te
door teo Jan 14, 2016 om 13:27
Computers & telefonie

Is overstappen van w7 naar w10 al de moeite waard voor n digibeet?

Wat zijn dus de voordelen ivm evt. nog bestaande kinderziekten?

10942 29 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Jan 14, 2016 om 13:33
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Die vraag heb je al vaker gesteld, dit zijn de antwoorden op je voorlaatste vraag https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/windows-10-downloaden-en-wanneer?id=579154

akkerdistel
door akkerdistel - Jan 14, 2016 om 19:46
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Nee. Overigens voor 'n computer-nerd ook niet.

Cookies
door Cookies Jan 14, 2016 om 21:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Onzin. Windows 10 bevalt me prima. Geen enkel probleem ondervonden bij het upgraden vanuit Windows 8.1. Windows 7 beviel me ook goed, die heb ik dan ook nog staan op een andere partitie.

ds
door dschaap Jan 15, 2016 om 18:15
18 Antwoorden / 2 Vragen

Als je de melding van Microsoft rechts beneden op de taakbalk ziet staan, kan je geheel automatisch updaten. Je hoeft niets te doen, het gaat automatisch. Voor alle zekerheid, vooral als je veel oudere programma's draait, kan je de upgrade advisor van Microsoft downloaden en installeren. Dit programma bekijkt je software en computer of het er voor is geschikt. Kortom, als Win7 draait, draait Win10 ook. Zelfs op mijn netbook draaid het goed.

ph
door philip36 - Jan 14, 2016 om 19:47
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Als u tevreden bent met W7 en niet nieuwsgierig van aard,  is upgraden naar W10 echt niet nodig.
U weet wat u nu heeft, alles werkt zoals het moet werken en met W10 is dat niet zeker.

Sommige gebruikers hebben toch wel moeite om de benodigde drivers te vinden.
Ook sommige programma's werken helemaal niet met W10.

Als u zegt, ik ben een digibeet, en u heeft niemand in de buurt die u eventueel kan helpen, zou ik de sprong nog niet wagen.

Hier interessante informatie en tips betreffende windows10.
https://www.schoonepc.nl/brief/schoonepc_nieuwsbrief_72.pdf
Scrol wat naar beneden in de nieuwsbrief.
Klik hier

pi
door pieterwolters - Jan 14, 2016 om 20:32
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ja. Die kinderziektes vallen wel mee. Windows 10 is veel sneller en soepeler dan Windows 7.

aurora1
door aurora1 - Jan 14, 2016 om 20:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u prima uit de voeten kunt met W7 én digibeet bent zoals u zegt, waarom dan veranderen?

diumenge
door diumenge - Jan 14, 2016 om 21:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Tevreden Windows 10 gebruiker hier, maar bij Windows 7 blijven is een prima idee. Er is nog jarenlang ondersteuning voor Windows 7 tenslotte.

te
door teo - Jan 14, 2016 om 21:03
82 Antwoorden / 30 Vragen

carola 83,

kinderziekten kunnen aan verandering onderhevig zijn.
opnieuw vragen kan dus nuttig zijn.
derhalve kan mijn laatste vraag omtrent in de voorlaatste vraag niet volledig beantwoord zijn.
mvg.

Cookies
door Cookies - Jan 14, 2016 om 21:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@makreel: Windows 10 bevalt me prima. Nooit problemen met 'kinderziekten' ondervonden. Maar als je laptop al zo'n 5 jaar oud is, zou ik niet meer upgraden naar Win10. De kans op problemen met drivers is dan groter. Is nog maar de vraag of jij als digibeet die problemen kunt oplossen.

