p
door p van veghel Jan 10, 2012 om 22:34
Computers & telefonie

Internetverkeer in duitsland

Ik heb een Hi eindeloos online abonnement. Ik ben nu echter aan het overhuizen naar Duitsland. Ik zou graag in beide landen kunnen internetten maar ik vrees dat het heel erg duur zal worden. Wie geeft mij een goed advies ?

1405 4 Rapporteer

sw
door swat1500 - Jan 11, 2012 om 00:38
3806 Antwoorden / 0 Vragen

In Duitsland een SIM only abonnement met internet aanschaffen en zodra u de grens overwipt uw HI simkaart vervangen door de Duitse SIM kaart. U belt dan met de Duitse binnenlandse tarieven.

rj
door rjw - Jan 11, 2012 om 09:57
3298 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=swat1500 schreef op woensdag 11 jan 2012, 00:38]In Duitsland een SIM only abonnement met internet aanschaffen en zodra u de grens overwipt uw HI simkaart vervangen door de Duitse SIM kaart. U belt dan met de Duitse binnenlandse tarieven.

En als je in het grensgebied bent altijd even checken op welk netwerk je zit voordat je iets gaat doen.

freya
door freya - Jan 11, 2012 om 10:16
10999 Antwoorden / 1 Vragen

En het netwerk 'vast' instellen en niet op 'automatisch' laten staan. En voor de zekerheid 'roaming' uitschakelen....

Freya

sj
door sjaaklemmers - Mar 4, 2012 om 16:38
7 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt zowel in Nederland als in Duitsland een klein/middelgroot sim only abonnement met internet nemen:
Goedkoop sim only abonnement met internet in Nederland
Goedkoop sim only abonnement met internet in Duitsland
De Hi eindeloos online klinkt als een groot sim only abonnement voor als je niet zoveel meer in Nederland zult zijn. Ik zou gaan voor een klein abonnement in Nederland en een middelgroot sim only abonnement met internet in Duitsland.