rhenus
door rhenus Aug 10, 2005 om 16:33
Computers & telefonie

Instellen uotlook express op 2 pc

Hello ik heb een klein netwerk bestaande uit 2 pc,  op de tweede pc heb ik ook outlook expres wanneer ik een email verzend naar  email gebruiker op pc 1,en deze  beantwoord wordt  door betreffende ontvanger op pc 1  dan komt de beantwoorde email toch binnen op pc 1.

Mij vraag is hoe moet ik het goed instellen zodat outlook express  op pc 2 ook gewoon gebruik kan worden ivm verz /ontvangen.

Help aub

vr gr rhenus

PS mijn internet verbinding daar staat een  adsl gateway,pc 2 heeft dus een toegewezen ip nummer.

1209 25 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 10, 2005 om 19:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hai Rhenus,

Nog een duwtje in de rug erbij,

Probeer jezelf een mailtje te sturen, mailtje maken op de 1computer en versturen, mail programma gelijk afsluiten dan de 2computer mailprogramma openen wachten tot je het binnen hebt, ook andersom proberen.

Wat Enterprise al zegt als je op beide computers een mailprogramma open hebt staan dan werkt het natuurlijk niet.

Succes WillemG

ve
door verwijderd - Aug 10, 2005 om 22:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hello Enterprice & willemg.

Sorry hoor ik weet dat ik iets niet juist heb gedaan maar helaas ik krijg het niet anmders voor elkaar.

In outlook expr ga ik naar extra en dan zo verder naar accounts \ email \ eigenschappen \ servers ,, en dan vul ik het volgende in het scherm wat dan verschijnt.

Inkomende e-mail pop3 ( pop planet.nl

Uitgaande e-mail SMTP 9 mail planet.nl

Mijn gebruikers naam ( kwartje val niet door )

Wachtwoord (                 )

dit is op allebij de pc zo ingevuld.

Het is me wel duidelijk zo als u het uitleg,maar ik weet mijn god niet wat ik er aan moet veranderen,zodat outlook op pc twee gewoon onafhankelijk kan zijn, pc twee is voor mijn zoon dus vandaar , alle twee pc staan op een gateway van linksys,mijn provider is planet.nl daar heb ik natuurlijk een ip nummer gebruikers naam en wachtwoord.

Als u het niet erg vind om me verder te helpen grrag zelf,ik snap er helemaal niks van,ik moet natuurlijk ook nog een virus schanner instaleren op pc 2,maar dan is het toch belangrijk dat outlook expr goed ingesteld om post te verz en ontv.

Graag nog wat hulp aub.

ve
door verwijderd - Aug 10, 2005 om 22:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hai Rhenus,

Zoals Enterpise al oppert, op de computer van je zoon maak je een account aan voor je zoon met alles er op en aan. Zijn emailadres b.v. zoon@provider.nl en bij jou hetzelfde papa@profider.nl

Dus je moet dus 2 accounts aanmaken 1 op elke computer. Zoon en de ander papa, (ik noem maar wat).

Als je elk een eigen emailadres hebt moet het gaan lukken.

Let wel bij pop3 is het   pop.planet.nl         denk aan de puntjes

en bij smtp is het   mail.planet.nl

Dan zou het toch moeten lukken.

Succes WillemG

ve
door verwijderd - Aug 10, 2005 om 22:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

leuk plaatje trouwens

ve
door verwijderd - Aug 10, 2005 om 23:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Rhenus, ik begrijp hieruit dat je bij Planet maar één e-mail adres hebt
en deze op beide PC's wil gebruiken, ook om naar elkaar te mailen...?

Tja, dat gaat natuurlijk problemen geven, je mailt als het ware 'naar
jezelf' dus als je iets beantwoord, zoals je hebt geprobeerd, komt het
weer terug op de PC die het verstuurd heeft.

Waarom maak je niet voor je zoon (PC2) een extra e-mailaccount aan bij Planet.

Ik neem aan dat je een ADSL-abonnement hebt waarbij je meerdere mailboxen kan aanmaken.?