Welke laptop heb je? Niet alleen merk maar ook het type noemen.

costnix
door costnix Mar 21, 2016 om 03:02
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Mij HP laptop uit 2007 draait beter op Windows 10, dan op Windows 7

gsm
door gsm - Jan 14, 2016 om 21:35
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Windows 7 is voorlopig nog prima. Opwaarderen is altijd een risico, net als bij iedere operatie. Het is alleen de moeite waard omdat het tot juli gratis kan. Voor die tijd moet je eigenlijk wel beslissen, want anders betaal je ongeveer €100 voor een licentie. Windows 10 vertoont nog wel degelijk kuren. Zo kunnen o.a. gebruikersprofielen beschadigd worden tijdens of na een upgrade en ook zijn er uitschakel- en slaapproblemen bij intel georienteerde PC's met WIndows 10 met iMEI stuurprogramma versie 11. Die laatste problemen zijn overigens eenvoudig te verhelpen door ergens een vinkje aan te zetten.

Cookies
door Cookies Jan 14, 2016 om 22:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je bedoelt: Windows 10 KAN problemen veroorzaken. Lang niet iedereen heeft daar last van. Ik niet in ieder geval en ook andere gebruikers in mijn omgeving hebben geen problemen.

gsm
door gsm Jan 19, 2016 om 19:18
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik heb zelf ook geen problemen, maar ken er genoeg waar het helaas wel fout ging. Het gaat vaak om kleine foutjes, maar soms ook hele grote. Het internet vermeldt ook veel problemen na een upgrade. Heb je al eens de systeemlog van je eigen PC met Windows 10 bekeken?

audb
door audb - Jan 15, 2016 om 12:11
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Over drivers van uw videokaart mits deze niet ouder is dan 5 jaar hoeft u zich echt geen zorgen te maken maar helaas zijn er ook mensen die denken dat een computer van 10 jaar oud nog  een is die nog wel een tijdje mee kan gaan en die worden pas veel later misschien ondersteund.

Maar dat ligt niet aan Microsoft maar aan de fabrikant van de videokaart.

Maar of het nu al de moeite waard is? dat moet u zelf beslissen maar het is heel erg onverstandig om Windows 8 nog op uw computer te zetten, Microsoft stopt namelijk al binnenkort met updates en ondersteuning er van.

Maar al met al is het zo dat een update binnenkort gewoon noodzakelijk is daar ook de ondersteuning van Windows 7 op iets langere termijn maar zeker niet langer dan tot 2018 er in zit.

Daar komt nog bij dat u binnen 30 dagen de update naar windows 10 kan verwijderen.

Let op dit kan alleen als u via windows 7/8  heeft geupdate, via een (schone) met een dvd installatie van Windows 10 kan dat niet mee.

Nog iets waar rekening gehouden mee moet worden is wat Microsoft tegen spreekt maar in praktijk wel waar blijkt te zijn is dat Windows 10 iets trager is dan Windows 7 maar dat is alleen merkbaar bij trage computers maar het zal misschien een seconde per minuut schelen

ja
door jackyh - Jan 15, 2016 om 12:17
953 Antwoorden / 4 Vragen

Mijn broer is laaiend enthousiast. Verder is over gaan naar W10 nu nog gratis en vermoedelijk zal W7 binnen afzienbare tijds geen up grade meer krijgen. Ik zou het doen.

zu
door zuidje - Jan 15, 2016 om 12:49
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een computer van 5 jaar oud. Probleemloos Windows 10 geïnstalleerd.
Geen enkel probleem ondervonden. Kan ook gemakkelijk mijn vertrouwde browser gebruiken.

pe
door pebk - Jan 15, 2016 om 13:20
590 Antwoorden / 0 Vragen

Als je priveinformatie openbaar wil hebben of ter beschikking aan Mircrosoft wil stellen, dan zou ik zeker overgaan. De consumentenbond heeft niet voor niets gewaarschuwd. Veel zaken zijn te voorkomen (maar staan standaard AAN!).

Stappenplan van de consumentenbond of van VPN gids of schoonepc.

Zelf vind ik de Jip en Janneke interface vervelend (start menu e.d.), maar dat is met wat (gratis) applicaties als classic start menu uit te zetten.

ltmvz
door ltmvz - Jan 15, 2016 om 13:33
949 Antwoorden / 18 Vragen

@audb/AUDB:

Wat u zegt is niet juist: Windows 7 wordt ondersteund tot 2020 en Windows 8.1 tot 2023.

