Internet valt weg bij actief gebruik. Hoe Los ik dit op?
Oké, ik heb al een tijd last van een internet verbinding die weg valt wanneer ik het meer gebruik. Wanneer ik niet thuis ben werkt mijn internet (volgens mijn provider) de hele dag perfect. Als ik vervolgens thuis kom en wil gamen valt alles (zowel wifi als bekabelde verbinding) weg. Dit duurt ook enige tijd. Daarna werkt het weer even, maar valt het later weer weg. Ik heb al een nieuw modem gekregen maar dit heeft weinig geholpen. Heeft er iemand een idee?
Heb je soms ADSL? Als jij thuis komt, komen waarschijnlijk ook al je buren thuis na een dagje werken.
![tolsma1945](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/profile/1456342.4157386.gif)
Die vraag slaat nergens op,ook de kabel of glasvezel kan problemen geven.
Dus probeer met een goede oplossing te komen.
![tolsma1945](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/profile/1456342.4157386.gif)
Carola .Deze vraag had ik zeker niet van je verwacht.
Ik heb inderdaad ADSL maar ik heb hier pas een week last van. Daarvoor heb ik nooit problemen gehad, op wat voor tijdstip dan ook.
En als je nou eens belt naar je provider op het moment dat internet het niet doet? Zij moeten kunnen zien wat er gebeurd. Of het modem wel goed werkt enz. enz.
Laten we het er maar op houden dat ik al contact heb gehad met mijn provider en zij al in het systeem hebben kunnen kijken maar geen idee hebben waar het probleem ligt. Niet lullig bedoeld (excuus als het wel zo over komt, maar ik ben echt enorm gefrustreerd doordat ik nu problemen heb met opdrachten van mijn stage en studie), maar ik had gehoopt op een iets meer tech-savvy antwoord. Ik heb al geprobeerd om de WLAN instellingen aan te passen zodat mijn modem alleen nog gebruik maakt van de 802.11b en 802.11g protocollen. De 802.11n heb ik uitgezet (eerst stonden ze alle drie aan). Verder heb ik het kanaal van automatisch naar 13 veranderd. Ik weet dat 6, 7 en 11 vaak handiger zijn aangezien niet alle draadloze apparaten de 12 en 13 kanalen kunnen gebruiken, maar hier heb ik geen last van (dit is juist de reden geweest dat ik hiervoor heb gekozen, aangezien mensen naar mijn mening dit kanaal minder snel zullen gebruiken als ze überhaupt weten hoe ze dit moeten veranderen). Heeft iemand nog ideeën die ik kan uitproberen of denken jullie dat dit echt een probleem is dat alleen de ISP kan oplossen?
Nee hoor, ik begrijp je frustratie. Weet er alles van dat geklooi met wegvallende verbinding, ondanks dat ik bij Ziggo zit. Misschien kom je verder met het probleem voorleggen op het forum van http://gathering.tweakers.net
Er zitten hier wel mensen met de nodige kennis, maar die moeten maar net even voorbij komen.
Ligt het niet aan je laptop/computer?
Ik zie in je verhaal gamen staan, warmteprobleem laptop?
Hoe is de internetverbinding zonder gamen?
Zou toch eens testen of, met een andere laptop of met je laptop op de internetverbinding bij een kennis.
Philip, ik heb dit probleem al met mijn provider besproken en die gaven al aan dat het ergens in de verbinding zit die voor het modem plaatsvindt, maar ze hebben geen idee waar. Verder valt het internet elke keer voor 2 laptops, 1 desktop en 3 SmartPhones weg en heeft 1 van die laptops samen met 2 van die telefoons geen problemen op andere netwerken. Die andere telefoon, laptop en mijn desktop gebruik ik zelf nooit buiten mijn huis dus daar kan ik dan ook weinig over zeggen. Geloof me, het is niet mijn apparatuur. De reden dat ik het gamen erbij zette was voor mijn eigen gemak. Daarnaast had ik de instellingen van het modem niet kunnen veranderen als het probleem na het modem kwam (vanuit mijn ISP gezien) in plaats van daarvoor. En dankjewel Carola, daar zal ik morgen op kijken.
Als je weet dat het voor het modem plaats vindt waarom ga je dan de settings van de router veranderen?
![gsm](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/3a9e108a16c86c43d318c551e6a570aab8a4ddf5ac86760f018ded3acaf97330.png)
Als zowel de WiFi- als de bekabelde verbinding wegvalt, dan is het niet een WiFi probleem, waarbij je andere kanalen moet zoeken, enz, enz. Het probleem zit dan in de router of alles wat zich daar achter bevindt. Gaat het om een enkel apparaat, dan kan malware of een aangetast stuurprogramma de oorzaak zijn.
