wicca23
door wicca23 Jul 28, 2005 om 21:25
Computers & telefonie

Interexpo beurzen (discrimineerd)

Hallo ik heb een opmerking over het gereduceerd kaartje voor de beurzen van interexpo, ik krijg steeds een mail voor op de hoogte te blijven voor deze beurzen want ik ben een trouwe bezoeker en ik koop geregeld artikelen op de beurs. maar nu het volgende ik ben Homo sexueel en heb een partner maar ik krijg geen gereduceerd entree kaatje dus ik voel me hiierdoor gediscrimineerd,en geweigerd door mijn geaardheid,hieronder staat de tekst van het mailtje.

Een gezin, man en/of vrouw en/of kinderen t/m 12 jaar, betaalt slechts 1 gereduceerd kaartje. 65 + met legitimatie GRATIS toegang.

ik had de persoon gemaild met het volgende.

Geachte Heer x

Hierbij vraag ik u het volgende

in de mail die ik van u gekregen heb staat het volgende

Een gezin, man en/of vrouw en/of kinderen t/m 12 jaar, betaalt slechts 1 gereduceerd kaartje. 65 + met legitimatie GRATIS toegang.

ik vraag me eigen af of het ook mogelijk is met man en man want ik en mijn partner gaan ook vaak naar de beurzen toe maar betalen gewoonweg 2 toegangs kaarten

en het lijkt mij erg onwaarscheinlijk dat het niet mogelijk is,

in afwachting op uw reaktie verblijf ik,

Met vriendelijke groet,

En als antwoord krijg je terug

neen het is juist voor het gezin bedoeld

Wat zou ik hiertegen kunnen doen? want dit kan echter gewoon niet

want zo praat je niet tegen je Leden en weigering mag ook niet.

ik hoor graag uw reactie .

Bedankt alvast

663 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 28, 2005 om 21:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat hier weinig tegen te doen is. Men zegt n.l. dat dit alleen voor gezinnen is. Hetgeen impliceert dat als je b.v. een vriendin had gehad je ook niet in aanmerking zou zijn gekomen voor die korting. Mogelijk dat met een geregistreerd partnerschap er wel wat aan te doen is maar als het om een, al dan niet samenwonende. vriend of vriedin gaat is die korting, volgens hun uitleg niet van toepassing. Als het duidelijk om je geaardheid gaat ligt de zaak natuurlijk anders en zou je hierover een klacht kunnen indienen maar ik denk dat ze wel zo 'slim' zijn om dat te ontkennen. Groeten - E.

ve
door verwijderd - Jul 29, 2005 om 09:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Wicca,

Het hangt een beetje af hoe ze de term 'gezin' definieren.

Indien ze uitgaan van een huwelijksband tussen de partners, dan gaat de 'Wet van Encarta' op. Echter er zijn ook zeer veel stellen, die niet getrouwd zijn, wel samenwonen (eventueel met kinderen), die ook onder 'gezin' vallen. In dat geval heeft u een punt en kan er sprake zijn van discriminatie.

Probeer bij de organisatie te achterhalen wat zij onder 'gezin' verstaan. Als hieronder ook (heterosexuele) stellen vallen die samenwonen zonder een vorm van contract of verbintenis, dan zullen jij en je vriend (ik neem aan dat jullie samenwonen) er ook onder vallen.