Misschien heeft u iets gelezen over Windows 8. Die ondersteuning stopt wel.

tolsma1945
door tolsma1945 - Jan 15, 2016 om 13:50
229 Antwoorden / 6 Vragen

Als u een oude PC / LAPTOP heeft,is het echt niet nodig om naar W10 te updaten,en denk dan,dat het verstandiger is een nieuwe aan te schaffen,en dan praat ik over 5 jaar of ouder,updaten blijft echter gewoon mogelijk,aan u de keus tot july gratis.
Windows 10 kunt u ook aanpassen zoals u het zelf wilt,gewoon met bureaublad en snelkoppelingen,wat u zelf prettig vindt.
Dus stof tot nadenken

hansje klein
door hansje klein Jan 15, 2016 om 23:12
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Even een persoonlijke vraag omdat privé-mail hier geen tool is....

bent u Tolsma J.  uit O...k?

tolsma1945
door tolsma1945 Mar 18, 2016 om 13:14
229 Antwoorden / 6 Vragen

Weet niet wat u bedoeld met O..k,maar ik neem aan dat je de juiste persoon hebt.

tolsma1945
door tolsma1945 Mar 18, 2016 om 13:23
229 Antwoorden / 6 Vragen

Ben wel nieuwsgierig wie mij herkent

tenormin
door tenormin Mar 21, 2016 om 04:52
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Hansje Klein

tolsma1945
door tolsma1945 Jun 6, 2016 om 18:37
229 Antwoorden / 6 Vragen

Heel leuk antwoord,maar weet nog steeds niet wie hansje klein is.

tolsma1945
door tolsma1945 Sep 19, 2016 om 15:36
229 Antwoorden / 6 Vragen

Hansje,bedoelde je Rotterdam Oosterflank? Dat WAS de juiste persoon,nu elders woonachtig.

me
door meidam - Jan 15, 2016 om 14:00
150 Antwoorden / 120 Vragen

Las onlangs dat W. 7 voor half juni automatisch wordt overgezet naar W.10.
Stond vermeld bij Senior Web.
Met vriendelijke groet, Meidam

marita567
door marita567 - Jan 15, 2016 om 14:26
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@meidam ,

Bedoelt uw dit misschien , aanbevolen update`s uitvinken .

http://www.computeridee.nl/nieuws/windows-update-start-zelf-windows-10-upgrade-vanaf-2016/

ja
door januitgroningen - Jan 15, 2016 om 15:05
53 Antwoorden / 2 Vragen

Microsoft is met 'reguliere ondersteuning' van W7 en W8 gestopt. W8.1 en W10 zijn de nu nog geldende besturingssystemen van microsoft die worden ondersteund. Overigens is W8.1 zeer goed te doen als opvolger van W7. W10 daarentegen heeft nog niet mijn volledige overtuiging. Ook omdat je de updates, niet zelf kan managen. Hoewel ik microsoft daarin wel kan volgen. Ze zijn in het verleden menigmaal beticht mbt 'lekkende' programma's zoals de 'explorer'. Dit had vooral te maken, omdat de gebruiker, zijn updates niet had geinstalleerd.

hansje klein
door hansje klein - Jan 15, 2016 om 15:30
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Eergisteren was ik een W10- tegenstander, maar Microsoft begon ineens onstopbaar met downloaden, waarna ik de stoute schoenen maar heb aangetrokken en de stekker er niet heb uitgetrokken, ondanks alle vooraf waarschuwingen uit mijn omgeving

Gisteren heb ik de gehele dag dingen hersteld, favorieten teruggeplaatst en vooral (omdat mijn printer als 'niet meer aangesloten' stond) de printer verwijderd, maar niet kunnen aansluiten met een HP-schijfje. Uiteindelijk blijkt, dat hij tòch werkt, maar nog steeds als 'niet aangesloten' te boek staat........een HP-foutje misschien

Vandaag nog wat zoeken hier en daar, maar sneller is W 10 in ieder geval dan W 7

!! Omdat ik nog een tweede computer heb aangesloten, was het mogelijk om fouten en vragen paralel op het internet uit te zoeken. Wanneer één computer de enige internetverbinding zou zijn.........dan nog niet meteen overstappen zònder een extra hulp! Mijn huishulp, een zelfstandige ZZP-er is er mee uitgescheden. Eerst de hardware verkopen en dan snel wegwezen........hopelijk niet door W 10!