Het kan ook voorkomen dat een apparaat met malware is besmet en dat dit apparaat voor alle andere aparaatverbindingen ook een probleem vormt, omdat bijvoorbeeld de internet verbinding zo goed als geblokkeerd wordt door malware verkeer.
Begin een test daarom in principe met slechts één aangesloten en ingeschakeld apparaat en onderzoek hoe de werking is.
Vaak betreft het een DNS-server probleem. Bij iedere transactie op internet gaat het stuurprogramma voor LAN of WLAN standaard contact zoeken met de router en vraagt de router om een verbinding te maken met een DNS-server. Via-via komt je PC of tablet dan uiteindelijk uit bij een DNS-server die de gewenste domeinnaam kent en het juiste bijbehorende ip-adres in zijn lijstje heeft staan. Het stuurprogramma van de PC wordt via de router op de hoogte gebracht van het juiste ip-adres. Vervolgens gaat het stuurprogramma via dat ip-adres proberen om verbinding te maken met de gewenste server op het internet.
Als het probleem bij de DNS servers van de provider ligt dan kan het helpen om zelf andere DNS servers te kiezen.
Dat kan bij de meeste modem/routers bij de internet instellingen gedaan worden, of op de je eigen PC in de Eigenschappen van het TCP/IPv4 protocol.
Bekende Open DNS TCP/IP serveradressen zijn voor DNS1 (voorkeur): 208.67.222.222 en voor DNS2 (alternatief): 208.67.220.220.
Vul je deze adressen in de modem/router in, dan gelden ze in een klap voor al je apparaten in huis.
![akkerdistel](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/68d296616ed6ebabca9b613e9cf7f1513a28756feb17548121fd376c75390ed3.png)
Zal inderdaad een DNS probleem zijn, sterk advies om deze https://blog.uncensoreddns.org/dns-servers/ te gebruiken, indien het probleem daar echt zit. Sowieso nooit die van jouw provider zelf of Google gebruiken.
Beste Ap....
Een aantal zaken zijn belangrijk om te weten alvorens antwoord te kunnen geven op je vraag/klacht:
1. wie is de provider en hoe snel is je internet verbinden ( https://www.ziggo.nl/speedtest/ )?
2. welk type modem heb je in bezit?
3. hoe heb je de randapparatuur aangesloten op de modem (de vrije internet poorten of een uitbreiding via hub/switch)?
4. werken de aangesloten randapparatuur met een vast of dynamisch ip adres?
5. heb je de helpdesk van je provider reeds geinformeerd over dit probleem?
wellicht als eea bekend is, kan er een gericht advies gegeven worden..... Succes!!
Trek de stekker van de modem uit een minuut dan resset de modem dan wordt deze weer snel. Ik denk dat het daar aan ligt.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Hoeveel % hout mag ik aan houtopslag in mijn tuin leggeneggen
Ik heb eenderde van in de tuin hout liggen voor mijn houtkachel neergelecht
Het is een huurwoning
De woningbouw
Ze zeiden dit
Goedemiddag,
Ik liep vanmiddag achter uw huis voor een iets anders. Maar ik schrok mij rot wat ik in uw tuin zag.
Zou u zo vriendelijk willen zijn om dit op te ruimen. Los van de uitstraling, wil ik er niet aandenken dat hier brand ontsta
...
Lees meer
![Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet](https://kassa-static.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/uploads/question/6a635cc6f9b366b4d64c6e08a64597de8b28ac15.png)
Bij een onlinewinkel naalden besteld en betaald maar bedrijf leverd niet
Ik heb op 19 mei 2024 100 stuks injectienaalden besteld en betaald bij Safe Products.nl. Krijg netjes na betaling een mailtje van de betaalde order en dat deze binnen 2- 5 werkdagen geleverd zou gaan worden. Tot op heden is er niets geleverd en ik had ze juist snel nodig voor mijn medicijnen iname. Mijn apotheek kan deze maat naalden niet leveren en ben dus aangewezen op een online winkel. Ik heb ... Lees meer
Samsung komt zijn verplichtingen niet na betreft reparatie in garantieperiode
Goedenavond Kassa,
Eind september 2022 heb ik een nieuwe Samsung Galaxy S22 aangeschaft volledig nieuw in gesealde verpakking met de volledige gebruikelijke fabrieksgarantie van 2 jaar.
Nu is er tijdens deze periode een mankement opgetreden met de telefoon.
De touchscreen in de 2 bovenste rijen functioneert/reageert niet meer.
Vanzelfsprekend heb ik een repa
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
![doetinchem](https://mijn.bnnvara.nl/avatar/5049b064676200ec5c676cba3ed97353b229d8007e1890de470cc0b5215d9cdc.png)
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer