c.
door c.werther Oct 16, 2010 om 11:26
Computers & telefonie

Interproviders en hun onzuivere zaken

ziggo meld aan al zijn klanten die 3 losse abbonnementen hebben dat met ingang van 1 december 2010 dit vervalt en men alles en 1 pluspakket hiervoor in de plaats zet.
als je niet vooor 30 november reageerd zit je daar dus aan vast en kost het je vanaf juni 2011 meer dan 100 euro per jaar meer!!!
het lokkertje is , je krijgt het tot juni 2011 voor de oude prijs en je krijgt een digitale ontvanger voor tv maar de verzendkosten a 9,50mag je dan zelf betalen!
je kunt is dan opzeggen of accepteren dat ziggo per jaar meer aan je verdient en jij met jou pakket duurder uit bent maar... je hebt er niet om gevraagd !wat vinden jullie hier van.

1813 15 Rapporteer

pe
door petervdlouw - Oct 16, 2010 om 11:49
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben ook klant bij Ziggo met drie losse abonnementen.
Ik ken deze brief niet!
Ben in het verleden meerdere malen door Ziggo benaderd met de vraag of ik geen combi wil. IK heb dit nooit gedaan omdat een combi, met minimaal de zelfde fucntionaliteit, voor mij duurder uitvalt.
Ben dus erg benieuwd of het nu verplicht wordt, maar mijn eerste reactie is dat je een contract heb wat zij niet eenzijdig zomaar kunnen omzetten.

birdies
door birdies - Oct 16, 2010 om 12:38
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........ziggo meld aan al zijn klanten die 3 losse abbonnementen hebben.........

Ten 1e is het niet aan AL zijn klanten, gaat hoofdzakelijk om voormalige Multikabel klanten.
Ten 2e zie ik niet wat hier onzuiver aan is, aangezien iedere provider zijn aanbod mag wijzigen en iedere klant zijn abonnement mag opzeggen.
Ten 3e kun je ook het goedkoopste all-in-one pakket nemen, dat is goedkoper. Ja, de internetsnelheid ligt dan wel lager (van 5 m/bit naar 2 m/bit), maar daar merk je niks van, het is n.l. allebei erg langzaam.

birdies
door birdies - Oct 16, 2010 om 12:40
6104 Antwoorden / 31 Vragen

P.S. Dat alles-in-1-plus is slechts een voorstel, je mag natuurlijk ook de basis nemen.

c.
door c.werther - Oct 16, 2010 om 13:00
4 Antwoorden / 1 Vragen

ziggo stuurd deze brief naar alle klanten 3 met losse abonnementen . en deze losse abonnementen komen dus echt te vervallen zo verteld de brief, vanaf 1 december dus je hebt of te aanvaarden wat ze aanbieden een duurder alles in een abonnement .... voor 51.50 per maand vanaf juni 2011 , of je hebt de keus van opzeggen.En je moet dus reageren voor 30 november anders zetten ze het gewoon om.
Mogelijk dat nog niet iedereen de brief heeft gehad.Wat me tegen de borst stuit is dat ik tevreden was met wat er was , maar omdat ziggo zijn beleid verandert en zijn pakketten moet je dus dit aanvaarden dat het duurder is na een half jaar en dus echt meer dan 100 euro per jaar meer kost dan je oude ,of opzeggen.

birdies
door birdies - Oct 16, 2010 om 13:08
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Ziggo schrapt oude proposities

Ziggo stopt per 1 december met een groot aantal oude abonnementen. Een woordvoerder zegt dat de wijziging als doel heeft om landelijk een uniform aanbod te creëren, zowel technisch als administratief is dat gunstiger. Bestaande klanten met meerdere producten krijgen per brief het aanbod om over te stappen naar een van de Alles-in-1 formules. Klanten zullen in de meeste gevallen meer gaan betalen per maand, maar "krijgen ook meer" zoals een hogere downloadsnelheid. Het gaat voornamelijk om het vroegere Multikabel gebied, maar ook elders. Multikabel had een stelsel met kortingen indien een klant meer dan één dienst bestelde. Abonnees krijgen een brief met een advies toegesneden op hun situatie. Wie niets doet, wordt in de meeste gevallen overgezet naar Alles-in-1 Plus en betaalt nog een half jaar de oude prijs. Het nieuwe pakket is duurder, maar vaak gaat de downloadsnelheid omhoog bijvoorbeeld van 5 naar 22 Mbps. Terug naar een goedkopere triple play betekent juist dat de downloadsnelheid terugvalt naar 2 Mbps. Internet bij Ziggo gaat van 2 Mbps meteen naar 22 Mbps, een grote sprong vergeleken met andere providers. Het snelste pakket over DOCSIS3.0 biedt nu 80 of 120 Mbps. Voor het eind van het jaar zal dat landelijk 120 zijn. Ziggo biedt zijn klanten het opzegrecht. Overigens waren pakketten al maandelijks opzegbaar.