Je zet dan in Outlook op je eigen PC je eigen email-account en op de PC van je zoon zijn eigen email-account.

Dan zitten ze elkaar ook niet meer 'in de weg' en kan je gewoon naar elkaar mailen.

Groet en als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.

Enterprise.

ve
door verwijderd - Aug 11, 2005 om 20:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hello Enterprice: ik heb inmiddels een extra mailbox aangemaakt en dat werkt bijna perfect, mailen van outlook exp naar uotlook epr dus van pc naar pc geef toch probleem,maar vanuit msn perfect,

Ik ben weer zeer dankbaar voor uw hulp, en vraag u nu ff iets wat ook belangrijk is , op de pc 2 van mijn zoon is een antivirus bij geleverd moet nog geactieveerd worden betreft norton met alles er op en aan 3 maanden gratis. daar pc 2 deel uitmaak van een klein netwerk is het dan noodzakelijk om norton te actieveren,gaat dat geen problemen geven met pc 1 daar hen ik namelijk avast gratis virus en zonealerm zo ook hitman pro en nog micro anti spyware.Nu heb ik zelf norton antivirus en seccurity van pc 1 in het verleden verwijderd en dat was best een klus het was wel een verouderde versie maar het gaf problemen genoeg om tot verwijdering over te gaan, nu denk ik dat norton toch op de een of andere wijze al gedeeltelijk is ingesteld in de pc 2,dus als het geen kwaad kan zou mijn zoon het eerst uit kunnen proberen, alle 2 de pc staan op een gateway.

Graag nog even advies van u een fout raportje van outlook expr komt daar na dan wel oke aub.

ve
door verwijderd - Aug 11, 2005 om 21:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Rhenus,

Het mailen tussen PC's in één netwerk gaat bijna goed dus, maar nog niet helemaal...

Ik snap ook eerlijk gezegd niet waarom je moet mailen tussen twee PC's
die op loopafstand van elkaar staan, kan je niet gewoon roepen...? ;-)

Wat die drie-maanden versie van Norton op PC2 betreft, die zou ik niet
eens activeren, maar op die PC gelijk een goed gratis
antivirus-programma zetten zoals Avast, die draait op PC1 toch ook
prima...!?

Dan ben je gelijk van het gedoe af dat je over drie maanden weer
opnieuw kan beginnen met je AV-programma en Norton weer wil (of moet)
verwijderen.

Verder maakt het helemaal niet uit welke antivirus-en
antispyware-software je op welke PC zet, dat kan en mag allemaal
verschillend zijn, als het maar werkt.

Ondanks dat beide PC's één netwerkje vormen werken ze toch
onafhankelijk van elkaar, en het gebruik van verschillende programma's
zal écht geen problemen opleveren.

Daar staat tegenover dat het natuurlijk wel makkelijk is om op beide PC's dezelfde antivirus- en spywareprogramma's te hebben.

Dus zet gewoon op PC2 dezelfde programma's, puur voor het gebruiksgemak.

Dus ook ZoneAlarm, Hitman Pro en de hele reut, die ook op je eigen PC staat.

En ondanks het feit dat Norton al is geïnstalleerd (maar nog niet geactiveerd) kan je deze gewoon verwijderen hoor.

Als je het nu niet doet moet je het over drie maanden doen.

Je kan hem, als je opziet tegen het verwijderen, Norton ook gewoon
uitschakelen, zorg er dan voor dat hij niet tegelijk opstart met
Windows, dan heb je geen last meer van Norton en kan je gewoon Avast
gebruiken.

Dus Norton niet activeren, niet verwijderen maar gewoon 'negeren'...

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Aug 11, 2005 om 23:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

oke Enterprice bedankt voor de verdere toelichting ik kan er mee vooruit, ik heb net geprobeerd norton te verwijderen van pc 2 maar norton staat helemaal niet bij geinstaleerde software,en of geinstaleerde programmas en uitschakelen is ook al weer zo wat.

