mercedesbenz
door mercedesbenz Mar 30, 2012 om 20:21
Computers & telefonie

Internet op tablet zetten

Mijn neefje heeft een tablet gekocht.
op precies te zijn de xiron ultimated 10 android 2.3.
Nu wil hij internetten.
Hoe krijg ik dat er op???
Ben een leek in dat soort dingen.
Dank je wel.

5310 15 Rapporteer

gsm
door gsm - Mar 30, 2012 om 20:27
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Instellingen, wifi, aan(zetten).
Netwerk kiezen en toevoegen. Klaar
Er zijn verschillende internetbrowsers in de app winkel gratis te downloaden.
Standaard zal er al wel een browser opzitten.

freya
door freya - Mar 30, 2012 om 20:33
10999 Antwoorden / 1 Vragen

En voor de duidelijkheid, er moet dan wel een draadloos thuisnetwerk beschikbaar zijn. Zonder een eigen draadloos wifi-netwerk, géén internet....

Freya

abarth
door abarth - Mar 30, 2012 om 22:08
845 Antwoorden / 19 Vragen

[quote=freya schreef op vrijdag 30 mrt 2012, 20:33]
En voor de duidelijkheid, er moet dan wel een draadloos thuisnetwerk beschikbaar zijn. Zonder een eigen draadloos wifi-netwerk, géén internet....

Freya

op naar de Mc Donalds dan....

dobby
door dobby - Mar 31, 2012 om 17:10
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=abarth schreef op vrijdag 30 mrt 2012, 22:08][quote=freya schreef op vrijdag 30 mrt 2012, 20:33]
En voor de duidelijkheid, er moet dan wel een draadloos thuisnetwerk beschikbaar zijn. Zonder een eigen draadloos wifi-netwerk, géén internet....

Freya

op naar de Mc Donalds dan....Nah LOL.. in de bewoonde wereld hebben die (soms? vaak? altijd?) elke dag een andere key die op een sticker op de kassa staat... moet je eerst echt naar binnen om dat uit te vogelen :P

mercedesbenz
door mercedesbenz - Mar 31, 2012 om 19:28
61 Antwoorden / 81 Vragen

draadloos netwerk???? wifi?????
Hij wil spelletjes spelen op zijn tablet. En die Apps moet ik dan downloaden. Maar hoe???

abarth
door abarth - Mar 31, 2012 om 19:54
845 Antwoorden / 19 Vragen

Als er bij dat neefje thuis een laptop staat of een andere computer die zonder draad werkt dan is er een draadloos netwerk aanwezig.

Hij kan dan via zijn tablet (lees gebruiksaanwijzing) naar het menu gaan om wifi in te stellen. Stel daar het netwerk en wachtwoord in.

Apps kun je downloaden via de android market (Deze zit gewoon voor geinstalleerd op de tablet) aanklikken, kies de gratis versies en alles wijst zichzelf/

dobby
door dobby - Mar 31, 2012 om 19:54
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=mercedesbenz schreef op zaterdag 31 mrt 2012, 19:28]draadloos netwerk???? wifi?????
Hij wil spelletjes spelen op zijn tablet. En die Apps moet ik dan downloaden. Maar hoe???Ah ok... als de makers van die tablet e.e.a. hebben laten checken (betaald) door Google, dan kan je inderdaad via wifi (of al dan niet external 3G/HSDPA/GPRS) de Google Market (a la Google Play currently)) benaderen, en anders een alternatieve market, getjar.com of "gewoon" op internet naar de losse .APK files zoeken en deze via bluetooth / microSD card of hoe dan ook op de tablet zetten..

gsm
door gsm - Mar 31, 2012 om 20:04
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=mercedesbenz schreef op zaterdag 31 mrt 2012, 19:28]draadloos netwerk???? wifi?????
Hij wil spelletjes spelen op zijn tablet. En die Apps moet ik dan downloaden. Maar hoe???
Neefjes zijn over het algemeen handig genoeg. Laat hem eerst zelf eens proberen. En lees de opmerkingen in de antwoorden die hier al gegeven zijn. Als het niet lukt, vraag dan een handige buurjongen of handig buurmeisje. Open de markt, of winkel, op je tablet en klik op download voor een spelletje of andere app.

Tablet netwerk wifi: zie Google.

jb
door jb1986 - Mar 31, 2012 om 20:14
33 Antwoorden / 1 Vragen

Instellingen en dan naar wifi en die aanzetten

Type je naam van je modem in die achter je modem tevinden is.
En webkey die ook op je modem staat onder web.

bijv
WEB 2789347 dan moet je bij webkey 2789347 intikken.