Cookies
door Cookies Jan 15, 2016 om 18:17
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Je moet ook niet oude HP software gebruiken van een dvd. Je moet de nieuwste software van de HP site downloaden (tenzij je zo'n oude printer hebt dat er geen software is voor W10)

hansje klein
door hansje klein Jan 15, 2016 om 23:14
3037 Antwoorden / 62 Vragen

....de printer staat niet meer op de lijst van HP-drivers. Dus opnieuw geïnstalleerd met schijfje.

ph
door philip36 Jan 16, 2016 om 00:06
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Als je in windows 10, IE gebruikt kun je de map Favorieten gewoon kopieren van de oude windows en plakken in windows10 en ben je meteen klaar.

hansje klein
door hansje klein Jan 16, 2016 om 14:21
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Nee, ik heb IE niet, maar de favorieten staan er nu op. Waren er niet zovéél. Bedankt.

ds
door dschaap - Jan 15, 2016 om 18:12
18 Antwoorden / 2 Vragen

Als je de melding van Microsoft rechts beneden op de taakbalk ziet staan, kan je geheel automatisch updaten. Je hoeft niets te doen, het gaat automatisch. Voor alle zekerheid, vooral als je veel oudere programma's draait, kan je de upgrade advisor van Microsoft downloaden en installeren. Dit programma bekijkt je software en computer of het er voor is geschikt. Kortom, als Win7 draait, draait Win10 ook. Zelfs op mijn netbook draaid het goed.

ds
door dschaap - Jan 15, 2016 om 18:16
18 Antwoorden / 2 Vragen

Als je de melding van Microsoft rechts beneden op de taakbalk ziet staan, kan je geheel automatisch updaten. Je hoeft niets te doen, het gaat automatisch. Voor alle zekerheid, vooral als je veel oudere programma's draait, kan je de upgrade advisor van Microsoft downloaden en installeren. Dit programma bekijkt je software en computer of het er voor is geschikt. Kortom, als Win7 draait, draait Win10 ook. Zelfs op mijn netbook draaid het goed.

capteam
door capteam - Jan 16, 2016 om 10:13
44 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb inmiddels meerdere pc's en laptops geüpgrade, allemaal zonder problemen.
De ontwikkeling van Windows 7 staat stil er worden alleen nog beveiligingsupdates uitgebracht, dat stopt ook in 2020. Windows 10 kun je nu nog gratis installeren en de support loopt zolang je apparaat meegaat. En je kunt apps gebruiken net als op je telefoon.

zw
door zwaardvis - Jan 16, 2016 om 17:47
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Niet voor een digibeet, vraag dan hulp ter plekke hiervoor:
Twijfelt men of men Win10 wil installeren dan is dit ws. een veilige oplossing.
- Koop een SSD van bv 250 GB. En kloon uw HDD hier naar toe. Dat maakt uw PC sowieso sneller (tenzij u al een SSD had ;-)
- Op de oude HDD voert u een upgrade naar Windows 10 uit. Hiermee zijn uw rechten op de gratis Win10 veiliggesteld.
- Test Windows 10. Bevalt het, upgrade dan Windows 7 op de SSD ook naar Windows 10 of kloon opnieuw, en bewaar de HDD ergens veilig als backup.
- Bevalt 10 niet, werk dan gewoon verder met Windows 7 op de SSD.
- U kunt altijd, ook na juli 2016 alsnog upgraden naar 10 omdat u de rechten hebt veiliggesteld.

Alternatieven zonder aanschaf SSD:
1. Upgrade naar 10, test dit en als het niet bevalt kun je binnen 30 dagen terug naar Win 7. Als alles goed gaat...
2. Kopieer uw huidige OS partitie naar een lege partitie op uw HDD (met minitool), maak er een multiboot van (met easybcd) en upgrade de kopie naar 10. Dit is wel vrij moeilijk om het goed te configureren. De driveletters op de kopie dienen geswapt/omgewisseld te worden. (tip:wis mounteddevices) Kies bij aanzetten PC telkens: oude 7 of nieuwe 10.