Ik ga avast downl en zonealarm en zie dan wel wat er van kom, met die norton,moch het een probleem gaan vormen, dan kom ik nog even bij u terug, ik neem aan als norton niet bij geinstaleerde programmas vermeld staat ,het dan ook niet als dusdanig is geinstaleerd.

In iedergeval vriendelijk bedankt voor uw hulp!!

vr gr rhenus

ve
door verwijderd - Aug 11, 2005 om 23:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat klopt Rhenus,

Als hij niet in de lijst van geïnstalleerde software staat, dan staat
hij op de PC als een installatiebestand (het Set-Up bestand).

Nou, dat komt dan prachtig uit, want dan heb je hier geen omkijken meer naar...!

Groet en succes,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2005 om 09:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Enterprice.

Hoewel norton niet in de lijst staat van geinstaleerde software,maar een setup bestand,geef het toch de nodige strubbelingen met alvast antivirus, zo zou er een bepaald schild niet actief zijn,ook zonnealarm maakt wat opmerkingen.

Het is dus het beste norton te verwijderen daar u mij uitlegde dat het een setup bestand is van norton hoe dat dan te verwijderen,of moet ik dan toch gebruik maken van norton site onderdelen verwijderen..

Vanmorgen heeft mijn zoon op zijn pc gewerkt,hij starte het eerste op pc 2 dus; tidje later zette ik mijn pc aan,en kreeg de melding bij mijn internet verbinding dat ik beperkte en of geen toegang tot internet, mijn zoon heeft zijn pc afgesloten en ik heb mijn pc opnieuw opgestart en heb weer toegang tot internet zoals het altijd gaat, Ik heb dus ergens een foute instellings keuze gemaakt, in zonnealarm die ik instaleerde op de pc van mijn zoon pc 2,of moet ik het ip nummer van mijn pc ook vermelden in zonnealarm die ik instaleerde op pc 2.

Enterprice u moet mij maar niet kwalijk nemen u heeft alles perfect aan mij uitgelegd en ben er ook ver mee gekomen,wellicht heb ik iets ingesteld wat niet had gemoeten?? uw raad is weer van harte welkom in deze??

vr gr rhenus

ve
door verwijderd - Aug 12, 2005 om 10:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Okay, misschien mosterd, maar misshien een tip voor later.

Als je je instellingen op de eerste pc korrekt hebt, en je gaat dan naar email accounts, properties, en kijkt bij ADVANCED tab. en stel daar in Leave mail on server bijv. 3 dagen.

Deze pc zal de mail ophalen maar wel laten staan op de server en het nooit meer als nieuwe mail zien en dus niet opnieuw ophalen.

Op de tweede pc doe je nu PRFECIES hetzelfde onder hetzelfde account. Welliswaar heeft de eerste pc deze mail dan al gedownload maar voor de tweede pc is het nieuwe mail, deze zal het nu ook donloaden.

Stel wel op BEIDE pc's een termijn in die redelijk is zodat je mailbox wel door de server wordt geleegd zo af en toe.

Dit gebruik ik al jaren op laptop en pc omdat ik me zo nooit druk hoef te maken over een backup van mijn mail. Ideaal.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2005 om 10:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Beste Rhenus,

Ik kan je met 100% zekerheid zeggen dat de aanwezigheid van dat Norton Set-up bestand op PC2 geen enkele invloed heeft op de werking van andere software.
Zolang deze software niet is geïnstalleerd is er geen enkele 'verbinding' met de systeemsoftware en het register van Windows, m.a.w. Windows kent deze software niet.
Hier moet je de oorzaak van andere problemen dus niet zoeken.
Als je wil kan je het installatiebestand van Norton natuurlijk wel verwijderen.
Dit is heel simpel, zoek het installatiebestand (dat is één groot bestand dat ergens op de PC staat), klik hierop met je rechtermuistoets en kies Verwijderen.
Dit bestand wordt nu in de prullenbak gezet, verwijder hem hier ook uit dan is hij definitief weg.

