HappyHenny
door HappyHenny Jan 11, 2013 om 13:29
Computers & telefonie

Internet Explorer weigert dienst

Sinds kort weigert I.E. te werken. Als ik er er de startpagina al mee KRIJG, dan kan ik daarin al niet meer scrollen,. iets aanwijzen of zelfs afsluiten. Geforceerd afsluiten dus. En overstappen op een andere browser, Google Chrome geeft geen enkel probleem. Ik kan dus weer uit de voeten, maar toch... Ik heb altijd prettig met I.E. gewerkt en was er aan gewend. Zou er graag mee zijn BLIJVEN werken maar I.E. kennelijk niet (meer) met mij...
Hoe KAN dit? Herkent iemand dit?

2052 10 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jan 11, 2013 om 13:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Probeer eens IE te resetten via Extra, Internetopties, Geavanceerd, onderaan in het kadertje aanklikken Internet Explorer opnieuw instellen, toepassen, ok, Mogelijk moet je IE opnieuw opstarten.

vr.gr.

despuiter
door despuiter - Jan 11, 2013 om 13:56
107 Antwoorden / 2 Vragen

Ik herken het, sinds kort is dat bij mijn pc net zo. Firefox erop gezet en het werkt weer goed.

edrick3
door edrick3 - Jan 11, 2013 om 14:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo happyh,
@ de spuiter,

IE geeft nogal eens problemen.
Vaak is dit op te lossen door - zoals aurora1 al terecht heeft aangegeven - het resetten van IE.
Meestal zijn dan de problemen weg.
Een andere browser is natuurlijk ook een goede oplossing!

Maar als je toch terug wilt naar IE:

Sluit alle geopende vensters van Internet Explorer en Windows Verkenner.
Open Internet Explorer door te klikken op de knop Start. Typ Internet Explorer in het vak Zoeken en klik vervolgens in de lijst met resultaten op Internet Explorer.
Klik op de knop Extra en klik vervolgens op Internetopties.
Klik op het tabblad Geavanceerd en klik vervolgens op Opnieuw instellen.
Schakel het selectievakje Persoonlijke instellingen verwijderen in als u ook de browsegeschiedenis, zoekmachines, accelerators, startpagina's, Traceerbeveiliging en ActiveX-filtergegevens wilt verwijderen.
Klik in het dialoogvenster Instellingen voor Internet Explorer opnieuw instellen op Opnieuw instellen.
Nadat de standaardinstellingen zijn teruggezet door Internet Explorer, klikt u op Sluiten en vervolgens op OK.
Sluit Internet Explorer.
De wijzigingen worden van kracht nadat u Internet Explorer opnieuw hebt geopend.
(Bron: MS)

Een andere mogelijklheid is om IE opnieuw te downloaden, bv. hier.
Suc6

tucker
door tucker - Jan 11, 2013 om 14:28
136 Antwoorden / 10 Vragen

Als je IE opnieuw instelt, heb je daarna dan nog wel al je favorieten en de feeds waarop je geabonneerd bent?

HappyHenny
door HappyHenny - Jan 11, 2013 om 14:42
199 Antwoorden / 73 Vragen

Jullie tips zijn nuttig. Nog véér ik de stappen kan doorlopen om I.E. (9) opnieuw in tre stellen, w e r k t het plotseling weer! Misschien wacht ik dus nog maar even, maar bewaar jullie tips wel!
Waar ik wat huiverig voor ben is de waarschuwing bij Persoonlijke instellingen verwijderen want wat wijzig ik dan allemaal?

edrick3
door edrick3 - Jan 11, 2013 om 15:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@happyh,

.....Schakel het selectievakje Persoonlijke instellingen verwijderen in als u ook de browsegeschiedenis, zoekmachines, accelerators, startpagina's, Traceerbeveiliging en ActiveX-filtergegevens wilt verwijderen......

Daar staat dus wat je dan verwijdert.
Als je dit NIET wilt verwijderen vink je het dus niet aan.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Jan 11, 2013 om 16:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=tucker schreef op vrijdag 11 jan 2013, 14:28]Als je IE opnieuw instelt, heb je daarna dan nog wel al je favorieten en de feeds waarop je geabonneerd bent?

Als je de standaardinstellingen van Internet Explorer herstelt, worden je favorieten, feeds en enkele andere persoonlijke instellingen niet verwijderd.
(Bron:MS)

tucker
door tucker - Jan 11, 2013 om 16:30
136 Antwoorden / 10 Vragen

Bedankt edrick3, ik denk dat ik dat in het weekend dan even ga proberen. Duimen dat het helpt, want nu laden pagina's vaak traag of niet of ik krijg de melding dat IE moet worden afgesloten en de webpagina opnieuw moet worden gestart. Ik krijg er een punthoofd van.....

edrick3
door edrick3 - Jan 11, 2013 om 16:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tucker,

Zal wel lukken.
Je kunt ook een andere browser nemen, bv. Firefox, klik hier.

Goed weekend.

HappyHenny
door HappyHenny - Jan 11, 2013 om 16:44
199 Antwoorden / 73 Vragen

Allemaal bedankt! Ik houd de info zeker vast. Maar zonder nog enig ingrijpen WERKT I.E. (9) dus ineens weer prima... Na een punthoofd (net als tucker) van wéééééken!