pavoordf
door pavoordf Oct 22, 2011 om 15:55
Computers & telefonie

IPAD herstellen wordt afgebroken

Onze iPAD is een tijd niet gebruikt. Van de week wilde mijn vrouw hem gebruiken maar wil niet opstarten en vraagt aangesloten te worden op iTunes

Wanneer ik hem op mijn PC met iTunes verbind, dan wordt een iPAD gedetecteerd die hersteld moet worden en start ik herstellen op. iTunes signaleert dat de iPAD gereedgemaakt wordt voor herstel. Daarna een melding dat iTunes staat te wachten op de iPAD en tot slot een foutmelding dat het herstel is mislukt met foutcode 9

Ik heb een andere USB poort geprobeerd, een andere PC en heb de firewall en virusscanner tijdelijk uitgeschakeld (suggesties op de apple site). Alles zonder resultaat iemand een suggestie hoe dit op te lossen

6766 5 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Oct 22, 2011 om 16:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag pavoordf,

Wat gokjes: is ITunes up-to-date, is de accu goed geladen, is de Ipad wel op de juiste manier van de pc (veilig) losgekoppeld geweest?
Wat ik op een form las is dat u nog zou kunnen proberen om de Ipad op te starten door de sluimerknop en de thuisknop tegelijk in te drukken, ca 20 seconden, tot het Apple logo verschijnt. Op een ander forum las ik dat als de foutcode 9 niet te herstellen blijkt dat je dan maar beter ermee terug naar de winkel kunt gaan.

vr.gr.

so
door sonjakker - Oct 23, 2011 om 22:31
4 Antwoorden / 0 Vragen

dat had ik ook , mijn zoon heeft het een en ander na gekeken en is al langer bekend met ipad, kon de fotos niet op de ipad krijgen en dat was de foutmelding ook bij het herstellen naar fabrieksinstelling
hij heeft toen het cache geheugen leeg gemaakt
als je niet veel verstand hebt van apple raad ik je aan dat in een appelwinkel te laten doen of iemand die er verstand van heeft
want itunes slaat alles op op de mac zo ook de fouten , ik had er foute boeken op staan

macwouter
door macwouter - Oct 23, 2011 om 23:31
825 Antwoorden / 9 Vragen

U hoeft geen verbinding te maken met iTunes op je computer voor herstel. Als u op de iPad naar instellingen gaat kiest u algemeen en helemaal naar beneden zie u de mogelijkheid om u iPad te herstellen naar eventuele fabrieksinstellingen.
Ik denk dat het onderstaande is gebeurt ...........

Fout 9: deze fout treedt op wanneer het apparaat onverwacht wordt losgekoppeld van de USB-bus en de communicatie wordt verbroken. Dit kan voorvallen wanneer het apparaat handmatig wordt losgekoppeld tijdens het herstelproces. Dit probleem kan worden opgelost door het probleem zo mogelijk te beperken tot de USB-aansluiting. Hierbij gebruikt u een andere USB-dock-aansluitkabel, probeert u een andere USB-poort, voert u een herstel op een andere computer uit, of lost u conflicten met beveiligingssoftware van andere fabrikanten op.

pavoordf
door pavoordf - Oct 24, 2011 om 08:44
519 Antwoorden / 73 Vragen

[quote=macwouter schreef op zondag 23 okt 2011, 23:31]U hoeft geen verbinding te maken met iTunes op je computer voor herstel. Als u op de iPad naar instellingen gaat kiest u algemeen en helemaal naar beneden zie u de mogelijkheid om u iPad te herstellen naar eventuele fabrieksinstellingen.

Zoals bij mijn vraag aangegeven, de iPAD start niet op. Er valt dus ook niets te kiezen

[quote]Fout 9: deze fout treedt op wanneer het apparaat onverwacht wordt losgekoppeld van de USB-bus en de communicatie wordt verbroken. Dit kan voorvallen wanneer het apparaat handmatig wordt losgekoppeld tijdens het herstelproces. Dit probleem kan worden opgelost door het probleem zo mogelijk te beperken tot de USB-aansluiting. Hierbij gebruikt u een andere USB-dock-aansluitkabel, probeert u een andere USB-poort, voert u een herstel op een andere computer uit, of lost u conflicten met beveiligingssoftware van andere fabrikanten op.

Prachtig verhaal, heb ik ook gevonden. Maar kan je ook vertellen wat er staat. Bv:
Dit probleem kan worden opgelost door het probleem zo mogelijk te beperken tot de USB-aansluiting.

De kabel is overigens niet losgemaakt tijdens een hersteloperatie

birdies
door birdies - Oct 24, 2011 om 08:50
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Lijkt mij verstandig op dit i-padforum, klik te kijken en/of je vraag te stellen.