be
door bergje56 Jan 19, 2013 om 20:58
Computers & telefonie

Internetsnelheid

Hallo,

Hoe kan het dat de downloadsnelheid van mijn vaste computer 30 Mb is en die van mijn laptop maar 15Mb?
Graag een reactie. Bij voorbaat dank.

813 5 Rapporteer

freya
door freya - Jan 19, 2013 om 21:03
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo bergje56,

Hoe zijn de computer en laptop verbonden met het internet? Met een netwerkkabel of draadloos? Ik gok erop dat de computer met een netwerkkabel is aangesloten en dat de laptop draadloos werkt?

m.vr.gr. Freya

valerius-2
door valerius-2 - Jan 19, 2013 om 22:11
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja dat heb ik dus ook gemerkt draadloos is dus een stuk langzamenr, scheelt de helft.

gsm
door gsm - Jan 19, 2013 om 22:14
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het kan verschil maken, welke virusscanner of internet security software je gebruikt.
Draai de download speed test zonder actieve scanner en met slechts een computer ingeschakeld.
Zorg ook dat er geen andere tabbladen in je browser open staan.

pa
door parayok - Jan 20, 2013 om 17:33
14 Antwoorden / 0 Vragen

De snelheid wordt mede bepaald door de netwerkkaarten en het up to date zijn van uw drivers. Bovendien is de soort verbinding belangrijk en de capaciteit van uw modem/router. Als daarnaast de instellingen van uw vast of draadloos netwerk niet goed zijn, zal dit ook de downloadsnelheid beïnvloeden.

do
door dogbos - Apr 9, 2013 om 10:50
1 Antwoorden / 1 Vragen

hallo beste medeklagers,
goede morgen,alle klanten die een probleem hadden met de snelheid en het leveren van te weinig mb,s
van de kpn krijgen via een brief te horen dat ze kunnen inschrijven voor een tientje korting omdat
de kpn stelselmatig iedereen als klant te nemen
ook al kunnen ze niet genoeg mb,s per adres kunnen leveren.Dit behoor je toch direct te vertellen,dat je internet en interactieve tv gaat leveren terwijl je niet kan garanderen dat alles naar
behoren draait,bij ons zijn in de 3jaar herhaaldelijk
storingen geweest en 3 keer de modem verbrand
Ze weten van dit probleem,en beloven restitutie van abonementsgeld wat vervolgens niet gestort word.Terwijl dit is afgesproken.Dus de kpn een hele superkoude douche met stukjes ijs erin een soort van slusch puppie douche.
gr dogbos