Hopelijk kom je er verder mee en veel plezier

jb
door jb1986 - Mar 31, 2012 om 20:17
33 Antwoorden / 1 Vragen

Je heb een appstore op ieder android tablet en apple.
Bij de een heet het market daar kan je spellen en andere dingen downloaden,

Tinyvillage een leuke aanrader ^_^
Je heb een boel leuke dingen

gsm
door gsm - Mar 31, 2012 om 21:42
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=jb1986 schreef op zaterdag 31 mrt 2012, 20:14]Instellingen en dan naar wifi en die aanzetten

Type je naam van je modem in die achter je modem tevinden is.
En webkey die ook op je modem staat onder web.

bijv
WEB 2789347 dan moet je bij webkey 2789347 intikken.

Hopelijk kom je er verder mee en veel plezier
Ik vermoed dat je WEP key bedoelt.

WEP is tegenwoordig erg achterhaald en zeker niet veilig genoeg.
Minimaal moet je een WPA-PSK sleutel gebruiken en beter nog WPA2-PSK.

dc
door dcz - Mar 31, 2012 om 21:52
439 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=dobby schreef op zaterdag 31 mrt 2012, 19:54][quote=mercedesbenz schreef op zaterdag 31 mrt 2012, 19:28]draadloos netwerk???? wifi?????
Hij wil spelletjes spelen op zijn tablet. En die Apps moet ik dan downloaden. Maar hoe???Ah ok... als de makers van die tablet e.e.a. hebben laten checken (betaald) door Google, dan kan je inderdaad via wifi (of al dan niet external 3G/HSDPA/GPRS) de Google Market (a la Google Play currently)) benaderen, en anders een alternatieve market, getjar.com of "gewoon" op internet naar de losse .APK files zoeken en deze via bluetooth / microSD card of hoe dan ook op de tablet zetten..

TS weet waarschijnlijk niet eens wat wifi en draadloos netwerk houdt.
De door jou gebruikte woorden zijn dan helemaal abacadabra.
de optie om een handig buurjongetje aan het werk te zetten is een stuk slimmer....

jb
door jb1986 - Apr 1, 2012 om 06:34
33 Antwoorden / 1 Vragen

GSM
Web of wep maak niet uit als mercedesbenz het maar begrijp.
En je geeft practisch bijna hetzelfde advies alleen de rest niet.
En vind het achterhaald ik gebruik het al heel lang via mijn i pad.
En heb nog niets ook geen virus anders had ik het op mijn telefoon i phone.
Dus voor mijn is internet bij abo kopen bij een providen overbodig luxe.
Alleen onderweg kan je het niet gebruiken wel bij andere plekken met wifi.
En dat vind ik weer fijn economisch voor de knip.
En tijdens het rijden lopen en meer ga je toch niet internetten.

En met spellen apps downloaden ga je naar appstore of market.
Inloggen met je ID bij apple apple ID en je kan downloaden wat je wil.
Gewoon erop tikken als iets je interessen heb en op instaleren drukken.
En dan wachten tot het geinstalleerd is.
Je heb een boel dingen die gratis zijn en die je moet kopen.
En ook die soms ineen om uit te proberen gratis zijn.
Let wel sommige apps zijn mislijdelijk ze zeggen gratis maar als je meer wil
moet je ineens betalen dan vliegen ze bij mij van met i pad en phone af.

gsm
door gsm - Apr 1, 2012 om 10:26
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=jb1986 schreef op zondag 1 apr 2012, 06:34]GSM
Web of wep maak niet uit als mercedesbenz het maar begrijp.
En je geeft practisch bijna hetzelfde advies alleen de rest niet.
En vind het achterhaald ik gebruik het al heel lang via mijn i pad.

Web en Wep is toch echt wel heel iets anders en het is verwarrend als je die namen door elkaar haalt.
WEP is achterhaald, want handige jongens kunnen zonder veel moeite je WEP-code kraken om vervolgens, misschien wel voor allerlei duistere doeleinden, gebruik te maken van jouw internetverbinding.
WEP is dus tegenwoordig niet veilig genoeg meer om inbrekers op jouw draadloze netwerk ook maar enigszins tegen te houden.

jb
door jb1986 - Apr 1, 2012 om 11:20
33 Antwoorden / 1 Vragen

Oke ik heb dat nog nooit mee gemaakt zelf ook niet met een virus in mijn telefoon
Maar ieder is vrij van mening.
Hoop alleen dat mercedecbenz er wat aan heb en verde kom.
Anders kan hij/zij ook advies vragen waar hij/zij het gekocht heeft.
Of bij een computerzaak.