Dat één van de beveiligingen van Avast (dat 'schild') niet werkt heeft dus in ieder geval een andere oorzaak.
Vaak moet zoiets apart geactiveerd worden, dus klik er eens op en kijk wat de opties zijn en of je hem op deze manier kan activeren.
Ga ook eens naar de algemene instellingen (opties) van Avast en bestudeer deze eens v.w.b. de mogelijkheden.
En ZoneAlarm geeft vaak meldingen tijdens het internetten, dus daar kan ik ook niets over zeggen, behalve dat dit niet persé hoeft te betekenen dat deze iets 'fout' doet.
Als ZoneAlarm pas is geïnstalleerd zal deze veel meldingen geven omdat hij vraagt of bepaalde programma's die een internetverbinding nodig hebben, hiervoor toestemming mogen hebben.
Ik kan hier vandaan onmogelijk zien wat er verder eventueel mis mee kan zijn, dat kan meerdere oorzaken hebben.

Dat PC1 niet of nauwelijks verbinding kan krijgen met Internet als PC2 aanstaat kan ook meerdere oorzaken hebben.
Wat is precies de merknaam en het type van je modem/router en is deze aangesloten met kabels of is het een draadloze modem...?
Wie is je Internetprovider en welk ADSL-abonnement heb je? (graag ook de verbindingssnelheid opgeven!)
Graag wel exact opgeven, dan kan ik eens gaan zoeken naar een goeie handleiding en kijken of ik je hiermee verder kan helpen want op deze manier kom ik er niet uit...

En ik neem je deze vragen echt niet kwalijk hoor, het is gewoon allemaal niet zo eenvoudig meer tegenwoordig door al die beveiligingen die je op je PC moet hebben.

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Aug 12, 2005 om 18:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hio Enterprice.

Ik twijfel absoluut niet aan uw zekerheid laat daar aob geen misverstand over bestaan en of gaan bestaan.

DE computers zij middels een eternetkabel met elkaar verbonden,dus geen draadloze verbinding.

Mijn abonomentsvorm adsl standaard ,mijn provider is planet.nl

Snelheid afgelezen bij piktogram op mijn taakbalk is 100,0Mops Lan verbinding

Wireles-G adsl Gateway With 4-port switch model wag54g Linksys mogelijkheid voor draadloos aanwezig, maar is niet ingesteld op draadloos.

Verder tijdens het instaleren van avast en zonealarm verscheen er een waarschuw scherm dat norton was gedetecteerd  DE op toegangscanner module van dit programma en de bij toegang scanner van avast kunnen niet gelijktijdig actief zijn, als gevolg werden de avast! op_toegang scanners Standaard schild p2p schild en instant messaging schild uitgeschakeld ,pc 2 dus  zonnealarm daar moest ik een keuze maken maar hoe die vermelding luide weet ik ff niet.

U zegd een groot bestand ergens op de computer,dat kan ik dan zoeken,maar dat betreffende grote bestand zal dan toch de naam moeten hebben van norton.

Bij geinstaleerde software daar staan programmas met een piktogram van een computerje,waarvan ik denk dat ik er eerst dubbel op moet klikken willen deze geinstaleerd worden,althans dat denk ik hoor,de reden dat ik het nog niet geprobeerd heb is .\, dat ik bij mezelf dacht daar zou norton wel eens bij kunnen staan,maar dan zou dat er bij moeten staan.

Verder kan ik zegge dat mijn zoon zijn pc eerst heeft opgestart pc 2 dus,en ik daarna pas,er verscheen bij mijn internet verbinding een pikiogram met de melding beperkte toegang of geen toegang, ik had geen toegang. pc 1 afgesloten, pc 2 opnieuw opgestard en het betreffende probleem was er niet meer ,andersom is er geen probleem met internet als pc 1 eerst opstaart en dan mijnzoon pc 2 dan heb hij gewoon verbinding.

