ka
door kayka Mar 25, 2009 om 16:44
Computers & telefonie

Internet Explorer

Sinds afgelopen zaterdag heb geen Internet Explorer meer.Ook kan ik geen internetopties meer instellen in het confugieratiescherm. Nu internet ik vanuit het Nortonscherm. wie weet raad?

513 8 Rapporteer

brynnar
door brynnar - Mar 25, 2009 om 16:55
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Al op virusen gescand? Systeemherstel geprobeerd?

Mvgr - B

freya
door freya - Mar 25, 2009 om 16:58
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo kayka,

Graag dan toch wat aanvullende informatie. Hoe is het ontstaan? Zomaar? Na een update van het één of ander? En heb je 'systeemherstel' al geprobeerd?

Gebruik je XP? of Vista? Staat 'Internet Explorer' dan ook niet meer in de lijst met geïnstalleerde software (Configuratiescherm -> Software -> Windows onderdelen)?

m.vr.gr. Freya

ka
door kayka - Mar 25, 2009 om 17:09
6 Antwoorden / 4 Vragen

Ik had een virus en is verwijderd in progammas staat IE maar geen inhoud ik gebruik XP.

Heb al geprobeerd te verwijderen en opnieuw te instaleren maar dat lukt niet Ook de tool van Microsoft niet.

freya
door freya - Mar 25, 2009 om 17:16
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Krijg je een foutmelding bij het verwijderen/installeren?

Voer anders eens een controle van de systeembestanden uit door het volgende te doen:
Ga naar Start -> Uitvoeren -> vul in: sfc /scannow -> klik [Ok]
(denk aan de spatie achter sfc)

Freya

ka
door kayka - Mar 25, 2009 om 18:30
6 Antwoorden / 4 Vragen

Start uitvoeren geen reatie het scherm giet weg. Kan niet    eit downloaden of printen. Zelfs niet niet deleten aten  zoals je ziet,het is een gekkenhuis.

freya
door freya - Mar 25, 2009 om 18:51
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Kennelijk is het Windows systeem ernstig beschadigd. De enige 'echte' oplossing is dan ook een geheel nieuwe Windows installatie uit te voeren. Maak eerst wel een backup van al je gegevens, zoals documenten, foto's en alles wat  belangrijk voor je is.

Als je een 'recovery CD/DVD' hebt is dat wellicht de snelste manier om je computer terug te brengen in de toestand toen je de computer kocht.

Freya

kiran
door kiran - Mar 25, 2009 om 19:36
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@kayka

Misschien nog te proberen als 't op jouw pc niet lukt, MBAM op usb stick zetten via schone computer. Dan kijken of je hem kan installeren op de jouwe. Mogelijk heb je toch méér opgelopen dan dat ene virusje?

http://www.idealsoftware.nl/MBAM/

ka
door kayka - Mar 25, 2009 om 19:40
6 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb een recovery cd maar weet niet hoe dat precies gaat.

anderhalf jaar geleden de backup gemaakt op 3 cd,s om dat hij ook kuren had. Toen moest ik van Packard Bell    el op f11 drukken en dat is toen gelukt. Maar nu weet ik het niet.