de motormuis
door de motormuis Feb 14, 2011 om 19:31
Computers & telefonie

Instellen Rich Text ( HTML )

Ik gebruik Windows Mail. Als ik nu een ontvangen bericht wil doorsturen dan krijg ik soms > voor de tekst. Nu kan ik via opmaak aangeven Rich Text ( HTML ) of Tekst zonder opmaak. Als ik nu kies voor Rich Text heb ik die > niet.
Maar als ik daarna weer een bericht wil doorsturen staat het weer vanzelf op Tekst zonder opmaak. Dus als ik vergeet te controleren krijg je weer > voor je tekst.
Hoe kan ik nu de keuze Rich Text ( HTML ) vastzetten, zodat die niet iedere keer terug gaat naar Tekst zonder opmaak.
Ik gebruik Windows Vista Ultimate.
Graag Uw hulp hierbij.

1457 8 Rapporteer

freya
door freya - Feb 14, 2011 om 20:35
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo de motormuis,

Er zijn wat opties die je kunt controleren.

Via Extra > Opties > tabblad: Verzenden vind je de optie: Berichten beantwoorden in de indeling waarin deze werden ontvangen.
Als je deze optie aanvinkt krijg je dus bij het beantwoorden altijd dezelfde indeling als het orgineel.

Op hetzelfde tabblad staat ook nog de optie:
Indeling voor verzenden van e-mail
Als je deze optie op HTML instelt, begin je een 'nieuw bericht' altijd in de HTML-indeling.

m.vr.gr. Freya

de motormuis
door de motormuis - Feb 14, 2011 om 20:42
598 Antwoorden / 13 Vragen

Freya

Hallo Freya, instellingen die jij aangeeft staan nu ook al zo ingestelt.
En als ik dan klik op doorsturen, dan staat instelling standaard op Tekst zonder
opmaak. En dit wil ik dus graag hebben op Rich Text (HTML).

de motormuis
door de motormuis - Feb 14, 2011 om 21:13
598 Antwoorden / 13 Vragen

@ Freya.

Dat kan ik zo niet zien, want als het berichtje van iemand anders komt wat ik moet doorsturen weet ik niet hoe zijn instellingen stonden.
Daarom dat ik dan bij doorsturen via opmaak aangaf Rich Text, en dan ging het wel goed. En nu had ik dus graag dat die instelling vast blijft staan. Maar als ik dan iets doorgestuurd had was de volgende keer die instelling weer weg. Stond dan weer op Tekst zonder opmaak.
Maar ik kan wel eens proberen om die instelling die jij aanfaf zonder vinkje te proberen om te kijken of het dan wel goed gaat. Tenzij jij misschien weet hoe ik dus die instelling via opmaak vast kan zetten.
Groeten.

freya
door freya - Feb 14, 2011 om 21:20
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@de motormuis:

Als je een mailtje binnenkrijgt en opent, zie je dan niet boven in de menubalk de titel (onderwerp) van het mailtje met daarachter de indeling? Bij Outlook is dat in ieder geval wel zo. (ik gebruik zelf geen Windows Mail).

Freya

de motormuis
door de motormuis - Feb 14, 2011 om 21:41
598 Antwoorden / 13 Vragen

Freya

Je ziet wel de titel, maar er staat geen indeling bij.
En ik gebruik geen Outlook, dus dat weet ik niet.

de motormuis
door de motormuis - Feb 15, 2011 om 22:15
598 Antwoorden / 13 Vragen

freya schreef op maandag 14 feb 2011, 20:59]

Dan is het mailtje dat je doorstuurt zeker opgemaakt als 'Tekst zonder opmaak'? Als je dat niet wil zou je bij die eerste optie die ik aangaf het vinkje juist weg moeten halen. Ik neem aan dat het dan wel goed gaat.

Freya

Ik heb het vinkje weg gehaald en het lijkt erop dat dit de goede tip is geweest.
Ook blijft er nu bij opmaak Rich Text staan.
Bedankt.

Groeten.

freya
door freya - Feb 15, 2011 om 22:17
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=de motormuis schreef op maandag 14 feb 2011, 20:42]Freya

Hallo Freya, instellingen die jij aangeeft staan nu ook al zo ingestelt.
En als ik dan klik op doorsturen, dan staat instelling standaard op Tekst zonder
opmaak. En dit wil ik dus graag hebben op Rich Text (HTML).

Dan is het mailtje dat je doorstuurt zeker opgemaakt als 'Tekst zonder opmaak'? Als je dat niet wil zou je bij die eerste optie die ik aangaf het vinkje juist weg moeten halen. Ik neem aan dat het dan wel goed gaat.

Freya

freya
door freya - Feb 15, 2011 om 22:29
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Mooi zo, en nu niet meer aankomen.... ;-)

Freya