Oke meneer Enterprice ik hoor weer graag van u??

vr gr rhenus

ve
door verwijderd - Aug 13, 2005 om 10:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Schrijver:rhenus.

Beste enterprice.

Na het plaatsen van een beantwoording aan u ivm pc 1, gebeurde enige tijd later het volgende met pc 1.

Monitor scherm zwart geen beeld meer aanvankelijk dacht ik schermbeveilliging maar helaas,ik heb de computer met de uitschakel knop uit moeten zetten, opnieuw aangezet en dat een paar keer maar helemaal niks geen scherm en komputer start niet op het lichje brand wel dat aangeef dat de computer is ingeschakeld.

Ik heb de monitor vervangen,en opnieuw de computer ingeschakeld,ik heb nu weer beeld maar de computer start niet verder op tot het scherm verschijnd waar je verschillende opties te zien krijg zoals vrije modus enz enz ik heb alles geprobeerd maar het scherm met opties keert telkens terug en de optie normaal opstarten staat dan telkens geselecteerd maar ook dat werk niet wat ik ook kies. opstart diskette word wel geladen maar verder kom ik er niet mee.

Nu heb ik wel een diskette bijgeleverd gekregen die ik kan gebruiken bij de optie windows xp herstellen,maar dan gaat alles weer naar de fabrieks instellingen,bovendien heb ik geen instalatie cd bijgeleverd gekregen zo gaat dat bij PB.

Ik denk dat windows zich zelf heeft afgesloten omdat de monitor kapot ging.

In ieder geval hoe kan ik hier nog mee verder, tijdens het gebeuren waren er geen programmas actief, behalve dat ik online was op msn

Ik heb me opnieuw aangemeld bij kassa op pc 2 dus vandaar dat ik een beroep op u kan doen,ik hoor graag uw reactie aub.

vr gr rhenus / dockyard

ve
door verwijderd - Aug 16, 2005 om 11:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Rhenus/Dockyard,

Ik heb de handleiding kunnen vinden, voor het geval je die nog niet
hebt, het is een PDF-bestand, dus een PDF-reader (Adobe Reader) is
nodig om deze te kunnen lezen.

WAG54G - Wireless-G ADSL
Gateway

Daarnaast kan ik het hele verhaal niet meer volgen hoor, je rolt van het éne in het andere probleem.

Het begint met een Outlook-probleempje en eindigd met een zwart beeld op je PC.

Ik hoop dat alles nu weer in orde is...?

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Aug 16, 2005 om 13:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Rhenus,

Staan op allebei de PC's in Outlook Express dezelfde email-accounts, dus met hetzelfde email-adres...?

Zo ja, dan is het een kwestie van 'wie het eerst komt die het eerst
maalt', met andere woorden, de PC die het eerst de mail opvraagt op de
email-server van de provider die krijgt de mail op z'n PC binnen.

Dit krijg je natuurlijk als op allebei de PC's twee identieke email-adressen staan, dus jantje@provider.nl en pietje@provider.nl

Of staat op elke PC een eigen email-adres...?

Laat anders even weten welk email-adres precies op welke PC staat.

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Aug 16, 2005 om 14:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hello Enterprice: je ziet ik ben weer op mijn stekkie!!

pc is hersteld met herstelcosole met bijgeleverde herstel diskette PB, nu brn ik bezig om alles weer te instaleren en zit weer eens met wat vragen.

Ik heb mijn eternetkabel gewoon weer in de pc gestopt en was gelijk op internet, maar ik mis nu het computertje van mijn internet verbinding op de taakbalk, kan nu de snelheid niet zien van verb, maar ook de status niet en de verbinding verbreken kan ik nu ook niet natuurlijk kan ik de router uitsch maar dat lijkt mij niet juist. wat zijn de stappen om dan weer een verbinding in te stellen zo dat weer op mijn taakbalk staat???

Verder ben ik met instaleren bezig van software, en er word gezegd dat de virus schanner uit gezet moet worden, hoe zet ik avast uit of moet er iets in de instelling rijdelijk op uit gevinkt staan???