Brynnar

ve
door verwijderd - Jul 29, 2005 om 09:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze vraag nog eens overdenkend vind ik dat er wel degelijk sprake is van een vorm van discriminatie. Want hoe controleren ze of een heterostel getrouwd is ? Boterbriefje meenemen ? Dat doet toch niemand. Dus als een man met een vrouw komt kunnen zij voor getrouwd doorgaan maar als er twee mannen of twee vrouwen komen gaat die vlieger niet op. En dat terwijl homostellen tegenwoordig ook in het huwelijk mogen treden. Ik begrijp best dat het wat minder voor de hand ligt als er twee mannen komen om dan onmiddellijk aan een gezin te denken maar die organisatie gaat dan niet bepaald met hun tijd mee. Neem als voorbeeld ene heer de Leeuw (Paul voor zijn vrienden) die niet alleen (al dan niet getrouwd) samenwoond met zijn mannelijke partner maar ook nog eens een paar kinderen heeft geadopteerd. Hiier is dan toch duidelijk sprake van een gezin maar als hij met zijn partner aan de kassa komt mag hij dan toch het volle pond betalen ? Het lijkt mij dat je maar eens een pittige brief naar de organisatie moet schrijven en desnoods moet dreigen met de zaak aanhangig maken bij de Commissie Gelijke Behandeling. Hopelijk veranderen ze dan van gedachte. Succes - E.

ve
door verwijderd - Jul 30, 2005 om 19:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

@wicca23

heb ook even mail naar info@interexpo.nl gezonden met de vraag !

afwachten dus

(GEZIN.  U betaalt met reductiebon slechts voor 1 kaartje met het gezin (man en/of vrouw en/of kinderen t/m 12 jaar). 65 + met legitimatie GRATIS toegang.)

vraag: geld deze reductiebon ook voor homo paren? man/man en/of vrouw/vrouw?

 interexpo beurzen (discrimineerd)zeer zeker

----- Original Message -----

From: Charles van der Linden

To:

Sent: Saturday, July 30, 2005 10:51 AM

Subject: RE: reductie

NEEN

groetjes

ve
door verwijderd - Jul 30, 2005 om 19:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit antwoord komt 'straight from the horse's mouth' want Charles v.d. Linden is de grote baas van Interexpo. E.

ve
door verwijderd - Jul 31, 2005 om 21:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

@wicca23

heb ook even mail naar info@interexpo.nl gezonden met de vraag !

afwachten dus

(GEZIN.  U betaalt met reductiebon slechts voor 1 kaartje met het gezin (man en/of vrouw en/of kinderen t/m 12 jaar). 65 + met legitimatie GRATIS toegang.)

vraag: geld deze reductiebon ook voor homo paren? man/man en/of vrouw/vrouw?

ve
door verwijderd - Jul 31, 2005 om 21:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor je bericht naar hem toe nu weet ik ook zeker dat het een discriminerende zaak is omdat hij nu een bevestiging doet naar jou een buitenstaande namelijk.... alleen ik weet even niet hoe ik dit moet gaan spelen want ik weet de weg niet in deze kwestie en wat ik moet gaan doen,want ik voel me zeker rot door deze opmerking van hem want deze organisatie klopt helemaal niet en zeker niet van deze tijd.

ve
door verwijderd - Jul 31, 2005 om 21:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor jullie reacties allemaal en ik wil dit aankaarten maar zoals ik al eerder aangaf ik weet me even geen raad waar ik dit kan laten uitzoeken. ik hoop dat de persoon die interexpo een mail heb gestuurd dat mailtje voor mij wilt bewaren indien er een zaak komt dat ik dit ook kan gebruiken samen met mijn mail.

ve
door verwijderd - Jul 31, 2005 om 21:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

@wicca23

nu zien wat voor antwoord ik daarop krijg

heb die Meneer vandaag een nieuwe mail gestuurd met de vraag !

----- Original Message -----

From:

To: Charles van der Linden

Sent: Sunday, July 31, 2005 3:57 PM

Subject: Re: reductie

reageer toch nog even terug op Uw voor een vriend van mij onbevredigend antwoord daar als de kennis (paul van leeuw)van mijn vriend wel wil komen is Hij en zijn fam dan wel welkom als gezin? en voldoet hij (paul) met Uw aanbod  (GEZIN.  U betaalt met reductiebon slechts voor 1 kaartje met het gezin (man en/of vrouw en/of kinderen t/m 12 jaar). 65 + met legitimatie GRATIS toegang.) wel aan de eisen?