go
door gondavelders Aug 31, 2017 om 14:56
Computers & telefonie

Iphone 6

Mijn zoon heeft een Iphone 6, binnen 6 maanden doet deze het niet meer, hij is nl. kromgetrokken. Telefoon is gewoon gebruikt.
We hebben een contract bij Hollandse Nieuwe en deze geven niet thuis. Eigen schuld, drukschade.
Iemand ervaring mee?

2091 6 Rapporteer

ne
door neodutchio - Aug 31, 2017 om 15:11
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Als een telefoon gewoon gebruikt wordt trekt deze niet krom. Wel van het in de broekzak stoppen. Internet staat er vol mee dat Iphones snel kunnen buigen.
En ja, eigen schuld is geen garantie.

edrick3
door edrick3 - Aug 31, 2017 om 15:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wat zijn uw rechten bij een ondeugdelijk product?

Is een product ondeugdelijk? Dan hebt u recht op een gratis reparatie óf een nieuw product. Dat moet binnen een bepaalde tijd en zonder dat u daar te veel last van hebt. De verkoper kan ervoor zorgen dat u een product te leen krijgt, zolang de reparatie duurt. U kunt niet altijd kiezen tussen een reparatie of een nieuw product. Soms wil de verkoper het product alleen maar repareren, omdat dat goedkoper voor hem is. In zo'n geval mag de verkoper zeggen dat hij alleen wil repareren.

Gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet u zelf bewijzen dat dit niet uw schuld was. Hebt u het product normaal gebruikt en is het versleten? Of hebt u het verkeerd gebruikt? Dan moet u de reparatie zelf betalen. U hebt dan dus geen recht op een gratis reparatie of een nieuw product.

De verkoper moet het probleem oplossen of de fabrikant inschakelen. Soms wordt uw klacht sneller opgelost als u zelf de afspraak maakt met de fabrikant. Bijvoorbeeld als de verkoper daarover afspraken heeft gemaakt met de fabrikant. De verkoper kan u dan aanraden om zelf contact op te nemen met de fabrikant. U hoeft dat echter niet te doen. De verkoper blijft verantwoordelijk. Kiest u er zelf voor om naar de fabrikant te gaan? Dan kunt u dat het beste ook aan de verkoper vertellen.

Voor een reparatie of een nieuw product hoeft u niet bij te betalen. Moet u van de verkoper wel bijbetalen? Dan mag u de koopovereenkomst ontbinden. U kunt hiervoor onze voorbeeldbrief gebruiken.

Van de site van Consuwijzer:

ne
door neodutchio Aug 31, 2017 om 18:38
5154 Antwoorden / 12 Vragen

Bewijs is al geleverd. Een telefoon is om mee te bellen en met bellen trekt een telefoon niet krom. Het is dus geen ondeugdelijk product.

johanv1100
door johanv1100 Sep 1, 2017 om 15:41
63 Antwoorden / Vragen

Prachtig verhaal maar het gaat niet op als er zoals in dit geval schade is onstaan door verkeerd gebruik..

boppe1943
door boppe1943 - Aug 31, 2017 om 16:53
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Nee, geen ervaring mee. Maar dit is een bekende klacht over de Iphone 6. Zie: https://www.trouw.nl/home/iphone-6-trekt-krom-in-je-broekzak~a1ae2b49/
I
nderdaad: eigen schuld.

Cookies
door Cookies - Aug 31, 2017 om 16:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Veel jongeren stoppen hun phone in hun broek/kontzak, dat valt dan niet onder 'gewoon' gebruik.

ge
door george321 - Aug 31, 2017 om 17:08
390 Antwoorden / 1 Vragen

Daarom gebruik ik geen Iphonie, maar een ander merk. En in een stevig etui. En in een een ruime binnenzak van een jack waar geen sprake van druk is. De Appels staan bekend, lees berucht, wegens kromtrekken. Een uurtje in je broekzak is al genoeg als het tegenzit. Dus inderdaad, drukschade krijg je niet bij normaal gebruik.

U schrijft: Mijn zoon heeft hem gewoon gebruikt, daar heeft u persoonlijk geen 24/7 zicht op.

diumenge
door diumenge Aug 31, 2017 om 17:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En ik gebruik een ander merk, zonder etui en stop 'm gewoon in mijn broekzak. Trekt ook niet krom.

tijger1
door tijger1 Aug 31, 2017 om 18:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En mijn hele omgeving heeft een I-phone en die is bij niemand kromgetrokken. Ook bij mijzelf niet.

go
door gondavelders Aug 31, 2017 om 18:23
Antwoorden / 1 Vragen

Volgens mij draagt de halve wereld een telefoon in zijn broekzak... zou toch moeten kunnen ??

ge
door george321 Aug 31, 2017 om 18:26
390 Antwoorden / 1 Vragen

De Iphonie staat er om bekend, google eens.

go
door gondavelders Aug 31, 2017 om 18:28
Antwoorden / 1 Vragen

Daar ben ik nu ook achter

Cookies
door Cookies Aug 31, 2017 om 18:37
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Minstens de helft van die jongens loopt de hele dag met een spijkerbroek die op half zeven hangt. Betekent dat de afgezakte kontzak precies op het zitvlak zit. Bedenk dan maar wat er met een smartphone gebeurt.

go
door gondavelders Aug 31, 2017 om 18:43
Antwoorden / 1 Vragen

Nee hoor, die van mij heeft joggingbroeken aan. En dus altijd tel aan de voorkant ...

tijger1
door tijger1 Aug 31, 2017 om 18:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gonda
Last hem maar een tasje om zijn nek hangen.

tdmduc
door tdmduc - Aug 31, 2017 om 20:43
704 Antwoorden / 2 Vragen

Bekende klacht, ook de kinders van een vriend van me hebben hem altijd in de kontzak op de fiets, vinden ze niet fijn die iPhones en eigenlijk alle smartphones van 5 inch of meer.