th
door thegem Nov 26, 2005 om 14:27
Computers & telefonie

Instelatie probleem

heb een cd-rom gekocht van disney voor kleindochter maar ktijg hem niet geinstaleerd.Op de computer zit windows xp en volgens de de cd-rom moet het kunnen.als ik de cd- rom probeert te instaleren krijg ik de volgende melding

c:/windows/system32/autoexec.nt het systeembestand is niet geschikt voor ms-dos en microsoft windows toepassingen.

367 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 26, 2005 om 14:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste thegem,

Dit probleem is al vaker aan de orde geweest op dit forum.

Ga naar de map C:\Windows\System32 en controleer of daar het bestand Autoexec.nt staat.

Als deze er niet staat ga dan naar de map C:\Windows\Repair en kopiëer het bestandje Autoexec.nt naar de map C:\Windows\System32.

Sluit de vensters en probeer de Disney-CD nu eens te installeren., de
melding is nu waarschijnlijk verdwenen en het installeren zal nu wel
goedgaan.

Als de melding weer terugkomt ga je weer naar het bestandje Autoexec.nt in de Windows\System32-map.

Rechtsklik hierop en zet een vinkje bij Alleen lezen.

Controleer hierna nogmaals of de melding wegblijft, ook na het herstarten van je PC.

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2005 om 14:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo thegem,

Helaas zijn er nogal wat programma's in omloop die het voor elkaar krijgen om het autoexec.nt bestand te beschadigen of zelfs te verwijderen. Waarschijnlijk is dat ook hier het geval. Gelukkig bevind zich op de harde schijf in de map c:\windows\repair een kopie van dat bestand. Kopieer het bestand dus van c:\windows\repair naar c:\windows\system32 en je probleem is waarschijnlijk opgelost. Het handigste gaat het kopieeren met de verkenner.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Nov 26, 2005 om 14:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

oeps, twee zielen een gedachte... Freya

ve
door verwijderd - Nov 26, 2005 om 14:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Yep... ;-)

E.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2005 om 15:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

De veroorzaker van dit probleem is trouwens een spywarebestand met de naam wupdate.exe (klik op de rode link).

Ik adviseer daarom ook om eens een paar antispyware-programma's de PC te laten scannen.

Voor zover mij bekend weet Spybot Search & Destroy hier wel raad mee...

Groet en succes,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Nov 26, 2005 om 17:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

het werkte bedankt.

thegem      THEO

ve
door verwijderd - Nov 26, 2005 om 17:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

het werkte bedankt

ve
door verwijderd - Nov 26, 2005 om 17:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Fijn, graag gedaan...!

Enterprise.