mjklugt
door mjklugt Nov 1, 2011 om 11:10
Computers & telefonie

Internet op tablet

Ik zou graag willen weten of het mogelijk is om op een tablet ( geen abonnement ) een asus met wifi ook buiten de deur kan internetten met een dongel.
Op mijn laptop kan dat nl. wel, maar op de tablet met een ander besturings systeem ( andriod ) weet ik dat niet.
Ook niet of daar een of ander programma voor is.
Kan het niet dan zal ik er nog eens over denken om deze aanschaf te doen.

4243 12 Rapporteer

minoes32
door minoes32 - Nov 1, 2011 om 11:23
4 Antwoorden / 1 Vragen

Als er een usb of je hebt een 3G dan moet het wel lukken als je 3G hebt kun je simkaartje er in doen.

freya
door freya - Nov 1, 2011 om 11:31
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo mjklugt,

Is dat niet een beetje een kromme redenatie? Géén tablet willen hebben met 3G (en een bijbehorend abonnement), maar er dan wel een dongel (met bijbehorend abonnement) op aan willen sluiten? En hoe had je die dongel dan willen aansluiten?

Nee, als je een tablet hebt waar alléén wifi op zit, dan kun je internetten via je thuisnetwerk of b.v. via openbare hotspots, anders niet.

m.vr.gr. Freya

mjklugt
door mjklugt - Nov 1, 2011 om 13:52
15 Antwoorden / 5 Vragen

Hallo freya,

Er zit geen 3G op wel een USB en mijn dongel is prepaid.
Buitens huis gebruik ik het alleen noodzakelijk soms maar 3 keer per jaar, vandaar geen abonnement.
Dus wil ik alleen maar weten of het met een dongel ook mogelijk is, maar dat antwoord heb je dus al gegeven.

Bedankt hiervoor
m.vr.gr. Marinus.

na
door natas1209 - Nov 1, 2011 om 14:33
17 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi Marinus,

Ik ben zelf ook in het bezit van een tablet, gelijk aan de uwe, en ook heb ik mobiel internet via een dongel (met een sim kaartje en een abonnement) voor mijn lap top. Helaas kan de dongel niet communiceren met de wifi van de tablet. Hiervoor heb ik een spciaal apparaatje gekocht dat zorgt voor een mobiele hotspot. Je moet hier dan de sim-kaart die in de dongel zit in het apparaatje stoppen. Het is wel wat aan de prijs maar je bent niet meer afhankelijk van een wi-fi hotspot.

Met vriendelijke groet

Natas

mjklugt
door mjklugt - Nov 1, 2011 om 15:27
15 Antwoorden / 5 Vragen

Hoi Natas,

Dit lijkt mij een goede oplossing, kun je ook vertellen waar je dat apparaatje heb gekocht.

m.v.gr. Marinus

rj
door rjw - Nov 1, 2011 om 15:52
3298 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=natas1209 schreef op dinsdag 1 nov 2011, 14:33]Hoi Marinus,

Ik ben zelf ook in het bezit van een tablet, gelijk aan de uwe, en ook heb ik mobiel internet via een dongel (met een sim kaartje en een abonnement) voor mijn lap top. Helaas kan de dongel niet communiceren met de wifi van de tablet. Hiervoor heb ik een spciaal apparaatje gekocht dat zorgt voor een mobiele hotspot. Je moet hier dan de sim-kaart die in de dongel zit in het apparaatje stoppen. Het is wel wat aan de prijs maar je bent niet meer afhankelijk van een wi-fi hotspot.

Met vriendelijke groet

Natas

Dit kan je ook doen met een smartphone. Heb je geen speciaal apparaatje voor nodig. Het is alleen de vraag of het mag volgens het contract met de provider.

freya
door freya - Nov 1, 2011 om 15:58
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=rjw schreef op dinsdag 1 nov 2011, 15:52]....
Dit kan je ook doen met een smartphone. Heb je geen speciaal apparaatje voor nodig. Het is alleen de vraag of het mag volgens het contract met de provider.
Het is niet alleen de vraag of het mag, maar ook de vraag of het wel kan. Sommige providers hebben die mogelijkheid geblokkeerd en dan kan het gewoonweg niet....

Freya

ti
door timfelix - Nov 1, 2011 om 16:29
270 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=freya schreef op dinsdag 1 nov 2011, 15:58][quote=rjw schreef op dinsdag 1 nov 2011, 15:52]....
Dit kan je ook doen met een smartphone. Heb je geen speciaal apparaatje voor nodig. Het is alleen de vraag of het mag volgens het contract met de provider.
Het is niet alleen de vraag of het mag, maar ook de vraag of het wel kan. Sommige providers hebben die mogelijkheid geblokkeerd en dan kan het gewoonweg niet....

Freya

Providers kunnen dat niet blokkeren, tenzij je toestel draait op een "branded" versie van het besturingssysteem dat het oorspronkelijk zou draaien. Overigens staat Vodafone dit zogenaamde "tethering" toe en zijn Android toestellen in staat om dit te doen. Ik weet niet of Apple dit ook toestaat, voor zover ik weet niet en van Windows Phone 7 weet ik dat het kan, maar niet rechtstreeks.

Overigens is het door de meeste providers wel verboden, maar in principe kunnen ze daar niet echt achter komen. Ook weet ik niet of het wel rechtsgeldig is om zo'n restrictie op te leggen.

macwouter
door macwouter - Nov 1, 2011 om 16:49
825 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=freya schreef op dinsdag 1 nov 2011, 11:31]
Hallo mjklugt,

Is dat niet een beetje een kromme redenatie? Géén tablet willen hebben met 3G (en een bijbehorend abonnement), maar er dan wel een dongel (met bijbehorend abonnement) op aan willen sluiten? En hoe had je die dongel dan willen aansluiten?

Nee, als je een tablet hebt waar alléén wifi op zit, dan kun je internetten via je thuisnetwerk of b.v. via openbare hotspots, anders niet.

m.vr.gr. Freya

[/quote

Jawel dat kan ook met een prepaid ook al heb je geen 3G. Voor mijn Tablet gebruik ik deze en is ook mogelijk met prepaid. Ik kan er alles mee internetten natuurlijk maar ook skype of MSN.

lo
door lovewi - Dec 28, 2011 om 23:07
5 Antwoorden / 1 Vragen

Helaas komt er geen antwoord op de belangrijke vraag aan Natas. Waar is dat apparaatje gekocht? Ook mij zou je hiermee helpen. Heb overigens ook een Asus m.vr.groet lovewi

macwouter
door macwouter - Dec 29, 2011 om 00:53
825 Antwoorden / 9 Vragen

Goed lezen Lovewi.
Natas doet het zelfde als wat ik doe met deze.Bij Vodafoon.

macwouter
door macwouter - Dec 29, 2011 om 00:55
825 Antwoorden / 9 Vragen

Werkt op alle tablet en Laptops. En je hoeft niets aan te sluiten.