dat service pack geinstalleerd en de printer doet het nog. Vorige week heb ik een hele dag met verschillende upc helpdeskmedewerkers aan de telefoon gezeten omdat ze mijn internet verbinding niet konden herstellen en uiteindelijk een nieuwe verbinding gekregen, maar kennelijk werkt die ook niet goed. Bedankt Freya

De driver netwerkkaart houdt ik in gedachten.

Bedankt

freya
door freya - Sep 5, 2009 om 13:05
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Zoals edwardus ook al aangeeft, wellicht is de netwerkaart het probleem. Ik zou anders eens met een andere computer/laptop via jouw internetverbinding testen of het dan wel goed werkt. Je weet dan in ieder geval of je het in je computer/laptop moet zoeken of dat het toch een UPC-probleem is.

Freya