En natuurlijk heb ik alle begrip, dat mijn verhaal niet meer te volgen was,ha ha ha .

Ik hoor graag van u, aub

Met welgemeende vr gr rhenus

ve
door verwijderd - Aug 17, 2005 om 01:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

<SCRIPT language=javascript>postamble();
Rhenus,

Om het netwerkicoontje weer in je systeemvak te krijgen ga naar Configuratiescherm > Netwerkverbindingen en rechtsklik je hier op het icoon van je verbinding.
Klik op Eigenschappen.
Op de tab Algemeen zet je vervolgens een vinkje bij Pictogram in systeemvak weergeven > Ok.

Als het voor het installeren van andere software nodig is om de antivirus-functie uit te zetten, kan je het beste het hele programma even uitschakelen.
Dit doe je het snelst door de Ctrl/Alt+Del toetsen in te drukken, je start hiermee het Taakbeheer.
Ga naar de tab Processen en zoek in de lijst Avast.
Selecteer deze met je linkermuistoets en kies onderin Proces beëindigen.
Avast wordt nu geheel uitgeschakeld.
Installeer de software en daarna kan je Avast weer aanzetten via Start > Alle programma's.
Schakel voor de zekerheid je Internetverbinding uit als je Avast ook uitzet.

Groet en succes,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2005 om 10:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hio Enterprice: op mijn taakbalk staat nu weer internet verb, dank u !

 het Taakbeheer.
Ga naar de tab Processen en zoek in de lijst Avast.
Selecteer deze met je linkermuistoets en kies onderin Proces beëindigen.

In boven genoemde verwijzing staat avast niet vermeld, kan avast dus ook ni uitsch.

Is er nog andere mogelijkheid, daar het uitschak toch belangrijk is tijdens het instal softw??

vr gr rhenus

ve
door verwijderd - Aug 17, 2005 om 11:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Rhenus,

Er moet ongetwijfeld in de instellingen of opties in Avast een mogelijkheid zijn om het programma uit te zetten.

Kijk eens in de opties van het programma en zoek naar de optie: Tegelijk opstarten met Windows of iets dergelijks.

Schakel deze optie uit en start je PC opnieuw op, dan zal Avast niet mee opstarten.

Zet wel je Internetverbinding eerst uit.

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2005 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er staan nogal wat stukken tekst die ik maar niet verder doorneem. Misschien is mijn antwoord dan dubbel.

Als je allebei dezelfde mail wilt krijgen op de pc is niet zo dat wie
het eerst komt, het eerst heeft en het bij de ander niet terecht komt.
Mits je dat instelt.

Kies bij Extra- Account- hier Eigenschappen- Geavanceerd. Hier kunt je
kiezen bij Bezoring dat er een kopie op de server achterblijft. Zo komt
het op iedere pc waar die account is ingesteld.

Als virusscanner gebruik ik Anti Vir. Lichter dan Norton, en volgens
mij net zo goed, en nooit problemen. Eenvouding te installeren en mee
om te gaan.

Anne

ve
door verwijderd - Aug 17, 2005 om 13:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oud en dubbel, misschien volgende keer toch maar eerst lezen........

ve
door verwijderd - Aug 17, 2005 om 19:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Enterprice.

Er moet ongetwijfeld in de instellingen of opties in Avast een mogelijkheid zijn om het programma uit te zetten.

Klopt als een bus 100% als paal boven water, dank voor het duwtje in de rug!

vr gr rhenus

ve
door verwijderd - Aug 17, 2005 om 21:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Eh, er is niks ouds aan dit topic hoor Xandor, hij loopt gewoon een
hele week, van 10-8 t/m 17-8 en is vandaag afgesloten met een
bevredigend resultaat...

Sommige problemen vergen nou eenmaal wat meer tijd, kennis en zoekwerk...;-)

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Aug 17, 2005 om 22:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Graag gedaan Rhenus...!

Ik neem aan dat we deze vraag nu als beantwoord kunnen beschouwen?

Groet

Enterprise