Bron: Ziggo, 15 oktober 2010

Niet alle klanten dus. Volgens mij betaal je trouwens voor een AI1 Plus maar 5,- euro per maand meer, komt dus op 60,- euro p.j. en niet 100,- euro p.j.
Zoals ik al schreef, je kan ook het basispakket kiezen, is goedkoper.

c.
door c.werther - Oct 16, 2010 om 13:17
4 Antwoorden / 1 Vragen

correctie op de kosten
het kost je ,5.15 euro per maand meer en de verzendkosten 9.50 euro van de digitale ontvanger die ik helemaal niet wil.want ik was tevreden met wat er was.
dus kosten die omhoog gaan per is jaar plus minus 70 euro.
de 3 lossen abonnementen en van diensten komen echt per 1 december 2011 te vervallenvolgens de brief..
ik ben zelf aan het uitzoeken welke provider goedkoper is.

birdies
door birdies - Oct 16, 2010 om 13:20
6104 Antwoorden / 31 Vragen

........en de verzendkosten 9.50 euro van de digitale ontvanger die ik helemaal niet wil........

Verzendkosten zijn eenmalig en niet jaarlijks. Als je de decoder niet wilt, kun je hem verkopen op Marktplaats, maak je nog winst ook.

Verder: er zullen ongetwijfeld goedkopere providers zijn (Alice e.d.) of de kwaliteit beter is, moet je natuurlijk maar afwachten. Succes er mee.

fa
door fa - Oct 16, 2010 om 17:49
107 Antwoorden / 53 Vragen

birdies
Ook casema klanten hebben de zelfde brief gehad.
En voor de digitale otvanger moet 149.00 euro betalen plus 9.50 verzk.
Dus ziggo is niet zo klant vriendelijk ze jagen je alleen maar op kosten.

ed
door ed1971 - Oct 18, 2010 om 18:40
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook zo'n brief gehad. Was ook gelukig met de oude situatie. Is verder geen probleem, na wat rondzoeken ben ik er door deze brief achtergekomen dat ik bij een andere provider voor een vergelijkbaar pakket minder geld kwijt ben.
Maar, wat me wel stoort aan Ziggo: ze hadden natuurlijk ook het goedkoopste pakket automatisch kunnen starten indien de klant niet reageert op hun brief. Dat doen ze dus niet: geen reactie is 5 euro p.m extra betalen (voor extra diensten waar de klant niet om gevraagd heeft). Ik hou niet van dat soort praktijken. Per 1 december gaat Ziggo dus fijn de deur uit hier.

he
door heukelman - Oct 23, 2010 om 20:23
4 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb deze brief vandaag ook gekregen. Ik vind dit schandelijk.
Ik zou 15 cent per maand duurder uit zijn. Echter: ik verlies alle zenders uit mijn digitaal totaal pakket en ik kan niet meer gratis 24x7 naar vaste nummers bellen. Ziggo doet dit, omdat deze combinatie van abonnementen voor hen ongunstig is (Lees: voor mij als klant te gunstig) . En aangezien Ziggo niet van haar klanten houdt..... Juist. Ze verdienen meer aan me als ik een Alles in 1 pakket neem en opnieuw die extra zenders koop/ Als pleister op de wonde krijg je iets sneller internet, van 15 naar 22 MB, Dat verschil merk je amper. Ik heb nu Z2 en dat is voor mij snel genoeg, ik download een CD in een paar minuten en een film in een hal uurtje. Hoe veel sneller moet het nog ??

waar ik benieuwd naar ben, is of Ziggo deze overeenkomst zomaar mag ontbinden en mij ongunstiger voorwaarden mag bieden. Temeer daar alle produkten die ik nu heb , gewoon nog te koop zijn.
Ik wil dit helemaal niet. Hoe krijg ik nu geregeld dat alles bij het oude blijft?
Straks gaan ze ook mijn telefoonnummer nog wijzigen ofzo. Ik sta nergens meer verbaasd van.

he
door heukelman - Oct 23, 2010 om 20:26
4 Antwoorden / 0 Vragen

Het is helemaal geen voorstel, het is een keiharde omzetactie, waarbij je enige keus is: slikken of opzeggen

=birdies schreef op zaterdag 16 okt 2010, 13:08: Ziggo schrapt oude proposities

Ziggo stopt per 1 december met een groot aantal oude abonnementen. Een woordvoerder zegt dat de wijziging als doel heeft om landelijk een uniform aanbod te creëren, zowel technisch als administratief is dat gunstiger. Bestaande klanten met meerdere producten krijgen per brief het aanbod om over te stappen naar een van de Alles-in-1 formules. Klanten zullen in de meeste gevallen meer gaan betalen per maand, maar "krijgen ook meer" zoals een hogere downloadsnelheid. Het gaat voornamelijk om het vroegere Multikabel gebied, maar ook elders. Multikabel had een stelsel met kortingen indien een klant meer dan één dienst bestelde. Abonnees krijgen een brief met een advies toegesneden op hun situatie. Wie niets doet, wordt in de meeste gevallen overgezet naar Alles-in-1 Plus en betaalt nog een half jaar de oude prijs. Het nieuwe pakket is duurder, maar vaak gaat de downloadsnelheid omhoog bijvoorbeeld van 5 naar 22 Mbps. Terug naar een goedkopere triple play betekent juist dat de downloadsnelheid terugvalt naar 2 Mbps. Internet bij Ziggo gaat van 2 Mbps meteen naar 22 Mbps, een grote sprong vergeleken met andere providers. Het snelste pakket over DOCSIS3.0 biedt nu 80 of 120 Mbps. Voor het eind van het jaar zal dat landelijk 120 zijn. Ziggo biedt zijn klanten het opzegrecht. Overigens waren pakketten al maandelijks opzegbaar.

