ar
door arwinm Apr 27, 2005 om 22:12
Computers & telefonie

"kale" pc

Mijn broertje heeft (wellicht in zijn ontwetendheid) een pc gekocht die geheel leeg is. Nu heeft hij mij gevraagd of ik deze klaar voor gebruik kon maken. Ik krijg dit (nu) nog niet voor elkaar, kan iemand mij op weg helpen?

P.s Ik wil een XP of 2000 besturingssyteem erop zetten.

479 4 Rapporteer

xanneman
door xanneman - Apr 27, 2005 om 22:53
29 Antwoorden / 1 Vragen

Wat doet hij als je de windows cd erin stopt en dan opstart?

Zo zou het namelijk (normaal) moeten gaan.

user123
door user123 - Apr 27, 2005 om 22:57
1346 Antwoorden / 3 Vragen

U zal echt iets meer informatie moeten geven.

Daarbij bestaat een handige site als www.google.nl

fl
door flippoi - Apr 27, 2005 om 23:06
3 Antwoorden / 0 Vragen

In theorie zou hij zodra je de pc aanzet met de XP-cd erin al een melding moeten geven dat je een toets moet drukken om van de CD te starten. Zo niet kan je nog kijken naar de opstartvolgorde (bootorder) in de BIOS, helaas is dat voor iedere PC weer anders en moet je even goed opletten bij het opstarten welke meldingen in beeld komen (tip: de pause toets pauseert het beeld tot dat je een andere toets drukt)

Om te starten van de cd moet de cd daarvoor geschikt zijn. Sommige XP cds die bij PC's worden meegeleverd zijn daar niet geschikt voor en moet je op zoek naar een andere CD.

Vertel hoever je komt en wat wel en niet lukt eventueel voorzien met informatie over de computer zelf (merk en typenummers zijn altijd handig als het een bekend merk is)

gsm
door gsm - Apr 28, 2005 om 08:13
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Halle Arwin,

Probeer hulp te krijgen van iemand in de buurt, met redelijk wat
Windows kennis of ga voor hulp met dat ding naar een computerhobbyclub.

Met deze vraag kan niemand echt wat. Wat is "leeg" en wat lukt er
precies niet? In ieder geval zou ik in verband met grotere hardware- en
multimedia ondersteuning er Windows XP Home edition (met SP2) op zetten
en geen Windows 2000.

Minimaal moet er ook een goede virusscanner, zoals AVG Free edition op komen te staan.

Vr. groeten,

GSM