Ma
door Mat Matheij - Mar 18, 2016 om 13:57
986 Antwoorden / 3 Vragen

Bij het overstappen naar Windows 10 kunnen er zich diverse problemen voordoen. Zorg ervoor dat uw interne geheugen minimaal 2GB bedraagt.
Verwijder uw virusscanner aangezien deze om op juiste wijze te funktioneren met Windows 10 geherinstalleerd moet worden. Verwijder de printer software en zoek via de support desk van uw printerfabrikant  de software behorende bij Windows 10. Kies de 32 of 64 bitsversie. Installeer Windows 10, de antivirus software en vervolgens de e printer software. Wanneer de pc erg oud is bezie dan vooraf met behulp van de door Microsoft geleverde software of uw pc wel geschikt is voor Windows 10.

gsm
door gsm - Mar 18, 2016 om 19:30
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik kan het mis hebben, maar ik heb wel de indruk gekregen, dat Windows 7 steeds langzamer wordt. Na een upgrade lijkt Windows 10 mede daardoor in de meeste gevallen sneller te zijn. Het lijkt wel of Windows 7 expres trager wordt gemaakt om zo de upgrade naar Windows 10 aantrekkelijker te maken. Ik acht de aanwezigheid van sjoemelsoftware in Windows 7 en wellicht ook in WIndows 8.1 niet geheel onmogelijk.
Gelukkig werkt bijna altijd de meeste software als vanouds.
Hou wel rekening met problemen betreffende oudere randapparatuur. Het kan lastig zijn om die weer honderd procent goed werkend te krijgen.
Installeer nooit de 64-bit versie als het werkgeheugen niet 4 GB of meer is. Gebruik dan liever de 32-bit versie die met minder geheugen toe kan (max tot 3 GB).

zw
door zwaardvis - Mar 19, 2016 om 12:59
1525 Antwoorden / 51 Vragen

GSM Schreef: Het lijkt wel of Windows 7 expres trager wordt gemaakt om zo de upgrade naar Windows 10 aantrekkelijker te maken. Ik acht de aanwezigheid van sjoemelsoftware in Windows 7 en wellicht ook in WIndows 8.1 niet geheel onmogelijk.

Nou inderdaad Vista en Win7 updaten bijvoorbeeld nauwelijks nog: Ik zet die altijd op handmatig. Sinds Win10 moet je eerst 2 uur zoeken naar updates en dan 1 uur installeren. Minstens. Heb al eens 4,5 uur nodig gehad om alle updates van 7 bij te werken. Het lijkt er op alsof bijna alle MS servers voor 10 worden gebruikt en nog maar een paar voor 7 en Vista,

Maar Win8 werkt nog prima. En is zelfs veel sneller en soepeler dan 10. Zolang je Win8 hebt, zou ik niet upgraden naar 10. Wel voor 29-7-2016 je rechten veilig stellen, zodat je ook na 29-7 kunt overschakelen indien nodig.

makreel18
door makreel18 - Oct 27, 2016 om 13:01
15 Antwoorden / 7 Vragen

Blijk dat de voordelen van een persoonlijke ov-chipkaart bij de NS  -40% incl.medereizigers- ingrijpend ten nadele door de NS zijn veranderd.
Het hoe of wat is mij volstrekt onduidelijk. De NS heeft 1 jaar geldende deze ov-kaarten incl. de voordelen verkocht en komt deze afspraak
zonder toelichting niet na. Respectloos!
Heeft iemand enig idee?

zoekster1
door zoekster1 - Oct 27, 2016 om 13:45
1583 Antwoorden / 3 Vragen

En waar ziet u de relatie tussen de voorwaarden van NS en het overstappen van W7 naar W10?

makreel18
door makreel18 - Oct 27, 2016 om 14:10
15 Antwoorden / 7 Vragen

vraag over ns bij vergissing in andere rubriek geplaatst