Bron: Ziggo, 15 oktober 2010

Niet alle klanten dus. Volgens mij betaal je trouwens voor een AI1 Plus maar 5,- euro per maand meer, komt dus op 60,- euro p.j. en niet 100,- euro p.j.
Zoals ik al schreef, je kan ook het basispakket kiezen, is goedkoper.

birdies
door birdies - Oct 23, 2010 om 20:27
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........Hoe krijg ik nu geregeld dat alles bij het oude blijft? .........

Niet. Net als een supermarkt zijn assortiment mag veranderen, mag ook een provider dit.

pe
door petervd1 - Nov 13, 2010 om 10:03
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, wij zijn ook slachtoffer van deze botte wijziging.
Ik heb zeer bewust de 3 aparte abonnementen omdat dat voor de laagste prijs de hoogste internet snelheid levert. Straks zou ik € 5,15 (11%) meer moeten betalen voor een download snelheid waar ik geen gebruik van maak OF € 4,85 (10%) minder voor een véél lagere download snelheid (-60%!!).

Maar ik vind de constructie gek. Want uit de brief concludeerde ik dat Ziggo alle losse abonnementen zou opheffen. Dat zou natuurlijk debiel zijn, want dan moeten alle televisie abonnees die ADSL hebben ineens verplicht kabel internet en telefonie nemen..?

Nou zo zit het dus inderdaad niet.
Ik heb Ziggo gebelt en de persoon die mij te woord stond zei dat Ziggo de losse abonnementen blijft aanbieden, maar als je alle 3 diensten wilt ben je verplicht een all-in-one te nemen.
Maar die zijn of duurder of slechter dan wat ik nu heb!!
Ter vergelijking: als je in de supermarkt soep, boter èn cola koopt mag je alléén een 2-liter fles cola kopen, terwijl klanten die alléén cola kopen ook een 1-liter fles mogen kopen. Dat bestáát toch niet!?!!

Hoe kunnen we ècht actie ondernemen tegen deze botte handelingswijze van Ziggo? Er zullen vast veel mensen zijn die hierdoor benadeeld worden!

Ik wil proberen mijn abonnementen te "splitsen" zodat ik niet meer alle 3 diensten afneem. Wellicht kan ik het televisie abonnement op naam van mijn vrouw zetten.

c.
door c.werther - Nov 13, 2010 om 16:31
4 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=petervd1 schreef op zaterdag 13 nov 2010, 10:03]Ja, wij zijn ook slachtoffer van deze botte wijziging.
Ik heb zeer bewust de 3 aparte abonnementen omdat dat voor de laagste prijs de hoogste internet snelheid levert. Straks zou ik € 5,15 (11%) meer moeten betalen voor een download snelheid waar ik geen gebruik van maak OF € 4,85 (10%) minder voor een véél lagere download snelheid (-60%!!).

Maar ik vind de constructie gek. Want uit de brief concludeerde ik dat Ziggo alle losse abonnementen zou opheffen. Dat zou natuurlijk debiel zijn, want dan moeten alle televisie abonnees die ADSL hebben ineens verplicht kabel internet en telefonie nemen..?

Nou zo zit het dus inderdaad niet.
Ik heb Ziggo gebelt en de persoon die mij te woord stond zei dat Ziggo de losse abonnementen blijft aanbieden, maar als je alle 3 diensten wilt ben je verplicht een all-in-one te nemen.
Maar die zijn of duurder of slechter dan wat ik nu heb!!
Ter vergelijking: als je in de supermarkt soep, boter èn cola koopt mag je alléén een 2-liter fles cola kopen, terwijl klanten die alléén cola kopen ook een 1-liter fles mogen kopen. Dat bestáát toch niet!?!!

Hoe kunnen we ècht actie ondernemen tegen deze botte handelingswijze van Ziggo? Er zullen vast veel mensen zijn die hierdoor benadeeld worden!

Ik wil proberen mijn abonnementen te "splitsen" zodat ik niet meer alle 3 diensten afneem. Wellicht kan ik het televisie abonnement op naam van mijn vrouw zetten.

c.
door c.werther - Nov 13, 2010 om 16:32
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik geef je groot gelijk, mischien dat Kassa hier eens aandacht aan kan besteden in hun programma, want dat wordt goed bekeken! mischien dat Youp dit aan zijn twitter kan toevoegen.